Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

NN 53/2019 (24.5.2019.):

 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Na temelju članka 116. stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18) ministrica znanosti i obrazovanja donosi

 

PRAVILNIK O NAGRAĐIVANJU UČITELJA, NASTAVNIKA, STRUČNIH SURADNIKA I RAVNATELJA U OSNOVNIM I SREDNJIM ŠKOLAMA TE UČENIČKIM DOMOVIMA

Članak 1.

Ovim Pravilnikom utvrđuju se uvjeti i načini nagrađivanja učitelja, nastavnika (nastavnici, strukovni učitelji, suradnici u nastavi i odgajatelji), stručnih suradnika i ravnatelja (u daljnjem tekstu odgojno-obrazovnih radnika) u osnovnim i srednjim školama te učeničkim domovima.

Članak 2.

Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.

Povjerenstvo za nagrađivanje

Članak 3.

(1) Na temelju javnoga poziva ministar nadležan za obrazovanje (u daljnjem tekstu: ministar) imenuje predsjednika i četrnaest članova Povjerenstva za nagrađivanje najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika.

(2) Predsjednik i članovi Povjerenstva za nagrađivanje imenuju se na rok od tri godine.

(3) Član Povjerenstva za nagrađivanje mora biti iz reda učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, odgajatelja i ravnatelja ili osoba izabrana u znanstveno-nastavno, umjetničko-nastavno, znanstveno ili nastavno zvanje.

Kriteriji vrednovanja

Članak 4.

Kategorije i aktivnosti

Bodovi

MENTORSTVO UČENICIMA NA NATJECANJIMA

Mentorstvo učenicima koji sudjeluju na natjecanjima, smotrama i sl. na državnoj razini (po učeniku ili natjecateljskoj ekipi)

2

Mentorstvo učenicima koji sudjeluju na natjecanjima, smotrama i sl. na međunarodnoj razini (po učeniku ili natjecateljskoj ekipi)

3

PREDAVANJA, RADIONICE I EDUKACIJE

Predavanje, radionica ili ogledni sat na županijskoj razini (po broju održanih međusobno različitih, uživo i online; do dva suautora)

2

Predavanje, radionica ili ogledni sat na međužupanijskoj/regionalnoj ili državnoj razini (po broju održanih međusobno različitih, uživo i online; do dva suautora)

3

Predavanje ili radionica na međunarodnoj razini (po broju održanih međusobno različitih, uživo i online; do dva suautora)

4

Dijeljenje primjera dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja (primjerice u Edutoriju, na obrazovnim portalima, školskim mrežnim stranicama, knjigama, zbornicima i brošurama) ako nije vrednovano u kategoriji STRUČNI ČLANCI, NASTAVNI MATERIJALI I OBRAZOVNI SADRŽAJI

2

Vođenje ili mentoriranje (online) edukacije na državnoj razini u trajanju od barem 20 sati (po edukaciji)

2

RAD U STRUČNIM VIJEĆIMA, UDRUGAMA I SL.

Doprinos struci radom u strukovnim udrugama koje potiču, razvijaju i unapređuju struku (po godini)

1

Neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima s teškoćama ili s darovitima učenicima izvan školske ustanove odnosno u organizaciji ustanova ili udruga civilnog društva koje provode aktivnosti u području odgoja i obrazovanja djece i mladih (po godini)

3

STRUČNI ČLANCI, NASTAVNI MATERIJALI I OBRAZOVNI SADRŽAJI

Objavljivanje stručnog članka u tiskanoj ili online publikaciji u Republici Hrvatskoj (do tri suautora; po broju objavljenih radova)

2

Objavljivanje stručnog članka u tiskanoj ili online publikaciji izvan Republike Hrvatske (do tri suautora; po broju objavljenih radova)

3

Prijevod udžbenika, stručne literature, računalnoga obrazovnog programa i sl.

3

Autorstvo i suautorstvo stručnih knjiga, obrazovnih računalnih programa, priručnika i digitalnih obrazovnih sadržaja za barem 10 nastavnih sati, online edukacija u minimalnom trajanju od 20 sati (do tri suautora; po broju objavljenih publikacija)

6

Autorstvo i suautorstvo stručnih knjiga, obrazovnih računalnih programa, priručnika, digitalnih obrazovnih sadržaja za barem 10 nastavnih sati, online edukacija u minimalnom trajanju od 20 sati (više od tri suautora; po broju objavljenih publikacija)

3

Objavljivanje oglednih primjera prilagodbi metoda, sadržaja, aktivnosti i sl. za učenike s teškoćama (po broju objavljenih radova)

2

Objavljivanje oglednih primjera prilagodbi metoda, sadržaja, aktivnosti i sl. za darovite učenike (po broju objavljenih radova)

2

Izrada i objavljivanje otvorenih obrazovnih sadržaja za cijelu školsku godinu (obuhvat većeg dijela nekog nastavnog predmeta; po broju objavljenih sadržaja)

6

PROJEKTI

Vođenje ili koordiniranje projekta iz područja odgoja i obrazovanja u trajanju od najmanje godinu dana na državnoj razini (po projektu)

3

Vođenje ili koordiniranje međunarodnoga projekta iz područja odgoja i obrazovanja u trajanju od najmanje godinu dana (po projektu)

5

Vođenje ili koordiniranje međunarodnoga projekta iz područja odgoja i obrazovanja u trajanju od najmanje dvije godine (po projektu)

6

Sudjelovanje i doprinos realizaciji rezultata projekta na međunarodnoj razini (po projektu)

3

UNAPRJEĐENJE RADA ŠKOLE

Uređivanje školske mrežne stranice, školskoga lista ili školske stranice na društvenim mrežama (po godini i po publikaciji)

2

Pripremanje, osmišljavanje, sudjelovanje i organizacija javnoga događaja vezanog uz obrazovanje na županijskoj ili državnoj razini (po događaju)

2

Aktivno sudjelovanje u izvođenju programa za vanjske sudionike u regionalnome centru kompetentnosti (po godini)

2

RAD NA UNAPRJEĐENJU SUSTAVA OBRAZOVANJA

Sudjelovanje u osmišljavanju i provođenju istraživanja iz područja odgoja i obrazovanja na međužupanijskoj, državnoj ili međunarodnoj razini (po broju)

2

Sudjelovanje u eksperimentalnome programu u skladu sa Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (po školskoj godini)

4

Osmišljavanje i provođenje istraživanja iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj ili županijskoj razini, uz objavu rezultata istraživanja (po broju)

2

Osmišljavanje i provođenje istraživanja iz područja odgoja i obrazovanja na međužupanijskoj ili državnoj razini, uz objavu rezultata istraživanja (po broju)

3

Osmišljavanje i provođenje istraživanja iz područja odgoja i obrazovanja na međunarodnoj razini, uz objavu rezultata istraživanja (po broju)

4

Sudjelovanje u radnim skupinama, povjerenstvima i sl. za izradu strateških, zakonodavnih, kurikulumskih i sl. dokumenata na državnoj razini (po skupni i po godini)

3

 

 

 

Poziv za nagrađivanje

Članak 5.

(1) Ministarstvo nadležno za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) jednom godišnje objavljuje javni poziv za nagrađivanje najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika, ovisno o osiguranim sredstvima u državnome proračunu.

(2) Na javni poziv iz stavka 1. ovoga članka može se javiti ili biti predložen, svaki odgojno-obrazovni radnik koji je u godini za koju se prijavljuje ostvario najmanje 15 bodova iz barem tri kategorije sukladno kriterijima vrednovanja iz članka 4. ovoga Pravilnika i koji je dokazao izvrsnost tako da je ispunio barem jedan od sljedećih kriterija:

– izradio i primijenio istaknuti primjer uporabe inovativnih metoda poučavanja, vrednovanja ili odgojno-obrazovnog rada u školi;

– javno objavio istaknuti znanstveni ili stručni članak ili bes­platni, otvoreni digitalni obrazovni sadržaj kojim se potiče primjena novih nastavnih metoda rada;

– ostvario uspjeh u radu na unapređenju rada škole i odgojno-obrazovnog sustava.

(3) Kriteriji iz stavka 2. ovoga članka vrednuju se za razdoblje od 16. lipnja godine koja je prethodila godini u kojoj je objavljen javni poziv do 15. lipnja godine u kojoj je javni poziv objavljen.

(4.) Prijave na javni poziv dostavljaju se Povjerenstvu za nagrađivanje do 30. lipnja godine u kojoj je javni poziv objavljen.

Članak 6.

(1) Povjerenstvo za nagrađivanje utvrđuje ispunjenost uvjeta iz članka 5. ovoga Pravilnika te prijedlog za nagrađivanje najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika dostavlja ministru, koji donosi odluku o nagrađivanju.

(2) Svečana dodjela nagrada održava se na svjetski Dan učitelja odnosno drugi radni dan ako Dan učitelja u godini za koju se dodjeljuju nagrade pada u neradni dan.

Nagrađivanje odgojno-obrazovnih radnika koji sudjeluju u eksperimentalnim programima

Članak 7.

(1) Odgojno-obrazovni radnici koji sudjeluju u eksperimentalnim programima koje provodi Ministarstvo te koji obavljaju postupke praćenja i vrednovanja eksperimentalnih programa i sudjeluju u svim edukacijama u sklopu eksperimentalnog programa imaju pravo na mjesečnu nagradu u postotku od iznosa osnovne bruto mjesečne plaće ovisno o broju sati sudjelovanja u eksperimentalnom programu i to na sljedeći način:

– ako odgojno-obrazovni radnik izvodi neposredni rad s učenicima, postotak od iznosa osnovne bruto mjesečne plaće koji određuje mjesečnu nagradu izračunava se množenjem mjesečnoga broja sati neposrednoga rada u eksperimentalnom programu s 0,16.

– ako odgojno-obrazovni radnik ne izvodi neposredni rad s učenicima nego u eksperimentalnome programu pruža potporu učenicima ili odgojno-obrazovnim radnicima, postotak od iznosa osnovne bruto mjesečne plaće koji određuje mjesečnu nagradu izračunava se množenjem mjesečnog broja sati pružanja potpore u eksperimentalnome programu s 0,12.

– 15 % od iznosa osnovne bruto mjesečne plaće za vođenje škole koja sudjeluje u eksperimentalnome programu.

(2) Školska ustanova dužna je Ministarstvu podnijeti zahtjev za ostvarenje nagrade za sudjelovanje u eksperimentalnome programu za sve odgojno-obrazovne radnike koji u njoj rade, a koji ispunjavaju uvjete propisane stavkom 1. ovoga članka.

(3) Odluku o nagrađivanju odgojno-obrazovnih radnika iz stavka 1. ovoga članka donosi ministar.

Članak 8.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 602-01/19-01/00324 Urbroj: 533-08-19-0001 Zagreb, 17. svibnja 2019.

Ministrica prof. dr. sc. Blaženka Divjak, v. r.

 

 

Copyright © Ante Borić