Baza je ažurirana 11.12.2024. 

zaključno sa NN 122/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 85/14 od 16.07.2014.:

 

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE

Na temelju članka 3. stavka 4. i članka 7. stavka 7. Zakona o zajedničkoj organizaciji tržišta poljoprivrednih proizvoda i posebnim mjerama i pravilima vezanim uz tržište poljoprivrednih proizvoda (»Narodne novine«, br. 82/2013. i 14/2014.) ministar poljoprivrede, donosi

 

PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE PROMIDŽBA NA TRŽIŠTIMA TREĆIH ZEMALJA IZ NACIONALNOG PROGRAMA POMOĆI SEKTORU VINA 2014. – 2018.

Članak 1.

U Pravilniku o provedbi mjere Promidžba na tržištima trećih zemalja iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, br. 146/2013. i 49/2014.) u članku 15. stavku 11. riječi: »Agencija za plaćanja će utvrditi da takva prijava ne udovoljava uvjete.« zamjenjuju se riječima: »Agencija za plaćanja neće prihvatiti takve ponude niti će odobriti trošak na koji se u Planu aktivnosti navedene ponude odnose.«.

Članak 2.

U članku 18. iza stavka 4. dodaju se novi stavci 5. i 6. koji glase:

»(5) Ukoliko po završenoj administrativnoj kontroli Agencija utvrdi da odobreni iznos potpore za pojedini projekt iznosi manje od iznosa propisanog u članku 6. stavku 3. ovog Pravilnika Agencija će odbiti projekt.

(6) Ukoliko po završenoj administrativnoj kontroli Agencija utvrdi da je iznos odobrene potpore manji od 50% ukupno tražene potpore Agencija će od Podnositelja zatražiti Izjavu kojom se obvezuje provesti projekt u potpunosti bez obzira na iznos odobrene potpore te će po dostavljanju Izjave odobriti projekt, a ukoliko Podnositelj ne dostavi traženu Izjavu u zadanom roku Agencija će odbiti projekt.«

Članak 3.

Članak 22. mijenja se i glasi:

»(1) Sredstva iz programa za mjeru Promidžba odobrena Odlukom o odobrenju projekta, isplaćuju se na račun korisnika, na temelju podnijetog Zahtjeva za isplatu predujma, Zahtjeva za isplatu po završetku pojedine ili svih aktivnosti prema Planu aktivnosti za pojedinu godinu.

(2) Zahtjev za isplatu predujma iz stavka 1 ovog članka Podnositelj može najaviti na prijavnom obrascu za mjeru Promidžba ili najkasnije u roku 60 dana nakon dana zaprimanja Odluke o odobrenju projekta.

(3) Korisnik je dužan pisanim putem Agenciji za plaćanja najaviti Zahtjev za isplatu iz stavka 1. ovog članka do 30 dana prije njegovog podnošenja.

(4) Pojedina isplata po završetku aktivnosti iz Plana aktivnosti za pojedinu godinu isplaćuje se po obračunu prihvatljivih troškova za izvršenu aktivnost, a isplata predujma po dostavljanju valjanog jamstva iz članka 22a. ovoga Pravilnika.«.

Članak 4.

Iza članka 22. dodaje se novi članak 22.a. koji glasi:

»Članak 22a.

(1) Uz Zahtjev za isplatu predujma korisnik je dužan dostaviti odgovarajuće i valjano jamstvo u protuvrijednosti od 110% iznosa zatraženog predujma.

(2) Prihvatljivi oblik jamstva je bankovna garancija ovlaštenih banaka, sukladno predlošku koji se objavljuje na stranici Agencije za plaćanje www.apprrr.hr.

(3) Korisniku se može isplatiti predujam do najviše 20% vrijednosti odobrene potpore navedene u Odluci o odobrenju projekta, a iznimno 50% ako je Odluka o odobrenju projekta donesena u financijskoj 2014. i 2015. godini.

(4) Po primitku potpunog Zahtjeva za isplatu predujma i dostavljanju valjanog jamstva iz stavka 1. ovoga članka Agencija za plaćanja korisniku izdaje Odluku o isplati predujma i isplaćuje predujam.

(5) U slučaju da korisnik ne dostavi Agenciji za plaćanja prihvatljivo jamstvo iz stavka 1. ovoga članka, Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma.

(6) Sredstva isplaćenog predujma za provedbu odobrenog projekta namjenska su i korisnik ih je dužan iskoristiti za provedbu odobrenih aktivnosti navedenih u Odluci o odobrenju projekta u roku važenja Odluke o odobrenju projekta.

(7) Korisnik je dužan Agenciji za plaćanja o planiranom korištenju predujma dostavljati kvartalna Izvješća o planiranim aktivnostima sukladno članku 18. stavku 3. točki b. ovoga Pravilnika.

(8) Korisnik je dužan Agenciji dokumentirati korištenje isplaćenog predujma iz stavka 3. ovoga članka Izvješćem o utrošenom predujmu po završetku aktivnosti sukladno Planu aktivnosti u pojedinoj godini provedbe projekta, a koje treba sadržavati sve plaćene račune sukladno odabranoj ponudi i Odluci o odobrenju projekta (priloženi računi moraju biti plaćeni u cijelosti) te dodatnu dokumentaciju na obrascima sukladno listi potrebne dokumentacije i pojašnjenjima za njihovo popunjavanje koji se objavljuju na stranici Agencije za plaćanje www.apprrr.hr.

(9) Ukoliko je Izvješće o utrošenom predujmu nepotpuno, Agencija za plaćanja zatražit će njegovu dopunu od podnositelja na način sukladan članku 13. stavku 3. ovoga Pravilnika tražiti dostavljanje dopuna, ispravka i obrazloženja.

(10) Korisnik je dužan Izvješće o utrošenom predujmu dopuniti, ispraviti, obrazložiti, dostavom tražene dokumentacije preporučenom poštom u roku iz Zahtjeva za dopunu Izvješća o utrošenom predujmu.

(11) Korisnik je dužan Agenciji po iskorištenju ukupnog iznosa isplaćenog predujma dostaviti Izvješće o utrošenom predujmu te poslati Zahtjev za oslobađanje jamstva.

(12) Obrazac Izvješća o utrošenom predujmu i Zahtjev za oslobađanje jamstva korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja preporučeno s povratnicom na propisanom obrascu dostupnom na internetskoj stranici Agencije za plaćanje www.apprrr.hr.

(13) Po primitku Zahtjeva za oslobađanje jamstva korisnika Agencija će po završenoj administrativnoj kontroli prihvatljivosti plaćenih računa i dokaza o provedenim aktivnostima priloženih uz Izvješća o utrošenom predujmu izdati Odluku o oslobađanju jamstva.

(14) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka bit će oslobođeno i vraćeno korisniku po prihvaćanju opravdanosti odobrenih ulaganja iz stavka 8. ovoga članka i stavka 1. članka 18. Uredbe Komisije (EK) broj 282/2012 o utvrđivanju zajedničkih detaljnih pravila sustava jamstava za poljoprivredne proizvode.

(15) Jamstvo iz stavka 3. ovoga članka bit će aktivirano radi povrata sredstava isplaćenog predujma u slučaju donošenja Odluke o odbijanju zahtjeva za isplatu ili u slučaju poništenja Odluke o odobrenju projekta u potpunosti ili razmjerno visini prihvatljivo opravdanih troškova sukladno stavku 8. ovog članka.«.

Članak 5.

U članku 32. stavak 4. briše se.

Članak 6.

Lista dozvoljenih troškova iz članka 8. stavka 2. objavljena u prilogu Pravilnika o provedbi mjere Promidžba na tržištima trećih zemalja iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2014. – 2018. (»Narodne novine«, br. 146/2013. i 49/2014.) zamjenjuje se Listom dozvoljenih troškova za mjeru Promidžba na tržištima trećih zemalja koja je tiskana u prilogu ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.

Članak 7.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana nakon dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 080-01/12-01/380

Urbroj: 525-07/0539-14-42

Zagreb, 7. srpnja 2014.

Ministar Tihomir Jakovina, v. r.

PRILOG

LISTA DOZVOLJENIH TROŠKOVA ZA MJERU PROMIDŽBA NA TRŽIŠTIMA TREĆIH ZEMALJA

1. Objavljivanje reklama u medijima

1.1. oglašavanje u tisku i zakup oglasnog prostora u tisku

1.2. oglašavanje na TV i radiju i zakup oglasnog prostora na TV i radiju

1.3. oglašavanje na internetu

1.3.1. usluga uvođenja višejezičnih web-stranica

1.3.2. zakup internetskoga oglasnog prostora (banner)

2. Odnosi s javnošću, promocija i marketing, uključujući organizaciju informativnih putovanja u Hrvatsku, promocija imidža Hrvatske, promotivne prodaje

2.1. najam

2.1.1. prostor za promociju, štand

2.1.2. prodajno-izložbeni prostor

2.1.3. oprema i pribor kao što je specificirano pod točkama 2.2.1. – 2.2.6.

2.1.4. opremanje i aranžiranje prostora za promociju ili štanda iz točke 2.1.1. osim pribora specificiranog pod točkama od 2.2.1 do 2.2.6.

2.2. kupnja

2.2.1. izložbenih vitrina i drugih prezentacijskih pomagala

2.2.2. čaša za vino

2.2.3. decanter

2.2.4. posude za hlađenje vina

2.2.5. otvarači za vino

2.2.6. pregače, salvete i ostali sitni inventar potreban za kušanje vina

2.2.7. hrana i piće

2.3. prijevoz

2.3.1. vina, hrane, pića, opreme, pribora, promomaterijala (prijevoz, skladištenje i dostava)

2.3.2. izlagača i osoblja korisnika, unajmljenih stručnjaka (prema standardnim pravilima*)

2.4. hotelski smještaj izlagača i osoblja korisnika, unajmljenih stručnjaka (prema standardnim pravilima*)

2.5. dnevnice izlagača i osoblja korisnika, stranih stručnjaka (prema standardnim pravilima*)

2.6. ugostiteljske usluge

2.6.1. ugostiteljske usluge i catering na događanju

2.6.2. ugostiteljske usluge u ugostiteljskim objektima smještenim u vinskoj regiji na koju se odnosi projekt povezane s konzumacijom vina za koje se provodi promidžbena aktivnost

2.7. uredske usluge na događanju (internet, printanje, korištenje računala)

2.8. usluge organiziranog lokalnog prijevoza na mjestu događanja (autobus, brod, vlak)/osim troškova gradskog javnog prijevoza i taksi prijevoza

2.9. usluge različitih stručnjaka (prijevod, predavači, moderatori, novinari, fotografi, umjetnici, vinski stručnjaci, sommelieri…)

2.10. usluge PR agencija i organizatora događanja (osim troškova specificiranih točkama 2.1 – 2.8.)

2.11. ulaganje u provođenje istraživanja tržišta trećih zemalja

2.11.1. izrada studije

2.11.2. prijevod studije

Napomena:

Troškovi za aktivnosti pod 2.11.1. i 2.11.2. za tržište na koje se projekt odnosi mogu biti prihvatljivi samo ukoliko su nastali nakon 1. 1. 2014. godine.

Troškovi pod 2.11.1. i 2.11.2. za izradu i prijevod studije prihvatljivi su najviše do 5% od ukupno prihvatljivog iznosa projekta, a pojedinačno ne više od 2.500 €.

3. Izrada i distribucija promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja

3.1. promotivne aktivnosti/izrada promomaterijala – knjige, brošure, leci, posteri, spotovi, filmovi, promopokloni

3.1.1. izrada kataloga proizvoda

3.1.2. izrada profesionalnih fotografija

3.1.3. produkcija promospotova, filmova

3.1.4. izrada promidžbenih materijala (leci, posteri, wine tasting booklet, jumbo plakati, pozivnice, vinske liste, katalozi vinskih regija, promo-pokloni, tiskanje loga na posuđe i opremu za kušanje vina)

3.1.5. izrada reklama za tisak

3.1.6. produkcija reklame za TV i radio

3.1.7. izrada web-stranice

3.1.8. redizajn web-stranice

3.1.9. izrada web-kataloga proizvoda

3.1.10. izrada posjetnica

3.1.11. prijevod promomaterijala

3.1.12. distribucija promomaterijala

4. Sudjelovanje na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja

4.1. najam

4.1.1. prostora za promidžbu, štanda

4.1.2. prodajno/izložbenog prostora

4.1.3. oprema i pribor kao što je specificirano pod točkama 4.2.1. – 4.2.6.

4.1.4. opremanje i aranžiranje prostora za promidžbu ili štanda iz točke 4.1.1. osim pribora specificiranog pod točkama od 4.2.1 do 4.2.6.

4.2. kupnja

4.2.1. nabava izložbenih vitrina i ostalih prezentacijskih pomagala

4.2.2. čaša za vino

4.2.3. decanter

4.2.4. posude za hlađenje vina

4.2.5. otvarači za vino

4.2.6. pregače, salvete i ostali sitni inventar potreban za kušanje vina

4.2.7. hrana i piće

4.3. prijevoz

4.3.1. vina, hrane, pića, opreme, pribora, promomaterijala

4.3.2. izlagača i osoblja korisnika, unajmljenih stručnjaka (prema standardnim pravilima*)

4.4. hotelski smještaj izlagača, osoblja korisnika, unajmljenih stručnjaka (prema standardnim pravilima*)

4.5. dnevnice izlagača i osoblja korisnika, stranih stručnjaka (prema standardnim pravilima*)

4.6. ugostiteljske usluge i catering na događanju

4.7. uredske usluge na događanju (internet, printanje, korištenje računala)

4.8. usluge organiziranog lokalnog prijevoza na mjestu događanja (autobus, brod, vlak)/osim trošaka gradskog javnog prijevoza i taksi prijevoza

4.9. usluge različitih stručnjaka na događanju (prijevod, predavači, moderatori, novinari, fotografi, vinski stručnjaci, somelieri,…)

4.10. usluge PR agencija i organizatora događanja (osim troškova specificiranih točkama 4.1. – 4.8.)

4.11. Ulaganje u provođenje istraživanja na tržištima trećih zemalja (studija o procjeni rezultata promotivne mjere)

4.11.1. izrada studije

4.11.2. prijevod studije

Napomena:

Troškovi za aktivnosti pod 411. za tržište na koje se projekt odnosi mogu biti prihvatljivi samo ukoliko su nastali nakon 1. 1. 2014. godine.

Troškovi pod 4.11.1. i 4.11.2. za izradu i prijevod studije prihvatljivi su najviše do 5% od ukupno prihvatljivog iznosa projekta, a pojedinačno ne više od 2.500 €.

Napomena:

* prema standardnim pravilima – troškovi mogu biti prihvaćeni samo za odobrene osobe navedene u prijavi i Planu aktivnosti.

Napomena:

Planom aktivnosti iz članka 12. stavak 6. podnositelj je dužan u sažetom obliku jasno opisati planirane aktivnosti i njihovu dinamiku prema pojedinim skupinama aktivnosti od 1. do 4..

 

 

 

 

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2014_07_85_1711.html

Copyright © Ante Borić