Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

PRESTAO VAŽITI ALI VIDI OVDJE!
NN 59/2019 (14.6.2019.)

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 63. stavka 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 150/11, 12/13 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 93/16 i 104/16) i članka 32. stavka 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine«, broj 116/18), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 13. lipnja 2019. godine donijela

 

UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O UNUTARNJEM USTROJSTVU MINISTARSTVA RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA

Članak 1.

U Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava (»Narodne novine«, br. 21/17, 80/18 i 116/18), u članku 2. točka 8.a mijenja se i glasi:

»8.a Samostalni sektor za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje«.

Iza točke 8.a dodaje se točka 8.b koja glasi:

»8.b Samostalni sektor za analitiku«.

Točka 11. briše se.

Članak 2.

U članku 7. stavak 2. mijenja se i glasi:

»U Službi za opće poslove ustrojava se:

2.1.2.1. Pododsjek za poslove pisarnice i pismohrane.«.

Članak 3.

U članku 8. stavak 2. briše se.

Članak 4.

Naslov iznad članka 9. i članak 9. brišu se.

Članak 5.

Članak 17. mijenja se i glasi:

»Sektor za radne odnose obavlja normativne i druge stručne poslove u vezi s normativnim aktivnostima i praćenjem primjene propisa iz područja rada, izrađuje izvješća, studije i pravne analize iz područja radnog prava, vodi evidenciju i analizira podatke o privremenom zapošljavanju, o radničkim vijećima i europskim radničkim vijećima, izrađuje izvješća, studije i analize o primjeni propisa i položaju radnika te na temelju istih daje prijedloge vezane uz razvoj radnog zakonodavstva, priprema nacrte prijedloga zakona i prijedloge drugih propisa, te mišljenja u vezi s provedbom propisa iz područja radnog prava, radi na preuzimanju i provedbi pravne stečevine Europske unije iz djelokruga Sektora, izrađuje pisane upute uredima državne uprave u županijama iz područja rada, prati i analizira propise, konvencije i preporuke Međunarodne organizacije rada, Vijeća Europe i Europske unije, nacionalnu i međunarodnu sudsku praksu iz djelokruga Sektora, sudjeluje u projektima i provodi kampanje sprječavanja rada na crno, sudjeluje u izradi godišnjeg plana rada, prati provođenje nacionalnih strategija i akcijskih planova iz svog djelokruga, sudjeluje u planiranju državnog proračuna i u izradi strateškog plana Ministarstva; pruža tehničku potporu Stručnom povjerenstvu za praćenje i analizu kretanja minimalne plaće, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

U Sektoru za radne odnose ustrojavaju se:

3.1.1. Služba za rad

3.1.2. Služba za unaprjeđenje i razvoj radnog zakonodavstva.«.

Članak 6.

Članak 18. mijenja se i glasi:

»Služba za rad obavlja normativne i druge stručne poslove vezane uz primjenu propisa iz područja rada, priprema nacrte prijedloga zakona i prijedloga drugih propisa iz područja radnog prava, izrađuje mišljenja u vezi s provedbom radno-pravnih propisa, izrađuje pisane upute uredima državne uprave u županijama iz područja rada, pruža stručnu pomoć državnim tijelima, tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave, sindikatima, poslodavcima i njihovim udrugama o primjeni propisa, prati konvencije i preporuke Međunarodne organizacije rada, Vijeća Europe i Europske unije te međunarodne ugovore iz djelokruga Službe, prati nacionalnu i međunarodnu sudsku praksu vezanu uz primjenu propisa iz područja rada, u suradnji sa Službom za unaprjeđenje i razvoj radnog zakonodavstva sudjeluje u izradi izvješća, studija i pravnih analiza iz područja radnog prava, primjene propisa i položaja radnika, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 7.

Naslov iznad članka 19. i članak 19. mijenjaju se i glase:

»3.1.2. Služba za unaprjeđenje i razvoj radnog zakonodavstva

Članak 19.

Služba za unaprjeđenje i razvoj radnog zakonodavstva obavlja pravno analitičke poslove vezane uz primjenu radnog zakonodavstva, izrađuje izvješća, studije i analize iz područja radnog prava, primjene propisa i položaja radnika te na temelju istih daje prijedloge vezane uz razvoj radnog zakonodavstva, vodi evidenciju i analizira podatke o privremenom zapošljavanju, o radničkim vijećima i europskim radničkim vijećima, prati konvencije i preporuke Međunarodne organizacije rada, Vijeća Europe i Europske unije te međunarodne ugovore iz djelokruga Službe, prati nacionalnu i međunarodnu sudsku praksu vezanu uz primjenu propisa iz područja rada, priprema stručne podloge za izradu izvješća o provedbi konvencija Međunarodne organizacije rada na području radnog zakonodavstva, sudjeluje u projektima i provodi kampanje sprječavanja rada na crno. Pruža tehničku potporu Stručnom povjerenstvu za praćenje i analizu kretanja minimalne plaće, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 8.

Članak 22. mijenja se i glasi:

»Služba za međunarodnu suradnju na području rada u suradnji sa Samostalnim sektorom za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje prati propise, konvencije i preporuke Međunarodne organizacije rada, Vijeća Europe, Europske unije i ostale međunarodne ugovore iz područja rada, obavlja stručne poslove vezane uz sudjelovanje u radu navedenih međunarodnih tijela, prati usklađenost radnoga zakonodavstva Republike Hrvatske s višestranim međunarodnim ugovorima, izrađuje stručne analize i prijedloge za potpisivanjem višestranih međunarodnih ugovora na području rada koje usvajaju Međunarodna organizacija rada, Vijeće Europe i Ujedinjeni narodi, priprema odgovore na pritužbe, vodi aktivnosti i priprema stručne podloge te normativne prijedloge o ratifikaciji potpisanih međunarodnih ugovora na području rada, izvještava o primjeni višestranih međunarodnih ugovora na području rada kojih je Republika Hrvatska strankom, sudjeluje u radu odgovarajućih međunarodnih tijela i provedbi projekata iz djelokruga Službe, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga rada.«.

Članak 9.

Članak 23. mijenja se i glasi:

»Uprava za tržište rada i zapošljavanje obavlja upravne, stručne i analitičke poslove koji se odnose na tržište rada i politike zapošljavanja, izrađuje pravna mišljenja u vezi s primjenom propisa iz područja tržišta rada i zapošljavanja, izrađuje nacrte prijedloga zakona i podzakonskih akata te strateških dokumenata na području razvoja tržišta rada i zapošljavanja u suradnji s drugim ministarstvima, obavlja poslove koji se odnose na provedbu upravnog nadzora nad Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, Agencijom za osiguranje radničkih tražbina i Zavodom za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom, te nad centrima za profesionalnu rehabilitaciju, prati i definira mjere aktivne politike zapošljavanja u skladu s ciljevima i potrebama tržišta rada, obavlja poslove vezane uz povezivanje obrazovanja i tržišta rada, sudjeluje u predlaganju novih programskih rješenja bitnih za cjeloživotno profesionalno usmjeravanje i razvoj karijere, prati usklađenost obrazovnih programa, znanja, vještina i kompetencija s potrebama poslodavaca na tržištu rada te predlaganje mjera poboljšanja s ciljem povećanja zaposlenosti, koordinira poslove vezane uz sustav reguliranih profesija, uređenje i vođenje Nacionalne klasifikacije zanimanja te povezivanje iste s Europskom klasifikacijom zanimanja i vještina, obavlja poslove koji se odnose na pripremu, planiranje, provedbu i praćenje programa i projekata iz sredstava fondova Europske unije i drugih međunarodnih izvora financiranja iz djelokruga Uprave, prati i osigurava informacije vezano uz zapošljavanje radnika iz europskog gospodarskog prostora i radnika izvan Europske unije koji rade u Republici Hrvatskoj, sudjeluje u radu tijela Europske unije u području tržišta rada i zapošljavanja, sudjeluje u postupku sklapanja višestranih međunarodnih ugovora iz djelokruga Uprave, obavlja poslove koji se odnose na praćenje usklađenosti hrvatskoga zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije na području tržišta rada i zapošljavanja, prati i analizira kretanja na tržištu rada, smjernice i preporuke Europske unije, međunarodne strateške dokumente i u skladu s tim definira politike u području tržišta rada i zapošljavanja, prati provedbu međunarodnih ugovora i propisa iz područja tržišta rada i zapošljavanja, sudjeluje u postupku sklapanja višestranih međunarodnih ugovora iz područja zapošljavanja, pruža stručnu pomoć tijelima, poslodavcima i nezaposlenim osobama u pitanjima iz djelokruga Uprave, prati provođenje nacionalnih strategija i akcijskih planova iz svog djelokruga, sudjeluje u izradi godišnjeg plana rada, sudjeluje u planiranju državnog proračuna i u izradi strateškog plana Ministarstva, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

U Upravi za tržište rada i zapošljavanje ustrojavaju se:

4.1. Sektor za politike zapošljavanja

4.2. Sektor za razvoj tržišta rada.«.

Članak 10.

Naslov iznad članka 24. i članak 24. mijenjaju se i glase:

»4.1. Sektor za politike zapošljavanja

Članak 24.

Sektor za politike zapošljavanja obavlja upravne i stručne poslove u vezi s nacionalnim politikama zapošljavanja, predlaže strateške dokumente kojima se definiraju mjere aktivne politike zapošljavanja sukladno nacionalnim razvojnim ciljevima, međunarodnim strateškim dokumentima i smjernicama Europske unije, prati opće smjernice i odluke Europske unije te ispituje usklađenost i sudjeluje u pripremi nacrta prijedloga zakona i prijedloga drugih propisa iz djelokruga Uprave, prati provedbu mjera aktivne politike zapošljavanja, analizira stanje i buduće potrebe na tržištu rada te sudjeluje u radu tijela Europske unije u području zapošljavanja, predlaže politike zapošljavanja stranaca sukladno stanju i potrebama tržišta rada, priprema prijedloge stručnih i nacionalnih mišljenja i stajališta s područja tržišta rada i zapošljavanja, osigurava informacije vezano uz zapošljavanje radnika iz europskog gospodarskog prostora i radnika izvan Europske unije koji rade u Republici Hrvatskoj, obavlja upravne i stručne poslove u vezi s upravnim nadzorom i normativnim uređenjem tržišta rada i zapošljavanja, rješava u prvostupanjskom postupku u upravnim stvarima o zahtjevima za stjecanje statusa integrativnih radionica i zaštitnih radionica za zapošljavanje osoba s invaliditetom, rješava u drugostupanjskom postupku u upravnim stvarima u vezi s obvezom plaćanja novčane naknade u slučaju neispunjenja kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom te ostvarivanjem prava radnika u slučaju stečaja poslodavca i u slučaju blokade računa poslodavca, izrađuje pravna mišljenja u vezi s primjenom propisa iz područja tržišta rada i zapošljavanja, sudjeluje u izradi godišnjeg plana rada, prati provođenje nacionalnih strategija i akcijskih planova iz svog djelokruga, sudjeluje u planiranju državnog proračuna i u izradi strateškog plana Ministarstva, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

U Sektoru za politike zapošljavanja ustrojavaju se:

4.1.1. Služba za razvoj i praćenje politika zapošljavanja

4.1.2. Služba za normativno uređenje politika zapošljavanja i koordinaciju institucija tržišta rada.«.

Članak 11.

Naslov iznad članka 25. i članak 25. mijenjaju se i glase:

»4.1.1. Služba za razvoj i praćenje politika zapošljavanja

Članak 25.

Služba za razvoj i praćenje politika zapošljavanja obavlja stručne poslove u vezi s nacionalnim politikama zapošljavanja, koordinira i sudjeluje u izradi sektorskih strateških i planskih dokumenta u području zapošljavanja, donosi i prati smjernice za razvoj i provedbu aktivne politike zapošljavanja, definira mjere aktivne politike zapošljavanja u skladu s ciljevima i potrebama tržišta rada, donosi i sudjeluje u izradi nacionalnih programa u području zapošljavanja, prikuplja i prati statističke podatke o kretanjima na tržištu rada na nacionalnoj i EU razini te izrađuje pripadajuće analize, prati smjernice i preporuke Europske unije te na osnovu njih predlaže nacionalne politike zapošljavanja, predlaže politike zapošljavanja stranaca sukladno stanju i potrebama tržišta rada, sudjeluje u radu te izrađuje mišljenja i stajališta za tijela Europske unije u području zapošljavanja, koordinira i provodi aktivnosti vezane uz promicanje slobodnog kretanja radnika Europske unije, sudjeluje u postupcima sklapanja međunarodnih ugovora u području zapošljavanja i prati njihovu provedbu, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 12.

Naslov iznad članka 26. i članak 26. mijenjaju se i glase:

»4.1.2. Služba za normativno uređenje politika zapošljavanja i koordinaciju institucija tržišta rada

Članak 26.

Služba za normativno uređenje politika zapošljavanja i koordinaciju institucija tržišta rada obavlja upravne i stručne poslove u vezi s normativnim uređenjem područja tržišta rada, vođenja evidencija agencija za privremeno zapošljavanje i agencija koje obavljaju djelatnosti u vezi sa zapošljavanjem, rješava u prvostupanjskom postupku u upravnim stvarima o zahtjevima za stjecanje statusa integrativnih radionica i zaštitnih radionica za osobe s invaliditetom, rješava u drugostupanjskom postupku u upravnim stvarima u vezi s obvezom plaćanja novčane naknade u slučaju neispunjenja kvote za zapošljavanje osoba s invaliditetom, rješava u drugostupanjskom postupku u upravnim stvarima u vezi s ostvarivanjem prava radnika u slučaju stečaja poslodavca i u slučaju blokade računa poslodavca, obavlja poslove upravnog nadzora nad Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, Agencijom za osiguranje radničkih tražbina, Zavodom za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom te nad centrima za profesionalnu rehabilitaciju, pruža pravnu podršku procesima povezivanja obrazovanja i tržišta rada, prati i sudjeluje u postupcima donošenja EU propisa s područja tržišta rada, predlaže mjere koje pridonose unaprjeđenju i razvoju rada Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Agencije za osiguranje radničkih tražbina, Zavoda za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom te centara za profesionalnu rehabilitaciju, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 13.

Naslov iznad članka 27. i članak 27. mijenjaju se i glase:

»4.2. Sektor za razvoj tržišta rada

Članak 27.

Sektor za razvoj tržišta rada obavlja stručne i analitičke poslove u području tržišta rada, poslove vezane uz usklađivanje ponude i potražnje na tržištu rada, odnosno povezivanja obrazovanja i tržišta rada, planira razvoj ljudskih potencijala na nacionalnoj razini, implementirajući politike cjeloživotnog učenja, profesionalnog usmjeravanja i razvoja karijere, izrađuje pravna mišljenja u vezi s primjenom propisa iz područja tržišta rada, postupa u vezi s primjenom propisa tržišta rada, prati međunarodne propise na području tržišta rada, sudjeluje u radu europskih i međunarodnih tijela iz područja tržišta rada, priprema prijedloge stručnih i nacionalnih mišljenja i stajališta s područja tržišta rada i zapošljavanja za potrebe sudjelovanja u radnim skupinama, prikuplja podatke nužne za razumijevanje kretanja na tržištu rada, i to o traženim zanimanjima i zvanjima, kompetencijama na tržištu rada, obrazovnim institucijama i programima, na temelju dobivenih analitičkih rezultata sudjeluje u definiranju politika u vezi s tržištem rada, u suradnji s ministarstvom nadležnim za obrazovanje i znanost, Hrvatskim zavodom za zapošljavanje i ostalim povezanim državnim tijelima i institucijama obavlja i poslove u vezi s praćenjem usklađenosti obrazovnih programa, znanja, vještina i kompetencija s potrebama poslodavaca na tržištu rada, poslove vezane uz razvrstavanje, standardizaciju i upis zanimanja u podregistar, koordinira poslove vezane uz sustav reguliranih profesija, uređenje i vođenje Nacionalne klasifikacije zanimanja te povezivanje iste s Europskom klasifikacijom zanimanja i vještina, sudjeluje u predlaganju novih programskih rješenja bitnih za cjeloživotno profesionalno usmjeravanje i razvoj karijere, kao i ostalih rješenja u vezi s uspostavom uravnoteženog tržišta rada, pruža stručnu pomoć tijelima, poslodavcima, radnicima i nezaposlenima, obrazovnim institucijama i ustanovama, u suradnji s nadležnom upravom sudjeluje u pripremi programa i projekata te provedbi projekata iz programa Europske unije i ostalih oblika međunarodne pomoći, sudjeluje u izradi godišnjeg plana rada, prati provođenje nacionalnih strategija i akcijskih planova iz svog djelokruga, sudjeluje u planiranju državnog proračuna i u izradi strateškog plana Ministarstva, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

U Sektoru za razvoj tržišta rada ustrojavaju se:

4.2.1. Služba za EU politike i implementaciju projekata u području tržišta rada

4.2.2. Služba za praćenje i usklađivanje potreba tržišta rada.«.

Članak 14.

Naslov iznad članka 28. i članak 28. mijenjaju se i glase:

»4.2.1. Služba za EU politike i implementaciju projekata u području tržišta rada

Članak 28.

Služba za EU politike i implementaciju projekata u području tržišta rada obavlja stručne poslove u vezi sa suradnjom i sudjelovanjem u radu tijela Europske unije u području tržišta rada i zapošljavanja, prati međunarodne propise iz područja tržišta rada i zapošljavanja, izrađuje prijedloge politika i mjera kojima se nacionalne politike zapošljavanja usmjeravaju i usklađuju sa strateškim ciljevima Europske unije na području tržišta rada i zapošljavanja, koordinira procesima vezanim uz programe zapošljavanja Europske unije, priprema prijedloge stručnih i nacionalnih mišljenja i stajališta s područja tržišta rada i zapošljavanja za potrebe sudjelovanja u radnim skupinama vijeća, prati i daje preporuke vezano uz opće smjernice i odluke Europske unije te ispituje usklađenost i sudjeluje u praćenju implementacije istih, prati politike slobodnog kretanja radnika na području europskog tržišta rada u svrhu poboljšanja mobilnosti radne snage na europskom tržištu rada, koordinira izradu strategije i akcijskih planova iz područja cjeloživotnog profesionalnog usmjeravanja i razvoja karijere, te vodi rad Foruma za cjeloživotno profesionalno usmjeravanje i razvoj karijere Republike Hrvatske u cilju osiguravanja učinkovite koordinacije sudjelovanja svih relevantnih dionika u pružanju usluga cjeloživotnog profesionalnog usmjeravanja, obavlja poslove koji se odnose na: pripremu, planiranje, provedbu i praćenje programa i projekata za korištenje sredstava fondova Europske unije te drugih međunarodnih izvora financiranja iz područja tržišta rada i zapošljavanja, surađuje s institucijama nadležnim za provedbu programa i projekata Europske unije u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji, obavlja poslove u vezi sa sklapanjem partnerstva povezanih s programima i projektima Europske unije, kao i na druge oblike suradnje usmjerene korištenju sredstava iz fondova Europske unije, izrađuje sažetke operacija za projekte iz područja tržišta rada i zapošljavanja financirane iz fondova Europske unije, sudjeluje u njihovoj provedbi i praćenju, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 15.

Naslov iznad članka 29. i članak 29. mijenjaju se i glase:

»4.2.2. Služba za praćenje i usklađivanje potreba tržišta rada

Članak 29.

Služba za praćenje i usklađivanje potreba tržišta rada obavlja stručne i analitičke poslove u vezi s koordinacijom politika zapošljavanja i tržišta rada s politikama obrazovanja, gospodarstva te koordinacijom dionika, instrumenata i metodologija u cilju usklađivanja obrazovne ponude i potražnje na tržištu rada, obavlja stručne poslove na području suradnje s ministarstvom nadležnim za znanost i obrazovanje u području primjene i razvoja Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, provodi upravne i stručne poslove vođenja postupka formalnog vrednovanja standarda zanimanja i upisa u Podregistar standarda zanimanja, priprema stručne i analitičke podloge i alate za izradu standarda zanimanja te obavlja kontinuiranu stručnu podršku predlagateljima standarda zanimanja, surađuje s dionicima tržišta rada u procjeni potreba i izradi standarda zanimanja, sudjeluje u izradi strateških dokumenata u području obrazovanja i tržišta rada u suradnji s ostalim nadležnim tijelima državne uprave, obavlja poslove uređenja i vođenja Nacionalne klasifikacije zanimanja te povezivanje iste s Europskom klasifikacijom zanimanja i vještina (ESCO) kao i ujednačavanja kompetencijskog okvira i implementacije u nacionalne instrumente posredovanja pri zapošljavanju, obavlja poslove koordinacije sustava reguliranih profesija, ažurira i vodi europsku bazu reguliranih profesija, te izdaje EU potvrde fizičkim osobama, u suradnji s nadležnim tijelima ažurira i uređuje popise reguliranih profesija te iste usklađuje s europskom direktivom, koordinira vrednovanje programa obrazovanja odraslih koji se provode u okviru mjera aktivne politike zapošljavanja, sudjeluje u radu vijeća, radnih skupina i odbora nadležnog središnjeg tijela za područje obrazovanja, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 16.

Članak 61. mijenja se i glasi:

»Samostalni sektor za socijalno partnerstvo obavlja organizacijske, administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe nacionalnog Gospodarsko-socijalnog vijeća i njegovih stalnih i povremenih radnih tijela, vodi aktivnosti u svezi koordinacije i posredovanja u cilju boljeg razvitka tripartitnog socijalnog dijaloga i partnerstva u Republici Hrvatskoj, od lokalne do nacionalne razine, organizira i vodi poslove vezane uz postupke osiguranja administrativne potpore pregovaračkom odboru Vlade Republike Hrvatske u kolektivnom pregovaranju o sklapanju temeljnog kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama i kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, surađuje i pruža stručnu pomoć koordinatorima za socijalni dijalog u tijelima državne uprave i koordinira suradnju tijela državne uprave i socijalnih partnera na nacionalnoj razini, koordinira aktivnosti i pruža stručnu pomoć aktivnostima gospodarsko-socijalnih vijeća u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, pruža stručnu pomoć u radu i osnivanju sektorskih socijalnih vijeća, vodi i obavlja administrativne poslove vezane uz postupak obveznoga mirenja u kolektivnim radnim sporovima, vodi listu miritelja u kolektivnim radnim sporovima koju utvrđuje Gospodarsko-socijalno vijeće i evidenciju postupaka obveznog mirenja u kolektivnim radnim sporovima, pruža stručnu pomoć organizacijama socijalnih partnera u okviru svog djelokruga, sudjeluje u izradi godišnjeg plana rada, prati provođenje nacionalnih strategija i akcijskih planova iz svog djelokruga, sudjeluje u planiranju državnog proračuna i u izradi strateškog plana Ministarstva, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 17.

Članci 61.a do 61.c brišu se.

Članak 18.

Naslov iznad članka 61.d i članak 61.d mijenjaju se i glase:

»8.a SAMOSTALNI SEKTOR ZA KOORDINACIJU EUROPSKIH POSLOVA I MEĐUNARODNE SURADNJE

Članak 61.d

Samostalni sektor za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje je središnja točka za koordinaciju i izradu stručnih priprema i prijedloga stajališta iz nadležnosti Ministarstva, u suradnji s ostalim nadležnim tijelima državne uprave, drugim unutarnjim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva i javnim ustanovama u nadležnosti Ministarstva, za potrebe sudjelovanja u radu tijela Europske unije te međunarodnih inicijativa i organizacija s naglaskom na koordinaciju aktivnosti u Međunarodnoj organizaciji rada, Vijeću Europe i Ujedinjenim narodima, vodi i redovno ažurira evidenciju bilješki kao i bazu imenovanja državnih dužnosnika i službenika Ministarstva, koordinira rad predstavnika Ministarstva u Stalnom predstavništvu Republike Hrvatske pri Europskoj uniji i/ili drugim multilateralnim organizacijama, obavlja poslove vezane uz provedbu Programa za preuzimanje i provedbu pravne stečevine Europske unije iz djelokruga Ministarstva te komunikaciju s tijelima Europske unije i drugim državama članicama, poslove vezane uz bilateralnu i multilateralnu suradnju, sudjeluje i koordinira postupke sklapanja višestranih i bilateralnih međunarodnih ugovora iz djelokruga Ministarstva te postupke usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske iz djelokruga Ministarstva s višestranim međunarodnim ugovorima, sudjeluje u koordinaciji i/ili izradi odgovarajućih izvješća iz djelokruga Ministarstva, sukladno obvezama koje proizlaze iz članstva u međunarodnim organizacijama, središnja je točka za sve horizontalne poslove i aktivnosti vezane za pripremu i provedbu predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem EU 2020., koordinira pripremu i provedbu svih organizacijskih, logističkih i drugih aktivnosti vezanih za predsjedanje, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

U Samostalnom sektoru za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje ustrojavaju se:

8.a.1. Služba za europske poslove

8.a.2. Služba za međunarodne poslove.«.

Članak 19.

Iza članka 61.d dodaju se članci 61.e, 61.f, 61.g, 61.h i 61.i s naslovima iznad njih koji glase:

»8.a.1. Služba za europske poslove

Članak 61.e

Služba za europske poslove obavlja stručne poslove vezane za koordinaciju sudjelovanja Ministarstva i javnih ustanova u djelokrugu Ministarstva u radu tijela Europske unije, vodi evidenciju i ažurira bilješke, koordinira izradu stručnih priprema te prijedloga stajališta iz nadležnosti Ministarstva s ostalim nadležnim tijelima državne uprave, drugim unutarnjim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva i javnim ustanovama u nadležnosti Ministarstva iz njihovog djelokruga koji je povezan s Europskom unijom, prvenstveno sudjelovanje u radnim skupinama Vijeća i sudjelovanje u formaciji Vijeća za zapošljavanje, socijalnu politiku, zdravstvo i pitanja potrošača te za potrebe sudjelovanja u drugim tijelima Europske unije iz djelokruga Ministarstva, obavlja poslove vezane uz provedbu Programa za preuzimanje i provedbu pravne stečevine Europske unije iz djelokruga Ministarstva, prati rad Međuresorne radne skupine za europske poslove i EU koordinaciju pri Ministarstvu vanjskih i europskih poslova, priprema predsjedanje Republike Hrvatske Vijećem EU 2020. iz djelokruga Ministarstva u suradnji sa Stalnim predstavništvom Republike Hrvatske pri Europskoj uniji, drugim nadležnim tijelima državne uprave, posebice s ministarstvima čiji se djelokrug nalazi unutar Vijeća za zapošljavanje, socijalnu politiku, zdravstvo i pitanja potrošača te javnim ustanovama u nadležnosti Ministarstva, obavlja komunikaciju s tijelima Europske unije i drugim državama članicama, koordinira izradu prioriteta Republike Hrvatske iz djelokruga Ministarstva, obavlja sve horizontalne poslove i aktivnosti vezane za pripremu i provedbu predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem EU 2020., te koordinira pripremu i provedbu svih organizacijskih i logističkih aktivnosti, obavlja i druge poslove vezane za pripremu Predsjedanja, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

8.a.2. Služba za međunarodne poslove

Članak 61.f

Služba za međunarodne poslove koordinira sudjelovanje u radu međunarodnih inicijativa i međunarodnih organizacija u djelokrugu Ministarstva, a osobito Međunarodne organizacije rada, Vijeća Europe, Ujedinjenih naroda, vodi evidenciju i ažurira bilješke te prati međunarodne propise iz nadležnosti Ministarstva, obavlja i prati poslove vezane uz bilateralnu i multilateralnu suradnju, koordinira postupke sklapanja višestranih i bilateralnih međunarodnih ugovora iz djelokruga Ministarstva te postupke usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske iz djelokruga Ministarstva s višestranim međunarodnim ugovorima, koordinira izradu odgovarajućih izvješća iz djelokruga Ministarstva sukladno obvezama koje proizlaze iz članstva u međunarodnim organizacijama, u suradnji s drugim unutarnjim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva, drugim nadležnim tijelima državne uprave i javnim ustanovama u nadležnosti Ministarstva koordinira izradu stručnih priprema za sudjelovanje u radu međunarodnih organizacija, u sklopu provedbe aktivnosti vezanih za Predsjedanje Republike Hrvatske Vijećem Europske unije obavlja koordinativne poslove vezane uz pripremu Predsjedanja unutar Međunarodne organizacije rada, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

8.b SAMOSTALNI SEKTOR ZA ANALITIKU

Članak 61.g

Samostalni sektor za analitiku koordinira, upravlja i kontrolira poslovne procese vezane uz izradu analiza i priprema izvještaja iz djelokruga Ministarstva, definira potrebne podatke za izradu analiza, prikuplja podatke u suradnji s drugim tijelima državne uprave u cilju razmjene i kvalitativne provjere prikupljenih podataka, izrađuje sustavne analize iz dostupnih podataka, priprema standarde podataka koji će se prikupljati, priprema i predlaže standardne obrasce i tehnička rješenja za kvalitetnije prikupljanje podataka u skladu s ciljevima digitalizacije državne uprave, osigurava dostupnost i relevantnost izrađenih izvještaja iz djelokruga Ministarstva, priprema izvještaje i biltene za javnost kao podrške Samostalnom odjelu za odnose s javnošću u cilju pravodobnog i točnog informiranja javnosti, izrađuje analize procesa prikupljanja podataka te prijedloge proširenja i poboljšanja procesa prikupljanja istih, sukladno promjenama na tržištu rada i ciljevima razvoja radnog zakonodavstva analizira dostupne podatke i priprema analitičke podloge za normativne poslove iz područja rada, prati stanje i analizira dostupne podatke vezane za procese zdravlja, starenja i umirovljenja te priprema analitičke podloge vezane uz razvoj i unaprjeđenje sustava socijalne sigurnosti iz djelokruga Ministarstva, koordinira i obavlja analitičke poslove za pripremu podloga i analiza u svezi kolektivnih ugovora u javnom sektoru, prati učinke sklopljenih kolektivnih ugovora u javnom sektoru, daje prijedloge za unaprjeđenje stanja, koordinira praćenje provedbe i pripremu pregovora za granske kolektivne ugovore, vodi poslove u svezi podataka dobivenih putem centralnog obračuna plaća, prati učinke primjene kolektivnih ugovora javnog sektora, izrađuje godišnje izvješće o učincima sklopljenih kolektivnih ugovora, objedinjava i dostavlja Vladi Republike Hrvatske objedinjeno izvješće o stanju obveza iz kolektivnih ugovora koji obvezuju Vladu Republike Hrvatske, sudjeluje u planiranju državnog proračuna i u izradi strateškog plana Ministarstva, te obavlja druge poslove u okviru svog djelokruga.

U Samostalnom sektoru za analitiku ustrojavaju se:

8.b.1. Služba za analizu radnog zakonodavstva i sustava socijalne sigurnosti

8.b.2. Služba za analitičku pripremu kolektivnog pregovaranja u javnom sektoru.

8.b.1. Služba za analizu radnog zakonodavstva i sustava socijalne sigurnosti

Članak 61.h

Služba za analizu radnog zakonodavstva i sustava socijalne sigurnosti koordinira, upravlja i kontrolira poslovne procese vezane uz izradu analiza i pripreme izvještaja iz djelokruga Sektora, obavlja stručne i administrativne poslove vezane za analizu podataka i izradu analitičkih podloga, definira potrebne podatke za izradu analiza, prikuplja podatke u suradnji s drugim tijelima državne uprave u cilju razmjene i kvalitativne provjere prikupljenih podataka, izrađuje sustavne analize iz dostupnih podataka, priprema standarde podataka koji će se prikupljati, priprema i predlaže standardne obrasce i tehnička rješenja za kvalitetnije prikupljanje podataka u skladu s ciljevima digitalizacije državne uprave, osigurava dostupnost i relevantnost izrađenih izvještaja iz djelokruga Službe, priprema izvještaje i biltene za javnost kao podrške Samostalnom odjelu za odnose s javnošću u cilju pravodobnog i točnog informiranja javnosti, izrađuje analize procesa prikupljanja podataka te prijedloga proširenja i poboljšanja procesa prikupljanja istih, sukladno promjenama na tržištu rada i ciljevima razvoja radnog zakonodavstva analizira dostupne podatke i priprema analitičke podloge za normativne poslove iz područja rada, prati stanje i analizira dostupne podatke vezane za procese zdravlja, starenja i umirovljenja te priprema analitičke podloge vezane uz razvoj i unaprjeđenje sustava socijalne sigurnosti iz djelokruga Ministarstva, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.

8.b.2. Služba za analitičku pripremu kolektivnog pregovaranja u javnom sektoru

Članak 61.i

Služba za analitičku pripremu kolektivnog pregovaranja u javnom sektoru koordinira, obavlja analitičke poslove za pripremu podloga i analiza u svezi kolektivnih ugovora u javnom sektoru, prati učinke sklopljenih kolektivnih ugovora u javnom sektoru, daje prijedloge za unaprjeđenje stanja, koordinira praćenje provedbe i pripremu pregovora za granske kolektivne ugovore, vodi poslove u svezi podataka dobivenih putem centralnog obračuna plaća, pruža administrativnu i stručnu podršku Povjerenstvu za tumačenje Temeljnog kolektivnog ugovora, pruža administrativnu i stručnu podršku povjerenstvima sukladno Temeljnom kolektivnom ugovoru, prati pravne i financijske učinke primjene kolektivnih ugovora javnog sektora, izrađuje godišnje izvješće o učincima sklopljenoga kolektivnoga ugovora koje uključuje pravne i financijske učinke sklopljenoga kolektivnoga ugovora te informaciju o eventualnim pravnim problemima i sudskim sporovima vezanima uz primjenu kolektivnoga ugovora, objedinjava i priprema za dostavu Vladi Republike Hrvatske objedinjenog izvješća o stanju obveza iz kolektivnih ugovora koji obvezuju Vladu Republike Hrvatske, te obavlja i druge poslove u okviru svog djelokruga.«.

Članak 20.

Naslovi iznad članaka 64. do 80. i članci 64. do 80. brišu se.

Članak 21.

Članci 84. i 85. brišu se.

Članak 22.

U cijelom tekstu Uredbe riječi: »Samostalna služba za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje« u određenom padežu zamjenjuju se riječima: »Samostalni sektor za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje« u odgovarajućem padežu.

Članak 23.

Okvirni broj potrebnih državnih službenika i namještenika Ministarstva rada i mirovinskoga sustava prikazan u tablici koja je sastavni dio Uredbe o izmjenama i dopuni Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava (»Narodne novine«, broj 116/18) zamjenjuje se Okvirnim broj potrebnih državnih službenika i namještenika Ministarstva rada i mirovinskoga sustava koji je prikazan u tablici u prilogu ove Uredbe i njezin je sastavni dio.

Članak 24.

Ministar rada i mirovinskoga sustava, uz prethodnu suglasnost središnjeg tijela državne uprave nadležnog za službeničke odnose, uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava s odredbama ove Uredbe u roku od 30 dana od dana njezina stupanja na snagu.

Članak 25.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/19-03/37

Urbroj: 50301-25/16-19-2

Zagreb, 13. lipnja 2019.

Predsjednik mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

OKVIRNI BROJ DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA MINISTARSTVA RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA

Redni broj

Naziv unutarnje ustrojstvene jedinice

Broj službenika i namještenika

1.

KABINET MINISTRA

18

2.

GLAVNO TAJNIŠTVO

1

 

neposredno u Glavnom tajništvu, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

2.1.

Sektor za ljudske potencijale i opće poslove

1

2.1.1.

Služba za ljudske potencijale

5

2.1.2.

Služba za opće poslove

1

2.1.2.1.

Pododsjek za poslove pisarnice i pismohrane

5

2.2.

Sektor za planiranje, financije i proračun

1

2.2.1.

Služba za proračun i računovodstvo

5

2.2.2.

Služba za planiranje, kontrolu i upravljanje rizicima

5

2.3.

Sektor za nabavu, informatičke i tehničke poslove

1

2.3.1.

Služba za nabavu i informatičke poslove

5

2.3.2.

Pododsjek za pomoćno-tehničke poslove

6

Glavno tajništvo – ukupno

37

3.

UPRAVA ZA RAD I ZAŠTITU NA RADU

 

 

neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

3.1.

Sektor za radne odnose

1

3.1.1.

Služba za rad

5

3.1.2.

Služba za unaprjeđenje i razvoj radnog zakonodavstva

5

3.2.

Sektor za kolektivne radne odnose i međunarodnu suradnju na području rada

1

3.2.1.

Služba za kolektivne radne odnose i administrativnu suradnju u području upućivanja radnika

5

3.2.2.

Služba za međunarodnu suradnju na području rada

5

3.3.

Sektor za zaštitu na radu

1

3.3.1.

Služba za zaštitu na radu

7

3.3.2.

Služba za unapređivanje sigurnosti na radu i ovlaštenja

6

Uprava za rad i zaštitu na radu – ukupno

37

4.

UPRAVA ZA TRŽIŠTE RADA I ZAPOŠLJAVANJE

 

 

neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

4.1.

Sektor za politike zapošljavanja

1

4.1.1.

Služba za razvoj i praćenje politika zapošljavanja

5

4.1.2.

Služba za normativno uređenje politika zapošljavanja i koordinaciju institucija tržišta rada

5

4.2.

Sektor za razvoj tržišta rada

1

4.2.1.

Služba za EU politike i implementaciju projekata u području tržišta rada

5

4.2.2.

Služba za praćenje i usklađivanje potreba tržišta rada

5

Uprava za tržište rada i zapošljavanje – ukupno

23

5.

UPRAVA ZA MIROVINSKI SUSTAV

 

 

neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

5.1.

Sektor za mirovinski sustav

1

5.1.1.

Služba za mirovinsko osiguranje

5

5.1.2.

Služba za analizu i razvoj mirovinskoga sustava

5

5.2.

Sektor za europske poslove i međunarodnu suradnju u području mirovinskog sustava i socijalne sigurnosti

1

5.2.1.

Služba za međunarodnu suradnju u području mirovinskog sustava i socijalne sigurnosti

5

5.2.2.

Služba za europske poslove u području mirovinskog sustava i socijalne sigurnosti

5

Uprava za mirovinski sustav – ukupno

23

6.

UPRAVA ZA UPRAVLJANJE OPERATIVNIM PROGRAMIMA EUROPSKE UNIJE

 

 

neposredno u Upravi, izvan sastava nižih ustrojstvenih jedinica

1

6.1.

Sektor za programiranje i praćenje operativnih programa

1

6.1.1.

Služba za programiranje i vrednovanje operativnih programa

1

6.1.1.1.

Odjel za praćenje operativnih programa

4

6.1.1.2.

Odjel za programiranje

4

6.1.1.3.

Odjel za vrednovanje

4

6.1.2.

Služba za financijsko planiranje i praćenje operativnih programa

1

6.1.2.1.

Odjel za financijsko planiranje i kontrolu

4

6.1.2.2.

Odjel za financijsko praćenje

4

6.2.

Sektor za informiranje, obrazovanje i tehničku pomoć

1

6.2.1.

Služba za informiranje i tehničku pomoć

1

6.2.1.1.

Odjel za informiranje

4

6.2.1.2.

Odjel za tehničku pomoć

3

6.2.2.

Služba za razvoj i unaprjeđenje administrativnih kapaciteta sustava upravljanja i kontrola

1

6.2.2.1.

Odjel za pripremu i provedbu edukacija

4

6.2.2.2.

Odjel za praćenje i razvoj administrativnih kapaciteta

3

6.3.

Sektor za pripremu i provedbu projekata operativnih programa

1

6.3.1.

Služba za upravljanje projektima u području tržišta rada i društvenog poduzetništva

1

6.3.1.1.

Odjel za projekte u području tržišta rada

6

6.3.1.2.

Odjel za projekte iz područja društvenog poduzetništva

4

6.3.2.

Služba za upravljanje projektima iz područja socijalne uključenosti i obrazovanja

1

6.3.2.1.

Odjel za projekte iz područja socijalne uključenosti

4

6.3.2.2.

Odjel za projekte iz područja obrazovanja

4

6.3.3.

Služba za provedbu projekata iz područja dobrog upravljanja i razvoja civilnoga društva

1

6.3.3.1.

Odjel za projekte iz područja dobrog upravljanja

4

6.3.3.2.

Odjel za projekte iz područja razvoja civilnoga društva

4

6.3.4.

Služba za financijske instrumente i teritorijalna ulaganja

1

6.3.4.1.

Odjel za financijske instrumente

3

6.3.4.2.

Odjel za operacije financirane kroz mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja

4

6.3.4.3.

Odjel za projekte integriranih ulaganja za regeneraciju nerazvijenih područja

4

6.4.

Sektor za reviziju, uspostavu i unaprjeđenje sustava

1

6.4.1.

Služba za unaprjeđenje sustava

1

6.4.1.1.

Odjel za uspostavu pravila i poslovnih procesa

4

6.4.1.2.

Odjel za horizontalne aktivnosti

4

6.4.2.

Služba za informacijske sustave

1

6.4.2.1.

Odjel za pružanje podrške korisnicima

4

6.4.2.2.

Odjel za razvoj informacijskih sustava

4

6.4.3.

Služba za revizije i kontrolu

1

6.4.3.1.

Odjel za koordinaciju revizija na razini sustava

4

6.4.3.2.

Odjel za kontrolu i provjere na razini sustava

4

6.4.4.

Služba za postupanje po prigovorima

1

6.4.4.1.

Odjel za prigovore u postupcima odabira operacija

3

6.4.4.2.

Odjel za prigovore u provedbi operacije

3

Uprava za upravljanje operativnim programima Europske unije – ukupno

118

7.

SAMOSTALNI SEKTOR ZA REVIZIJU I NADZOR MEDICINSKOG VJEŠTAČENJA

12

8.

SAMOSTALNI SEKTOR ZA SOCIJALNO PARTNERSTVO

10

8.a

SAMOSTALNI SEKTOR ZA KOORDINACIJU EUROPSKIH POSLOVA I MEĐUNARODNE SURADNJE

1

8.a.1.

Služba za europske poslove

5

8.a.2.

Služba za međunarodne poslove

5

 

Samostalni sektor za koordinaciju europskih poslova i međunarodne suradnje – ukupno

11

8.b

SAMOSTALNI SEKTOR ZA ANALITIKU

1

8.b.1.

Služba za analizu radnog zakonodavstva i sustava socijalne sigurnosti

5

8.b.2.

Služba za analitičku pripremu kolektivnog pregovaranja u javnom sektoru

5

 

Samostalni sektor za analitiku – ukupno

11

9.

SAMOSTALNI ODJEL ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU

4

10.

SAMOSTALNI ODJEL ZA UNUTARNJU REVIZIJU

4

MINISTARSTVO RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA – UKUPNO

308

 

 

 

 

 

Copyright © Ante Borić