Baza je ažurirana 05.10.2024. 

zaključno sa NN 88/24

EU 2024/2614

Objavljeno u NN 115/04 od 20.08.2004.:

 

DRŽAVNI ZAVOD ZA NORMIZACIJU I MJERITELJSTVO

Na temelju članka 17. Zakona o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjene sukladnosti (»Narodne novine« broj 158/03) ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo donosi

 

PRAVILNIK O HOMOLOGACIJI TIPA MOTORNIH VOZILA NA DVA ILI TRI KOTAČA (*)

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovaj pravilnik uređuje homologaciju tipa (u daljnjemu tekstu: homologacija) motornih vozila na dva ili tri kotača (u daljnjemu tekstu: vozila), sa ili bez dvostrukih kotača, koja su namijenjena za vožnju po cesti, te homologaciju sustava, sastavnih dijelova i zasebnih tehničkih jedinica koje su namijenjene za uporabu na takvim vozilima.

Ovaj pravilnik propisuje postupke homologacije i izdavanje potvrde o sukladnosti vozila koje provodi proizvođač. Homologacija i potvrda o sukladnosti vozila su uvjet za stavljanje na tržište, registraciju i početak uporabe novih vozila. Time se osigurava da u cestovnome prometu sudjeluju samo vozila koja, s obzirom na njihovu konstrukciju i djelovanje, ne ugrožavaju sigurnost njihovih vozača i suputnika te drugih sudionika u prometu, ne oštećuju cestu i ne onečišćuju okoliš izvan dopuštenih granica.

Članak 2.

Vozila u smislu stavka 1. članka 1. ovoga pravilnika su:

(a) »mopedi«, tj. vozila na dva kotača (kategorija L1e) i vozila na tri kotača (kategorija L2e) najveće konstrukcijske brzine koja nije veća od 45 km/h i koja imaju sljedeće značajke pogonskog motora:

(a1) za vozila na dva kotača:

– čiji radni obujam nije veći od 50 cm3, kod motora s unutarnjih izgaranjem ili

– najveća trajna nazivna snaga nije veća od 4 kW, kod elektromotora;

(a2) za vozila na tri kotača:

– čiji radni obujam nije veći od 50 cm3, kod motora s prinudnim paljenjem, ili

– najveća neto snaga nije veća od 4 kW, kod ostalih motora s unutarnjim izgaranjem, ili

– najveća trajna nazivna snaga nije veća od 4 kW, kod elektromotora;

(b) »motocikli«, tj. vozila na dva kotača bez bočne prikolice (kategorija L3e) ili s bočnom prikolicom (kategorija L4e), opremljena s motorom čiji je radni obujam veći od 50 cm3, ako je to motor s unutarnjih izgaranjem, i/ili čija je najveća konstrukcijska brzina veća od 45 km/h:

(c) »motorni tricikli«, tj. vozila na tri simetrično postavljena kotača (kategorija L5e) opremljena s motorom čiji je radni obujam veći od 50 cm3, ako je to motor s unutarnjim izgaranjem, i/ili čija je najveća konstrukcijska brzina veća od 45 km/h.

Vozila u smislu stavka 1. članka 1. ovoga pravilnika su i četverocikli, tj. vozila na četiri kotača koja imaju sljedeće značajke:

(a) »laki četverocikli« s masom neopterećenog vozila manjom od 350 kg (kategorija L6e), bez mase akumulatora kod električnih vozila, čija najveća konstrukcijska brzina nije veća od 45 km/h i:

(i) čiji radni obujam motora nije veći od 50 cm3, kod motora s prinudnim paljenjem, ili

(ii) čija najveća neto snaga nije veća od 4 kW, kod ostalih motora s unutarnjih izgaranjem, ili

(iii) čija najveća trajna snaga nije veća od 4 kW, kod elektromotora;

(b) »četverocikli«, osim navedenih u prethodnoj točki, s masom neopterećenog vozila manjom od 400 kg (kategorija L7e) (550 kg za vozila za prijevoz robe), bez mase akumulatora kod električnih i čija najveća neto snaga motora ne prekoračuje 15 kW.

Vozila iz točke (a) stavka 2. ovoga članka moraju zadovoljavati tehničke zahtjeve za mopede na tri kotača kategorije L2e, osim ako nije drukčije propisano u posebnim pravilnicima, a vozila iz točke (b) istoga stavka smatraju se motornim triciklima i moraju zadovoljavati tehničke zahtjeve za vozila kategorije L5e, osim ako nije drukčije propisano u posebnim pravilnicima.

Članak 3.

Ovaj se pravilnik ne primjenjuje na:

– vozila kojima upravljaju pješaci

– vozila čija najveća konstrukcijska brzina nije veća od 6 km/h

– vozila koja upotrebljavaju invalidne osobe sa smanjenom pokretljivošću

– vozila namijenjena za uporabu na sportskim natjecanjima na cesti ili u terenskim uvjetima

– vozila koja su već bila u uporabi prije početka primjene ovoga pravilnika

– traktore i strojeve koji se upotrebljavaju u poljoprivredi ili za slične namjene

– vozila namijenjena prije svega za rekreacijske namjene izvan javnih cesta, s tri simetrično postavljena kotača, jednim prednjim i dva stražnja kotača

– bicikla s pedalima, opremljena s pomoćnim električnim motorom čija najveća trajna snaga nije veća od 0,25 kW i koja se progresivno smanjuje do nule kad brzina dostigne 25 km/h, ili prije, ako vozač prestane pokretati pedale.

Ovaj se pravilnik također ne primjenjuje na:

– sastavne dijelove ili zasebne tehničke jedinice namijenjene za ugradbu na vozila iz stavka 1. ovoga članka

– homologaciju pojedinačnih vozila. Iznimno Zavod mora prihvatiti važeću homologaciju za sustav, sastavni dio ili zasebnu tehničku jedinicu, dodijeljenu u skladu s europskim pravilima za homologaciju tipa vozila.

Članak 4.

Homologaciju u smislu odredaba ovoga pravilnika u Republici Hrvatskoj provodi Državni zavod za normizaciju i mjeriteljstvo (u daljnjemu tekstu: Zavod).

Članak 5.

U smislu ovoga pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeća značenja:

1. »tehnička specifikacija« označava tehničke zahtjeve koje moraju zadovoljavati sustavi vozila, sastavni dijelovi ili zasebne tehničke jedinice, kao i postupke koji omogućuju utvrđivanje jesu li propisani zahtjevi zadovoljeni i sadržana je u posebnim pravil­nicima,

2. »tip vozila« označava vozilo ili skupinu vozila (inačica) koja:

(a) pripadaju jednoj kategoriji (npr. mopedi s dva kotača L1e, mopedi s tri kotača L2e)

(b) je izradio isti proizvođač

(c) imaju isto podvozje, okvir, pomoćni okvir, pod ili konstrukciju na koju se pričvršćuju glavni sastavni dijelovi

(d) imaju pogonski motor s istim načinom rada (npr. s unutarnjim izgaranjem, elektromotor, hibridni)

(e) imaju istu oznaku tipa koju je dao proizvođač;

Jedan tip vozila može imati inačice i izvedbe.

3. »inačica« označava vozilo ili skupinu vozila (izvedbi) istoga tipa:

(a) koja imaju isti oblik nadogradnje (osnovne značajke)

(b) kod kojih razlika između najniže i najviše mase vozila u voznome stanju unutar skupine vozila (izvedbi) ne prelazi 20 % od najniže vrijednosti

(c) kod kojih razlika između najviše tehnički dopuštene mase vozila u voznome stanju unutar skupine vozila (izvedbi) ne prelazi 20 % od najniže vrijednosti

(d) koja imaju istu vrstu motora (dvotaktni ili četverotaktni, prinudno paljenje ili kompresijsko paljenje)

(e) kod kojih razlika između najniže i najviše vrijednosti radnog obujma motora (kod motora s unutarnjim izgaranjem) unutar skupine vozila (izvedbi) ne prelazi 30 % od najniže vrijednosti

(f) imaju istu broj i raspored cilindara

(g) kod kojih razlika između najniže i najviše vrijednosti izlazne snage pogonskog motora unutar skupine vozila (izvedbi) ne prelazi 30 % od najniže vrijednosti

(h) imaju isti način rada (elektromotori)

(i) imaju isti tip mjenjača (npr. ručni, automatski);

4. »izvedba« označava vozilo istoga tipa i inačice, na koje je međutim moguće ugraditi svaku opremu, sastavne dijelove ili sustave navedene u opisnom dokumentu iz priloga ll., pod uvjetom da je za nju:

(a) navedena samo jedna vrijednost za:

– masu u voznome stanju

– najveću tehnički dopuštenu masu

– snagu motora

– radni obujam motora, i

(b) naveden samo jedan komplet rezultata ispitivanja prema prilogu Vll. ovoga pravilnika;

5. »sustav« označava sustav vozila kao što su kočnice, oprema za nadzor emisije itd., na koje se odnose zahjevi odgovarajućih posebnih pravilnika;

6. »zasebna tehnička jedinica« označava uređaj, kao što je npr. zamjenski sustav za smanjenje buke, na koji se odnose zahjevi odgovarajućeg posebnog pravilnika i namijenjen je da bude dio vozila, koji se može zasebno homologirati, ali samo za jedan ili više određenih tipova vozila, prema postupku koji je izričito dan u posebnom pravilniku;

7. »sastavni dio« označava uređaj, kao što je npr. svjetlo, na koji se odnose zahtjevi odgovarajućeg posebnog pravilnika i namijenjen je da bude dio vozila, a koji se može homologirati neovisno o vozilu prema postupku koji je izričito određen u posebnom pravilniku;

8. »dvostruki kotači« označava dva kotača koja su ugrađena na istu osovinu, kod kojih je razmak između središta površina dodira s podlogom manji od 460 mm. Dvostruki kotači moraju se smatrati jednim kotačem;

9. »vozila s dvostrukim pogonom« označava vozila koja imaju dva različita pogonska sustava, električni ili toplinski;

10. »homologacija« označava postupak u kojem Zavod utvrđuje zadovoljava li tip vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice odgovarajuće tehničke zahtjeve ovoga pravilnika ili odgovarajućeg posebnog pravilnika i, u slučaju utvrđene sukladnosti, izdaje certifikat o homologaciji tipa;

11. »tijelo za homologaciju« označava mjerodavno tijelo koje je odgovorno za sve vidove postupka homologacije vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice, za izdavanje ili povlačenje certifikata o homologaciji, za vezu s tijelima za homologaciju drugih država članica Europske unije (u daljnjemu tekstu: države članice) i koje je odgovorno za provjeru proizvođačevih postupaka za osiguravanje sukladnosti proizvoda;

12. »tehnička služba« označava fizičku ili pravnu osobu koja je ovlaštena za provođenje ispitivanja u ime Zavoda kad ispitivanje ne obavlja Zavod.

13. »proizvođač« označava fizičku ili pravnu osobu koja je odgovorna Zavodu za sve vidove postupka homologacije te za osiguravanje sukladnosti proizvodnje. Nije neophodno da proizvođač bude izravno uključen u sve proizvodne faze vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice koji podliježu postupku homologacije.

14. »opisni dokument« označava dokument naveden u prilogu II. ovoga pravilnika ili odgovarajući prilog posebnoga pravilnika kojim su utvrđeni podaci koje treba dostaviti podnositelj zahtjeva,

15. »opisna mapa« označava zbirku dokumenata, crteže, fotografije, itd. koje dostavlja podnositelj zahtjeva tijelu za homologaciju ili tehničkoj službi,

16. »opisna dokumentacija« označava skup dokumenata sadržanih u opisnoj mapi s dodatim rezultatima ispitivanja ili drugim dokumentima koje su Zavod ili tehnička služba uložili u opisnu mapu,

17. »sadržaj opisne dokumentacije« označava popis opisne dokumentacije, označene brojevima ili na drugi način.

Članak 6.

Postupak homologacije, uvjeti koje moraju ispunjavati tehničke službe, tehnički zahtjevi koje moraju zadovoljavati sustavi vozila, sastavni dijelovi ili zasebne tehničke jedinice te metode i postupci za ocjenu sukladnosti propisani su posebnim pravilnicima.

II. ZAHTJEV ZA HOMOLOGACIJU I POSTUPAK HOMOLOGACIJE

Članak 7.

Proizvođač podnosi Zavodu zahtjev za homologaciju vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice za svaki tip koji treba homologirati.

Uz zahtjev za homologaciju vozila potrebno je priložiti opisnu mapu koja sadrži podatke iz priloga II. ovoga pravilnika i certifikate o homologaciji sustava, sastavnih dijelova ili zasebnih tehničkih jedinica izdane u skladu s odredbama odgovarajućih posebnih pravilnika. Ako je zahtjevu priložen jedan ili više certifikata o homologaciji sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice, koje je dodijelilo tijelo za homologaciju iz druge države članice, Zavod će ih prihvatiti i u tom dijelu neće provoditi provjere u smislu ovoga pravilnika.

Zahtjevu za homologaciju sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice potrebno je priložiti opisnu mapu čiji je sadržaj određen opisnim dokumentom odgovarajućega posebnog pravilnika.

Članak 8.

Zavod će izdati certifikat o homologaciji za vozilo, sustav, sastavni dio ili zasebnu tehničku jedinicu ako ispunjavaju tehničke zahtjeve propisane posebnim pravilnicima.

Zavod će odbiti zahtjev za izdavanje certifikata o homologaciji ako utvrdi da vozilo, sustav, sastavni dio ili zasebna tehnička jedinica, bez obzira na ispunjavanje svih propisanih tehničkih zahtjeva, predstavljaju opasnost za cestovni promet.

Kod homologacije sastavnoga dijela ili zasebne tehničke jedinice koji mogu djelovati ili imati specifično svojstvo samo zajedno s drugim dijelovima vozila te je zato moguće provjeravati sukladnost samo u vezi s drugim dijelovima vozila, opseg homologacije sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice treba odgovarajuće ograničiti. U certifikatu o homologaciji sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice moraju biti navedena ograničenja za njihovu uporabu i uvjeti za ispravnu ugradbu.

Članak 9.

Zavod će izdati podnositelju zahtjeva certifikat o homologaciji s pripadajućim prilozima za tipove vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice za koje je dodijelio homologaciju.

Obrazac certifikata o homologaciji vozila propisan je u prilogu III. ovoga pravilnika. Obrazac certifikata o homologaciji sustava, sastavnih dijelova ili zasebnih tehničkih jedinica propisan je u posebnim pravilnicima.

Certifikati o homologaciji moraju biti brojčano označeni u skladu s prilogom V. A ovoga pravilnika.

Svi prilozi uz ovaj pravilnik od broja l. do broja VIII. čine njegov sastavni dio.

III. POTVRDA O SUKLADNOSTI I OZNAČIVANJE

Članak 10.

Proizvođač kojemu je izdan certifikat o homologaciji tipa vozila mora izdati potvrdu o sukladnosti s homologiranim tipom vozila na obrascu koji je propisan u prilogu IV. A. ovoga pravil­nika za svako vozilo.

Potvrda o sukladnosti mora biti izrađena na papiru koji je zaštićen s grafikom, u boji ili s utisnutim vodenim žigom s oznakom proizvođača, radi sprječavanja mogućnosti krivotvorenja.

Članak 11.

lznimno od odredbe iz stavka 1. članka 10., za potrebe registracije vozila ili oporezivanja, Zavod može u roku od tri mjeseca od obavijesti Komisije Europske unije (u daljnjemu tekstu: Komisija) i drugih država članica zahtijevati da se osim podataka iz priloga IV. A ovoga pravilnika navedu dodatni podaci u potvrdi o sukladnosti, ako su ti podaci navedeni u opisnoj dokumentaciji, ili se mogu posredno izvesti iz nje.

Zavod može zahtijevati od proizvođača da se u potvrdi o sukladnosti iz priloga IV. A ovoga pravilnika posebno istaknu dodani podaci za potrebe oporezivanja i registracije.

Članak 12.

Proizvođaču kojemu je izdan certifikat o homologaciji za neizvorni sastavni dio ili zasebnu tehničku jedinicu, proizvedene tako da su u skladu s homologiranim izvornim tipom, može se izdati potvrda o sukladnosti u skladu s prilogom IV.BV ovoga pravilnika. Svaka takva zasebna jedinica i sastavni dio mora biti označen oznakama koje omogućavaju prepoznavanje tipova vozila na koja se može ugrađivati.

Proizvođač, koji je dobio certifikat o homologaciji sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice, mora označiti svojim trgovačkim nazivom ili oznakom i oznakom tipa svaki izvorni sastavni dio ili zasebnu tehničku jedinicu koja je proizvedena u skladu s homologiranim tipom.

Iznimno od stavka 2. ovoga članka proizvođač je obvezan označiti homologacijskom oznakom ili brojem, u skladu s člankom 13. ovoga pravilnika, svaki sastavni dio ili zasebnu tehničku jedinicu kad je to propisano odgovarajućim posebnim pravilnikom.

Proizvođač sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice, za koji certifikat o homologaciji uključuje ograničenja za uporabu, mora zajedno sa svakim proizvedenim sastavnim dijelom ili zasebnom tehničkom jedinicom dati podatke o tim ograničenjima i upute za ugradbu.

Članak 13.

Proizvođač mora svako vozilo koje je u skladu s homologiranim tipom označiti s homologacijskom oznakom koja se sastoji od 1., 3. i 4. dijela homologacijskog broja prikazanog u prilogu V. A ovoga pravilnika.

Svaka zasebna tehnička jedinica i svaki sastavni dio, koji su u skladu s homologiranim tipom, moraju, ako je to propisano odgovarajućem posebnim pravilnikom, biti označeni homologacijskom oznakom iz priloga V. B ovoga pravilnika. Homologacijski broj iz točke 1.2 priloga V. B ovoga pravilnika mora uključivati 4. dio homologacijskog broja prikazanog u prilogu V. A ovoga pravilnika.

Podaci koji su sadržani u homologacijskoj oznaci mogu se dopunjavati dodatnim podacima koji omogućavaju prepoznavanje određenih značajka koje su specifične za određeni sastavni dio ili zasebnu tehničku jedinicu. Ti podaci određeni su u odgovara­jućim posebnim pravilnicima.

IV. STAVLJANJE NA TRŽIŠTE, REGISTRACIJA I POČETAK UPORABE

Članak 14.

Nova vozila mogu se stavljati na tržište, početi upotrebljavati ili registrirati ako imaju valjanu potvrdu o sukladnosti s homologiranim tipom.

Stavljanje na tržište ili početak uporabe zasebnih tehničkih jedinica i sastavnih dijelova dopušteno je ako zadovoljavaju zahtjeve odgovarajućeg posebnog pravilnika i zahtjeve iz članka 12. ovoga pravilnika.

Iznimno od odredbe stavka 2. ovoga članka, nadležno inspekcijsko tijelo može zabraniti prodaju ili uporabu vozila, sastavnih dijelova ili zasebnih tehničkih jedinica za koje utvrdi da bez obzira na priloženu važeću potvrdu o sukladnosti ili ispravne oznake ugrožavaju sigurnost cestovnog prometa.

Ministarstvo unutarnjih poslova nakon primitka obavijesti od Zavoda ili nadležnog inspekcijskog tijela može poništiti registraciju vozila za koje se utvrdi da ugrožava sigurnost cestovnog prometa.

V. IZUZECI I ZAMJENSKI POSTUPCI

Članak 15.

Zavod može na zahtjev proizvođača dopustiti odstupanje od zahtjeva propisanih posebnim pravilnicima za vozila, sustave, sastavne dijelove ili zasebne tehničke jedinice koji su:

– namijenjeni proizvodnji u manjim serijama, najviše do 200 jedinica godišnje za određen tip vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedince, ili

– namijenjeni za uporabu u vojnim jedinicama, jedinicama za očuvanje javnog reda i mira, civilnoj zaštiti i vatrogasnim jedinicama, ili

– izrađeni po posebnim tehnologijama ili s posebnim tehničkim rješenjima.

Zavod će kad dodijeli homologaciju vozilu, sustavu, sastavnom dijelu ili zasebnoj tehničkoj jedinici iz stavka 1. alineja 1. i 2. ovoga članka, o tome obavijestiti tijela za homologaciju država članica u roku od jednog mjeseca. Nakon primitka takve obavijesti, te države članice će u roku od tri mjeseca, u skladu s europskim propisom o homologaciji vozila, odlučiti hoće li prihvatiti homologaciju za vozila koja bi bila registrirana na njihovome području.

Članak 16.

Homologacija vozila, sastavnih dijelova ili zasebnih teh­ničkih jedinica koje sadrže posebna tehnološka i tehnička rješenja zbog kojih ne mogu zadovoljavati zahtjeve odgovara­jućih posebnih pravilnika uredit će se posebnim propisom.

Članak 17.

Vozila na kraju serije koja su u skladu s homologiranim tipom, ali čiji certifikat o homologaciji više nije važeći mogu se stavljati na tržište, registrirati ili staviti u uporabu uz ograničenja navedena u prilogu VIII. i koja važe dvanaest mjeseci od prestanka važenja certifikata o homologaciji. Ova odredba primjenjivat će se samo na vozila:

– s teritorija Europske unije, i

– za koja su potvrde o sukladnosti s homologiranim tipom izdane u vrijeme važenja certifikata o homologaciji za taj tip vozila, ali koja nisu bila registrirana ili stavljena u uporabu prije isteka valjanosti tog certifikata o homologaciji.

Da bi se mogle primijeniti odredbe stavka 1. ovoga članka proizvođač mora podnijeti zahtjev tijelu za homologaciju države članice u kojoj traži početak uporabe takvih vozila. U roku od tri mjeseca od prijama zahtjeva to tijelo će odlučiti hoće li i koliko vozila određenoga tipa prihvatiti za registraciju na svome po­dručju.

VI. SUKLADNOST PROIZVODNIH POSTUPAKA I PROIZVODA

Članak 18.

Zavod će u skladu s prilogom VI. ovoga pravilnika, po potrebi u suradnji s tijelima za homologaciju drugih država članica, provjeriti osiguravaju li proizvodni postupci za vozila, sustave, sastavne dijelove ili zasebne tehničke jedince njihovu sukladnost s homologiranim tipom.

Nakon što dodijeli certifikat o homologaciji, Zavod će provoditi nadzor u skladu s prilogom VI. ovoga pravilnika, po potrebi u suradnji s tijelima za homologaciju drugih država članica radi provjere osiguravaju li proizvodni postupci za vozila, sustave, sastavne dijelove ili zasebne tehničke jedinice njihovu sukladnost s homologiranim tipom.

Proizvođač mora omogućiti tijelu za homologaciju nadzor nad homologiranim tipovima vozila, sustava, sastavnih dijelova i zasebnih tehničkih jedinica.

Članak 19.

Proizvođač je odgovoran za sukladnost s homologiranim tipom svakog proizvedenog vozila, sustava, sastavnoga dijela ili zasebne tehničke jedinice.

Članak 20.

Odstupanja pojedinih značajka vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice od podataka u certifikatu o homologaciji ili u opisnoj dokumentaciji, koja nije odobrio Zavod smatraju se nesukladnošću s homologiranim tipom.

Kad Zavod u postupku nadzora utvrdi nesukladnost iz stavka 1. ovoga članka za vozila, sustave, sastavne dijelove ili zasebne tehničke jedinice, iako imaju valjanu potvrdu o sukladnosti ili nose valjanu homologacijsku oznaku, privremeno će povući certifikat o homologaciji navodeći razlog nesukladnosti i rok u kojem treba otkloniti tu nesukladnost. Ako proizvođač ne otkloni nesukladnost u određenom roku, Zavod će ukinuti certifikat o homologaciji.

Članak 21.

Imatelj certifikata o homologaciji mora obavijestiti Zavod o svakoj izmjeni podataka u opisnom dokumentu homologiranog tipa vozila, sustava, sastavnog dijela ili zasebne tehničke jedinice te mu treba dostaviti izmijenjeni ili preinačeni opisni dokument s priloženim opisom izmjena. U slučaju izmjene sadržaja opisne dokumentacije, koji je priložen certifikatu o homologaciji tipa, moraju biti vidljivi datumi zadnjih djelomičnih izmjena ili datum preinačenja opisne dokumentacije.

Kad su zbog izmjena iz stavka 1. ovoga članka potrebne dodatne provjere, kad se mijenjaju podaci u certifikatu o homologaciji izuzev njegovih priloga, ili kad se nakon datuma izdanog certifikata o homologaciji promijeni neki od zahtjeva iz posebnih pravilnika s obzirom na datum zabrane početka uporabe vozila, Zavod izdaje izmijenjeni ili dopunjeni certifikat o homologaciji uz obrazloženje razloga izmjena ili dopuna.

Zavod mora obavijestiti proizvođača o potrebi dodatnih ispitivanja te izdati dokumente u skladu s odredbama stavka 1. i stavka 2. ovoga članka, ako su kod dodatnih ispitivanja bili zadovoljeni tehnički zahtjevi.

Imatelj certifikata o homologaciji, nakon prestanka proizvodnje, mora obavijestiti Zavod o prestanku proizvodnje nakon čega će Zavod povući dodijeljeni certifikat o homologaciji.

VII. ZAHTJEVI ZA TEHNIČKU SLUŽBU

Članak 22.

Ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo ovlastit će pravnu ili fizičku osobu koja će obavljati poslove tehničke službe za određeno stručno područje ispitivanja prema posebnom pravilniku. Ta pravna ili fizička osoba mora zadovoljavati zahtjeve usklađene norme o osposobljenosti ispitnih laboratorija.

Proizvođač ne može biti ovlašten za obavljanje poslova tehničke službe, osim ako to nije propisano u posebnim pravilnicima.

U odluci iz stavka 1. mora se navesti područje ispitivanja za koje je tehnička služba ovlaštena.

VIII. HOMOLOGACIJA PREMA ISTOVRIJEDNIM PROPISIMA

Članak 23.

Zavod može, na zahtjev proizvođača, izdati certifikat o homologaciji u skladu sa zahtjevima pravilnika o vozilima Gospodarskog povjerenstva Ujedinjenih naroda za Europu koji su dodaci Sporazumu o prihvaćanju jednakih uvjeta za homologaciju i uzajamno priznavanje homologacije opreme i dijelova motornih vozila (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 8/94, 10/95 i 1/96).

IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 24.

Danom pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji, za homologaciju tipa vozila kategorije L prestaju se primjenjivati odredbe:

– Pravilnika o homologaciji vozila (»Narodne novine« br. 15/02, 88/02, 28/03 i 107/03)

– Naputka za provođenje postupka homologacije vozila (»Narodne novine« br. 15/02).

Članak 25.

Ovaj pravilnik stupa na snagu petnaestoga dana nakon objave u »Narodnim novinama«, a primjenjivat će se danom pristupa Republike Hrvatske Europskoj uniji.

Klasa: 011-02/04-03/08 Urbroj: 558-04/13-04-1 Zagreb, 11. kolovoza 2004.

Ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo dr. sc. Marijan Andrašec, dipl. ing., v. r.

  

PRILOZI

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/312835.html

Copyright © Ante Borić