Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

NN 87/2021 (4.8.2021.), Odluka o resekuritizaciji, objavi informacija o privatnim sekuritizacijama, mrežnim stranicama i o naknadama za nadzor

Hrvatska narodna banka

1618

Na temelju članka 5. stavka 6., članka 16. stavka 7. i članka 19. stavka 2. Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/2402 o utvrđivanju općeg okvira za sekuritizaciju i o uspostavi specifičnog okvira za jednostavnu, transparentnu i standardiziranu sekuritizaciju (»Narodne novine«, br. 63/2020.) i članka 43. stavka 2. točke 10. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci (»Narodne novine«, br. 75/2008., 54/2013. i 47/2020.) guverner Hrvatske narodne banke donosi

ODLUKU

O RESEKURITIZACIJI, OBJAVI INFORMACIJA O PRIVATNIM SEKURITIZACIJAMA, MREŽNIM STRANICAMA I O NAKNADAMA ZA NADZOR

I. OPĆE ODREDBE

Predmet

Članak 1.

Ovom Odlukom pobliže se propisuju:

– sadržaj zahtjeva za odobrenje korištenja iznimke od zabrane resekuritizacije i dokumentacija koja se dostavlja uz takav zahtjev iz članka 5. stavka 6. Zakona o provedbi Uredbe (EU) 2017/2402 o utvrđivanju općeg okvira za sekuritizaciju i o uspostavi specifičnog okvira za jednostavnu, transparentnu i standardiziranu sekuritizaciju (»Narodne novine«, br. 63/2020., u nastavku teksta: Zakon)

– način objave informacija iz članka 16. stavka 1. Zakona

– zahtjevi iz članka 16. stavka 2. Zakona koje mrežne stranice moraju zadovoljavati

– sadržaj zahtjeva i dokumentacija koja se dostavlja uz zahtjev iz članka 16. stavka 3. Zakona i

– visina, način izračuna i način plaćanja naknade za nadzor Hrvatskoj narodnoj banci iz članka 19. stavka 2. Zakona.

Obveznici primjene

Članak 2.

(1) Odredbe ove Odluke primjenjuju se na kreditne institucije sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koje su od Hrvatske narodne banke dobile odobrenje za rad.

(2) Odredbe ove Odluke primjenjuju se i na sekuritizacijske subjekte posebne namjene (SSPN) kada ih osnivaju kreditne institucije iz stavka 1.

(3) Iznimno, stavak 1. ovog članka ne primjenjuje se na kreditne institucije koje su pod izravnim nadzorom Europske središnje banke.

Definicije

Članak 3.

(1) Pojedini pojmovi koji se upotrebljavaju u ovoj Odluci imaju sljedeće značenje:

1. »Resekuritizirani vrijednosni papir« jest vrijednosni papir koji je izdan na osnovi sekuritizacije u kojoj je najmanje jedna od odnosnih izloženosti sekuritizacijska pozicija.

2. »Privatna sekuritizacija« kako je definirana člankom 3. stavkom 1. točkom 11. Zakona.

3. »Likvidacija« podrazumijeva redovnu likvidaciju kreditne institucije, u skladu s glavom XX.1. Zakona o kreditnim institucijama (»Narodne novine«, br. 159/2013., 19/2015., 102/2015., 15/2018., 70/2019., 47/2020. i 146/2020.) i prisilnu likvidaciju u skladu s odredbama članka 4. stavka 1. točke 3. Zakona o prisilnoj likvidaciji kreditnih institucija (»Narodne novine«, br. 146/2020.).

(2) Ostali pojmovi u smislu ove Odluke imaju istovjetno značenje kao pojmovi upotrijebljeni u Zakonu i Uredbi (EU) 2017/2402 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o utvrđivanju općeg okvira za sekuritizaciju i o uspostavi specifičnog okvira za jednostavnu, transparentnu i standardiziranu sekuritizaciju te o izmjeni direktiva 2009/65/EZ, 2009/138/EZ i 2011/61/EU te uredaba (EZ) br. 1060/2009 i (EU) br. 648/2012, SL L 347/35 (u nastavku teksta: Uredba (EU) 2017/2402).

II. SADRŽAJ ZAHTJEVA ZA ODOBRENJE KORIŠTENJA IZNIMKE OD ZABRANE RESEKURITIZACIJE I DOKUMENTACIJA KOJA SE DOSTAVLJA UZ TAKAV ZAHTJEV

Sadržaj zahtjeva za odobrenje korištenja iznimke od zabrane resekuritizacije

Članak 4.

(1) Zahtjev iz članka 8. stavka 2. Uredbe (EU) 2017/2402 treba sadržavati:

1) opće podatke o podnositelju zahtjeva

2) opće podatke o sekuritiziranim vrijednosnim papirima odnosno sekuritiziranim pozicijama koje se namjeravaju resekuritizirati odnosno uključiti u odnosne izloženosti resekuritiziranih vrijednosnih papira

3) naznaku zakonite svrhe, njezin opis kao i njezinu pravnu osnovu i

4) popis dokumentacije koja se dostavlja uz Zahtjev.

(2) Zahtjev mora potpisati odgovorna osoba podnositelja zahtjeva.

Dokumentacija koja se dostavlja uz Zahtjev

Članak 5.

(1) Za potrebe odlučivanja o dopuštenosti korištenja iznimke od zabrane resekuritizacije iz članka 8. stavka 3. točke a) Uredbe (EU) 2017/2402, podnositelj zahtjeva dužan je priložiti sljedeću dokumentaciju:

1) revidirani pojedinačni financijski izvještaji podnositelja zahtjeva za razdoblje od 1. siječnja do dana koji prethodi danu pokretanja likvidacije, a koji su sastavljeni u skladu s propisima kojima se uređuje računovodstvo te primjena standarda financijskog izvještavanja odnosno revidirani konsolidirani financijski izvještaji za matično društvo grupe podnositelja zahtjeva

2) sažeti opis financijskog položaja podnositelja zahtjeva, rezultata njegova poslovanja te izvora i iznosa novčanih tokova za razdoblje od 1. siječnja do dana koji prethodi danu pokretanja likvidacije, a koji se temelji odnosno koji je u skladu s informacijama sadržanima u revidiranim financijskim izvještajima

3) informacije o financijskim potrebama i strukturi financiranja

4) predviđanje ili procjenu zarade od resekuritizacije koja uključuje pretpostavku da mu je odobrena iznimka od zabrane resekuritizacije, izrađenu na osnovi koja je usporediva s povijesnim financijskim informacijama te usklađena s računovodstvenim politikama

5) informacije o svim relevantnim postupcima pred tijelima državne uprave, sudskim ili arbitražnim postupcima

6) informacije u okviru koje namjeravane resekuritizacije i u kojem opsegu u okviru nje namjeravaju rabiti sekuritizacijske pozicije

7) informacije planira li se resekuritizacija rabiti za izdavanje vrijednosnih papira javnom ponudom za koju je potrebna izrada prospekta

8) detaljan opis predložene resekuritizacije

9) detaljan opis rizika koji mogu proizaći iz predložene resekuritizacije, i u smislu utjecaja na kreditne institucije iz članka 2. ove Odluke i na (buduće) imatelje resekuritiziranih vrijednosnih papira s posebnim osvrtom na pravne rizike, zatim likvidnosne i kreditne rizike (uključujući stupanj vjerojatnosti ostvarenja rizika neisplate resekuritizacijske pozicije i stupnja negativnog utjecaja na imatelje resekuritiziranih vrijednosnih papira te stupnja vjerojatnosti ostvarenja rizika neisplate sekuritizacijskih pozicija koje čine izloženosti namjeravanih resekuritiziranih vrijednosnih papira i stupnja negativnoga posrednog utjecaja na imatelje resekuritiziranih vrijednosnih papira), kao i opis načina upravljanja tim rizicima

10) analizu koja sadržava kvalitativne i kvantitative podatke iz kojih proizlazi jasna veza između resekuritizacije i olakšavanja likvidacije s jasnim opisom svih faktora kojima se olakšava likvidacija, a koji proizlaze iz resekuritizacije (i u financijskom i u nefinancijskom smislu)

11) informacije o tome na koji će se način osigurati da resekuritizacija ne umanji razinu transparentnosti odnosno informacija koje se imateljima resekuritiziranih vrijednosnih papira stavljaju na raspolaganje o karakteristikama odnosne imovine i događajima koji se odnose na odnosnu imovinu i

12) informacije postoje li ugovorne prepreke ili kakve druge prepreke provedbene naravi za provođenje resekuritizacije, a povrh zabrane resekuritizacije koja ne služi svrsi iz Uredbe (EU) 2017/2402 i ove Odluke.

(2) Za potrebe odlučivanja o dopuštenosti korištenja iznimke od zabrane resekuritizacije iz članka 8. stavka 3. točke b) Uredbe (EU) 2017/2402, podnositelj zahtjeva dužan je priložiti sljedeću dokumentaciju:

1) posljednji dostupni revidirani godišnji financijski izvještaji podnositelja zahtjeva, odnosno posljednji dostupni revidirani konsolidirani godišnji financijski izvještaji podnositelja zahtjeva u slučaju kada je podnositelj zahtjeva matično društvo grupe, a koji su sastavljeni u skladu s propisima kojima se uređuje primjena standarda financijskog izvještavanja

2) posljednji dostupni godišnji financijski izvještaji podnositelja zahtjeva (konsolidirani ili nekonsolidirani), a koji su sastavljeni u skladu s propisima kojima se uređuje primjena standarda financijskog izvještavanja

3) opis svih važnih promjena financijskih rezultata podnositelja zahtjeva (kvantitativni i kvalitativni podaci) od završetka posljednjega financijskog razdoblja za koje su dostupne financijske informacije ili negativna izjava o njihovu postojanju do dana koji prethodi danu podnošenja zahtjeva

4) ako je primjenjivo, opis predviđenih radnji iz plana oporavka subjekta iz članka 2. ove Odluke koje podrazumijevaju korištenje resekuritizacije, kao i pojašnjenje zašto druge radnje iz plana oporavka društva ne bi bile odgovarajuće

5) opis financijskog položaja podnositelja zahtjeva, njegova rezultata poslovanja te izvora i iznosa novčanih tokova za razdoblje od 1. siječnja do dana koji prethodi danu podnošenja zahtjeva, zajedno s opisom istog za financijsku godinu koja prethodi financijskoj godini u kojoj je podnesen zahtjev

6) informacije o financijskim potrebama podnositelja zahtjeva i strukturi financiranja

7) opis svih značajnih događaja koji su se dogodili u poslovanju podnositelja zahtjeva, a koji su doveli do povećanja rizika stupnja vjerojatnosti pokretanja likvidacije te opis upravljanja takvim rizikom

8) predviđanje ili procjena zarade koja uključuje pretpostavku da je subjektu iz članka 2. ove Odluke odobrena iznimka od zabrane resekuritizacije, izrađeno na osnovi koja je usporediva s povijesnim financijskim informacijama te usklađeno s računovodstvenim politikama investicijskog društva ili financijske institucije

9) planove korištenja zarade koji se namjeravaju ostvariti resekuritizacijom

10) informacije o svim postupcima pred tijelima državne uprave, sudskim ili arbitražnim postupcima

11) informacije o tome u okviru koje namjeravane resekuritizacije i u kojem opsegu u okviru nje se namjeravaju rabiti sekuritizacijske pozicije kao predmetne izloženosti sekuritiziranih vrijednosnih papira izdanih resekuritizacijom

12) informaciju planira li se resekuritizacija rabiti za izdavanje vrijednosnih papira javnom ponudom za koju je potrebna izrada prospekta

13) detaljan opis predložene resekuritizacije

14) detaljan opis rizika koji mogu proizaći iz predložene resekuritizacije, s posebnim osvrtom na pravne rizike, zatim likvidnosne i kreditne rizike (uključujući stupanj vjerojatnosti ostvarenja rizika neisplate resekuritizacijske pozicije i stupnja negativnog utjecaja na imatelje resekuritiziranih vrijednosnih papira te stupnja vjerojatnosti ostvarenja rizika neisplate sekuritizacijskih pozicija koje čine izloženosti namjeravanih resekuritiziranih vrijednosnih papira i stupnja negativnog posrednog utjecaja na imatelje resekuritiziranih vrijednosnih papira), kao i opis načina upravljanja tim rizicima

15) informacije o tome na koji će se način osigurati da resekuritizacija neće umanjiti razinu transparentnosti odnosno informacija koje se imateljima resekuritiziranih vrijednosnih papira stavljaju na raspolaganje o karakteristikama temeljne imovine i događajima koji se odnose na temeljnu imovinu

16) analizu koja sadržava kvalitativne i kvantitative podatke iz kojih proizlazi jasna veza između predložene resekuritizacije i izbjegavanja likvidacije s jasnim opisom svih faktora koji će pridonijeti izbjegavanju likvidacije, a koji proizlaze iz predložene resekuritizacije i

17) informacije postoje li ugovorne prepreke ili kakve druge prepreke provedbene naravi za provođenje resekuritizacije, a povrh zabrane resekuritizacije koja ne služi svrsi iz Uredbe (EU) 2017/2402 i ove Odluke.

(3) Za potrebe odlučivanja o dopuštenosti korištenja iznimke od zabrane resekuritizacije iz članka 8. stavka 3. točke c) Uredbe(EU) 2017/2402, podnositelj zahtjeva dužan je priložiti sljedeću dokumentaciju:

1) detaljan opis planirane resekuritizacije

2) analizu neprihodujućih odnosnih izloženosti radi kojih se pristupa resekuritizaciji, a koja uključuje kvalitativne i kvantitativne podatke te usporedni prikaz s ostalim odnosnim izloženostima unutar sekuritizacijske pozicije koje nisu neprihodujuće odnosne izloženosti, sa stanjem na dan koje nije starije od mjesec dana prije dana podnošenja zahtjeva

3) podatak o tome može li se pojaviti ili se već pojavio bitan potencijalni manjak likvidnosti i o raspoloživosti mogućih likvidnih sredstava i podatak o rezerviranjima namijenjenima pokrivanju rizika nedostatnog plaćanja kamate/glavnice

4) ako je primjenjivo, objašnjenje načina na koji će novčani tok iz sekuritiziranih pozicija koje čine odnosne izloženosti resekuritiziranih vrijednosnih papira odnosno prihodi na temelju njih utjecati na zaštitu interesa ulagatelja kod neprihodujućih odnosnih izloženosti

5) analiza vjerojatnosti mogućnosti nastavka pravodobnog ispunjavanja obveza prema imateljima sekuritizacijskih pozicija koja uključuje pretpostavku da je subjektu iz članka 2. ove Odluke odobrena iznimka od zabrane resekuritizacije

6) informacije o svim postupcima subjekta iz članka 2. ove Odluke pred tijelima državne uprave, sudskim ili arbitražnim postupcima

7) informacije o tome u okviru koje namjeravane resekuritizacije i u kojem se opsegu u okviru nje namjeravaju rabiti sekuritizacijske pozicije kao predmetne izloženosti sekuritiziranih vrijednosnih papira izdanih resekuritizacijom

8) detaljan opis rizika koji mogu proizaći iz predložene resekuritizacije (s posebnim osvrtom na pravne rizike, zatim rizike likvidnosti i kreditne rizike (uključujući stupanj vjerojatnosti ostvarenja rizika neisplate resekuritizacijske pozicije i stupnja negativnog utjecaja na imatelje resekuritiziranih vrijednosnih papira te stupnja vjerojatnosti ostvarenja rizika neisplate sekuritizacijskih pozicija koje čine izloženosti namjeravanih resekuritiziranih vrijednosnih papira i stupnja negativnoga posrednog utjecaja na imatelje resekuritiziranih vrijednosnih papira), kao i opis načina upravljanja tim rizicima

9) informacije o tome na koji će se način osigurati da resekuritizacija neće umanjiti razinu transparentnosti odnosno informacija koje se imateljima resekuritiziranih vrijednosnih papira stavljaju na raspolaganje o karakteristikama temeljne imovine i događajima koji se odnose na temeljnu imovinu

10) analizu koja sadržava kvalitativne i kvantitative podatke iz kojih proizlazi jasna veza između potrebe za resekuritizacijom i zaštite interesa ulagatelja kod neprihodujućih odnosnih izloženosti s jasnom naznakom svih faktora zaštite interesa ulagatelja kod neprihodujućih odnosnih izloženosti i

11) informacije o tome postoje li ugovorne prepreke ili kakve druge prepreke provedbene naravi za provođenje resekuritizacije, a povrh zabrane resekuritizacije koja ne služi svrsi iz Uredbe (EU) 2017/2402) i ove Odluke.

(4) Podnositelj zahtjeva dužan je u slučajevima iz stavaka od 1. do 3. ovog članka dostaviti Hrvatskoj narodnoj banci obrazloženje s razlozima zbog kojih je korištenje resekuritizacije nužno jer ne postoje druge odgovarajuće jednako vrijedne mjere kojima se postiže zakonita svrha iz članka 8. stavka 3. Uredbe (EU) 2017/2402.

(5) Podnositelj zahtjeva dužan je dostaviti i obrazloženje kapaciteta generiranja sredstava za servisiranje svih dospjelih plaćanja i obveza u vezi s resekuritiziranim vrijednosnim papirima.

(6) Hrvatska narodna banka može od podnositelja zahtjeva zatražiti bilo koju dodatnu dokumentaciju i/ili očitovanje, a radi potrebe utvrđivanja postojanja zakonite svrhe za resekuritizaciju.

(7) Ako ocijeni da je nužno za procjenu dopuštenosti korištenja iznimke iz stavka 2. ovog članka, Hrvatska narodna banka može naložiti reviziju godišnjih financijskih izvještaja iz stavka 2. točke 2. ovog članka.

III. PRIVATNA SEKURITIZACIJA, OBJAVA PUTEM MREŽNIH STRANICA I IZNIMKA OD OBJAVE PUTEM MREŽNIH STRANICA

Sadržaj zahtjeva za izuzeće od korištenja mrežnih stranica za objavu

Članak 6.

(1) Zahtjev za izuzeće iz članka 16. stavka 3. Zakona sadržava:

1) opće identifikacijske podatke o podnositelju zahtjeva

2) opće identifikacijske podatke o sekuritizaciji

3) pravnu osnovu i opis predmetnog traženja iz zahtjeva za izuzeće

4) popis dokumentacije koja se prilaže uz zahtjev za izuzeće i

5) potpis odgovornih osoba / odgovorne osobe podnositelja zahtjeva za izuzeće.

(2) Uz zahtjev za izuzeće iz stavka 1. ovog članka podnositelj zahtjeva dužan je priložiti sljedeću dokumentaciju:

1) ako je primjenjivo, presliku obavijesti o korištenju iznimke od obveze objave prospekta zajedno s dokumentacijom koja je propisana odredbama kojima se uređuje tržište kapitala ili jednakovrijednom dokumentacijom

2) ako je primjenjivo, obavijest o neprimjeni Uredbe (EU) 2017/1129 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. lipnja 2017. o prospektu koji je potrebno objaviti pri javnoj ponudi vrijednosnih papira ili pri uvrštavanju za trgovanje na uređenom tržištu te stavljanju izvan snage Direktive 2003/71/EZ na sekuritizaciju, za sekuritizaciju na koju se zahtjev za izuzeće odnosi

3) procjenu stvarnih i predvidivih troškova objave podataka putem mrežnih stranica (troškovi uspostavljanja i održavanja mrežnih stranica te ostali troškovi s time u vezi)

4) usporedbu kvantitativnih odnosa između gore navedenih troškova i veličine sekuritizacijskog izdanja

5) naznaku broja i vrste ulagatelja u konkretnoj privatnoj sekuritizaciji (ako podaci nisu sadržani u obavijesti o korištenju iznimke od obveze objave prospekta)

6) naznaku vrste odnosnih izloženosti

7) opis organizacije modela (korištenje elektroničke pošte ili na drugi način) kojim se nadomješta objava putem mrežnih stranica, a kojim se osiguravaju pravodobnost, cjelovitost i dostupnost podataka, zajedno s pojednostavljenim prikazom primjera funkcioniranja načina na koji će se traženi podaci stavljati na raspolaganje imateljima sekuritizacijske pozicije, potencijalnim ulagateljima i Hrvatskoj narodnoj banci

8) obrazloženje o tome kako se planiraju informacije iz članka 7. stavka 1. Uredbe (EU) 2017/2402 staviti na raspolaganje imateljima sekuritizacijskih pozicija, potencijalnim ulagateljima te Hrvatskoj narodnoj banci te kako se osigurava da ti podaci budu dostupni Hrvatskoj narodnoj banci

9) opis kako će se vjerojatnost nepravodobnoga i nepotpunog stavljanja na raspolaganje informacija imateljima sekuritizacijskih pozicija i Hrvatskoj narodnoj banci svesti na najmanju moguću mjeru i

10) podatak o tome hoće li model kojim se nadomještava objava informacija putem mrežnih stranica predstavljati segment obavljanja poslova koji je izdvojen (engl. outsorcing) i na koji će se ti poslovi izdvojiti (ako je primjenjivo).

Način objave informacija putem mrežnih stranica

Članak 7.

Subjekt nadzora iz članka 2. ove Odluke dužan je na temelju obveza iz članka 16. stavka 1. Zakona:

1) dostaviti podatke o usklađenom lokatoru resursa (URL) internetske (mrežne) stranice imateljima sekuritizacijske pozicije i Hrvatskoj narodnoj banci kao i sve ostale podatke nužne za ostvarivanje pristupa putem mrežne stranice

2) imateljima sekuritizacijske pozicije i Hrvatskoj narodnoj banci kontinuirano osiguravati pristup internetskoj (mrežnoj) stranici autentifikacijom putem korisničkog imena i lozinke te osigurati integritet podataka kojima se pristupa

3) ako utvrdi da je riječ o potencijalnom ulagatelju, na odgovarajući način ispunjavati obveze iz ovog članka prema potencijalnom ulagatelju

4) prije početka izvršavanja svojih obveza iz ovog članka dostaviti korisničke upute za pristup mrežnim stranicama i dohvat podataka imateljima sekuritizacijskih pozicija, potencijalnim ulagateljima i Hrvatskoj narodnoj banci

5) donijeti i pravodobno ažurirati interni akt o funkcioniranju objave podataka putem mrežne stranice iz kojeg je vidljivo tko su zadužene osobe i njihove odgovornosti u vezi s objavom podataka putem mrežne stranice te način kako se utvrđuju sve osobe koje imaju pristup (i unutar i izvan subjekta nadzora), a interni akt koji se dostavlja Hrvatskoj narodnoj banci na njezin zahtjev.

Zahtjevi koje mrežne stranice moraju zadovoljavati

Članak 8.

Uvjeti iz članka 16. stavka 2. Zakona, a koje mrežna stranica mora kontinuirano ispunjavati, jesu sljedeći:

1) sustav kontrole kvalitete podataka iz članka 16. stavka 2. točke 1. Zakona mora omogućiti da traženi podaci nadzora Hrvatske narodne banke jesu one kvalitete (sadržajna komponenta potpunosti i dosljednosti i komponenta pravodobnosti) koja se traži za podatke o privatnim sekuritizacijama u skladu s Uredbom (EU) 2017/2402 i ostalim aktima donesenima na temelju nje

2) odgovarajući standardi upravljanja koji osiguravaju kontinuitet i uredno funkcioniranje mrežnih stranica iz članka 16. stavka 2. točke 2. Zakona moraju osigurati imateljima sekuritizacijskih pozicija, potencijalnim ulagateljima i Hrvatskoj narodnoj banci mogućnost kontinuiranog pristupa podacima te da pristup podacima putem mrežnih stranica uključuje implementaciju protokola namijenjenog sigurnom prijenosu privatnih podataka na internetu, i to kroz sučelje kojim se osigurava jednostavna dostupnost i preglednost informacija one kvalitete kako je gore navedeno

3) odgovarajući sustavi, kontrole i postupci kojima se utvrđuju svi relevantni izvori operativnog rizika iz članka 16. stavka 2. točke 3. Zakona jesu oni sustavi, kontrole i postupci koji pridonose efikasnoj kontroli i upravljanju operativnim rizikom, a koji imaju za cilj prevenciju i ažurno uklanjanje pogrešaka (ljudske ili tehničke naravi) koje se mogu pojaviti u funkcioniranju i upravljanju sustavom mrežne stranice

4) sustav kojim se osiguravaju zaštita i integritet zaprimljenih informacija i brzo evidentiranje informacija iz članka 16. stavka 2. točke 4. Zakona mora omogućiti da imatelji sekuritizacijske pozicije, potencijalni ulagatelji te Hrvatska narodna banka imaju mogućnost pristupa podacima bez nepotrebne odgode i

5) obveza vođenja evidencije o informacijama najmanje pet godina nakon datuma dospijeća sekuritizacije.

IV. VISINA, NAČIN IZRAČUNA I NAČIN PLAĆANJA NAKNADE ZA NADZOR HRVATSKOJ NARODNOJ BANCI

Članak 9.

(1) Hrvatska narodna banka od subjekata iz članka 2. ove Odluke u ulozi investitora naplaćuje naknadu u vrijednosti od 3‰ od nominalne vrijednosti kupljenih sekuritiziranih vrijednosnih papira tijekom jedne kalendarske godine.

(2) Hrvatska narodna banka od subjekata iz članka 2. ove Odluke u ulozi izdavatelja sekuritiziranih vrijednosnih papira naplaćuje naknadu u vrijednosti od 3‰ od nominalne vrijednosti izdanih sekuritiziranih vrijednosnih papira u jednom tromjesečju.

(3) Hrvatska narodna banka od subjekata iz članka 2. ove Odluke u ostalim ulogama u sekuritizaciji naplaćuje naknadu u vrijednosti od 3‰ od nominalne vrijednosti sekuritiziranih izloženosti u jednom tromjesečju.

(4) O ukupnoj nominalnoj vrijednosti sekuritiziranih vrijednosnih papira iz stavka 1. ovog članka kreditna institucija dužna je obavijesti Hrvatsku narodnu banku do 31. siječnja za proteklu kalendarsku godinu.

(5) O ukupnoj nominalnoj vrijednosti sekuritiziranih vrijednosnih papira iz stavka 2. ovog članka kreditna institucija dužna je obavijesti Hrvatsku narodnu banku do 15. kalendarskog dana u mjesecu za tromjesečje koje prethodi obračunu.

(6) O ukupnoj nominalnoj vrijednosti sekuritiziranih izloženosti iz stavka 3. ovog članka kreditna institucija dužna je obavijesti Hrvatsku narodnu banku do 15. kalendarskog dana u mjesecu za tromjesečje koje prethodi obračunu.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 10.

(1) Ova Odluka objavljuje se u »Narodnim novinama« i stupa na snagu osmoga dana od dana objave.

(2) Subjekti iz članka 2. ove Odluke dužni su najkasnije do 31. prosinca 2021. uskladiti svoje politike s ovom Odlukom.

(3) Naknada iz stavka 1. članka 9. ove Odluke naplaćuje se počevši od datuma 1. siječnja 2023. za prethodnu godinu.

O.br: 178-091/07-21/BV

Zagreb, 27. srpnja 2021.

Guverner Boris Vujčić, v. r.

 

 

 

Copyright © Ante Borić