Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

PRESTALO VAŽITI ALI VIDI OVDJE!
NN 11/2019 (30.1.2019.), Statut Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti

 

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti

 

STATUT HRVATSKE REGULATORNE AGENCIJE ZA MREŽNE DJELATNOSTI

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Statutom Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (dalje: Statut) pobliže se uređuju unutarnje ustrojstvo i poslovanje Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (dalje: Agencija), opći akti Agencije te druga pitanja od značenja za rad Agencije.

(2) Statut donosi Vijeće Agencije, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske.

Članak 2.

(1) Agencija je samostalna, neovisna i neprofitna pravna osoba s javnim ovlastima u okviru djelokruga i nadležnosti propisanih Zakonom o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine«, br. 73/08, 90/11, 133/12, 80/13, 71/14 i 72/17) (u daljnjem tekstu: ZEK), Zakonom o poštanskim uslugama (»Narodne novine«, br. 144/12, 153/13 i 78/15) (u daljnjem tekstu: ZPU) i Zakonom o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu (»Narodne novine«, broj 104/17) (u daljnjem tekstu: ZRTŽU).

(2) Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruju Hrvatski sabor i Vlada Republike Hrvatske.

(3) Agencija se upisuje u sudski registar.

(4) Agencija za svoj rad odgovara Hrvatskom saboru.

(5) Zabranjen je svaki oblik utjecaja na rad Agencije koji bi mogao ugroziti njezinu samostalnost i neovisnost.

Naziv

Članak 3.

(1) Agencija obavlja svoju djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti.

(2) Prijevod naziva Agencije na engleskom jeziku glasi: Croatian­ Regulatory Authority for Network Industries.

(3) Skraćeni naziv Agencije glasi: HAKOM.

Sjedište

Članak 4.

(1) Sjedište Agencije je u Zagrebu.

(2) Naziv Agencije mora biti istaknut na zgradi u kojoj je njeno sjedište, odnosno u kojoj Agencija obavlja djelatnost radi koje je osnovana.

(3) Vijeće Agencije može donijeti odluku o promjeni poslovne adrese u sjedištu Agencije.

Pečat, štambilj i zaštitni znak

Članak 5.

(1) Agencija u svom poslovanju upotrebljava sljedeće pečate i štambilje:

1. pečat okruglog oblika, promjera 38 mm, na kojem je polukružno upisano: REPUBLIKA HRVATSKA – HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI, ZAGREB, a u sredini je grb Republike Hrvatske,

2. štambilj četvrtastog oblika, na kojem je upisan naziv i sjedište,

3. prijamni štambilj pravokutnog oblika, veličine 40x65 mm koji sadrži tekst: HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI, ZAGREB i proctor za upisivanje upisnog broja i datuma primitka pismena.

(2) Pečat s grbom Republike Hrvatske iz stavka 1. točke I. ovog članka, stavlja se na akte koje Agencija donosi temeljem javnih ovlasti utvrđenih ZEK-om, ZPU-om i ZRTŽU-om.

(3) Štambilji iz stavka 1. točke 2. i 3. ovog članka koriste se u uredskom poslovanju Agencije, te u svim drugim poslovima koje Agencija obavlja izvan javnih ovlasti propisanih ZEK-om, ZPU-om i ZRTŽU-om.

Članak 6.

(1) Svaki pečat i štambilj Agencije označen je dodijeljenim rednim brojem.

(2) Predsjednik Vijeća Agencije donosi odluku o izradi i broju pečata, štambilja i prijamnih štambilja, načinu njihove uporabe, te određuje osobe odgovorne za njihovo čuvanje.

Članak 7.

(1) Agencija u svom poslovanju može upotrebljavati zaštitni znak Agencije.

(2) Sadržaj i oblik zaštitnog znaka Agencije određuje Vijeće Agencije.

II. UNUTARNJE USTROJSTVO AGENCIJE

Tijela Agencije

Članak 8.

(1) Tijela Agencije su Vijeće Agencije i ravnatelj Agencije.

(2) Vijeće Agencije upravlja Agencijom.

(3) Ravnatelj Agencije rukovodi stručnom službom Agencije.

(4) Stručna služba Agencije obavlja stručne, administrativne i tehničke poslove Agencije.

Vijeće Agencije

Članak 9.

(1) Vijeće Agencije čini pet članova, uključujući predsjednika Vijeća Agencije i zamjenika predsjednika Vijeća Agencije, koje imenuje i razrješava Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, na način propisan ZEK-om.

(2) Predsjednik Vijeća Agencije svoj ugovor o radu sklapa s ministrom nadležnim za elektroničke komunikacije, a zamjenik predsjednika Vijeća Agencije i članovi Vijeća Agencije svoje ugovore o radu sklapaju s predsjednikom Vijeća Agencije.

(3) Ugovorima o radu iz stavka 2. ovog članka, podrobnije se uređuju prava po osnovi rada, kao i druga prava za vrijeme i nakon obnašanja dužnosti u Vijeću Agencije.

(4) Predsjednik Vijeća Agencije, zamjenik predsjednika Vijeća Agencije i članovi Vijeća Agencije dužnost obnašaju profesionalno, imaju pravo na plaću koja se utvrđuje odlukom Vlade Republike Hrvatske, te druga materijalna prava u skladu s općim aktima Agencije.

Članak 10.

U nadležnosti Vijeća Agencije su sljedeći poslovi:

1. donošenje propisa za provedbu ZEK-a, ZPU-a i ZRTŽU-a, koji su u nadležnosti Agencije u skladu s odredbama navedenih propisa.

2. nadzor i regulacija cijena, cjenika usluga i općih uvjeta poslovanja operatora na tržištu elektroničkih komunikacijskih mreža i/ili usluga,

3. donošenje odluka u vezi s utvrđivanjem mjerodavnih tržišta, provedbom analize tržišta, određivanjem i ukidanjem regulatornih obveza operatorima sa značajnom tržišnom snagom, te ocjenjivanjem koncentracije i pripajanja, spajanja ili drugog oblika zajedničkog ili usklađenog djelovanja operatora u skladu s člankom 68. ZEK-a,

4. donošenje odluka u vezi s određivanjem operatora univerzalnih usluga i utvrđivanjem njihovih prava i obveza,

5. rješavanje sporova između operatora elektroničkih komunikacijskih mreža i/ili usluga te između operatora elektroničkih komunikacijskih mreža i operatora usluga s posebnom tarifom,

6. utvrđivanje obveza infrastrukturnim operatorima i rješavanje sporova u vezi sa zajedničkim korištenjem elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme,

7. nadzor nad provedbom obveza iz općih ovlaštenja i donošenje odluka o zabrani obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga,

8. donošenje odluka u vezi s izdavanjem, izmjenom, produljenjem, prijenosom i oduzimanjem pojedinačnih dozvola za uporabu radiofrekvencijskog spektra, izdanih na temelju javnog poziva, javnog natječaja i javne dražbe,

9. donošenje Plana adresiranja, Plana numeriranja i planova dodjele radijskih frekvencija te utvrđivanje prijedloga Tablice namjene radiofrekvencijskog spektra,

10. donošenje odluka u vezi s obveznim prijenosom radijskih i televizijskih programa,

11. donošenje i ukidanje odluke o određivanju davatelja univerzalne usluge,

12. donošenje i ukidanje odluke o obavljanju zamjenskih poštanskih usluga,

13. donošenje odluke o načinu računovodstvenog razdvajanja,

14. donošenje odluke u vezi s pristupom mreži,

15. donošenje odluke o utvrđivanju neto troška koji predstavlja nepravedno financijsko opterećenje za davatelja univerzalne usluge,

16. nadzor i regulacija cijena univerzalne usluge, posebnih cijena, te općih uvjeta davatelja poštanskih usluga u skladu s odredbama ZPU-a.

17. rješavanje u postupku po zahtjevu koji Regulatornom tijelu podnosi podnositelj zahtjeva ako smatra da se prema njemu postupalo nepravedno, da ga se diskriminiralo ili su mu na koji drugi način uskraćena prava, a osobito protiv odluka upravitelja infrastrukture, operatora uslužnog objekta ili željezničkog prijevoznika u vezi s:

a)     nacrtom i konačnim Izvješćem o mreži, uključujući sve izmjene i dopune

b)     kriterijima sadržanim u Izvješću o mreži

c)     postupkom dodjele kapaciteta i njegovim rezultatima

d)     načinom određivanja naknada za željezničke usluge

e)     visinom ili strukturom naknada za željezničke usluge koju je dužan ili bi bio dužan platiti

f)     uvjetima za pristup željezničkoj infrastrukturi i željezničkim uslugama

g)     pristupom željezničkim uslugama i plaćanju naknada za željezničke usluge (posebno kada operator uslužnog objekta ne udovolji zahtjevu za kapacitet kako je to propisano zakonom kojim je uređeno područje željeznice, a ne postoji izvediva alternativa)

h)     upravljanjem prometom

i)     planiranjem obnove te planiranim ili neplaniranim održavanjem željezničke infrastrukture

j)     ispunjavanjem zahtjeva, među ostalim o sukobu interesa, utvrđenih u odredbama zakona kojim se uređuje područje željeznice, a vezano uz neovisnost upravitelja infrastrukture, neovisnost osnovnih funkcija upravitelja infrastrukture, nepristranost upravitelja infrastrukture u pogledu upravljanje prometom i planiranja održavanja, eksternalizacije i raspodjele funkcija upravitelja infrastrukture te financijske transparentnosti

18. rješavanje povodom zahtjeva za ocjenu osnovne svrhe usluge međunarodnog željezničkog prijevoza putnika koja uključuje kabotažu,

19. rješavanje povodom zahtjeva za ocjenu mogućeg ugrožavanja ekonomske ravnoteže ugovora o obavljanju usluga javnog prijevoza putnika,

20. odobravanje upravitelju infrastrukture nastavka naplate dodatka za zakrčenost željezničke infrastrukture,

21. davanje prethodne suglasnosti na imenovanje i razrješenje članova upravljačkog tijela upravitelja infrastrukture i vladajućeg društva u slučaju da su upravitelj infrastrukture i željeznički prijevoznik povezana društva,

22. donošenje odluke o rokovima za pristup uslužnom objektu i pružanjem usluga u uslužnom objektu,

23. provedba Uredbe (EZ) br. 1371/2007,

24. postupanje po službenoj dužnosti u zaštiti prava putnika,

25. podnošenje godišnjeg izvješća o radu Agencije,

26. donošenje općih akata i drugih akata Agencije,

27. nadzor provedbe i ostvarivanja godišnjeg programa rada i financijskog plana Agencije te drugih programa, planova i akata iz svoje nadležnosti,

28. davanje smjernica i naputka ravnatelju i stručnoj službi Agencije te nadzor provedbe tih smjernica i naputaka,

29. priprema prijedloga propisa za provedbu ZEK-a, koji su u nadležnosti Ministarstva, odnosno ministra, u skladu s odredbama ZEK-a ili na zahtjev Ministarstva, odnosno ministra.

30. donošenje poslovnika o svojem radu,

31. obavljanje i drugih poslova utvrđenih ZEK-om, ZPU-om, ZRTŽU-om i Statutom Agencije.

Predsjednik Vijeća Agencije

Članak 11.

(1) Predsjednik Vijeća Agencije obavlja sljedeće poslove:

1. predstavlja i zastupa Agenciju,

2. odgovara za zakonitost rada Agencije,

3. saziva i predsjedava sjednicama Vijeća Agencije,

4. potpisuje odluke i druge akte Vijeća Agencije,

5. sklapa ugovor o radu sa zamjenikom predsjednika Vijeća Agencije, članovima Vijeća Agencije i ravnateljem Agencije,

6. poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Agencije,

7. predlaže mjere za poboljšanje rada Vijeća Agencije,

8. odlučuje, u skladu s financijskim planom Agencije, o stjecanju, opterećenju ili otuđenju nekretnina ili druge imovine Agencije, ili sklapanju drugog pravnog posla koji ne zahtijeva plaćanje u sljedećim godinama, na sljedeći način:

a.     samostalno, ako vrijednost imovine odnosno pravnog posla ne prelazi iznos od 1.000.000,00 kuna (s PDV-om),

b.     uz suglasnost Vijeća Agencije, ako je vrijednost imovine odnosno pravnog posla veća od 1.000.000,00 kuna (s PDV-om), a manja od 8.000.000.00 kuna (s PDV-om)

c.     uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, ako je vrijednost imovine odnosno pravnog posla veća od 8.000.000,00 kuna (s PDV-om),

9. obavlja i druge poslove utvrđene ZEK-om, ZPU-om, ZRTŽU-om, Statutom ili drugim općim aktom Agencije, te odlukama Vijeća Agencije.

(2) Predsjednik Vijeća Agencije može svojom odlukom ovlastiti ravnatelja Agencije da odlučuje samostalno, u skladu s financijskim planom Agencije, o sklapanju pravnih poslova, ako vrijednost pravnog posla ne prelazi iznos jednostavne nabave, sukladno važećim propisima o javnoj nabavi.

Zamjenik predsjednika Vijeća Agencije

Članak 12.

Zamjenik predsjednika Vijeća Agencije zamjenjuje predsjednika Vijeća Agencije u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti te obavlja i druge poslove utvrđene ZEK-om, ZPU-om, ZRTŽU-om i Statutom, koje mu svojom odlukom povjeri predsjednik Vijeća Agencije.

Ravnatelj i stručna služba Agencije

Članak 13.

(1) Ravnatelja Agencije imenuje Vijeće Agencije na temelju javnog natječaja, na razdoblje od četiri godine, s mogućnošću ponovnog imenovanja.

(2) Uvjeti za imenovanje i razrješenje ravnatelja Agencije propisani su ZEK-om.

(3) Ravnatelj Agencije za svoj rad odgovara Vijeću Agencije.

(4) Ravnatelj Agencije sklapa ugovor o radu s predsjednikom Vijeća Agencije.

(5) Ravnatelj Agencije obnaša svoju dužnost profesionalno, kao radnik Agencije, a za vrijeme obnašanja dužnosti ima pravo na plaću i druga materijalna prava u skladu s općim aktima Agencije.

(6) Ravnatelj Agencije može imati jednog ili više pomoćnika za pojedina područja, koje imenuje i razrješava Vijeće Agencije, na prijedlog ravnatelja Agencije.

(7) Pomoćnicima ravnatelja Agencije mogu biti imenovana samo radnici stručne službe Agencije.

Članak 14.

(1) Ravnatelj Agencije obavlja sljedeće poslove:

1. vodi poslovanje Agencije,

2. odgovara za rad stručne službe Agencije,

3. predlaže Vijeću Agencije godišnji program rada, godišnji financijski plan i projekcije za sljedeće dvije godine te godišnje izvješće o radu i financijske izvještaje Agencije,

4. predlaže Vijeću Agencije donošenje odluka i drugih upravnih akata iz nadležnosti Vijeća,

5. priprema Vijeću Agencije prijedloge provedbenih propisa za provedbu ZEK-a, ZPU-a i ZRTŽU-a koji su u nadležnosti Agencije, u skladu s odredbama navedenih zakona,

6. priprema Vijeću Agencije prijedlog Statuta te prijedloge općih akata Agencije,

7. sklapa ugovore o radu s pomoćnicima ravnatelja i drugim radnicima stručne službe Agencije,

8. brine se o urednom i pravilnom korištenju imovine i sredstava za rad, te poduzima mjere za utvrđivanje odgovornosti radnika Agencije u skladu sa zakonom i općim aktima Agencije,

9. predlaže načine investicijskog održavanja i nabavu, odnosno prodaju osnovnih sredstava u skladu s financijskim planom Agencije,

10. obavlja poslove iz nadležnosti Agencije, koji nisu u nadležnosti Vijeća Agencije,

11. obavlja i druge poslove utvrđene ZEK-om, ZPU-om, ZRTŽU-om i Statutom.

(2) U nadležnosti ravnatelja Agencije su sljedeći poslovi iz nadležnosti Agencije, koji nisu u nadležnosti Vijeća Agencije:

1. rješavanje sporova između krajnjih korisnika usluga i operatora javnih komunikacijskih usluga, utvrđivanje infrastrukturnog operatora na općem dobru i nekretninama drugih osoba te utvrđivanje visine naknade za pravo puta,

2. djelotvorno upravljanje radiofrekvencijskim spektrom te adresnim i brojevnim prostorom u elektroničkim komunikacijama.

3. nadzor nad provedbom usklađenosti poslovanja operatora elektroničkih komunikacijskih mreža i/ili usluga s odredbama ovoga Zakona o sigurnosti cjelovitosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga te zaštiti osobnih podataka,

4. inspekcijski nadzor nad primjenom ZEK-a i propisa donesenih na temelju ZEK-a,

5. kontrola radiofrekvencijskog spektra i obavljanje mjerenja, ispitivanja i utvrđivanja uzroka smetnja u radiofrekvencijskom spektru,

6. obavljanje tehničkih pregleda i radijskih mjerenja te izračun i mjerenje vrijednosti elektromagnetskog polja,

7. utvrđivanje tehničke podloge za davanje koncesija za obavljanje djelatnosti pružanja medijskih usluga radija i televizije u skladu s posebnim zakonom kojim je uređeno područje elektroničkih medija,

8. izdavanje potvrda, odobrenja, posebnih ovlaštenja i drugih akata u skladu s odredbama ZEK-a i propisa donesenih na temelju ZEK-a,

9. vođenje i redovito obnavljanje baze podataka elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme, baze podataka radiofrekvencijskog spektra, brojevnog i adresnog prostora i drugih baza podataka te očevidnika, upisnika i drugih podataka koje Agencija prikuplja u skladu s odredbama ZEK-a i propisa donesenih na temelju ZEK-a,

10. redovito objavljivanje podataka, obavijesti i dokumenata iz područja elektroničkih komunikacija, a osobito pokazatelja razvoja tržišta, u skladu s odredbama ZEK-a i propisa donesenih na temelju ZEK-a,

11. sudjelovanje u izradi prijedloga strategija, studija, smjernica, programa i provedbenih planova sukladno ZEK-u,

12. davanje stručnih mišljenja i objašnjenja u primjeni ZEK-a, ZPU-a i ZRTŽU-a i propisa donesenih na temelju navedenih zakona,

13. priređivanje javnih savjetovanja i stručnih skupova te provedba istraživanja tržišta i javnog mnijenja u vezi s pojedinim pitanjima iz područja elektroničkih komunikacija,

14. međunarodna suradnja u području elektroničkih komunikacija te sudjelovanje u radu upravnih i radnih tijela nadležnih europskih i međunarodnih organizacija i institucija u području elektroničkih komunikacija,

15. sklapanje provedbenih sporazuma iz područja elektroničkih komunikacija na dvostranoj ili višestranoj razini, na temelju dobivene ovlasti,

16. suradnja s nadležnim nacionalnim regulatornim tijelima država članica Europske unije, BEREC-om, udrugama nadležnih regulatornih tijela i nacionalnim regulatornim tijelima drugih država u elektroničkim komunikacijama,

17. obavljanje poslova nositelja Okvirnog nacionalnog programa za razvoj infrastrukture širokopojasnog pristupa u područjima u kojima ne postoji dostatan komercijalni interes za ulaganja,

18. zaštita prava korisnika poštanskih usluga te rješavanje sporova između korisnika i davatelja poštanskih usluga,

19. inspekcijski nadzor nad primjenom ZPU-a i propisa donesenih na ZPU-a,

20. vođenje i redovito obnavljanje baza podataka, očevidnika, upisnika i drugih podataka iz područja poštanskih usluga, koje Agencija prikuplja u skladu s odredbama ZPU-a i propisa donesenih na ZPU-a.

21. praćenje i analiza stanja i razvoja tržišta poštanskih usluga te poduzimanje potrebnih mjera za osiguranje ravnopravnoga i djelotvornoga tržišnog natjecanja na tržištu poštanskih usluga,

22. redovito objavljivanje podataka, obavijesti i dokumenata iz područja poštanskih usluga, a osobito pokazatelja razvoja tržišta, u skladu s odredbama ZPU-a i propisa donesenih na ZPU-a,

23. sudjelovanje u izradi prijedloga strategija, studija, smjernica, programa i provedbenih planova sukladno ZPU-u,

24. međunarodna suradnja u području poštanskih usluga te sudjelovanje u radu upravnih i radnih tijela nadležnih europskih i međunarodnih organizacija i institucija u području poštanskih usluga,

25. suradnja s nadležnim nacionalnim regulatornim tijelima država članica Europske unije, udrugama nadležnih regulatornih tijela i nacionalnim regulatornim tijelima drugih država u području poštanskih usluga,

26. inspekcijski nadzor nad provedbom ZRTŽU-a,

27. provedba revizije upravitelja infrastrukture, operatora uslužnog objekta i željezničkih prijevoznika ili traženje provedbe revizije od ovlaštenog revizora u svrhu provjere sukladnosti s odredbama o računovodstvenom razdvajanju,

28. provjera sadržava li Izvješće o mreži diskriminatorne odredbe ili ono daje upravitelju infrastrukture diskrecijsko pravo koje ovaj može koristiti na način koji diskriminira podnositelja zahtjeva,

29. nadzor nad pregovorima između podnositelja zahtjeva i upravitelja infrastrukture o visini naknada za željezničke usluge,

30. nadzor nad sklapanjem i provedbom sporazuma o suradnji između upravitelja infrastrukture s jednim ili više željezničkih prijevoznika u svrhu osiguravanja pogodnosti za korisnike,

31. nadzor kriterija iz Izvješća o mreži za određivanje naknade za kapacitet koji je dodijeljen, ali se ne koristi.

32. redovito objavljivanje podataka, obavijesti i dokumenata iz područja regulacije tržišta željezničkih usluga, posebno pokazatelja razvoja tržišta,

33. davanje neobvezujućeg mišljenja o nacrtu ugovora o upravljanju željezničkom infrastrukturom,

34. davanje neobvezujućeg mišljenja o nacrtu poslovnog plana upravitelja infrastrukture i plana za povećanje kapaciteta,

35. suradnja s tijelom nadležnim za sigurnost i interoperabilnost željezničkog sustava i tijelom nadležnim za izdavanje dozvola za obavljanje usluga željezničkog prijevoza, uključujući davanje preporuka o pitanjima u vezi s tržištem željezničkih usluga,

36. suradnja s nadležnim nacionalnim regulatornim tijelima država članica Europske unije, udrugama nadležnih regulatornih tijela i nacionalnim regulatornim tijelima drugih država u području regulacije tržišta željezničkih usluga,

37. međunarodna suradnja u području regulacije tržišta željezničkih usluga i sudjelovanje u radu upravnih i radnih tijela nadležnih europskih i međunarodnih organizacija i institucija u području regulacije tržišta željezničkih usluga

38. rješavanje u postupku po zahtjevu putnika u vezi s reklamacijom povjerenstvu za reklamacije potrošača pri željezničkom prijevozniku,

39. inspekcijski nadzor u području zaštite prava putnika,

40. obavljanje i drugih poslova utvrđenih ZEK-om, ZPU-om, ZRTŽU-om i Statutom.

Stručna služba Agencije

Članak 15.

(1) Poslovi iz nadležnosti Agencije obavljaju se u unutarnjim ustrojstvenim jedinicama koje se ustrojavaju kao sektori, odjeli i odsjeci.

(2) Broj i naziv unutarnjih ustrojstvenih jedinica iz stavka 1. ovog članka, njihov djelokrug rada te poslovi i zadaće koji se u njima obavljaju, potrebna radna mjesta za obavljanje poslova u okviru djelokruga i nadležnosti Agencije, raspored radnih mjesta unutarnjim ustrojstvenim jedinicama, opis poslova radnih mjesta i uvjeta za njihovo obavljanje, ovlasti, organizacija rada i način rukovođenja te druga pitanja od značaja za rad Agencije, pobliže se uređuju Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu i Pravilnikom o sistematizaciji radnih mjesta te po potrebi drugim općim aktima, koje donosi Vijeće Agencije.

(3) Agencija je samostalna u poduzimanju svih organizacijskih i drugih mjera potrebnih za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti, pri čemu osigurava da se unutarnjim ustrojstvom osigura zakonito, stručno, pravodobno, učinkovito i racionalno obavljanje poslova iz nadležnosti Agencije, sukladno njihovoj vrsti, opsegu i međusobnoj povezanosti.

III. OPĆI AKTI AGENCIJE

Članak 16.

(1) Agencija, osim Statuta, ima sljedeće opće akte:

1. Poslovnik o radu Vijeća Agencije

2. Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu Agencije

3. Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta Agencije

4. Pravilnik o radu

5. Pravilnik o plaćama i drugim materijalnim pravima radnika Agencije

6. druge opće akte kojima se uređuju pitanja u svezi uvjeta i načina rada Agencije.

(2) Opći akti Agencije objavljuje se na oglasnoj ploči i intranetskim stranicama Agencije, a Statut Agencije i u »Narodnim novinama«.

(3) Opći akti Agencije u pravilu stupaju na snagu osmog dana od dana objave, a najranije prvoga dana od dana objave.

IV. RAD AGENCIJE I IZVJEŠĆIVANJE O RADU

Članak 17.

(1) Vijeće Agencije o poslovima iz svoje nadležnosti odlučuje na sjednicama, prema postupku propisanom Poslovnikom o radu Vijeća Agencije.

(2) Vijeće Agencije podnosi Hrvatskom saboru i Vladi Republike Hrvatske godišnje izvješće o radu Agencije, koje sadržava podatke propisane ZEK-om i ZRTŽU-om.

(3) Godišnje izvješće o radu podnosi se najkasnije do kraja lipnja za prethodnu kalendarsku godinu.

(4) Na zahtjev Hrvatskoga sabora ili Vlade Republike Hrvatske, Vijeće Agencije obvezno je, u roku od najviše 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva, podnijeti godišnje izvješće o radu i za razdoblje kraće od godine dana.

V. SREDSTVA ZA OBAVLJANJE POSLOVA AGENCIJE

Članak 18.

(1) Sredstva za obavljanje poslova Agencije, osiguravaju se na temelju godišnjeg financijskog plana Agencije, od naknada propisanih ZEK-om, ZPU-om i ZRTŽU-om.

(2) Izračun i visina te način plaćanja naknada iz stavka 1. ovog članka, propisuju se pravilnikom koji donosi Vijeće Agencije na temelju godišnjeg financijskog plana, u pravilu za svaku kalendarsku godinu. Iznimno, u slučaju izostanka promjena u izračunu, visini načinu plaćanja navedenih naknada u sljedećoj kalendarskoj godini, primjenjuje se pravilnik za prethodnu kalendarsku godinu do donošenja novog pravilnika prema odredbama ZEK-a.

(3) Agencija vodi poslovne knjige i sastavlja financijske izvještaje prema propisima kojima se uređuje način vođenja računovodstva proračunskih korisnika.

Godišnji financijski plan Agencije i godišnji program rada Agencije

Članak 19.

(1) Vijeće Agencije donosi godišnji program rada Agencije uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske.

(2) Godišnjim programom rada Agencije osobito se utvrđuju ciljevi i zadaće Agencije u obavljanju regulatornih i drugih poslova propisanih ZEK-om, ZPU-om i ZRTŽU-om.

(3) Vijeće Agencije donosi godišnji financijski plan i projekcije za sljedeće dvije godine prema propisima koji se odnose na proračunske korisnike.

(4) Iznimno od financijskog plana, Agencija može izvršavati uplaćene, a manje planirane namjenske i vlastite prihode iznad iznosa određenih u financijskom planu.

VI. JAVNOST RADA AGENCIJE

Članak 20.

(1) Agencija osigurava javnost rada u skladu s propisima koji uređuju pitanje prava na pristup informacijama i ZEK-om, te izvješćivanjem javnosti i drugih institucija o radu i poslovanju Agencije.

(2) Izvješćivanje javnosti i drugih institucija o radu i poslovanju Agencije, provodi se sukladno odluci predsjednika Vijeća Agencije.

(3) U svrhu javnosti rada. Agencija redovito održava i obnavlja internetske stranice Agencije, zajedno s mogućnostima sveobuhvatnog pretraživanja podataka prema odabranim mjerilima.

Javna rasprava

Članak 21.

Agencija će osigurati, u okviru svojih internetskih stranica ili na drugi prikladan način, uspostavu jedinstvenog informacijskog središta koje omogućuje neposredni javni avid i sudjelovanje u svim trenutačno otvorenim javnim raspravama te pristup javnosti ishodima provedenih javnih rasprava, vodeći pritom računa o tajnosti podataka u skladu s odredbama članka 22. Statuta i posebnih propisa o tajnosti podataka.

VII. ZAŠTITA TAJNOSTI PODATAKA

Članak 22.

(1) Predsjednik Vijeća Agencije, zamjenik predsjednika Vijeća Agencije i članovi Vijeća Agencije, ravnatelj Agencije i radnici stručne službe Agencije, kao i druge pravne i fizičke osobe kojima je Agencija povjerila obavljanje određenih poslova, obvezni su čuvati poslovnu tajnu, bez obzira na način kojim su saznali o poslovnoj tajni, za vrijeme i nakon prestanka obavljanja dužnosti ili radnog odnosa u Agenciji, sve dok je podatak utvrđen poslovnom tajnom, ili dok se odlukom vlasnika podatka ne oslobode obveze čuvanja tajnosti.

(2) Poslovnom tajnom iz stavka 1. ovoga članka osobito se smatra sljedeće:

– svaki podatak koji je određen poslovnom tajnom u skladu s posebnim zakonom drugim propisom,

– svaki podatak koji je određen poslovnom tajnom u skladu s općim aktom ili drugim aktom vlasnika podatka,

– svaki podatak koji je vlasnik podatka posebno označio poslovnom tajnom, uz valjano obrazloženje koje je prihvatila Agencija,

– svaki podatak koji je određen poslovnom tajnom u skladu s općim aktom Agencije.

(3) Iznimno od odredbe stavka I. i 2. ovoga članka, neće se smatrati poslovnom tajnom podaci ili dokumentacija koja je na bilo koji način bila javno dostupna, ili se objavljuje na temelju posebnih propisa ili odluka vlasnika podatka, kao i u drugim slučajevima propisanim ZEK-om.

VIII. IZMJENE, DOPUNE I TUMAČENJE STATUTA

Članak 23.

(1) Izmjene i dopune Statuta može predložiti predsjednik Vijeća Agencije, zamjenik predsjednika Vijeća Agencije, član Vijeća Agencije i ravnatelj Agencije.

(2) Izmjene i dopune Statuta donose se na način i po postupku propisanom za njegovo donošenje.

Članak 24.

U slučaju nejasnoća ili nesuglasnosti u primjeni odredaba Statuta, za njihovo tumačenje mjerodavno je Vijeće Agencije.

Članak 25.

Na sva druga pitanja u vezi s radom Agencije, koja nisu uređena ZEK-om, ZPU-om, ZRTŽU-om ili Statutom, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o ustanovama.

IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 26.

(1) Danom stupanja na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (»Narodne novine«, br. 97/14 i 14/17).

(2) Vijeće Agencije uskladit će opće akte Agencije sa Statutom u roku od 60 dana od dana dobivanja prethodne suglasnosti na Statut.

(3) Do usklađivanja općih akata Agencije sa Statutom na odgovarajući se način primjenjuju opći akti Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, u dijelu u kojem nisu u suprotnosti s odredbama ZEK-a i Statuta.

Članak 27.

Statut će se objaviti u »Narodnim novinama« i na internetskim stranicama Agencije i stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 012-03/18-01/01 Urbroj: 376-01-19-10 Zagreb, 25. siječnja 2019.

Predsjednik Vijeća Tonko Obuljen, v. r.

 

 

Copyright © Ante Borić