Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

AGENCIJA ZA NADZOR MIROVINSKIH FONDOVA I OSIGURANJA

Na temelju članka 65. i 67. Zakona o obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« broj 49/99; 63/00), Savjet Agencije za nadzor mirovinskih fondova i osiguranja na sjednici održanoj 16. srpnja 2001. donio je

 

PRAVILNIK O MARKETINGU MIROVINSKIH FONDOVA

Pročišćeni tekst

NN 65/01109/06103/07129/0842/13

Opće odredbe

Članak 1. (NN 103/07)

Ovim se Pravilnikom propisuju:

• sadržaj oglasa i promidžbenog materijala objavljenog od strane ili u ime mirovinskog društva;

• dodatni uvjeti vezani za prodaju i marketing usluge mirovinskih fondova;

• postupak davanja suglasnosti Hrvatske agencija za nadzor financijskih usluga (u daljnjem tekstu: Agencija) za oglas i promidžbeni materijal mirovinskog društva;

• pravila ponašanja agenata, zaposlenika, povezanih osoba i zaposlenika institucije koja u ime Središnjeg registra osiguranika vrši prijavu osiguranika u obvezni mirovinski fond, u poslovima prodaje i marketinga mirovinskih fondova i

• temeljni kriteriji istraživanja tržišta.

Sadržaj oglasa i promidžbenog materijala

Članak 2. (NN 103/07)

(1) Pod oglasom i promidžbenim materijalom smatraju se sve poruke koje mirovinsko društvo namjerava uputiti javnosti u svezi pozivanja na članstvo u mirovinskom fondu i to putem tiska, letka, radija, televizije, elektronske pošte, interneta ili u drugom obliku iz kojeg nedvojbeno proizilazi namjera promidžbe i oglašavanja.

(2) Oglas i promidžbeni materijal ne smije sadržavati tvrd­nje, pismene ili usmene izjave i informacije:

• koje stvaraju krivi ili lažni dojam o mirovinskom fondu ili mirovinskom društvu, sadašnjim ili budućim članovima mirovinskog fonda,

• koje negativno, neistinito i pogrešno opisuju druge sudionike u mirovinskom sustavu,

• koje su u suprotnosti sa statutom i informativnim prospektom mirovinskog fonda,

• koje sadrže obećanja, procjene i predviđanja određenog postotka budućeg prinosa mirovinskog fonda ili pojedinih vrsta imovine u fondu,

• koje sadrži nerevidirane podatke i pokazatelje o prethodnom financijskom poslovanju mirovinskog fonda i mirovinskog društva,

• koje ne sadrže upozorenje da se prilikom promjene fonda plaća naknada za izlaz s naznakom visine naknade,

• koje u sklopu promidžbe fonda ističu nagrade i priznanja osnivača.

Dodatni uvjeti za oglas i promidžbeni materijal

Članak 3.

Oglas i promidžbeni materijal, osim uvjeta propisanih član­kom 2. ovog pravilnika, mora udovoljavati Standardima hrvat­skog kodeksa oglašavanja Hrvatskog oglasnog zbora, donesenog 11. lipnja 1995., te ne smije:

• sadržavati neistinite ili netočne tvrdnje koje su ili bi mogle biti od značaja za članove fonda,

• prešućivati ili ispuštati činjenice koje su s obzirom na svoj sadržaj od značaja ili bi mogle biti od značaja za članove fonda,

• sadržavati činjenice koje obmanjuju i dovode u zabludu članove fonda.

Suglasnost

Članak 4. (NN 109/06)

(1) Za dobivanje suglasnosti na oglas i promidžbeni materijal mirovinskog društva oglašivač je dužan podnijeti Agenciji pismeni zahtjev. Uz zahtjev se prilaže prijedlog oglasa i promidžbenog materijala u izvorniku.

(2) Agencija izdaje pismenu suglasnost u roku od 30 (trideset) dana od dana podnošenja pismenog zahtjeva oglašivaču koji udovoljava uvjetima propisanim člancima 2. i 3. ovog Pravilnika.

(3) Ako Agencija smatra da prijedlog oglasa i promidžbenog materijala ima otklonjive nedostatke čijim bi se ispravljanjem mogao prihvatiti sadržaj oglasa i promidžbenog materijala, pozvat će oglašivača da u roku od 30 (trideset) dana te nedostatke ispravi.

Članak 4.a (NN 109/06)

Zahtjev za odobrenje oglasa i promidžbenog materijala mirovinskog društva sadrži najmanje sljedeće: – naziv medija za oglašavanje – naziv tvrtke za oglašavanje ili distribuciju – trajanje promidžbene kampanje – izračune i podatke iz članka 54. stavak 1. Zakona o obveznim i dobrovoljnim mirovinskim fondovima (»Narodne novine« br. 49/99, 63/00, 103/03, 177/04).

Članak 5.

Mirovinsko društvo može objaviti ili distribuirati samo onaj oglas i promidžbeni materijal za koji je dobilo prethodnu pismenu suglasnost iz članka 4. ovoga Pravilnika i koju obvezno dostavlja mediju ili distributeru prigodom objave ili distribucije.

Članak 6. (NN 109/06)

(1) Oglas i promidžbeni materijal koji mirovinsko društvo objavi bez prethodne suglasnosti iz članka 4. ovog pravilnika, mora na svoj trošak, po nalogu Agencije, pobiti na isti način i u istom formatu na kojem je i objavljen.

(2) Mirovinsko društvo je dužno pobiti oglas i promidžbeni materijal iz stavka 1. ovog članka u roku od 7 (sedam) dana od dana izdavanja naloga Agencije.

(3) Ako mirovinsko društvo ne postupi po nalogu Agencije, Agencija će pobiti oglas i promidžbeni materijal na teret mirovinskog društva i pokrenuti postupak zbog učinjenog prekršaja.

(4) Objavljivanje oglasa i promidžbenog materijala bez pret­hodne suglasnosti Agencije može biti razlogom za oduzimanje odo­brenja za rad tom mirovinskom društvu.

Agenti, zaposlenici i povezane osobe mirovinskog društva

Članak 7. (NN 103/07, 129/0842/13)

(1) Agentima, zaposlenicima, povezanim osobama mirovinskog društva i bilo kojim drugim osobama nije dozvoljeno u ime budućeg člana fonda dostavljati Središnjem registru osiguranika prijavu o članstvu u obveznom mirovinskom fondu.

(2) Izbor obveznog mirovinskog fonda može izvršiti samo budući član osobno na šalteru Središnjeg registra osiguranika. Isti postupak vrijedi i u slučaju promjene obveznog mirovinskog fonda.

(3) Društvo za upravljanje obveznim mirovinskim fondom ne smije svome zaposleniku, predstavniku ili agentu odnosno povezanoj osobi nuditi, niti isplaćivati nikakve novčane naknade, niti druge povlastice radi ulaska ili prelaska članova u obvezni mirovinski fond kojim upravlja to mirovinsko društvo.

(4) Agentima, zaposlenicima i povezanim osobama mirovinskog društva nije dozvoljeno uzimati osobne podatke budućeg člana fonda u pisanom obliku u svrhu bilježenja ulaska ili prelaska te osobe u obvezni mirovinski fond kojim upravlja to mirovinsko društvo.

(5) Mirovinsko društvo je obvezno jednom godišnje do kraja siječnja tekuće godine sa stanjem na dan 31. prosinca prethodne godine, dostaviti Agenciji popis agenata, zaposlenika i povezanih osoba s kojima ima važeći ugovor ili ih je ovlastilo na informativni kontakt s budućim članovima fonda.

(6) Popis iz stavka 5. ovog članka mora sadržavati:

– ime i prezime osobe,

– OIB,

– adresu prebivališta.

(7) Mirovinsko društvo je dužno jednom mjesečno dostavljati Agenciji pisanu obavijest o ugovorima sklopljenim ili raskinutim tijekom prethodnog mjeseca, odnosno danim ili opozvanim ovlaštenjima iz stavka 5. ovog članka.

(8) Pisana obavijest iz stavka 7. ovog članka mora sadržavati podatke propisane u stavku 6. ovog članka.

Članak 8. (NN 103/0742/13)

(1) Agencija je ovlaštena nadzirati rad agenata, zaposlenika i povezanih osoba s kojima je mirovinsko društvo sklopilo ugovor ili ih ovlastilo na informativni kontakt s budućim članovima fonda.

(2) Brisan.

(3) Brisan.

(4) Brisan.

(5) Brisan.

Prijava

Članak 9.

(1) U službenim prostorijama institucije u kojoj se u ime Središnjeg registra osiguranika vrši prijava osiguranika u obvezni fond, nije dozvoljeno bilo kakvo oglašavanje, prodaja i marketing mirovinskih fondova.

(2) Radnicima institucije iz prethodnog stavka nije dozvo­ljeno na bilo koji način utjecati na osiguranike kako bi pristupili određenom obveznom fondu.

(3) Radi potpunog uvida i obavješćivanja osiguranika, u službenim prostorijama institucije iz stavka 1. ovog članka, može se javno izvjesiti samo plakat ili letak Agencije, kojim će na jednak način i u istom formatu biti nabrojana mirovinska društva koja su osnovana radi upravljanja obveznim mirovinskim fondovima.

Istraživanje tržišta

Članak 10. (NN 109/06)

(1) Istraživanja tržišta koja se odnose na mirovinsku reformu, mogu provoditi pravne osobe koje su registrirane za istraživanja tržišta i koje se tom djelatnošću bave najmanje tri godine.

(2) Uzorak istraživanja mora udovoljavati sljedećim uvjetima:

• sadržavati najmanje tisuću ispitanika, zaposlenih osoba iz Republike Hrvatske;

• reprezentativnost uzorka mora se izraziti u proporciji izme­đu broja ispitanika i zaposlenih osoba po županijama, gradovima i naseljima.

(3) Istraživanja se mogu provoditi metodama osobnog ili telefonskog istraživanja.

(4) Anketni upitnik treba sadržavati sljedeće podatke o ispitanicima:

• dob,

• spol,

• obrazovanje,

• radni staž,

• radno mjesto,

• kategoriju osobnih primanja,

• poznavanje mogućnosti odabira obveznih fondova,

• spremnost na odluku o izboru fonda,

• članstvo u prethodnom fondu,

• razlozi raspuštanja prethodnog fonda.

(5) Rezultati istraživanja tržišta vezanih za mirovinsku reformu, moraju se prije javnog predstavljanja i objavljivanja dati na uvid i odorenje Agenciji, u izvorniku.

(6) Agencija će utvrditi jesu li istraživanja tržišta vjerodostojna i provedena na način i pod uvjetima iz stavka 1. do 4. ovog članka Pravilnika.

(7) Ako Agencija utvrdi da su istraživanja tržišta provedena u skladu s ovim Pravilnikom, dat će suglasnost za njihovo javno objavljivanje. U suprotnom, ako Agencija utvrdi da istraživanja tržišta nisu provedena u skladu s ovim Pravilnikom, odbit će dati suglasnost na njihovo objavljivanje.

(8) Agencija će u roku od 30 (trideset) dana od dana uredno zaprimljenih i kompletiranih rezultata istraživanja tržišta, dati suglasnost za javno predstavljanje i objavljivanje rezultata istra­ži­vanja tržišta.

(9) U javnoj objavi rezultata istraživanja potrebno je uključiti izjavu kojom se izrekom istiće da ti rezultati ne služe kao preporuka ili savjet za izbor fonda niti su ti rezultati garancija istovjetnih kretanja u budućnosti.

(10) Javno obavljivanje i predstavljanje rezultata istraživanja tržišta ne može biti objavljeno bez suglasnosti Agencije.

Članak 11.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 038-02/01-02/07

Urbroj: 5679-06

Zagreb, 16. srpnja 2001.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 109/06

Članak 5.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/06-01/30

Urbroj: 326-01-06-1

Zagreb, 28. rujna 2006.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 103/07

Članak 5.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-01/07-01/38

Urbroj: 326-01-07-1

Zagreb, 27. rujna 2007.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 129/08

Članak 2.

Postupak rada sa zaposlenicima, predstavnicima ili agentima i povezanim osobama društva za upravljanje obveznim mirovinskim fondom, društvo za upravljanje obveznim mirovinskim fondom dužno je uskladiti s odredbama ovog Pravilnika u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.

Članak 3.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/07-04/38

Urbroj: 326-01-08-2

Zagreb, 30. listopada 2008.

Prijelazne i završne odredbe iz NN 42/13

Članak 3.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/07-04/38

Urbroj: 326-440-13-3

Zagreb, 5. travnja 2013.

 

 

Copyright © Ante Borić