Baza je ažurirana 30.09.2024.
zaključno sa NN 86/24
EU 2024/2614
Vlada Republike Hrvatske
Na temelju članka 32. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama (»Narodne novine«, br. 25/13 i 85/15), a u vezi s točkom 1.3.6.6. Nacionalnog programa reformi 2018., Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 27. rujna 2018. godine donijela
pročišćeni tekst NN 87/18, 55/24
I. OPĆE ODREDBE
Predmet Uredbe
Članak 1. (NN 55/24)
(1) Ovom Uredbom utvrđuju se način i kriteriji za izračun naknade troškova ponovne uporabe informacija, opravdani troškovi koji se uzimaju u obzir pri utvrđivanju cjenika i izračuna naknade troškova te provedba revizije načina izračuna naknade troškova na godišnjoj razini.
(2) Ovom Uredbom također se utvrđuju kriteriji za naplatu troškova nastalih zbog anonimizacije osobnih podataka i mjera poduzetih za zaštitu poslovno povjerljivih informacija, a koji predstavljaju stvarne materijalne troškove ponovne uporabe informacija.
Primjena Uredbe
Članak 2. (NN 55/24)
(1) Ova Uredba primjenjuje se isključivo na određivanje naknade troškova nastalih temeljem zahtjeva korisnika za ponovnu uporabu informacija ako je ispunjen jedan od sljedećih uvjeta:
1. tijelo javne vlasti koje daje podatke za ponovnu uporabu pretežito se financira iz vlastitih prihoda ili
2. tijelo javne vlasti koje daje podatke za ponovnu uporabu je trgovačko društvo iz članka 29. stavka 2. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama (u daljnjem tekstu: Zakon).
(2) Popis tijela javne vlasti iz članka 2. stavka 1. točke 1. ove Uredbe objavljuje Povjerenik za informiranje sukladno članku 32. stavku 9. Zakona.
(3) Ova Uredba primjenjuje se na tijelo javne vlasti koje koristi svoje informacije kao osnovu za komercijalne aktivnosti koje ne spadaju u djelokrug njegovih javnih poslova.
(4) Ova Uredba se u dijelu kojim se utvrđuju kriteriji za naplatu stvarnih materijalnih troškova ponovne uporabe informacija nastalih zbog anonimizacije i mjera poduzetih za zaštitu poslovno povjerljivih informacija (poglavlje IV.) primjenjuje na sva tijela javne vlasti.
Isključenje primjene Uredbe
Članak 3.
(1) Ova Uredba ne primjenjuje se na informacije koje se objavljuju za slobodnu uporabu na internetskim stranicama tijela javne vlasti ili službenim portalima.
(2) Ova Uredba ne primjenjuje se na razmjenu informacija za ponovnu uporabu između tijela javne vlasti radi obavljanja poslova iz njihova djelokruga.
II. NAČIN I KRITERIJI ZA IZRAČUN TROŠKOVA PONOVNE UPORABE INFORMACIJA
Način izračuna troškova
Članak 4.
(1) Tijelo javne vlasti dužno je utvrditi neto trošak informacije (baze podataka) na godišnjoj razini uzimajući u obzir kriterije za utvrđivanje opravdanih troškova iz članka 5. ove Uredbe, umanjene za eventualne prihode ostvarene u postupku prikupljanja ili izrade informacije (naknade, pristojbe i parafiskalni nameti, proračunska i s njima izjednačena sredstva, donacije i slično) te uvećane za iznos koji odgovara razumnom povratu ulaganja.
(2) Temeljem godišnjeg neto troška informacije (baze podataka) i procjene godišnje potražnje za ponovnu uporabu informacije (baze podataka) tijelo javne vlasti određuje trošak ponovne uporabe informacije (baze podataka) koji čini osnovu za izradu cjenika iz članka 6. ove Uredbe.
(3) Za svaki skup podataka tijelo javne vlasti može naplatiti troškove ponovne uporabe na temelju cjenika utvrđenog temeljem odredbi ove Uredbe.
(4) Zabranjeno je stavljanje korisnika u nejednak položaj naplatom troškova različitog iznosa za isti skup podataka.
Kriteriji za utvrđivanje opravdanih troškova
Članak 5. (NN 55/24)
(1) Opravdanim troškovima informacije (baze podataka) smatraju se:
a) troškovi koji se odnose na stvaranje informacije:
– izrada: generiranje podataka i metapodataka, kontrola kvalitete, kodiranje
– prikupljanje: skupljanje i sortiranje podataka
b) troškovi koji se odnose na distribuciju podataka:
– infrastruktura: trošak razvoja, održavanje softvera, održavanje hardvera, povezivanja u mjeri u kojoj je to potrebno u svrhu stavljanja dokumenata na raspolaganje za pristup i ponovnu uporabu
– kopiranje: trošak dodatnog primjerka medija za pohranu (DVD-a, USB ključa, SD kartice itd.)
– rukovanje: ambalaža, priprema narudžbe
– savjetovanje: telefonski razgovori i korespondencija elektroničkom poštom s korisnicima, troškovi službe za korisnike
– isporuka: troškovi poštarine, uključujući standardnu poštarinu ili usluge ekspresne dostave
– posebni zahtjevi: troškovi pripreme i formatiranja na zahtjev.
(2) Režijski troškovi smatraju se opravdanima samo ako su usko povezani s troškovima iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Na troškove medija za pohranu i isporuke iz stavka 1. točke b) ovoga članka primjenjuju se Kriteriji koje donosi Povjerenik za informiranje temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama, osim ako se radi o vrsti medija za pohranu ili načinu dostave koji nije predviđen tim Kriterijima, u kojem slučaju tijelo javne vlasti može naplatiti troškove po tržišnoj cijeni.
III. CJENIK I REVIZIJA IZRAČUNA NAKNADE TROŠKOVA PONOVNE UPORABE INFORMACIJA
Cjenik za naknadu troškova ponovne uporabe informacija
Članak 6. (NN 55/24)
(1) Tijela javne vlasti iz članka 2. stavka 1. ove Uredbeobvezna su primjenom kriterija utvrđenih ovom Uredbom utvrditi cjenik za naknadu troškova ponovne uporabe informacija.
(2) Pri izradi cjenika iz stavka 1. ovoga članka tijela javne vlasti u obzir uzimaju troškove koji se izravno odnose na održavanje i funkcioniranje elektroničke baze podataka, u skladu s načinom i kriterijima za utvrđivanje opravdanih troškova iz članaka 4. i 5. ove Uredbe.
(3) Cjenik iz stavka 1. ovoga članka obavezno sadrži uvjete primjene, jasne, provjerljive i objektivne iznose za izračun troškova, iznos standardnih cijena za određene skupove podataka ili njihove dijelove, te čimbenike za određivanje nestandardnih cijena.
(4) Cjenik iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se na službenoj internetskoj stranici tijela javne vlasti na lako dostupan način i u strojno čitljivom obliku najkasnije pet dana od donošenja cjenika.
Revizija načina izračuna naknade troškova ponovne uporabe informacija
Članak 7. (NN 55/24)
(1) Ukupan godišnji prihod tijela javne vlasti (NN 55/24)ostvaren po osnovi naknade troškova ponovne uporabe informacija ne smije prelaziti troškove prikupljanja, izrade, reprodukcije, pohrane, anonimizacije osobnih podataka, mjera poduzetih za zaštitu poslovno povjerljivih informacijai pružanja informacije, uključujući razuman povrat ulaganja.
(2) Tijelo javne vlasti iz članka 2. stavka 1. ove Uredbedužno je na godišnjoj razini provesti reviziju načina izračuna naknade troškova utvrđenih cjenikom iz članka 6. ove Uredbe do 31. siječnja za proteklu kalendarsku godinu.
(3) Ako se revizijom iz stavka 2. ovoga članka utvrdi da ukupan godišnji prihod tijela javne vlasti ostvaren po osnovi naknade troškova ponovne uporabe prelazi troškove prikupljanja, izrade, reprodukcije, pohrane, anonimizacije osobnih podataka, mjera poduzetih za zaštitu poslovno povjerljivih informacijai pružanja informacija, uključujući razuman povrat ulaganja, tijelo javne vlasti dužno je uskladiti način izračuna naknade troškova.
(4) U slučaju usklađivanja načina izračuna naknade troškova iz stavka 3. ovoga članka, tijelo javne vlasti dužno je revidirani cjenik izraditi i objaviti najkasnije 30 dana od revizije.
(5) Tijelo javne vlasti dužno je na svojoj internetskoj stranici objaviti ukupnu visinu prihoda ostvarenih po osnovi naknade troškova sukladno ovoj Uredbi u prethodnoj godini.
IV. KRITERIJI ZA NAPLATU STVARNIH MATERIJALNIH TROŠKOVA PONOVNE UPORABE INFORMACIJA NASTALIH ZBOG ANONIMIZACIJE OSOBNIH PODATAKA I MJERA PODUZETIH ZA ZAŠTITU POSLOVNO POVJERLJIVIH INFORMACIJA
Članak 7.a (NN 55/24)
(1) Materijalnim troškovima pružanja informacija, osim troškova određenih Kriterijima iz članka 19. stavka 3. Zakona, smatraju se i:
– anonimizacija: brisanje, skrivanje, osiromašivanje baza podataka
– mjere poduzete za zaštitu poslovno povjerljivih informacija: tehničke mjere zaštite.
(2) Visinu naknade stvarnih materijalnih troškova pružanja informacija koji nastanu zbog anonimizacije osobnih podataka i mjera poduzetih za zaštitu poslovno povjerljivih informacija, tijelo javne vlasti odredit će na način da u visinu naknade zaračuna prosječnu tržišnu cijenu anonimizacije osobnih podataka, odnosno tehničkih mjera zaštite poslovno povjerljivih informacija.
(3) Vrijeme koje zaposlenik tijela javne vlasti provede prikupljajući, pripremajući i pružajući informaciju korisniku prava na pristup informaciji, ne predstavlja stvarni materijalni trošak.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 8.
Tijela javne vlasti dužna su donijeti odnosno uskladiti postojeće cjenike za naknadu troškova ponovne uporabe informacija s ovom Uredbom u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 9.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Članak 7.
Tijela javne vlasti iz članka 2. stavka 1. ove Uredbe dužna su donijeti odnosno uskladiti postojeće cjenike za naknadu troškova ponovne uporabe informacija s ovom Uredbom u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 8.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.