Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

NN 28/2022 (7.3.2022.), Pravilnik o registraciji pružatelja usluge EENC u Republici Hrvatskoj

MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE

361

Na temelju članka 11. stavka 18. Zakona o cestama (»Narodne novine«, broj 84/11, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14, 110/19 i 144/21) te članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 66/19) ministar mora, prometa i infrastrukture, uz prethodnu suglasnost ministra za vanjske i europske poslove, donosi

PRAVILNIK

O REGISTRACIJI PRUŽATELJA USLUGE EENC U REPUBLICI HRVATSKOJ

Članak 1.

(1) Ovim Pravilnikom se propisuju postupak registracije i dokumenti kojima se dokazuju zahtjevi koji se moraju ispuniti za registraciju pružatelja usluga Europske elektroničke naplate cestarine (u daljnjem tekstu: EENC), postupak i dinamika provjere registriranih pružatelja usluge EENC-a te mjere u slučaju prestanka ispunjavanja pojedinog zahtjeva.

(2) EENC, pružatelj usluge EENC i registar pružatelja usluga EENC imaju značenje propisano Zakonom o cestama.

Članak 2.

Ovim Pravilnikom u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se Direktiva (EU) 2019/520 Europskog parlamenta i Vijeća od 19. ožujka 2019. o interoperabilnosti elektroničkih sustava za naplatu cestarine i olakšavanju prekogranične razmjene informacija o neplaćanju cestarina u Uniji (preinaka) (Tekst značajan za EGP) (SL L 91, 29. 3. 2019.).

Članak 3.

(1) Pravna osoba sa sjedištem na teritoriju Republike Hrvatske za registraciju u Registar pružatelja usluga EENC koji imaju sjedište na teritoriju Republike Hrvatske (dalje u tekstu: Registar) Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture (dalje u tekstu: Ministarstvo) podnosi zahtjev za upis u Registar.

(2) Obrazac zahtjeva iz stavka 1. ovog članka se javno objavljuje na web-stranici Ministarstva.

(3) Uz popunjeni obrazac iz stavka 2. ovog članka prilažu se sljedeći dokumenti kojima se dokazuje ispunjavanje zahtjeva iz članka 11. stavka 1. Zakona o cestama:

– važeći certifikat EN ISO 9001 ili jednakovrijedan certifikat, kojim se potvrđuje da je sustav upravljanja pravne osobe koja podnosi zahtjev za registraciju u skladu s normom kvalitete EN ISO 9001 ili jednakovrijedne norme,

– EZ izjava/deklaracija o sukladnosti ili certifikat/potvrda, izdana u skladu s Provedbenom uredbom Komisije (EU) 2020/204 od 28. studenog 2019. godine, koja potvrđuje sukladnost sastavnica interoperabilnosti sa specifikacijama,

– izvod iz sudskog registra s upisanim predmetom poslovanja za pružanje usluge EENC ili za druga relevantna područja, ne stariji od 30 dana, koji dokazuje postojanje stručne sposobnosti za pružanje usluga,

– izvod iz sudskog registra s upisanom visinom temeljnog kapitala u iznosu od najmanje 2.000.000,00 kuna, ne stariji od 30 dana, polica osiguranja od rizika odgovornosti iz djelatnosti na iznos od 10.000.000,00 kuna, potvrda porezne uprave da je pravna osoba ispunila obveze plaćanja dospjelih poreza i doprinosa, čime se dokazuje odgovarajući financijski položaj,

– plan upravljanja rizicima,

– izjava da pravnoj osobi zbog nepoštivanja propisa nije bilo oduzeto odobrenje za obavljanje djelatnosti odnosno poslova i da joj nije izrečena mjera zabrane obavljanja djelatnosti odnosno poslova, potvrda iz kaznene evidencije ministarstva nadležnog za pravosuđe da pravna osoba i odgovorna osoba u pravnoj osobi nije osuđivana za kaznena djela protiv gospodarstva iz Glave XXIV Kaznenog zakona, čime se dokazuje dobar ugled,

– dokaz o uplati upravne pristojbe u visini utvrđenoj posebnim propisom.

(4) Svi dokumenti iz stavka 3. ovog članka moraju biti na hrvatskom jeziku. Ako je izvorni dokument na stranom jeziku, prilaže se prijevod tog dokumenta na hrvatski jezik.

Članak 4.

(1) Rješenje o upisu u Registar izdaje ministar.

(2) Rješenje iz stavka 1. ovoga članka izdaje se za razdoblje od 3 godine i može se produžiti na isti rok na način i pod uvjetima propisanim ovim Pravilnikom.

(3) Protiv rješenja iz stavka 1. ovog članka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.

Članak 5.

Pružatelji usluge EENC-a koji su registrirani u Republici Hrvatskoj obvezni su Ministarstvu dostaviti:

– izjavu da su sklopili ugovore za EENC koji obuhvaćaju sva područja EENC-a na državnim područjima najmanje četiriju država članica Europske unije, u roku od najduže 36 mjeseci od dana njihove registracije,

– izjavu da su sklopili ugovore za EENC koji obuhvaćaju sva područja EENC-a u Republici Hrvatskoj, u roku od 24 mjeseca od sklapanja prvog ugovora ili izjavu da to nije moguće zbog razloga iz nadležnosti subjekta za naplatu cestarine.

Članak 6.

(1) Pružatelj usluge EENC-a koji je registriran u Republici Hrvatskoj nakon isteka 12 mjeseci od datuma registracije i nakon toga svakih 12 mjeseci dostavlja Ministarstvu potvrdu da je zadržana pokrivenost svih područja EENC-a iz članka 5. ovog Pravilnika nakon sklapanja ugovora.

(2) Kada je zbog razloga iz nadležnosti subjekta za naplatu cestarine na pojedinom području pokrivenost područja EENC u Republici Hrvatskoj ili druge države članice Europske unije prekinuta, pružatelji usluge EENC-a koji je registriran u Republici Hrvatskoj o tome je obvezan pisano izvijestiti Ministarstvo najkasnije u roku od 30 dana od dana prekida.

(3) O ponovnom uspostavljanju pokrivenosti iz stavka 2. ovog članka pružatelji usluge EENC-a koji je registriran u Republici Hrvatskoj obvezan je pisano izvijestiti Ministarstvo najkasnije u roku od 30 dana od dana uspostave.

Članak 7.

(1) Ministarstvo provjerava podatke o registriranom pružatelju usluge EENC-a iz članka 3. stavka 3. ovog Pravilnika jednom godišnje.

(2) Pružatelj usluge EENC kome je odobrena registracija u Republici Hrvatskoj obvezan je dostavljati Ministarstvu revizije plana upravljanja rizicima koje se provode svake dvije godine, te nakon isteka roka dokumenata iz članka 3. stavka 3. ovog Pravilnika temeljem kojih je izvršena registracija nove važeće dokumente: certifikat EN ISO 9001 ili jednakovrijedan certifikat, policu osiguranja od rizika odgovornosti iz djelatnosti na iznos od 10.000.000,00 kuna i druge.

Članak 8.

(1) Ako Ministarstvo utvrdi prestanak ispunjavanja pojedinog zahtjeva iz članka 3. stavka 3. ovog Pravilnika temeljem kojih je izvršena registracija pružatelja usluge EENC u Republici Hrvatskoj, naložit će pružatelju usluge EENC da u roku od 15 dana od primitka naloga dostavi dokaze o ponovnom ispunjavanju zahtjeva.

(2) Ukoliko pružatelj usluge EENC ne postupi po nalogu iz stavka 1. ovog članka, Ministarstvo provodi postupak za brisanje toga pružatelja usluge EENC iz Registra.

(3) Rješenje o brisanju iz Registra izdaje ministar.

(4) Protiv rješenja iz stavka 2. ovog članka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.

Članak 9.

(1) U Registar iz članka 3. ovog Pravilnika u list A upisuju se podaci o:

– pružateljima usluge EENC kojima je odobrena registracija u Republici Hrvatskoj,

– provjeri ispunjavanja svih zahtjeva za registraciju registriranih pružatelja usluga EENC,

– pružateljima usluge EENC koji su brisani iz Registra.

(2) U Registar iz članka 3. ovog Pravilnika u list B upisuju se podaci o:

– područjima EENC-a u Republici Hrvatskoj, uključujući podatke o subjektima za naplatu cestarine i izjavama o području EENC-a,

– korištenim tehnologijama za naplatu cestarine,

– podacima za obračun cestarine,

– pružateljima usluge EENC-a koji imaju ugovore za EENC sa subjektima za naplatu cestarine u Republici Hrvatskoj.

(3) U Registar iz članka 3. ovog Pravilnika u list C upisuju se podaci o:

– adresi elektroničke pošte i telefonskom broju te ostali podaci o jedinstvenom kontaktnom uredu za EENC iz članka 11. stavka 16. Zakona o cestama.

Članak 10.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/21-03/74

Urbroj: 530-08-1-2-22-5

Zagreb, 23. veljače 2022.

Ministar Oleg Butković, v. r.

 

 

 

Copyright © Ante Borić