Baza je ažurirana 01.12.2024. 

zaključno sa NN 120/24

EU 2024/2679

NN 115/2024 (7.10.2024.), Statut Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora

Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora

1917

Na temelju članka 28. Zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti (»Narodne novine« broj 18/22) Skupština Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi, na sjednici održanoj 1. listopada 2024. godine, donosi

STATUT

HRVATSKE KOMORE EDUKACIJSKIH REHABILITATORA

DIO PRVI UVODNE ODREDBE

GLAVA I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Statutom Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora (dalje u tekstu: Komore) uređuje se organizacija i ustrojstvo, zadaće, nadležnost, sastav, način izbora i odlučivanja tijela Komore prava i obveze njezinih članova te sva druga pitanja važna za dostojanstvo struke, zaštitu članstva i edukacijsko-rehabilitacijsku djelatnost u Republici Hrvatskoj.

Članak 2.

Izrazi koji se koriste u ovom Statutu Komore, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.

GLAVA II. STATUS, NAZIV, SJEDIŠTE I PEČAT KOMORE

Članak 3.

(1) Komora je samostalna i neovisna strukovna organizacija edukacijskih rehabilitatora sa svojstvom pravne osobe i javnim ovlastima.

(2) U pravnom prometu prema trećim osobama Komora istupa samostalno i neograničeno u svoje ime i za svoj račun, a za svoje obveze odgovara svim svojim sredstvima.

(3) Komoru predstavlja i zastupa predsjednik Komore, a slučaju njegove spriječenosti zamjenik predsjednika Komore.

(4) Komora se upisuje u sudski registar.

Članak 4.

(1) Naziv Komore glasi: HRVATSKA KOMORA EDUKACIJSKIH REHABILITATORA.

(2) Skraćenica naziva Komore je: HKER

(3) Naziv Komore na engleskom jeziku glasi: CROATIAN CHAMBER OF EDUCATIONAL REHABILITATORS.

(4) Skraćenica naziva Komore na engleskom jeziku glasi: CCER.

(5) Sjedište Komore je u Zagrebu.

Članak 5.

(1) Komora ima svoj grb, znak, pečat i žig.

(2) Komora ima grb koji se sastoji od dvije siluete koje gledaju jedna prema drugoj, obje siluete su tamnoplave boje, donju trećinu lijeve siluete čine svjetlo plava i svjetlo zelena linija. Simbolizira susret dvije osobe i obostrano prihvaćanje i poštovanje usprkos razlikama.

(3) Komora ima pečat i žig okruglog oblika promjera 30 mm sa sljedećim tekstom:

HRVATSKA KOMORA EDUKACIJSKIH REHABILITATORA na obodu i znakom Komore u sredini.

(4) Komora ima pečat promjera 38 mm s grbom Republike Hrvatske, nazivom i sjedištem Komore, koji se koristi za javne ovlasti.

DIO DRUGI ČLANSTVO U KOMORI

Članak 6.

(1) Član Komore može biti svaka fizička osoba koja ima završen preddiplomski sveučilišni studij edukacijske rehabilitacije ili preddiplomski i diplomski sveučilišni studij edukacijske rehabilitacije ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij edukacijske rehabilitacije u Republici Hrvatskoj ili kojoj je priznata inozemna stručna kvalifikacija za obavljanje regulirane profesije – edukacijski rehabilitator, u skladu sa Zakonom o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti i posebnim propisima.

(2) Edukacijski rehabilitator koji obavlja edukacijsko-rehabilitacijsku djelatnost mora biti član Komore.

(3) Član Komore obvezan je:

– redovito plaćati članarinu i podmirivati obveze prema Komori

– čuvati čast i ugled Komore i edukacijsko-rehabilitacijske struke

– poštivati tijela Komore

– poštivati Zakon o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti, Etički kodeks, ovaj Statut Komore i druge opće akte Komore

– prijavljivati promjene svih podataka koje Komora vodi u svojim evidencijama, a posebno promjenu podataka u imenu i prezimenu, prebivalištu/boravištu i podataka o zaposlenju i

– u traženom roku odgovarati na sve upite Komore.

(4) Član Komore ima pravo, pod uvjetima propisanim općim propisima, Zakonom o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti, ovim Statutom Komore i drugim općim aktima Komore:

– birati i biti biran u tijela Komore, povjerenstva i radne skupine te sudjelovati u njihovom radu

– sudjelovati u svim oblicima stručnog usavršavanja koje organizira Komora

– na savjetodavno-pravnu pomoć iz strukovne problematike

– sudjelovati u postupku donošenja općih akata Komore te na pristup informacijama koje posjeduje Komora

– na pravni lijek protiv pojedinačnih akata Komore i

– podnositi predstavke i pritužbe, davati prijedloge te na njih dobiti odgovor Komore.

(5) Članstvo u Komori prestaje danom izvršnosti rješenja o ispisu iz Upisnika članova Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora.

DIO TREĆI DJELATNOST KOMORE

Članak 7.

(1) Komora na temelju javnih ovlasti:

– odlučuje o postupcima upisa u odgovarajuće imenike, upisnike i evidencije te brisanja

– donosi rješenje o priznavanju prava na obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– donosi rješenje o privremenoj zabrani i prestanku prava na obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– donosi rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za obavljanje regulirane profesije – edukacijski rehabilitator, kao nadležno tijelo sukladno posebnom propisu

– obavlja stručni nadzor nad radom ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora

– utvrđuje razinu specijalnosti u pojedinim edukacijsko-rehabilitacijskim područjima i donosi rješenje o priznavanju specijalnosti

– vodi zakonom propisane imenike, upisnike i evidencije i

– izdaje potvrde iz evidencija koje vodi u skladu sa Zakonom o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti.

(2) Osim poslova iz stavka 1. ovoga članka Komora obavlja i sljedeće poslove:

– prati i unapređuje rad ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora i uvjete za njihov rad

– utvrđuje standarde rada i normative

– prati i nadzire provođenje etičkog kodeksa edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti, provodi disciplinski postupak i izriče disciplinske mjere za disciplinske povrede ovlaštenih edukatora rehabilitatora

– utvrđuje popise standardiziranih mjernih instrumenata koji se koriste u edukacijsko rehabilitacijskoj djelatnosti te poduzima mjere zaštite od njihove neovlaštene primjene

– potiče korištenje standardiziranih mjernih instrumenata u procjenama

– zastupa članove Komore u zaštiti njihovih profesionalnih interesa

– potiče i organizira stručno usavršavanje ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora

– surađuje s drugim komorama, strukovnim udrugama, stručnim, obrazovnim i znanstvenim institucijama u zemlji i inozemstvu

– surađuje s državnim tijelima i tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u rješavanju pitanja važnih za ostvarenje zadaća edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– izdaje glasilo i druge stručne edicije

– održava informativnu web-stranicu Komore

– organizira stručne skupove, tečajeve, edukacije, seminare, kongrese i simpozije i

– obavlja druge poslove utvrđene Zakonom o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti, ovim Statutom Komore i drugim općim aktima Komore.

Članak 8.

(1) Komora vodi imenik ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora, upisnik članova Komore, upisnik samostalne edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti.

(2) Imenici i upisnici iz stavka 1. ovoga članka su službene evidencije.

(3) Izvaci iz imenika i drugih evidencija koje vodi Komora te potvrde izdane na temelju podataka iz tih evidencija javne su isprave.

(4) Sadržaj i način vođenja imenika i upisnika iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje općim aktom Komora.

(5) U imenike i upisnike iz stavka 1. ovog članka upisuju se sljedeći podaci:

– ime i prezime edukatora rehabilitatora, njihov osobni identifikacijski broj (OIB), datum i mjesto rođenja

– podaci o školovanju, osnovnom zanimanju

– podaci o kontinuiranom profesionalnom usavršavanju

– dan upisa u upisnik, imenik odnosno evidenciju Komore

– broj i datum rješenja o upisu

– dan i razlog brisanja iz upisnika, imenika odnosno evidencije s brojem i datumom rješenja na temelju kojeg je određeno brisanje

– zabilježba o pokretanju disciplinskog postupka i

– podaci o dužnostima u tijelima Komore te njihovo trajanje.

DIO ČETVRTI USTROJSTVO KOMORE

GLAVA I. TIJELA KOMORE

Članak 9.

(1) Tijela Komore su:

1. Skupština Komore

2. Upravni odbor Komore

3. Predsjednik i zamjenik predsjednika Komore

4. Nadzorni odbor Komore

5. Etički odbor Komore

6. Sud časti Komore

7. Stalna povjerenstva Komore:

– Povjerenstvo za stručno usavršavanje

– Povjerenstvo za stručna pitanja i stručni nadzor

– Povjerenstvo za usporedbu stručnih kvalifikacija i provjeru

kompetentnosti

– Povjerenstvo za privatnu praksu.

(2) Tijela Komore neovisna su u obavljanju poslova iz svog djelokruga.

(3) Način i djelokrug rada tijela Komore pobliže se uređuje poslovnikom koji donosi svako tijelo pojedinačno.

Članak 10.

Za potrebe izvršavanja pojedinih zadataka i razmatranje pitanja od značaja i zajedničkog interesa članova Komore Skupština, Upravni odbor ili predsjednik Komore mogu osnovati radne skupine, stručne savjete i druga radna tijela privremenog karaktera.

Članak 11.

(1) Članovi Nadzornog odbora ne mogu biti članovi tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točke 2., 3., 5. 6. ovog Statuta Komore, kao niti predsjednici stalnih povjerenstava Komore.

(2) Predsjednik Komore i zamjenik predsjednika Komore ne može biti član tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točke 4., 5., 6. i 7. ovog Statuta Komore.

(3) Članovi Upravnog odbora Komore ne mogu biti članovi tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točke 4., 5., 6. i 7. ovog Statuta Komore.

(4) Članovi Etičkog odbora Komore ne mogu biti članovi tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točke 2., 3., 4. i 6. ovog Statuta Komore, kao niti predsjednici stalnih povjerenstava Komore.

(5) Članovi Suda časti Komore ne mogu biti članovi tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točke 2., 3., 4. i 5. ovog Statuta Komore, kao niti predsjednici stalnih povjerenstva Komore.

Članak 12.

(1) Mandat članova tijela Komore traje četiri godine.

(2) Članovima tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. ovog Statuta Komore mandat prijevremeno prestaje:

– smrću

– ako postane trajno zdravstveno nesposoban za obavljanje edukacijsko – rehabilitacijske djelatnosti

– ako nastanu okolnosti zbog kojih više ne ispunjava uvjete iz članka 6. Zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti za priznavanje prava na obavljanje djelatnosti

– ako ne ispunjava obveze stručnog usavršavanja iz članka 12. Zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti

– na zahtjev

– ako teško povrijedi etički kodeks edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– ako mu je nakon obavljenog stručnog nadzora ili u disciplinskom postupku izrečena mjera privremene zabrane obavljanja edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti ili mjera prestanka prava na obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti.

– zbog izricanja prekršajne pravne sankcije za nasilje u obitelji, od dana pravomoćnosti odluke suda

– zbog osude na kaznu zatvora dulju od šest mjeseci, od dana pravomoćnosti odluke suda

– zbog zabrane obavljanja edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti, od dana pravomoćnosti odluke o zabrani obavljanja edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– zbog prestanka prava na obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti, od dana pravomoćnosti odluke o prestanku prava na obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– u ostalim slučajevima kad ovlašteni edukacijski rehabilitator ne smije obavljati edukacijsko-rehabilitacijsku djelatnost, od dana izvršnosti rješenja Komore o prestanku prava na obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– izborom u tijelo Komore za koje je propisana nemogućnost istodobnog članstva u tim tijelima

– razrješenjem.

Članak 13.

(1) U slučaju prijevremenog prestanka mandata člana tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. ovog Statuta Komore provode se novi izbori za člana tijela Komore.

(2) Novi izbori za člana tijela Komore iz stavka 1. ovoga članka održati će se najkasnije u roku od 6 (šest) mjeseci od nastanka okolnosti iz stavka 1. ovoga članka.

(3) Članu tijela Komore iz članka 9. stavka 1. točaka 2., 4., 5., 6. i 7. ovog Statuta Komore izabranom na izborima iz stavka 2. ovoga članka mandat traje do kraja mandata tijela Komore u koje je izabran.

Članak 14.

(1) Ukoliko zbog više sile nije moguće provesti izbore za članove tijela Komore kojima je istekao mandat u tome tijelu, mandat postojećih članova tijela Komore produžava se do stupanja na dužnost novoizabranih članova istoga tijela.

(2) Izbori iz stavka 1. ovoga članka moraju se održati čim se za to ostvare uvjeti.

(3) Odredbe ovoga članka ne odnose se na slučajeve prijevremenog prestanka mandata članovima tijela Komore.

GLAVA II. SKUPŠTINA KOMORE

Članak 15.

(1) Skupština Komore najviše je tijelo odlučivanja i čine ju svi članovi Komore.

(2) Skupština Komore donosi:

– Statut Komore, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi

– poslovnik o radu Skupštine

– godišnji program rada

– financijski plan

– odluku o godišnjem izvješću o radu

– odluku o financijskom izvješću

– jednom godišnje odluku o visini članarine, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi

– druge opće akte i odluke koje financijski obvezuju članove Komore, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi

– opće akte kojima se provode javne ovlasti Komore

– etički kodeks edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– druge opće akte kojima se uređuju pitanja ustrojstva i rada Komore.

Članak 16.

(1) Skupština Komore može biti redovita i izvanredna.

(2) Skupštinu Komore saziva predsjednik Komore dostavljanjem poziva elektroničkim putem svim članovima Skupštine najmanje 15 dana prije održavanja sjednice.

(3) Poziv sadržava podatke o mjestu i vremenu održavanja sjednice Skupštine te prijedlog dnevnog reda s popratnim materijalima.

(4) Redovita sjednica Skupštine Komore održava se prema potrebi najmanje dvaput godišnje.

(5) Skupština Komore može se održati i izvanredno na zahtjev najmanje petine članova Komore, koji su uz zahtjev obvezni priložiti popis članova s članskim brojem, OIB-om i vlastoručnim potpisom te prijedlog dnevnog reda i popratne materijale.

(6) Nadzorni odbor Komore može predsjednika Komore zatražiti sazivanje izvanredne Skupštine ukoliko utvrdi nepravilnosti u financijskom ili drugom poslovanju Komore, nemarnosti u izvršavanju poslova ili povrede ovog Statuta Komore ili drugih općih akata Komore. Nadzorni odbor Komore obvezan je uz zahtjev dostaviti prijedlog dnevnog reda i popratne materijale.

(7) Predsjednik Komore obvezan je u slučajevima iz stavaka 5. i 6. ovoga članka sazvati Skupštinu Komore u roku od 30 (trideset) dana od dana primitka zahtjeva. U slučaju spriječenosti, Skupštinu Komore sazvati će zamjenik predsjednika Komore.

(8) Obavijest o sazivanju Skupštine Komore objavljuje se u službenom glasniku Komore i/ili na službenim mrežnim stranicama Komore.

Članak 17.

(1) Skupština Komore o pitanjima iz svog područja rada raspravlja i odlučuje na sjednicama.

(2) Sjednica Skupštine Komore može se održati i uporabom sredstava elektroničke komunikacije, o čemu odluku donosi Upravni odbor.

(3) Odluke na Skupštini Komore se donose većinom glasova prisutnih članova.

Članak 18.

(1) Skupština Komore na neposrednim i tajnim izborima imenuje i razrješuje predsjednika Komore, bira i razrješuje zamjenika predsjednika Komore te ostale članove Upravnog odbora Komore, Nadzornog odbora Komore, Etičkog odbora i Suda časti.

(2) Način izbora u tijela Komore i razrješenja pobliže se uređuju općim aktom Komore.

GLAVA III. UPRAVNI ODBOR KOMORE

Članak 19.

(1) Upravni odbor Komore izvršno je tijelo Komore koje vodi poslovanje Komore, brine se za izvršavanje programa rada Komore i izvršavanje akata Skupštine Komore te obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.

(2) Upravni odbor Komore za svoj rad odgovara Skupštini Komore.

(3) Upravni odbor Komore čine predsjednik Komore, zamjenik predsjednika Komore te sedam članova koje bira Skupština Komore na vrijeme od četiri godine, a koji mogu biti ponovo izabrani.

(4) Predsjednik Komore obavlja dužnost predsjednika Upravnog odbora Komore, saziva sjednice, predsjeda i potpisuje akte Upravnog odbora Komore.

(5) Upravni odbor Komore donosi odluke iz svog djelokruga većinom glasova nazočnih članova, ako je sjednici nazočna većina članova.

(6) Upravni odbor:

– vodi poslovanje Komore

– brine se za izvršavanje godišnjeg programa rada Komore i izvršavanje akata Skupštine

– upravlja sredstvima Komore, sukladno odredbama ovog Statuta Komore i drugih općih akata Komore

– odlučuje o sklapanju poslova čija pojedinačna vrijednost prelazi iznos od 5.000 eura

– priprema materijale, informacije i analize za Skupštinu

– bira i razrješava članove stalnih povjerenstava Komore

– prati i usklađuje rad povjerenstava, radnih skupina i drugih radnih tijela Komore

– priprema i utvrđuje prijedlog Statuta Komore i općih akata Komore te njihovu izmjenu i/ili dopunu

– donosi ostale akte Komore koje ne donosi Skupština

– obavlja izbor kandidata za radna mjesta u Komori i odlučuje o zasnivanju i prestanku radnih odnosa zaposlenika Komore

– donosi odluke o naknadama za postupke iz nadležnosti Komore i odluke o naknadama za druge usluge

– procjenjuje učinak važećih propisa i tijelima državne uprave predlaže nove mjere za jačanje djelatnosti

– usklađuje međusobne interese strukovnih udruženja

– održava web-stranicu Komore i imenuje urednika web-stranice

– brine o interesima članova Komore u odnosu na kolektivne ugovore

– određuje predstavnike Komore u drugim tijelima i organizacijama

– odlučuje o kupnji nekretnina te o iskorištavanju i raspolaganju nepokretnom imovinom Komore

– odlučuje o pritužbama i prigovorima na odluke predsjednika Komore i povjerenstava Komore

– potiče stručno usavršavanje članova Komore

– zauzima stavove o pojedinim važnim pitanjima edukacijsko-rehabilitacijske struke i

– odlučuje o pitanjima koja nisu ovim Statutom Komore ili drugim aktom Komore stavljena u nadležnost drugog tijela Komore.

GLAVA IV. PREDSJEDNIK KOMORE I ZAMJENIK PREDSJEDNIKA KOMORE

Članak 20.

(1) Predsjednika Komore i zamjenika predsjednika Komore bira Skupština Komore iz reda svojih članova na temelju kandidacijskog postupka.

(2) Zamjenik predsjednika Komore mijenja predsjednika Komore u slučaju njegove spriječenosti.

(3) Predsjednik Komore i zamjenik predsjednika Komore biraju se na vrijeme od četiri godine, a mogu biti izabrani najviše dva mandata uzastopno.

(4) Predsjednik i zamjenik predsjednika Komore mogu obavljati svoje poslove temeljem ugovora o radu s punim radnim vremenom ili dijelom radnog vremena ili bez zasnivanja radnog odnosa uz naknadu.

Članak 21.

(1) Predsjednik Komore predstavlja i zastupa Komoru i odgovara za zakonitost njezina rada te obavlja poslove određene Zakonom o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti i ovim Statutom Komore.

(2) Predsjednik Komore obavlja sljedeće poslove:

– saziva i predsjedava Skupštinom Komore te potpisuje akte Skupštine

– saziva i predsjedava Upravnom odboru te potpisuje akte Upravnog odbora

– potpisuje akte iz članka 7. stavka 1. ovog Statuta Komore koje Komore izdaje temeljem javnih ovlasti

– sklapa poslove pojedinačne vrijednosti do iznosa od 5.000 eura, a poslove preko 5.000 eura samo na temelju odluke Upravnog odbora Komore

– surađuje s predstavnicima tijela državne vlasti te predstavnicima drugih tijela i organizacija s ciljem ostvarivanja ciljeva Komore

– daje priopćenja za javnost i komunicira s medijima

– upravlja i rukovodi radom Tajništva Komore

– donosi odluke iz radnih odnosa za radnike Komore i

– obavlja i druge poslove određene ovim Statutom Komore ili aktima Komore.

(3) Predsjednik Komore dužan je o svom radu izvještavati Skupštinu Komore na svakoj sjednici.

Članak 22.

(1) Zamjenik predsjednika Komore mijenja predsjednika Komore u slučaju njegove spriječenosti, a može obavljati i druge poslove koje mu povjeri predsjednik Komore.

(2) Ukoliko predsjednik Komore zbog trajne spriječenosti ili nesposobnosti ne može obavljati poslove određene Zakonom o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti i Statutom Komore, obavlja ih zamjenik predsjednika Komore do izbora novog predsjednika Komore.

(3) Izbori iz stavka 2. ovoga članka održati će se najkasnije u roku od šest mjeseci od trenutka nastupanja okolnosti trajne spriječenosti ili nesposobnosti predsjednika Komore.

GLAVA V. NADZORNI ODBOR KOMORE

Članak 23.

(1) Nadzorni odbor Komore (udaljnjem tekstu: Nadzorni odbor) nadzire provođenje statuta Komore i drugih općih akata Komore, ostvarivanje prava i ispunjavanje obveza članova Komore, materijalno i financijkso poslovanje Komore, a može obavljati i druge povremne poslove koje mu povjeri Skupština Komore ili Upravni odbor.

(2) Nadzorni odbor ima predsjednika i četiri člana koje bira Skupština Komore, na četiri godine, a koji mogu biti ponovno izabrani.

(3) Predsjednik Nadzornog odbora saziva sjednice odbora, rukovodi njegovim radom i obavlja druge poslove koje mu povjeri Nadzorni odbor ili Skupština Komore.

(4) Nadzorni odbor donosi odluke iz svog djelokruga većinom glasova nazočnih članova, ako je na sjednici nazočna većina članova.

Članak 24.

(1) Nadzorni odbor Komore dužan je najmanje dvaput godišnje pregledati financijsko poslovanje Komore te godišnja financijska izvješća.

(2) Nadzorni odbor ima pravo zatražiti uvid u dokumentaciju i sve podatke o radu i poslovanju Komore. Predsjednik Komore, zamjenik predsjednika Komore i Upravni odbor dužni su bez odgađanja omogućiti uvid u zatraženu dokumentaciju te dostaviti podatke i dati tražene obavijesti.

(3) Članovi Nadzornog odbora mogu sudjelovati u radu sjednica Upravnog odbora, ali bez prava odlučivanja.

(4) Nadzorni odbor može zatražiti sazivanje sjednica Upravnog odbora i Skupštine ako utvrdi nepravilnosti u financijskom ili drugom poslovanju Komore, nemarnosti u izvršavanju poslova ili povrede ovog Statuta Komore i drugih općih akata Komore.

GLAVA VI. ETIČKI ODBOR KOMORE

Članak 25.

(1) Etički odbor Komore (u daljnjem tekstu: Etički odbor) sastoji se od pet članova koji na svojoj prvoj sjednici iz svojih redova biraju predsjednika i zamjenika.

(2) Članove Etičkog odbora bira Skupština Komore. Mandat članova Etičkog odbora traje četiri godine i mogu biti ponovo izabrani.

Članak 26.

(1) Etičkim kodeksom edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti utvrđuju se pravila ponašanja ovlaštenih edukacijskih rehabailitatora i etička načela na temelju kojih postupaju prilikom obavljanja edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

(2) Etički odbor obavlja sljedeće poslove:

– izrađuje prijedlog Etičkog kodeksa edukacijsko-reahabilitacijske djelatnosti

– prati i nadzire provođenje pravila etike u edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti i predlaže poduzimanje odgovarajućih mjera u slučaju njihova kršenja

– postupa po prijavama, primjedbama i pritužbama na rad ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora

– u slučaju sumnje na povredu Etičkog kodeksa edukacijsko rehabilitacijske djelatnosti, predlaže predsjedniku Komore pokretanje postupka pred Sudom časti Komore i

– obavlja druge poslove određene ovim Statutom ili općim aktima Komore.

(3) Etički odbor donosi odluke iz svog djelokruga većinom glasova nazočnih članova, ako je sjednici nazočna većina članova.

(4) Etički odbor u svom radu surađuje s drugim tijelima Komore.

(5) Etički odbor podnosi izvješće o svom radu Skupštini Komore.

GLAVA VII. SUD ČASTI KOMORE

Članak 27.

(1) Sud časti Komore (dalje u tekstu: Sud časti) disciplinsko je tijelo Komore pred kojim članovi Komore odgovaraju za lakše i teže povrede dužnosti.

(2) Sud časti ima predsjednika i četiri člana koje bira Skupština, na četiri godine, a koji mogu biti ponovno izabrani.

(3) Sud časti disciplinske postupke za lakše povrede dužnosti provodi u sastavu vijeća od tri člana među kojima mora biti predsjednik Suda časti koji predsjedava vijećem.

(4) Sud časti disciplinske postupke za teže povrede dužnosti provodi u punom sastavu od pet članova.

Članak 28.

(1) Disciplinski postupak pokreće predsjednik Komore po službenoj dužnosti ili na prijedlog Upravnog odbora, Etičkog odbora ili Nadzornog odbora.

(2) Teške povrede dužnosti edukacijskog rehabilitatora jesu:

– povreda obveze čuvanja profesionalne tajne

– teška povreda etičkog kodeksa edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti kojom se osobito narušava ugled edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti, a koja ima teže značenje s obzirom na važnost i prirodu povrijeđene društvene vrijednosti, visinu materijalne štete ili druge posljedice te s obzirom na okolnosti pod kojima je radnja izvršena ili propuštena

– nestručno obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– povreda obveze osiguranja od odgovornosti

– počinjenje kaznenog djela za koje je izrečena pravomoćna kazna zatvora i

– tri puta izrečena mjera za lakše povrede dužnosti edukacijskog rehabilitatora.

(3) Lakše povrede dužnosti edukacijskog rehabilitatora jesu:

– narušavanje ugleda edukacijskog rehabilitatora i etičkog kodeksa edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti koje je lakšeg značenja

– povreda dužnosti edukacijskog rehabilitatora ponašanjem prema korisniku edukacijsko-rehabilitacijskih usluga, drugom edukacijskom rehabilitatoru trećim osobama ili društvenoj zajednici

– onemogućavanje ili ometanje provođenja stručnog nadzora

– neispunjavanje obveza iz članstva prema Komori i

– neredovito i nepravilno vođenje edukacijsko-rehabilitacijske dokumentacije.

Članak 29.

(1) Članu Komore za teške povrede dužnosti edukacijskog rehabilitatora mogu se izreći ove mjere:

– ukor

– javni ukor

– novčana kazna

– mjera privremene zabrane obavljanja edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti od mjesec dana do godinu dana

– prestanak prava na obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– prestanak članstva u Komori.

(2) Članu Komore za lakše povrede dužnosti edukacijskog rehabilitatora može se izreći ukor ili novčana kazna.

Članak 30.

(1) Članu Komore za lakše povrede dužnosti edukacijskog rehabilitatora može se izreći novčana kazna u iznosu od 200,00 eura do 1.000,00 eura.

(2) Članu Komore za teže povrede dužnosti edukacijskog rehabilitatora može se izreći novčana kazna u iznosu od 1.000,00 eura do 2.000,00 eura.

(3) Izrečena novčana kazna plaća se Komori.

(4) Naplaćene novčane kazne koriste se za financiranje djelatnosti Komore.

GLAVA VIII. STALNA POVJERENSTVA KOMORE

Članak 31.

(1) Stalna povjerenstva Komore su:

– Povjerenstvo za stručno usavršavanje

– Povjerenstvo za stručna pitanja i stručni nadzor

– Povjerenstvo za usporedbu stručnih kvalifikacija i provjeru kompetentnosti

– Povjerenstvo za privatnu praksu.

(2) Članove stalnih povjerenstava Komore bira Upravni odbor, na četiri godine, a koji mogu biti ponovno izabrani.

(3) Stalna povjerenstva Komore se sastoje od najmanje pet, a najviše sedam članova.

(4) Stalna povjerenstva Komore imaju predsjednika koje biraju članovi između sebe.

(5) Stalna povjerenstva Komore donose odluke iz svog djelokruga većinom glasova nazočnih članova, ako je na sjednici nazočna većina članova.

(6) Stalna povjerenstva Komore podnose izvješće o svom radu Upravnom odboru.

Članak 32.

Povjerenstvo za stručno usavršavanje obavlja sljedeće poslove:

– utvrđuje potrebu i predlaže sadržaj i duljinu trajanja programa dodatnog usavršavanja ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora, te organiziranje trajnog usavršavanja

– daje prijedlog općeg akta koji regulira sadržaju, rokovima i postupku trajnog usavršavanja i provjere stručnosti

– predlaže grane specijalizacije, trajanje, sadržaj i program specijalizacije i užih specijalnosti

– predlaže trajanje, sadržaj i program studija djelatnosti

– daje mišljenje ministarstvu o uvjetima, sadržaju i načinu provođenja stručnog osposobljavanja

– organizira i nadzire trajno usavršavanje ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora

– organizira trajnu izobrazbu samostalno ili u suradnji sa stručnim udrugama i visokim učilištima ili odgovarajućim fizičkim i pravnim osobama

– donosi odluku o priznavanju i kategorizaciji oblika trajne izobrazbe – koordinira svoj rad s ostalim tijelima Komore i

– obavlja druge poslove određene općim aktima Komore ili druge poslove koje mu povjeri Upravni odbor.

Članak 33.

Povjerenstvo za stručna pitanja i stručni nadzor obavlja sljedeće poslove:

– izrađuje nacrt standarda i normativa obavljanja edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– izrađuje prijedlog liste provoditelja stručnog nadzora

– donosi stručne kriterije po kojima će se provoditi stručni nadzor

– izrađuje godišnji plan stručnog nadzora

– vodi evidenciju o provedenom stručnom nadzoru i predloženim mjerama

– sačinjava godišnje izvješće o stručnom nadzoru

– predlaže program edukacije ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora za provođenje kontrole kvalitete

– koordinira provođenje stručnog nadzora s nadležnom inspekcijom

– sudjeluje pri utvrđivanju standarda i normativa usluga ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora

– daje stručna mišljenja kod pripreme propisa koji utječu na razvoj edukacijsko – rehabilitacijske djelatnosti

– razmatra, daje mišljenje i utvrđuje stajalište i o drugim stručnim pitanjima

– surađuje sa stručnim društvima i visokim učilištima

– vodi brigu i nadzor o opsegu i kvaliteti stručnog djelovanja ovlaštenih edukacijskih rehabilitatora

– koordinira svoj rad s ostalim tijelima Komore i obavlja druge poslove određene općim aktima Komore ili druge poslove koje mu povjeri Upravni odbor.

Članak 34.

(1) Povjerenstvo za usporedbu stručnih kvalifikacija i provjeru kompetentnosti daje stručno mišljenje u postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije, za obavljanje regulirane profesije – edukacijski rehabilitator u svrhu poslovnog nastana u Republici Hrvatskoj te pritom razmatra:

– sustav obrazovanja u državi u kojoj je stečena kvalifikacija

– diplomu/certifikat inozemnog visokog učilišta na kojem je stručna kvalifikacija stečena i studijskoga programa na osnovi kojega je stečena ili drugi odgovarajući dokument

– uvjete upisa na studijski odnosno obrazovni program

– trajanje obrazovanja

– prava koja proizlaze iz inozemne stručne odnosno obrazovne kvalifikacije u državi u kojoj je stečena

– mišljenje Nacionalnog ENIC/NARIC ureda o inozemnoj visokoškolskoj obrazovnoj kvalifikaciji, ako je potrebno i

– druge okolnosti/činjenice od značaja za priznavanje inozemne stručne kvalifikacije.

(2) Povjerenstvo obavlja i druge poslove određene Pravilnikom o uvjetima za priznavanje inozemnih stručnih kvalifikacija za obavljanje regulirane profesije – edukacijski rehabilitator u svrhu poslovnog nastana u Republici Hrvatskoj, općim aktima Komore ili koje mu povjeri Upravni odbor.

Članak 35.

Povjerenstvo za privatnu praksu obavlja sljedeće poslove:

– odobrava upis ovlaštenog edukacijskog rehabilitatora u upisnik samostalne edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– utvrđuje uvjete za priznavanje prava na samostalno obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti

– brine se o kvaliteti, opsegu i organizaciji obavljanje edukacijsko-rehablitacijske djelatnosti kao samostalne djelatnosti

– obavlja druge poslove određene općim aktima Komore ili druge poslove koje mu povjeri Upravni odbor.

GLAVA IX. RAZRJEŠENJE PREDSJEDNIKA KOMORE, ZAMJENIKA PREDSJEDNIKA KOMORE, ČLANA UPRAVNOG ODBORA, PREDSJEDNIKA ILI ČLANA NADZORNOG ODBORA, PREDSJEDNIKA ILI ČLANA ETIČKOG ODBORA ILI SUDA ČASTI, PREDSJEDNIKA ILI ČLANA STALNIH POVJERENSTVA KOMORE

Članak 36.

(1) Skupština Komore može razriješiti predsjednika Komore ili zamjenika predsjednika Komore ili člana Upravnog odbora ili predsjednika ili člana Nadzornog odbora i prije isteka mandata za koji je imenovan ako:

– to osobno zatraži

– krši propise i opće akte Komore

– ne provodi odluke tijela Komore

– nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Komori veću štetu

– više ne ispunjava uvjete iz članka 6. Zakona o edukacijsko-rehabilitacijsko djelatnosti

– Skupština Komore zbog drugih razloga ocijeni da više ne može izvršavati povjerene ovlasti.

(2) Skupština Komore će, osim u slučajevima iz stavka 1. ovoga članka, razriješiti predsjednika Komore i u slučaju da ne podnese nadležnom ministarstvu na prethodno mišljenje Godišnji program rada i financijski plan do 30. studenoga tekuće godine za iduću godinu ili ne otkloni nedostatke na koje je uputilo Ministarstvo i navedene akte ne podnese Ministarstvu na ponovno prethodno mišljenje u roku od 30 dana od dana primitka obavijesti Ministarstva o uskrati pozitivnog mišljenja.

(3) Skupština Komore će, osim u slučajevima iz stavka 1. ovoga članka, razriješiti predsjednika Komore, zamjenika predsjednika i članove Upravnog odbora i u slučaju neprihvaćanja godišnjeg izvješća o radu i/ili financijskog izvješća.

Članak 37.

(1) Zamjenik predsjednika Komore, član Upravnog i predsjednik ili član Nadzornog odbora koji želi biti razriješen obvezan je o tome pisanim putem obavijestiti predsjednika Komore, a ukoliko predsjednik Komore traži razrješenje o tome će pisanim putem obavijestiti zamjenika predsjednika Komore.

(2) Predsjednik Komore, odnosno zamjenik predsjednika Komore u slučajevima kada predsjednik Komore traži svoje razrješenje, obvezan je u roku od 15 dana od zaprimanja pisane obavijesti sazvati Skupštinu radi odlučivanja o razrješenju.

(3) U slučajevima iz članka 36. stavka 1., izuzev slučaja iz stavka 1. alineje 1., najmanje petina članova Komore može pisanim putem zatražiti razrješenje predsjednika Komore ili zamjenika predsjednika Komore ili člana Upravnog odbora ili predsjednika ili člana Nadzornog odbora Komore uz navođenje razloga razrješenja iz članka 36. ovog Statuta Komore i obrazloženje tog razloga kao i prilaganja dokaza ukoliko istima raspolaže. Uz zahtjev za razrješenje članovi su obvezni dostaviti popis članova koji traže razrješenje s članskim brojem, OIB-om i vlastoručnim potpisom.

(4) Zahtjev za razrješenje s prilozima iz stavka 3. ovoga članka dostavlja se predsjedniku Komore, a u slučajevima da se traži razrješenje predsjednika Komore, zahtjev za podnosi zamjeniku predsjednika Komore.

(5) U slučajevima kada Skupština, temeljem podnesenog zahtjeva iz stavka 3. ovoga članka, ne izglasa razrješenje predsjednika Komore ili zamjenika predsjednika Komore ili predsjednika ili člana Upravnog ili Nadzornog odbora, takav zahtjev se za istog člana tijela Komore ne može ponovno podnijeti prije isteka roka od šest mjeseci od dana održavanja sjednice Skupštine na kojoj se glasalo o razrješenju.

Članak 38.

(1) Skupština Komore će razriješiti predsjednika ili člana Etičkog odbora ili predsjednika ili člana Suda časti Komore prije isteka mandata ako:

– to osobno zatraži

– krši propise i opće akte Komore

– ne provodi odluke tijela Komore

– nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Komori veću štetu

– kada zbog drugih razloga ocijeni da više ne može izvršavati povjerene ovlasti.

(2) Predsjednik ili član Etičkog odbora ili predsjednik ili član Suda časti Komore koji želi biti razriješen obvezan je o tome pisanim putem obavijestiti predsjednika Komore.

(3) U slučaju zaprimanja obavijesti iz stavka 2. ovoga članka, predsjednik Komore je obvezan u roku od 15 dana od zaprimanja pisane obavijesti sazvati Skupštinu radi odlučivanja o razrješenju.

(4) U slučajevima iz stavka 1. ovoga članka, izuzev slučaja iz stavka 1. alineje 1., najmanje petina članova Komore može pisanim putem zatražiti razrješenje predsjednika ili člana Etičkog odbora ili predsjednika ili člana Suda časti Komore. Uz zahtjev koji mora biti obrazložen, dostavlja se i popis članova koji traže razrješenje s članskim brojem, OIB-om i vlastoručnim potpisom.

(5) Zahtjev za razrješenje s prilozima iz stavka 4. ovoga članka dostavlja se predsjedniku Komore.

(6) U slučajevima zaprimanja zahtjeva iz stavka 4. ovoga članka, predsjednik Komore je obvezan u roku od 15 dana od zaprimanja zahtjeva sazvati Skupštinu radi odlučivanja o razrješenju.

(7) U slučajevima kada Skupština, temeljem podnesenog zahtjeva iz stavka 4. ovoga članka, ne izglasa razrješenje predsjednika ili člana Etičkog odbora ili predsjednika ili člana Suda časti, takav zahtjev se za istog člana tijela Komore ne može ponovno podnijeti prije isteka roka od šest mjeseci od dana održavanja sjednice Skupštine na kojoj se glasalo o razrješenju.

Članak 39.

(1) Upravni odbor razriješiti predsjednika ili člana stalnih povjerenstava Komore prije isteka mandata ako:

– to osobno zatraži

– krši propise i opće akte Komore

– ne provodi odluke tijela Komore

– nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Komori veću štetu

– kada zbog drugih razloga ocijeni da više ne može izvršavati povjerene ovlasti.

(2) Predsjednik ili član stalnih povjerenstava Komore koji želi biti razriješen obvezan je o tome pisanim putem obavijestiti predsjednika Komore.

(3) U slučaju zaprimanja obavijesti iz stavka 2. ovoga članka, predsjednik Komore je obvezan u roku od 15 dana od zaprimanja pisane obavijesti sazvati upravni odbor radi odlučivanja o razrješenju.

(4) U slučajevima iz stavka 1. ovoga članka, izuzev slučaja iz stavka 1. alineje 1., najmanje petina članova Komore može pisanim putem zatražiti razrješenje predsjednika ili člana stalnih povjerenstava Komore. Uz zahtjev koji mora biti obrazložen, dostavlja se i popis članova koji traže razrješenje s članskim brojem, OIB-om i vlastoručnim potpisom.

(5) Zahtjev za razrješenje s prilozima iz stavka 4. ovoga članka dostavlja se predsjedniku Komore.

(6) U slučajevima zaprimanja zahtjeva iz stavka 4. ovoga članka, predsjednik Komore je obvezan u roku od 15 dana od zaprimanja zahtjeva sazvati Upravni odbor radi odlučivanja o razrješenju.

(7) U slučajevima kada Upravni odbor, temeljem podnesenog zahtjeva iz stavka 4. ovoga članka, ne izglasa razrješenje predsjednika ili člana stalnih povjerenstava Komore, takav zahtjev se za istog člana tijela Komore ne može ponovno podnijeti prije isteka roka od šest mjeseci od dana održavanja sjednice Upravnog odbora na kojoj se glasalo o razrješenju.

GLAVA X. TAJNIŠTVO KOMORE

Članak 40.

(1) Tajništvo Komore (dalje u tekstu: Tajništvo) je samostalna stručna služba Komore koja obavlja sve pravne, upravne, stručne i administrativne poslove za tijela Komore.

(2) Tajništvo čine Tajnik Komore i drugi zaposlenici Tajništva sukladno odredbama općeg akta Komore.

(3) Tajnik Komore:

– planira, organizira i vodi rad Tajništva

– koordinira rad tijela Komore i drugih radnih tijela

– potpisuje izvatke iz evidencija iz članka 7. stavka 1. ovog Statuta Komore

– obavlja poslove zapisničara na sjednicama Skupštine i Upravnog odbora Komore

– u suradnji s predsjednikom Komore provodi zaključke i odluke Skupštine Upravnog odbora i drugih tijela Komore i

– obavlja druge poslove koje mu odlukom povjeri predsjednik Komore.

(4) Tajnik Komore za svoj rad odgovara predsjedniku Komore.

Članak 41.

(1) U upravnom postupku temeljem javnih ovlasti iz članka 7. stavka 1. ovog Statuta Komore te u drugim upravnim postupcima koji proizlaze iz javnih ovlasti postupa službena osoba u opisu poslova koje je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima, sukladno propisima o ustrojstvu javnopravnih tijela.

(2) Postupke iz stavka 1. ovoga članka vode i u njima rješavaju službene osobe kojima je to redovito zanimanje sukladno opisu poslova radnoga mjesta i drugim uvjetima iz općeg akta Komore, a koja mora imati odgovarajuću stručnu spremu, potrebno radno iskustvo i položen državni ispit.

(3) Na zahtjev službene osobe u postupcima iz stavka 1. ovoga članka po potrebi sudjeluju tijela, povjerenstva i radne skupine Komore izradom stručnih mišljenja ili na drugi odgovarajući način sukladno Zakonu o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti, Zakonu o općem upravnom postupku, ovom Statutu Komore i drugim općim aktima Komore.

(4) Osim poslova iz stavka 1. ovoga članka Tajništvo:

– priprema nacrte općih i pojedinačnih akata koje donosi Skupština, Upravni odbor, predsjednik Komore i druga tijela Komore

– vodi imenike, upisnike i druge evidencije koje je Komora obvezna voditi

– obavlja pravne, upravne, stručne, administrativne i druge poslove za tijela Komore, povjerenstva i radne skupine u skladu s aktima Komore

– obavlja druge poslove po nalogu predsjednika Komore, zamjenika predsjednika Komore i Upravnog odbora, sukladno općem aktu Komore.

DIO PETI FINANCIJSKO POSLOVANJE KOMORE

Članak 42.

(1) Financijsko poslovanje Komore obavlja se temeljem godišnjeg programa rada i financijskog plana koje donosi Skupština Komore.

(2) Izvori financiranja Komore su:

– upisnina

– članarina

– naknade za usluge Komore

– donacije i

– drugi prihodi ostvareni djelatnošću Komore.

(3) Mogući višak prihoda upotrebljava se za poslovanje Komore, trajno usavršavanje članova i razvoj edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti, sukladno općim aktima Komore.

(4) Mogući manjak prihoda pokrit će se iz sredstava prenesenog viška prihoda iz proteklog razdoblja ili iz prihoda ostvarenih u narednom razdoblju.

(5) Komora može stjecati imovinu i temeljem drugih pravnih poslova.

DIO ŠESTI JAVNOST RADA KOMORE

Članak 43.

(1) Rad Komore je javan.

(2) Komora obavješćuje javnost o svom radu putem službene mrežne stranice Komore, a prema potrebi i drugim načinima obavješćivanja.

DIO SEDMI PRESTANAK RADA KOMORE

Članak 44.

(1) Komore prestaje s radom po sili zakona, u slučaju ispunjenja zakonskih preduvjeta.

(2) U slučaju prestanka rada Komore, njena imovina prelazi u vlasništvo osnivača Komore.

DIO OSMI PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA

Članak 45.

Danom stupanja na snagu ovog Statuta Komore prestaje važiti Statut Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora od 14. studenoga 2020. godine.

Članak 46.

Ovaj Statut Komore stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/24-02/1 Urbroj: 566-01-01-24-4 Zagreb 1. listopada 2024.

Predsjednica Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora dr. sc. Ana Skender, mag. rehab. educ., v. r.

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2024_10_115_1917.html

Copyright © Ante Borić