Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

NN 70/2020 (19.6.2020.), Pravilnik o polaganju državnog ispita

Ministarstvo uprave

1391

Na temelju članka 58. stavka 3. Zakona o državnim službenicima (»Narodne novine«, broj: 92/05, 140/05, 142/06, 77/07, 107/07, 27/08, 34/11, 49/11, 150/11, 34/12, 49/12, 37/13, 38/13, 01/15, 138/15, 61/17, 70/19 i 98/19), ministar uprave donosi

 

PRAVILNIK O POLAGANJU DRŽAVNOG ISPITA

I. UVODNE ODREDBE

Sadržaj

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se postupak, način i sadržaj polaganja državnog ispita (u daljnjem tekstu: Ispit), razvoj i izrada ispitnih materijala, sadržaj i način vođenja elektroničkog očevidnika o polaganju Ispita (u daljnjem tekstu: Očevidnik o ispitima), obrazac i način izdavanja uvjerenja o položenom Ispitu.

Izrazi koji se u ovome Pravilniku koriste u muškome rodu neutralni su i odnose se i na muške i na ženske osobe.

Pojmovi

Članak 2.

Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:

1. administrator ispitivanja u središnjem/regionalnom ispitnom centru je osoba koja je uz voditelja ispitivanja zadužena za regularnu provedbu ispitivanja

2. aplikacija za državni ispit (u daljnjem tekstu: ADI sustav) je informacijski sustav koji osigurava povezivanje na vanjske sustave i izvore podataka iz Registra zaposlenih u javnom sektoru (u daljnjem tekstu: RegZap), te omogućava prijavljivanje, organizaciju i provedbu ispitivanja elektroničkim putem kao i razvoj ispitnih materijala, te izdavanje i dostavu dokumenata

3. FINA je Financijska agencija kojoj je povjerena uspostava i vođenje informacijskog sustava RegZap koji na jednom mjestu objedinjava podatke o zaposlenima u državnim i javnim službama te omogućava upravljanje ljudskim potencijalima kroz praćenje i izmjene tih podataka

4. ishod učenja je konkretan opis onoga što kandidat mora znati odnosno što se od kandidata očekuje u određenom području ispitivanja pojedinoga predmeta

5. Ispit je ispit kojim se provjerava postignuto znanje kandidata o sustavu i ustrojstvu javne uprave, upravnom postupanju, uredskom poslovanju i osnovama Europske unije

6. Ispitni katalog za državni ispit je temeljni dokument kojim se jasno opisuje što će se i kako ispitivati na Ispitu pojedine razine

7. ispitni koordinator je osoba ovlaštena o strane čelnika javnopravnog tijela za prijavljivanje kandidata na državni ispit, za zaprimanje akata u vezi s polaganjem Ispita za kandidata, te za unos statusnih promjena kandidata u ADI sustav

8. ispitni materijali odnose se na specifikacije sadržaja i načina ispitivanja, na ispitne zadatke i ispite (ispitne inačice) pojedinih predmeta ispitivanja

9. javnopravno tijelo je tijelo državne uprave i drugo državno tijelo, tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravna osoba s javnim ovlastima

10. kandidat je osoba kojoj je posebnim propisom utvrđena obveza ili mogućnost polaganja Ispita te se stoga i prijavljuje za polaganje Ispita

11. Očevidnik o ispitima je elektronička evidencija koja sadrži popis kandidata sa svim podatcima koji su značajni za praćenje kandidata, od prijave na Ispit do izdavanja uvjerenja o položenome Ispitu, a koja omogućuje vjerodostojan i cjelovit uvid u podatke o kandidatima

12. regionalni ispitni centar je mjesto u kojem se provodi polaganje Ispita izvan sjedišta Ministarstva uprave

13. središnji ispitni centar odnosi se na mjesto polaganja Ispita u sjedištu Ministarstva uprave u Zagrebu

14. voditelj ispitivanja u središnjem/regionalnom ispitnom centru je osoba koja je zadužena za komunikaciju s Ministarstvom uprave, te koja sudjeluje u pripremi i provedbi ispitivanja, nadgleda i vodi ispitnu prostoriju

15. zadatak višestrukoga izbora je zadatak koji se sastoji od upute (u kojoj je opisan način rješavanja zadatka), osnove (u kojoj je postavljen zadatak) te četiri ponuđena odgovora od kojih je jedan točan

Tijelo nadležno za razvoj i provedbu Ispita

Članak 3.

Ministarstvo uprave organizira provedbu Ispita na središnjoj razini, a kada se ispitivanje provodi na regionalnoj razini, provedbu Ispita organizira u suradnji s određenim javnopravnim tijelima.

Ministarstvo uprave obavlja stručne i administrativne poslove koordinacije razvoja ispitnih materijala.

Sve osobe uključene u razvoj, organizaciju i provedbu Ispita dužne su čuvati tajnost podataka o čemu potpisuju izjavu.

II. SADRŽAJ I NAČIN POLAGANJA ISPITA

Razine Ispita

Članak 4.

Ispit se polaže za I. i II. razinu ovisno o stupnju obrazovanja koji je uvjet za raspored na radno mjesto.

Ispit I. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završena srednja škola.

Ispit II. razine polaže se za obavljanje poslova radnog mjesta za koje je uvjet završen diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, odnosno završen preddiplomski sveučilišni ili stručni studij u trajanju od najmanje tri godine.

Način polaganja Ispita

Članak 5.

Provjera znanja kandidata provodi se na pisanom ispitu koji sadrži zadatke višestrukoga izbora.

Zadatke višestrukoga izbora kandidat rješava odabirom (označavanjem) jednog od četiri ponuđena odgovora.

Ispit se polaže na računalu.

Predmeti i područja ispitivanja

Članak 6.

Ispit I. i II. razine sastoji se od sljedećih predmeta ispitivanja:

1. Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije

2. Sustav državne uprave

3. Službenički odnosi i službenička etika

4. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave

5. Osnove Europske unije

6. Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja

Za svaki predmet ispitivanja za pojedinu razinu Ispita, određena su područja ispitivanja.

Područja ispitivanja sastavni su dio ovoga Pravilnika.

Ispitni katalog

Članak 7.

Broj zadataka u Ispitu, zastupljenost zadataka u područjima ispitivanja pojedinih predmeta ispitivanja, razrada sadržaja pojedinih područja ispitivanja, ishodi učenja u pojedinim područjima ispitivanja, trajanje Ispita, pravni izvori i literatura za pripremu Ispita za pojedine predmete ispitivanja te druge informacije važne za pripremu kandidata za Ispit uređuju se Ispitnim katalogom za državni ispit, za svaku razinu Ispita.

Ispitni katalog objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva uprave.

Imenovanje osoba za razvoj ispitnih materijala

Članak 8.

Ministar uprave imenuje članove stručnih radnih skupina (u daljnjem tekstu: član) za razvoj ispitnih materijala za predmete ispitivanja, odlukom.

Članovi izrađuju ispitne materijale te predlažu i provode dorade i nadopunjavanje ispitnih materijala i Ispitnog kataloga te sudjeluju u pripremi materijala za kandidate za pripremu polaganja Ispita.

Ispitni materijali prolaze metodološku i stručnu recenziju te lekturu.

Stručne recenzente za predmete Ispita i lektora imenuje ministar uprave odlukom iz stavka 1. ovog članka.

Metodološku recenziju obavlja ustrojstvena jedinica Ministarstva uprave u čijoj je nadležnosti razvoj Ispita.

Članak 9.

Član i stručni recenzent se imenuju iz reda službenika i drugih osoba koje imaju završen najmanje diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij upravne, pravne ili druge odgovarajuće struke u odnosu na područje ispitivanja, te najmanje sedam godina radnog iskustva ostvarenog u navedenom stupnju obrazovanja i struci.

Lektor se imenuje iz reda službenika i drugih osoba koje imaju završen najmanje diplomski sveučilišni studij hrvatskog jezika, te najmanje tri godine radnog iskustva ostvarenog u navedenom stupnju obrazovanja i struci.

Član i stručni recenzent iz reda službenika moraju imati položen Ispit i najmanju ocjenu radne uspješnosti »primjeran« u prethodnom razdoblju od tri godine.

Član i stručni recenzent koji nema status službenika mora pored uvjeta iz stavka 1. ovoga članka imati istaknute rezultate u radu u području za koje će se provoditi ispitivanje i ne može biti osoba kod koje postoje zakonske zapreke za prijam u državnu službu prema odredbama zakona kojim se uređuje radnopravni status državnih službenika.

Članak 10.

Članovi, stručni recenzenti i lektor za obavljanje poslova u vezi s razvojem ispitnih materijala imaju pravo na naknadu.

Visinu naknade određuje ministar uprave odlukom iz članka 8. stavka 1. ovog Pravilnika.

Pravo na naknadu nemaju članovi, stručni recenzenti i lektor koji poslove utvrđene odlukom iz članka 8. stavka 1. ovog Pravilnika obavljaju u okviru opisa poslova svoga radnog mjesta.

III. POSTUPAK POLAGANJA ISPITA

ADI sustav

Članak 11.

ADI sustav je zasebna aplikacija koja se prijavljuje Agenciji za zaštitu osobnih podataka u svrhu ispunjenja pravnih pretpostavki za početak unosa podatka.

ADI sustavom upravlja Ministarstvo uprave koje utvrđuje način uspostave, održavanja i nadogradnje istoga, a izvršitelj obrade podataka je FINA.

U nadležnosti su FINE poslovi redovnoga funkcioniranja ADI sustava koji uključuju programsku i tehničku potporu sustavu, sigurnost sustava, raspoloživost sustava te pohranu podataka, a sve sukladno važećim zakonskim propisima i pravilima struke.

Na prikupljanje i obradu podataka primjenjuju se propisi kojima se uređuje zaštita osobnih podataka, tajnost podatka i informacijska sigurnost.

Članak 12.

Pravo unosa, promjena i brisanja podataka u ADI sustavu, kao i pravo pristupa podacima radi izrade i kreiranja izvješća, imaju osobe kojima je to odobreno od strane Ministarstva uprave uz tehničku i programsku podršku od strane FINE.

Prijavljivanje kandidata

Članak 13.

Čelnik javnopravnog tijela imenuje jednog ili više ispitnih koordinatora kao osobe ovlaštene za pristup i rad u ADI sustavu koje ostvaruju prema odredbi članka 12. ovog Pravilnika.

Ispitni koordinatori se imenuju iz reda osoba koje u javnopravnom tijelu obavljaju poslove razvoja i upravljanja ljudskim potencijalima.

Ispitni koordinator je dužan prijaviti kandidata za polaganje Ispita, zaprimati akte u svezi s polaganjem Ispita, te unositi statusne promjene kandidata u ADI sustav.

Članak 14.

Ispitni koordinator na temelju pisanog zahtjeva kandidata za pristupanje polaganju Ispita provjerava u osobnom očevidniku, odnosno službenoj dokumentaciji ispunjava li kandidat uvjete za pristupanje polaganju Ispita.

Prijavu kandidata koji ispunjava uvjete za polaganje Ispita ispitni koordinator provodi unosom prijave i upisom svih potrebnih podataka o kandidatu u ADI sustav.

Članak 15.

Kandidatu se pismena u postupku polaganja Ispita dostavljaju putem nadležnog Ispitnog koordinatora.

Članak 16.

Prijavljivanje kandidata je pravovremeno ako je izvršeno u ADI sustav najkasnije tri mjeseca prije isteka roka u kojem je kandidat dužan položiti Ispit.

Članak 17.

Prijava kandidata sadrži sljedeće podatke:

1. datum prijavljivanja

2. ime kandidata

3. prezime kandidata

4. osobni identifikacijski broj (OIB)

5. datum rođenja

6. mjesto rođenja

7. spol

8. naziv institucije

9. vrsta javnopravnog tijela (tijelo državne uprave ili drugo državno tijelo, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravna osoba s javnim ovlastima)

10. status kandidata (državni službenik, službenik u upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, službena osoba u pravnoj osobi s javnim ovlastima)

11. naziv radnog mjesta

12. mjesto u kojem se nalazi radno mjesto

13. potreban stupanj stručnog obrazovanja

14. datum početka rada na radnom mjestu

15. datum premještaja na radno mjesto u istom javnopravnom tijelu ili u drugo javnopravno tijelo

16. vrsta radnog odnosa (neodređeno ili određeno vrijeme)

17. trajanje radnog odnosa na određeno vrijeme

18. vježbenik (pripravnik)

19. ukupno propisano trajanje vježbeničkog staža

20. datum početka obavljanja vježbeničkog staža

21. datum završetka obavljanja vježbeničkog staža

22. zaposlenik na probnom radu

23. datum početka probnog rada

24. datum završetka probnog rada

25. ocjena obavljenog probnog rada (ako je prijava dostavljena nakon obavljenog probnog rada)

26. akt kojim je utvrđena obveza polaganja Ispita (rješenje, ugovor)

27. rok polaganja Ispita

28. razina polaganja Ispita (I./II. razina).

Članak 18.

U ADI sustav Ispitni koordinator dužan je unijeti i sljedeće podatke:

– odredbu propisa temeljem koje se polaže Ispit

– odredbu propisa temeljem koje se polaže određena razina Ispita

– odgodu polaganja Ispita

– datum produženja roka polaganja Ispita

– promjenu osobnog imena, ako je ono mijenjano nakon podnošenja prijave iz članka 17. ovog Pravilnika

– datum prestanka službe, ili radnog odnosa ako je prestala prije polaganja Ispita.

Članak 19.

Za prijavljene kandidate se pridružuju u ADI sustav sljedeći dokazi u PDF formatu:

– rješenje o rasporedu na radno mjesto odnosno ugovor o radu kojim je utvrđena obveza i rok polaganja Ispita određene razine

– svjedodžba ili diploma o završenom školovanju

– izvadak iz Pravilnika o unutarnjem redu sa opisom poslova i uvjetima za raspored za osobe koje obavljaju poslove službene osobe prema čl. 23. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 47/09)

– potvrda o radnom stažu ili druga isprava kojom se dokazuje radni staž

– dokaz o promjeni osobnog imena, ako je ono mijenjano u odnosu na predočene isprave.

Obrada prijave i rješenje

Članak 20.

Ministarstvo uprave nakon obrade prijave kandidata donosi rješenje kojim se odobrava ili ne odobrava polaganje Ispita.

Protiv rješenja iz stavka 1. ovoga članka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.

Obavještavanje o polaganju Ispita

Članak 21.

Ministarstvo uprave objavljuje na svojoj mrežnoj stranici mjesto, dan i vrijeme polaganja Ispita (u daljnjem tekstu: termin polaganja Ispita) za kandidate.

Dostava kandidatima smatra se obavljenom istekom osmoga dana od dana objave na mrežnoj stranici Ministarstva uprave.

Odgoda Ispita

Članak 22.

Ispitni koordinator je dužan najkasnije tri dana prije termina polaganja Ispita u ADI sustav unijeti status odgode polaganja Ispita za kandidata koji ga pismenim ili usmenim putem obavijesti da nije u mogućnosti pristupiti polaganju Ispita zbog privremene nesposobnosti za rad (bolovanje) ili drugih opravdanih razloga čiju opravdanost ocjenjuje čelnik javnopravnog tijela.

Ukoliko kandidat dostavi obavijest o bolovanju ispitnom koordinatoru najkasnije do dana određenog za polaganje, Ispitni koordinator je dužan bez odgađanja isti dan unijeti odgodu polaganja Ispita.

Kandidatu kojem nije istekao rok polaganja Ispita, a za kojeg je izvršena odgoda polaganja Ispita na način iz stavka 1. i 2. ovog članka, odobrit će se polaganje Ispita u idućem terminu.

Kandidat koji nije pravovremeno zatražio odgodu polaganja Ispita prema stavku 1. i 2. ovog članka, ali je zbog bolovanja ili drugih opravdanih razloga spriječen pristupiti Ispitu može zatražiti odgodu polaganja Ispita, ako mu nije istekao rok polaganja Ispita.

Kandidat je dužan o odgodi iz stavka 4. ovog članka obavijestiti Ispitnog koordinatora, a o razlogu je obvezan priložiti liječničku potvrdu ili drugi dokaz.

U slučaju da čelnik javnopravnog tijela koje je uputilo kandidata na polaganje Ispita utvrdi opravdanost odgode iz stavka 4. ovog članka, kandidatu će se odobriti polaganje Ispita u idućem terminu polaganja Ispita.

Produženje roka za polaganje Ispita

Članak 23.

Ukoliko je kandidatu produžen rok za polaganje Ispita prema odredbama zakona kojim se uređuje radnopravni status državnih službenika ili po posebnom propisu, Ministarstvo uprave će odrediti novi termin polaganja Ispita sukladno produženom roku za polaganje Ispita.

U slučaju iz stavka 1. ovog članka ispitni koordinator je dužan unijeti novi rok do kojeg je kandidat dužan položiti Ispit prema rješenju o produženju roka polaganja Ispita koje je donio čelnik javnopravnog tijela.

Ponavljanje Ispita

Članak 24.

Kandidat koji nije položio Ispit u prvom pokušaju ima pravo pristupiti još dvaput polaganju Ispita.

U slučaju iz stavka 1. ovog članka kandidat će biti pozvan na ponovno polaganje Ispita, ali ne kasnije od utvrđenog roka u kojem je dužan položiti Ispit.

Kandidat koji u trećem pokušaju ne položi Ispit ne može više pristupiti polaganju Ispita.

Troškovi polaganja Ispita

Članak 25.

Odluku o naknadi za polaganje Ispita donosi ministar uprave.

Odluka iz stavka 1. ovog članka se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva uprave.

Troškove prvog polaganja Ispita snosi javnopravno tijelo koje kandidata upućuje na polaganje Ispita.

Troškove drugog i trećeg polaganja Ispita snosi kandidat.

Ako je polaganje Ispita odgođeno ili je prekinuto iz opravdanih razloga uplaćeni iznos troškova polaganja Ispita priznaje se za naknadno polaganje Ispita.

Mjesto polaganja Ispita

Članak 26.

Ispit se polaže u središnjem ispitnom centru u Zagrebu pri Ministarstvu uprave.

Ispitni rok se može održati u jednom danu sukladno osiguranim tehničkim, prostornim i administrativnim kapacitetima Ministarstva uprave, a najviše za 30 kandidata.

Polaganje Ispita može se provesti i na regionalnoj razini, ako Ispit polaže veći broj kandidata kojima je sjedište radnog mjesta udaljeno više od 60 km od Zagreba.

Ministar uprave donosi odluku o mjestu polaganju Ispita u Regionalnom ispitnom centru ovisno o broju kandidata kojima je sjedište radnog mjesta na području određene županije i osiguranim tehničkim i ljudskim resursima.

U Regionalnom ispitnom centru se moraju osigurati tehnički, prostorni kapaciteti za provedbu ispitivanja te voditelji i administratori ispitivanja.

Troškove i određene odgovornosti za organizaciju provedbe polaganja Ispita sukladno stavku 4. i 5. ovog članka utvrdit će se ugovorom između Ministarstva uprave i javnopravnog tijela pri kojem je utvrđeno sjedište Regionalnog ispitnog centra.

Nadzor provedbe Ispita

Članak 27.

Za provedbu Ispita u ispitnoj prostoriji odgovorne su dvije osobe: voditelj ispitivanja i administrator ispitivanja.

Poslove voditelja i administratora ispitivanja obavljaju službenici ustrojstvene jedinice Ministarstva uprave u čijoj je nadležnosti provedba Ispita.

Osobe iz stavka 1.i 2. ovog članka su odgovorne za pravilnost provedbe ispitivanja te osiguravanje poštivanja reda i discipline u ispitnoj prostoriji.

Osobe iz stavka 1. i 2. ovog članka ne smiju tijekom provedbe Ispita istovremeno napustiti ispitnu prostoriju, ne smiju odgovarati na pitanja kandidata o sadržaju ispitnih zadataka, davati bilo kakve primjedbe, prijedloge, upute u svezi s odgovaranjem na sadržaj ispitnih zadataka.

U ispitnim prostorijama se nalaze nadzorne kamere koje snimaju tijek Ispita radi nadzora pravilnosti provedbe Ispita.

Članak 28.

Voditelj ispitivanja ima obvezu:

– pripremiti prostoriju za ispitivanje

– provjeriti identitet kandidata koji je došao na polaganje Ispita

– čitati upute za provedbu Ispita te upoznati kandidata s njegovim pravima i obvezama (vrijeme trajanja Ispita, način ponašanja za vrijeme Ispita, u kojim slučajevima će se Ispit prekinuti)

– prekinuti polaganje Ispita za kandidata koji je odustao od polaganja Ispita iz zdravstvenih razloga ili zbog psihofizičkog stanja, sukladno odredbama članka 32. ovog Pravilnika

– opomenuti kandidata koji se ponaša nedozvoljeno, odnosno prekinuti polaganje Ispita za kandidata koji se ponaša nedozvoljeno, sukladno odredbama članka 31. ovog Pravilnika

– omogućiti kandidatu uvid u njegov Ispit na njegov zahtjev, nakon završetka ispitivanja

– zabilježiti u Zapisnik provedbe ispitivanja koji su kandidati pristupili odnosno nisu pristupili Ispitu, koji je kandidat opomenut zbog nedozvoljenog ponašanja, za kojeg kandidata je Ispit prekinut, kojem je kandidatu omogućen uvid u njegov Ispit, te ostale posebnosti koje su se dogodile tijekom provedbe Ispita.

Članak 29.

Administrator ispitivanja ima obvezu:

– pokrenuti i nadzirati ispravnost rada računala za vrijeme polaganja Ispita

– uputiti kandidate da odlože sve osobne stvari i materijale na predviđeno mjesto i da isključe mobilne telefone

– usmjeriti kandidate na njihova mjesta

– upozoriti kandidate da će njihov Ispit biti prekinut u slučaju nedozvoljenog ponašanja, prema odredbama članka 31. ovoga Pravilnika

– pratiti kandidata koji mora izaći iz ispitne prostorije (korištenje toaleta, zdravstveni problemi, druge izvanredne situacije)

– pratiti kandidata van ispitne prostorije u slučaju da je njegov Ispit prekinut zbog nedozvoljenog ponašanja

– održavati red nakon provedbe ispitivanja i tijekom uvida kandidata u njihov Ispit.

Članak 30.

Kandidati se moraju okupiti pred ispitnom prostorijom najkasnije 30 minuta prije početka Ispita.

Ako kandidat zakasni na početak Ispita manje od 30 minuta zbog opravdanih razloga (zdravstveni problemi, okolnosti u prometu i drugi izvanredni događaji), može pristupiti polaganju Ispita, no vrijeme polaganja mu se ne produžujeKandidat na Ispitu mora imati osobni dokument s fotografijom, koji prije početka Ispita stavlja na rub stola.

Kandidat tijekom Ispita ne smije koristiti niti imati u blizini mjesta na kojem piše Ispit mobilni telefon, druge elektroničke audio i video uređaje niti pisane materijale.

Mobilni telefon i drugi elektronički audio i video uređaji te ostali materijali za vrijeme pisanja Ispita smiju se nalaziti samo na mjestu predviđenome za to.

Nedozvoljena ponašanja kandidata

Članak 31.

Nedozvoljena ponašanja kandidata na Ispitu su:

1. nepridržavanje uputa voditelja i administratora ispitivanja

2. osvrtanje, razgovaranje, odnosno sporazumijevanje

3. ometanje tijeka ispita

4. prepisivanje ili dopuštanje prepisivanja

5. posjedovanje ili korištenje nedopuštenih pomagala

6. zapisivanje/slikanje ispitnih zadataka

7. zamjena identiteta kandidata

Mjere koje se izriču u slučajevima utvrđenoga nedozvoljenog ponašanja jesu:

a) opomena – kao upozorenje kod prvoga primijećenoga nedozvoljenoga ponašanja od točke 1. do 6. stavka 1. ovog članka

b) prekid Ispita nakon ponavljanja nedozvoljenog ponašanja od točke 1. do 6. stavka 1. ovog članka

c) prekid Ispita u slučaju točke 7. stavka 1. ovog članka.

Prekid Ispita

Članak 32.

Ako kandidat koji je pristupio polaganju Ispita iz zdravstvenih razloga ili psihofizičkog stanja u kojem se nalazi odustane od započetog polaganja Ispita, voditelj ispitivanja unosi u ADI sustav status Ispit prekinut, uz navođenje razloga zbog kojih je Ispit prekinut.

Kandidat je dužan zatražiti liječničku pomoć i naknadno dostaviti liječničku potvrdu, kojom se opravdavaju razlozi prekida Ispita.

Potvrdu iz stavka 2. ovog članka kandidat dostavlja Ispitnom koordinatoru najkasnije u roku od dva dana od dana kada se Ispit održao, te u ADI sustav unosi da je Ispit prekinut iz opravdanih razloga.

Kandidata kojem nije istekao rok polaganja Ispita, a za kojeg je polaganje Ispita prekinuto na način iz stavka 3. ovog članka, Ministarstvo uprave će uvrstiti na novi termin polaganja Ispita.

Ukoliko prekid Ispita nije bio opravdan sukladno stavku 2. i 3. ovog članka smatra se da kandidat Ispit nije položio.

Članak 33.

U slučaju prekida Ispita zbog tehničkih problema (nestanak interneta, struje, problemi s aplikacijom za polaganje ispita i drugi slični razlozi), voditelj i administrator ispitivanja trebaju pokušati riješiti problem kako bi se Ispit mogao nastaviti.

Ako se problem ne može riješiti u roku od 30 minuta, voditelj ispitivanja unosi u ADI sustav status Ispit prekinut, uz navođenje razloga zbog kojih je Ispit prekinut.

Ministarstvo uprave će uvrstiti kandidate iz stavka 2. ovoga članka na novi termin polaganja Ispita.

Ispit nije položen

Članak 34.

Kandidat kojem je izrečena mjera prekida Ispita iz članka 31. stavka 2. točke b. ili točke c. ovog Pravilnika, bit će udaljen s Ispita te će se smatrati da nije položio Ispit.

Kandidat koji nije pristupio polaganju Ispita niti je Ispit odgodio, kao i kandidat koji je pristupio polaganju Ispita i tijekom njegovog trajanja odustao bez opravdanih razloga, smatrat će se da Ispit nije položio.

Rezultati Ispita

Članak 35.

Rezultat iz pojedinog predmeta Ispita izražava se bodovima i postotnim bodovima.

Svaki točno označen odgovor u zadatcima višestrukoga izbora donosi jedan bod.

Rezultati Ispita ocjenjuju se ocjenom »položio« ili »nije položio«.

Ocjena se utvrđuje na temelju postignutih bodova iz svakog predmeta Ispita, koji se utvrđuju računalno.

Ispit se smatra položenim ako je kandidat uspješno položio sve predmete ispitivanja, odnosno točno odgovorio na najmanje 50 % zadataka iz svakog predmeta ispitivanja.

Članak 36.

Nakon završetka polaganja Ispita kandidat ima pravo na prikaz rezultata iz pojedinog predmeta Ispita s ostvarenim bodovima.

Na zahtjev kandidata, voditelj ispitivanja omogućuje kandidatu uvid u njegov Ispit.

Statusi Ispita za svakog kandidata se automatski zapisuju u ADI sustav te Ministarstvo uprave i Ispitni koordinator koji je prijavio kandidata za polaganje Ispita imaju uvid u iste.

Primjedbe

Članak 37.

Kandidat može izjaviti primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita te na bodovanje zadataka.

Primjedba se podnosi Ispitnom koordinatoru najkasnije u roku jednog dana od dana polaganja Ispita koji je bez odgode dostavlja Ministarstvu uprave putem ADI sustava.

Primjedba izjavljena izvan propisanog roka neće se razmatrati.

Članak 38.

Voditelji i administratori ispitivanja dužni su dati pisanu izjavu na dostavljenu primjedbu u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita u roku od tri dana od primitka primjedbe.

Ministarstvo uprave o dostavljenoj primjedbi u svezi s nepravilnostima provedbe Ispita odlučuje pisanom odlukom koju dostavlja ispitnom koordinatoru u roku od osam dana od dana primitka izjave voditelja i administratora ispitivanja.

Odluka se temelji na pisanoj izjavi voditelja i administratora ispitivanja te snimci nadzorne kamere.

U slučaju da Ministarstvo uprave utvrdi da je primjedba u svezi s nepravilnostima u provedbi Ispita opravdana, može odrediti ponovno polaganje Ispita.

O terminu ponovnog polaganja Ispita kandidat će biti obaviješten sukladno članku 21. Pravilnika.

Članak 39.

Primjedbu kandidata na bodovanje zadataka Ministarstvo uprave bez odgode dostavlja članovima stručne radne skupine koji su izradili ispitni zadatak i stručnom recenzentu na stručno mišljenje.

Članovi stručne radne skupine i stručni recenzenti su dužni dati stručno mišljenje o opravdanosti primjedbe kandidata na bodovanje ispitnog zadatka.

Stručno mišljenje iz stavka 2. ovog članka, članovi i recenzenti su dužni dostaviti Ministarstvu uprave u roku od osam dana od primitka primjedbe.

Ministarstvo uprave dostavlja Ispitnom koordinatoru stručno mišljenje najkasnije u roku od tri dana od dana primitka stručnog mišljenja.

Ispitni koordinator je dužan stručno mišljenje iz stavka 3. ovog članka bez odlaganja dostaviti kandidatu.

U slučaju da Ministarstvo uprave utvrdi da je primjedba u svezi s bodovanjem zadataka opravdana, može odrediti nove bodove i ocjenu Ispita.

IV. EVIDENCIJE

Članak 40.

Ministarstvo uprave vodi Očevidnik o ispitima.

Očevidnik o ispitima vodi se u ADI sustavu koji omogućava mrežni unos, obradu i prikaz pohranjenih podataka.

Članak 41.

Očevidnik o ispitima sadrži podatke o:

1. rednom/identifikacijskom broju pod kojim se kandidat vodi u očevidniku

2. kandidatima (ime i prezime, OIB, dan, mjesec, godina, mjesto i država rođenja, spol, potreban stupanj stručnog obrazovanja, radno mjesto)

3. broju upisnika UP/I

4. datumima prijave i odgode Ispita

5. mjestu polaganja Ispita (Ministarstvo uprave ili regionalni centar)

6. naziv javnopravnog tijela u kojem kandidat radi, mjesto (adresa) i županija

7. razina Ispita (I. ili II. razina)

8. redni broj polaganja Ispita

9. datum polaganja Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)

10. ostvarenim rezultatima (broj bodova i postotak) na svakome predmetu ispitivanja, za svako polaganje Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)

11. ostvarenoj ocjeni na Ispitu (položio/nije položio), za svako polaganje Ispita (1. polaganje, 2. polaganje, 3. polaganje)

12. izdanom uvjerenju o položenom Ispitu (brojčana oznaka, datum izdavanja)

13. službenoj osobi Ministarstva uprave

14. ispitnom koordinatoru u javnopravnom tijelu u kojem kandidat radi (ime i prezime, telefon, adresa e-pošte)

15. voditelju i administratoru ispitivanja u ispitnom centru (ime i prezime, telefon, adresa e-pošte)

16. bilješkama o kandidatu i posebnostima vezanim uz polaganje Ispita

17. primjedbama kandidata na provedbu Ispita ili na bodovanje zadatka.

Članak 42.

Na mjere, sredstva i uvjete osiguranja, pohranjivanja i zaštite podataka u Očevidniku o ispitima primjenjuju se propisi kojima se uređuje zaštita osobnih podataka i informacijska sigurnost.

Podaci iz Očevidnika o ispitima čuvaju se sukladno propisima koji uređuju čuvanje i zaštitu arhivskog gradiva.

Uvjerenje

Članak 43.

O položenom Ispitu Ministarstvo uprave izdaje uvjerenje.

Uvjerenje o položenom Ispitu izdaje se na obrascu DI-1, dimenzije 210×297 mm, propisanom i tiskanom uz ovaj Pravilnik.

Uvjerenje o položenom Ispitu potpisuje ministar uprave ili osoba koju on za to ovlasti.

Podaci u obrascu Uvjerenja o položenom Ispitu ispisuju se iz Očevidnika o ispitima.

Uvjerenje se dostavlja u dva primjerka ispitnom koordinatoru u roku od sedam dana nakon dana polaganja Ispita.

V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 44.

Ministar uprave donijet će odluke iz članka 8. stavka 1. i članka 25. stavak 1. ovog Pravilnika najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika.

Članak 45.

Ovaj Pravilnik objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. travnja 2021.

Klasa: 011-02/20-01/62 Urbroj: 515-03-02-01/1-20-1 Zagreb, 10. lipnja 2020.

Ministar dr. sc. Ivan Malenica, v. r.

PODRUČJA ISPITIVANJA POJEDINIH PREDMETA ISPITA, ZA I. I II. RAZINU ISPITA

1. PREDMET: Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije

1.1. Razina I.

Iz predmeta Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:

1. Temeljna ustavna određenja, Ustavni sud Republike Hrvatske i međunarodni odnosi

2. Ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj

3. Ljudska prava i temeljne slobode

1.2. Razina II.

Iz predmeta Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:

1. Temeljna ustavna određenja, Ustavni sud Republike Hrvatske i međunarodni odnosi

2. Ustrojstvo vlasti u Republici Hrvatskoj

3. Ljudska prava i temeljne slobode

4. Izborni sustav

2. PREDMET: Sustav državne uprave

2.1. Razina I.

Iz predmeta Sustav državne uprave na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:

1. Ustrojstvo državne uprave

2. Poslovi i način rada državne uprave

3. Ustrojstvo i rad Vlade Republike Hrvatske

2.2. Razina II.

Iz predmeta Sustav državne uprave na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:

1. Ustrojstvo državne uprave

2. Poslovi i način rada državne uprave

3. Ustrojstvo i rad Vlade Republike Hrvatske

4. Unutarnje ustrojstvo tijela državne uprave

3. PREDMET: Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave

3.1. Razina I.

Iz predmeta Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave na razini I. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:

1. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave

2. Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te upravna tijela

3. Nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave

4. Sudjelovanje građana u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi

3.2. Razina II.

Iz predmeta Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:

1. Sustav lokalne i područne (regionalne) samouprave

2. Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te upravna tijela

3. Nadzor lokalne i područne (regionalne) samouprave

4. Sudjelovanje građana u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi

4. PREDMET: Službenički odnosi i službenička etika

4.1. Razina I.

Iz predmeta Službenički odnosi i službenička etika na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:

1. Popunjavanje radnih mjesta u državnim tijelima

2. Status državnih službenika

3. Službenička etika

4.2. Razina II.

Iz predmeta Službenički odnosi i službenička etika na razini II. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:

1. Popunjavanje radnih mjesta u državnim tijelima

2. Status državnih službenika

3. Službenička etika

5. PREDMET: Osnove upravnoga postupka, upravnoga spora i uredskoga poslovanja

5.1. Razina I.

Iz predmeta Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:

1. Upravni postupak

2. Upravni spor

3. Uredsko poslovanje

5.2. Razina II.

Iz predmeta Osnove upravnog postupka, upravnog spora i uredskog poslovanja na razini II. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:

1. Upravni postupak

2. Upravni spor

3. Uredsko poslovanje

6. PREDMET: Osnove Europske unije

6.1. Razina I.

Iz predmeta Osnove Europske unije na razini I. provjerava se znanje kandidata u tri područja ispitivanja:

1. Povijest i razvoj Europske unije

2. Ustroj i funkcioniranje Europske unije

3. Republika Hrvatska i Europska unija

6.2. Razina II.

Iz predmeta Osnove Europske unije na razini II. provjerava se znanje kandidata u četiri područja ispitivanja:

1. Povijest i razvoj Europske unije

2. Ustroj i funkcioniranje Europske unije

3. Republika Hrvatska i Europska unija

4. Zajedničke politike Europske unije

OBRAZAC DI-1

REPUBLIKA HRVATSKA

MINISTARSTVO UPRAVE

KLASA:

URBROJ:

Zagreb,

Na temelju članka 44. stavak 1. Pravilnika o polaganju državnoga ispita (»Narodne novine«, broj 70/2020.) izdaje se

UVJERENJE O POLOŽENOME DRŽAVNOM ISPITU

__________________________________________________

Ime i prezime

__________________________________________________

osobni identifikacijski broj (OIB)

polagao-la je dana _______ godine, državni ispit za _____ razinu

Potvrđuje se da je gore navedena osoba upisana u Očevidnik o polaganju državnog ispita pod red. brojem _______

Na temelju članka 9. stavka 2. točke 22. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 115/16), ovo Uvjerenje oslobođeno je od plaćanja upravnih pristojbi.

Ovlaštena osoba

__________________

MP

 

 

Copyright © Ante Borić