Baza je ažurirana 11.12.2024. 

zaključno sa NN 122/24

EU 2024/2679

Objavljeno u NN 68/12 od 26.06.2012.:

 

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE

Na temelju članka 15. stavka 2. Zakona o uređenju tržišta poljoprivrednih proizvoda (»Narodne novine« broj 149/09 i 22/11), ministar poljoprivrede donosi

 

PRAVILNIK O UVJETIMA I NAČINU PROVEDBE POSEBNIH MJERA POMOĆI ZA SEKTOR PČELARSTVA U 2012. GODINI PREMA NACIONALNOM PČELARSKOM PROGRAMU ZA RAZDOBLJE OD 2011. DO 2013. GODINE

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(1) Ovim se Pravilnikom propisuju detaljni uvjeti, kriteriji i načini za ostvarivanje prava na novčanu potporu sektoru pčelarstva u 2012. godini koja je predviđena u sklopu Nacionalnog pčelarskog programa za razdoblje od 2011. do 2013. godine (u daljnjem tekstu: Program).

(2) Potpora sektoru pčelarstva prema Programu podrazumijeva dodjelu bespovratnih novčanih sredstava iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Članak 2.

Pojmovi korišteni u ovome Pravilniku imaju sljedeće značenje:

1. Podnositelj zahtjeva – svaka fizička ili pravna osoba koja podnosi zahtjev sukladno odredbama ovoga Pravilnika.

2. Ponuditelj – svaka fizička ili pravna osoba koja podnosi ponudu na javni poziv raspisan sukladno odredbama ovoga Pravilnika.

3. Korisnik – svaka fizička ili pravna osoba koja je zadovoljila uvjete Programa, ovoga Pravilnika i zahtjeva raspisanog sukladno odredbama ovoga Pravilnika.

4. Evidencija pčelara i pčelinjaka – baza podataka koja obuhvaća popis pčelara i pčelinjaka u Republici Hrvatskoj koju vodi Hrvatska poljoprivredna agencija (u daljnjem tekstu: HPA) na temelju članka 18. Pravilnika o držanju pčela i katastru pčelinje paše (»Narodne novine« broj 18/08).

Članak 3.

(1) Mjere koje se provode tijekom odvijanja Programa su:

1. suzbijanje varooze pčela;

2. kontrola kvalitete meda;

3. obnavljanje pčelinjeg fonda;

4. racionalizacija troškova selećeg pčelarstva;

5. tehnička pomoć pčelarima.

(2) Mjere iz stavka 1. ovoga članka provode se podnošenjem zahtjeva i/ili raspisivanjem javnog poziva.

Članak 4.

Troškovi za koje se ne može ostvariti potpora su:

– porezi, uključujući porez na dodanu vrijednost,

– carinske i uvozne pristojbe i sve ostale naknade,

– novčane kazne, financijske kazne i troškove parničnog postupka,

– rabljena oprema,

– troškovi transporta,

– bankovni troškovi, troškovi jamstava i slične naknade,

– troškovi pretvaranja, naknade i tečajni troškovi vezani uz račune u eurima, kao i drugi isključivo financijski izdaci,

– plaćanja u naturi,

– svi troškovi održavanja, amortizacije i najma.

Članak 5.

(1) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) za mjere Suzbijanje varooze pčela, Obnavljanje pčelinjeg fonda, Racionalizacija troškova selećeg pčelarstva, Tehnička pomoć pčelarima i Kontrola kvalitete meda:

– zaprima i obrađuje zahtjeve,

– obavlja administrativnu kontrolu zahtjeva i kontrolu na terenu.

(2) Agencija za plaćanja za mjeru Kontrola kvalitete meda:

– raspisuje i provodi javni poziv,

– zaprima i obrađuje ponude,

– obavlja administrativnu kontrolu ponuda i kontrolu na terenu.

II. PROVEDBA MJERA PUTEM ZAHTJEVA

Članak 6.

(1) Za mjere iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika podnosi se Zahtjev Agenciji za plaćanja.

(2) Podnositelj zahtjeva mora u Zahtjevu potvrditi da:

– je upoznat s odredbama Programa i ovoga Pravilnika,

– je pažljivo pročitao i da će poštivati propisane upute za ispunjavanje obrasca Zahtjeva,

– su podaci navedeni u Zahtjevu istiniti,

– će omogućiti kontrolu na terenu i/ili inspekcijski nadzor.

(3) Obrazac zahtjeva za:

– mjeru Suzbijanje varooze pčela nalazi se u Prilogu I. ovoga Pravilnika,

– mjeru Obnavljanje pčelinjeg fonda nalazi se u Prilogu II. ovoga Pravilnika,

– mjeru Racionalizacija troškova selećeg pčelarstva nalazi se u Prilogu III. ovoga Pravilnika,

– mjeru Tehnička pomoć pčelarstvu nalazi se u Prilogu IV. ovoga Pravilnika,

– mjeru Kontrola kvalitete meda nalazi se u Prilogu V. ovoga Pravilnika.

(4) Obrasci iz stavka 3. ovoga članka šalju se isključivo u tiskanom obliku, zajedno s traženom dokumentacijom, poštom ili neposredno na adresu Agencije za plaćanja.

(5) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka podnesen nakon roka za pojedinu mjeru, smatrat će se nepravovremeno podnesenim i neće se razmatrati.

MJERA SUZBIJANJE VAROOZE PČELA

Članak 7.

(1) Mjerom Suzbijanje varooze pčela sufinancira se suzbijanje varooze u 2012. godini financiranjem nabave veterinarsko-medicinskih proizvoda (u daljnjem tekstu: VMP) za jedno tretiranje protiv varooze u skladu s Programom kontrole i suzbijanja varooze u 2012. godini (Klasa: 322-02/12-01/01, Urbroj: 525-06-1-0547/12-1 od 4. siječnja 2012. godine).

(2) Pravo na korištenje mjere iz stavka 1. ovoga članka imaju pčelari upisani u Evidenciju pčelara i pčelinjaka.

Članak 8.

(1) Pravo na sufinanciranje iz članka 7. ovoga Pravilnika pčelari ostvaruju prema broju pčelinjih zajednica upisanih u Evidenciju pčelara i pčelinjaka.

(2) Jedinični iznos potpore po pčelinjoj zajednici podrazumijeva novčanu vrijednost kupljenog VMP-a (bez PDV-a) potrebnog za jedno tretiranje protiv varooze jedne pčelinje zajednice za koji je pčelar priložio pravovaljani račun.

(3) Maksimalni jedinični iznos potpore po pčelinjoj zajednici za provođenje mjere iz stavka 1. ovoga članka iznosi 25,00 kuna.

(4) Ukupni iznos potpore po pčelaru za provođenje mjere iz članka 7. ovoga Pravilnika ne može biti veći od iznosa koji je jednak umnošku broja pčelinjih zajednica iz Evidencije pčelara i pčelinjaka i jediničnog iznosa potpore.

(5) Ako je pčelar priloženim računima opravdao manji iznos od moguće maksimalne potpore iz stavka 3. ovoga članka pripada mu potpora u tom manjem iznosu.

(6) Pčelar je dužan VMP primjenjivati u skladu s uputama proizvođača i Programom kontrole i suzbijanja varooze u 2012. godini.

Članak 9.

(1) Podnositelj zahtjeva Agenciji za plaćanja podnosi Zahtjev do 31. kolovoza 2012. godine te prilaže:

– račune o kupljenom VMP-u izdane u razdoblju od 1. siječnja do 31. kolovoza 2012. godine iz kojih je razvidno za koliko pčelinjih zajednica je preuzeo VMP,

– punomoć u slučaju kada pčelar pravnoj osobi prenosi pravo na podnošenje Zahtjeva i kojom opunomoćeniku prenosi svoje pravo na korištenje pomoći prema mjeri Suzbijanje varooze pčela.

(2) Obrazac punomoći iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u Prilogu I.A. ovoga Pravilnika.

(3) Ako opunomoćenik podnosi Zahtjev za veći broj pčelara dužan je priložiti objedinjenu specifikaciju svih zahtjeva.

MJERA OBNAVLJANJE PČELINJEG FONDA

Članak 10.

(1) Mjerom Obnavljanje pčelinjeg fonda sufinancira se prodaja i kupnja selekcioniranih matica pčela.

(2) Pravo na korištenje mjere iz stavka 1. ovoga članka imaju:

– uzgajivači pčelinjih matica registrirani u Upisniku uzgajivača selekcioniranih matica pčela i upisani u Upisnik poljoprivrednih gospodarstva,

– pčelari upisani u Evidenciju pčelara i pčelinjaka.

Članak 11.

(1) Uzgajivač iz članka 10. stavka 2. ovoga Pravilnika Zahtjev podnosi Agenciji za plaćanja do 31. kolovoza 2012. godine s priloženim:

– preslikama računa ili u slučaju da nije u sustavu poreza na dohodak otkupnih blokova, izdanih u razdoblju od 1. siječnja do 31. kolovoza 2012. godine, iz kojih je razvidan broj prodanih selekcioniranih matica pčela,

– potvrdom HPA da su prodane matice testirane,

– uzgojnom knjigom ovjerenom od Udruge uzgajivača selekcioniranih matica pčela.

(2) Pčelar iz članka 10. stavka 2. ovoga Pravilnika Zahtjev podnosi Agenciji za plaćanja do 31. kolovoza 2012. godine s priloženim:

– računima ili u slučaju da uzgajivač nije u sustavu poreza na dohodak otkupnim blokovima, izdanim u razdoblju od 1. siječnja do 31. kolovoza 2012. godine, iz kojih je razvidan broj kupljenih selekcioniranih matica pčela.

(3) Jedinični iznos potpore po selekcioniranoj matici pčela iznosi 50,00 kuna:

– 20,00 kuna uzgajivaču po prodanoj selekcioniranoj matici,

– 30,00 kuna pčelaru po kupljenoj selekcioniranoj matici.

(4) Ako zbroj svih prihvatljivih zahtjeva za potporom iz stavka 1. i 2. ovoga članka premaši Programom predviđena novčana sredstva za ovu mjeru proporcionalno će se smanjiti jedinični iznos sufinanciranja iz stavka 3. ovoga članka.

MJERA RACIONALIZACIJA TROŠKOVA SELEĆEG PČELARSTVA

Članak 12.

(1) Mjerom Racionalizacija troškova selećeg pčelarstva sufinancira se kupnja nove opreme koja se koristi za selenje pčela.

(2) Pravo na korištenje mjere iz stavka 1. ovoga članka imaju pčelari upisani u:

– Evidenciju pčelara i pčelinjaka kao seleći pčelari,

– Upisnik poljoprivrednih gospodarstava.

Članak 13.

(1) Zahtjev se podnosi Agenciji za plaćanja do 31. kolovoza 2012. godine s priloženim računima izdanim u razdoblju od 1. siječnja do 31. kolovoza 2012. godine, iz kojih je razvidan iznos utrošenih novčanih sredstava za nabavu novih pomagala, pribora i opreme koja se koristi za selenje pčela.

(2) Nabava nove opreme koja se koristi za selenje pčela za koju je moguće podnijeti zahtjev za sufinanciranje:

– priključna vozila,

– mehaničke i/ili hidraulične dizalice,

– utovarne rampe i

– kontejneri.

Članak 14.

(1) Korisnik mjere iz članka 12. stavka 1. ovoga Pravilnika dužan je voditi detaljnu evidenciju o opremi iz članka 13. stavka 2. ovoga Pravilnika te mu se stavlja zabrana otuđenja sufinancirane opreme pet godina uz mogućnost otpisa sukladno propisanim rokovima amortizacije.

(2) Mjerom iz članka 13. stavka 1. ovoga Pravilnika omogućava se korisnicima sredstava, povrat do 50% investicije sukladno Programu.

(3) Ako zbroj svih prihvatljivih zahtjeva premaši Programom predviđena novčana sredstva proporcionalno će se smanjiti jedinični iznos sufinanciranja.

(4) Minimalni iznos sufinanciranja po korisniku prije mogućeg umanjenja iznosi 1.000,00 kuna, a maksimalni iznos sufinanciranja iznosi 35.000,00 kuna.

MJERA TEHNIČKA POMOĆ PČELARIMA

Članak 15.

(1) Mjerom Tehnička pomoć pčelarima sufinancira se nabava novih pomagala, pribora i opreme koja se koristi u pčelarstvu.

(2) Pravo na korištenje mjere iz stavka 1. ovoga članka imaju pčelari upisani u:

– Evidenciju pčelara i pčelinjaka,

– Upisnik poljoprivrednih gospodarstava.

Članak 16.

(1) Zahtjev se podnosi Agenciji za plaćanja do 31. kolovoza 2012. godine s priloženim računima izdanim u razdoblju od siječnja do kolovoza 2012. godine, iz kojih je razvidan iznos utrošenih novčanih sredstava za nabavu novih pomagala, pribora i opreme koja se koristi u pčelarstvu.

(2) Nova pomagala, pribor i oprema koja se koristi u pčelarstvu za koju je moguće podnijeti zahtjev za sufinanciranje:

– košnice,

– podnice, hranilice, krovovi, bježalice, snelgrove daske, matične rešetke, vratašca, spojka, ručka za košnice,

– ometač pčela sa okvira,

– sakupljač cvjetnog praha,

– čistač cvjetnog praha,

– mlin za cvjetni prah,

– sušionik za cvjetni prah,

– vrcaljka,

– odgovarajuća posuda za skladištenje i punjenje meda, matične mliječi, cvjetnog praha, propolisa, pčelinjeg voska i pčelinjeg otrova,

– posuda za cijeđenje,

– separator meda, voska i matične mliječi,

– dekristalizator,

– elektronske vage i njihova oprema,

– agregat,

– posuda (korito) za otklapanje saća,

– otklapač saća,

– parni topionik voska,

– preša,

– sunčani topionik voska,

– posuda za pročišćavanje voska,

– posuda za zagrijavanje i raskuživanje voska,

– kalup za lijevanje satnih osnova,

– inkubator za proizvodnju matica,

– pribor za uzgoj i označavanje matica,

– mlin za šećer,

– miješalica za pogače,

– dlijeta,

– žica za žičenje okvira,

– vilice za otklapanje saća,

– nož za otklapanje saća,

– stol za otklapanje saća,

– razmaci okvira za AŽ košnicu,

– kopče i stege za selidbu,

– pčelarske košulje i kombinezoni,

– pčelarske rukavice,

– dimilice,

– cjedila za med,

– okviri,

– nukleusi,

– pčelarska četka,

– kliješta za vađenje okvira,

– sipaonik za pčele,

– stalak (i taca) za okvire prilikom pregleda,

– transformatori za utapanje satne osnove,

– grijači za med,

– kutija za paketne rojeve (multiboks),

– ručni viličar,

– nastavci,

– rešetke za pelud (PVC skidač peluda),

– elektro motor i/ili elektro upravljačka jedinica za vrcaljke,

– ventilacijske mreže,

– mrežice za skupljanje propolisa.

Članak 17.

(1) Korisnik mjere iz članka 15. stavka 2. ovoga Pravilnika dužan je voditi detaljnu evidenciju o opremi iz članka 16. stavka 2. ovoga Pravilnika te mu se stavlja zabrana otuđenja sufinancirane opreme pet godina uz mogućnost otpisa sukladno propisanim rokovima amortizacije.

(2) Mjerom iz članka 15. stavka 1. ovoga Pravilnika omogućava se korisnicima sredstava, povrat do 50% investicije sukladno Programu.

(3) Ako zbroj svih prihvatljivih zahtjeva premaši Programom predviđena novčana sredstva proporcionalno će se smanjiti jedinični iznos sufinanciranja.

(4) Minimalni iznos sufinanciranja po korisniku prije mogućeg umanjenja iznosi 1.000,00 kuna, a maksimalni iznos sufinanciranja iznosi 35.000,00 kuna.

III. PROVEDBA MJERE PUTEM JAVNOG POZIVA

Članak 18.

(1) Za mjeru iz članka 5. stavka 2. ovoga Pravilnika podnosi se Ponuda na temelju Javnog poziva, koji će raspisati Agencija za plaćanja.

(2) Javni poziv iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u »Narodnim novinama« i na službenim internetskim stranicama Ministarstva poljoprivrede (www.mps.hr) i Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).

(3) Javni poziv određuje sljedeće:

– naziv i svrhu mjere,

– rokove i uvjete za podnošenje Ponuda,

– uvjete koje Ponuditelji moraju zadovoljavati,

– prihvatljive i ostale neprihvatljive troškove.

Članak 19.

(1) Ponuditelj čija Ponuda ne udovoljava uvjetima propisanim ovim Pravilnikom i Javnim pozivom o tome će biti obaviješten pisanim putem u roku od 30 radnih dana od dana završetka Javnog poziva.

(2) Neudovoljavanje uvjetima iz stavka 1. ovoga članka podrazumijeva:

– neispunjavanje uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Javnim pozivom,

– namjerno davanje krivih podataka u Ponudi od strane ponuditelja.

Članak 20.

(1) Ponude pristigle po objavljenom Javnom pozivu, obrađuju se po redoslijedu zaprimanja.

(2) Prilikom obrade Ponuda utvrđuje se pravovremenost, potpunost i udovoljavanje Ponuda uvjetima propisanim ovim Pravilnikom i Javnim pozivom.

(3) Zakašnjele, nepotpune ponude, kao i one koje ne udovoljavaju kriterijima propisanim ovim Pravilnikom i Javnim pozivom neće se razmatrati.

MJERA KONTROLA KVALITETE MEDA

Članak 21.

(1) Mjerom Kontrola kvalitete meda sufinancira se ispitivanje dijela parametara koji su dio ispitivanja kvalitete uniflornog meda, i to do dva uzorka po pčelaru u laboratoriju odabranom na javnom pozivu.

(2) Ispitivanje iz stavka 1. ovoga članka vrši se prema sljedećim kriterijima:

– električna provodljivost,

– količina vode,

– količina hidroksi-metil-furfurala,

– udio peludnih zrnaca u netopivom sedimentu.

(3) Pravo na korištenje mjere iz stavka 1. ovoga članka imaju pčelari upisani u:

– Evidenciju pčelara i pčelinjaka,

– Upisnik poljoprivrednih gospodarstava.

(4) Pčelari svoje pravo ostvaruju na način da ispitivanje kvalitete uniflornog meda obavljaju u laboratorijima osposobljenima za provedbu ove mjere odabranim na javnom pozivu. Dopušteno je ispitivanje dijela parametara koji su dio ispitivanja kvalitete uniflornog meda, i to do dva uzorka po jednom pčelaru u jednom od laboratorija odabranih na javnom pozivu.

(5) Mjerom iz stavka 1. ovoga članka sufinancira se 90% vrijednosti ispitivanja sukladno stavku 4. ovoga članka, ali ne više od 300,00 kuna po jednom uzorku.

Članak 22.

(1) Agencija za plaćanja raspisuje Javni poziv laboratorijima osposobljenima za provedbu ove mjere sukladno ovom Pravilniku i Programu.

(2) Postupak izbora ponuditelja koji ispunjavaju uvjete Javnog poziva i udovoljavaju kriterijima propisanim ovim Pravilnikom i Programom provest će Povjerenstvo koje osniva Agencija za plaćanja.

(3) Agencija za plaćanja će sa laboratorijima izabranima sukladno stavku 2. ovoga članka zaključiti Ugovor kojim će se urediti međusobna prava i obveze.

(4) Na službenim internetskim stranicama Ministarstva poljoprivrede (www.mps.hr) i Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) objavljuje se:

1. popis laboratorija koji su udovoljili uvjetima javnog poziva,

2. uz naziv svakog laboratorija naznačit će se novčana vrijednost ispitivanja jednog uzorka koju je ponuditelj ponudio na javnom pozivu.

Članak 23.

(1) Odabrani laboratorij podnosi najkasnije do 30. rujna 2012. godine Agenciji za plaćanja Zahtjev za sufinanciranje troškova ispitivanja dijela parametara koji su dio ispitivanja kvalitete meda sukladno ovom Pravilniku i Programu obavljenih u razdoblju od dana objave popisa laboratorija iz članka 22. stavka 4. ovoga Pravilnika do 30. rujna 2012. godine.

(2) Uz Zahtjev iz stavka 1. ovoga Pravilnika potrebno je priložiti preslike izdanih računa za obavljena ispitivanja dijela parametara koji su dio ispitivanja kvalitete uniflornog meda iz kojih je razvidan:

– broj obavljenih analiza,

– ime i prezime pčelara,

– evidencijski broj pčelara,

– datum obavljanja analize.

(3) Odabrani laboratoriji za ispitivanje kvalitete meda moraju spriječiti mogućnost višestrukog sufinanciranja analize istoga uzorka, te moraju vlasniku uzorka dostaviti rezultate analize.

IV. ADMINISTRATIVNA KONTROLA I KONTROLA NA TERENU

Članak 24.

(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu obradu ponude/zahtjeva prije donošenja Odluke o odabiru laboratorija za ispitivanje kvalitete uniflornog meda ili Odluke o odobrenju isplate novčanih sredstava za mjere Programa.

(2) Agencija za plaćanja izdaje Odluke o odabiru ili odbijanju laboratorija za ispitivanje kvalitete uniflornog meda iz Javnog poziva.

(3) Agencija za plaćanja donosi Odluku o odobrenju isplata podnositeljima zahtjeva koji su udovoljili ili djelomično udovoljili uvjetima ovoga Pravilnika.

(4) Agencija za plaćanja izdaje Odluku o gubitku ili smanjenju prava na isplatu podnositelju zahtjeva koji nije udovoljio ili je djelomično udovoljio uvjetima ovoga Pravilnika.

(5) Na temelju Odluke o odobrenju isplate, Agencija za plaćanja isplaćuje novčana sredstva na žiro-račun korisnika, podnositelja zahtjeva.

Članak 25.

(1) Agencija za plaćanja provodi kontrolu na terenu podnesenih ponuda/zahtjeva za mjere Programa.

(2) Kontrolom na terenu iz stavka 1. ovoga članka mora biti obuhvaćeno najmanje 5% ponuda/zahtijeva svake od mjera iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika. Uzorak na kojem će biti provedena kontrola na terenu podnesenih ponuda/zahtjeva odabire se na podlozi analize rizika i elemenata reprezentativnosti koje za svaku godinu donosi Agencija za plaćanja.

Članak 26.

(1) Agencija za plaćanja će Odlukom o povratu isplaćenih sredstava od korisnika zahtijevati povrat isplaćenih sredstava ako:

– se utvrdi administrativna pogreška,

– kontrola na terenu utvrdi nepravilnosti u korištenju sredstava isplaćenih po osnovi mjere,

– je korisnik nezakonito ostvario pravo na isplatu novčanih sredstava.

(2) Korisnik iz stavka 1. ovoga članka dužan je isplaćena novčana sredstva vratiti u roku od 15 dana od primitka Odluke o povratu isplaćenih sredstava.

V. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 27.

Prilozi I., I.A., II., III., IV. i V. tiskani su u dodatku ovoga Pravilnika i njegov su sastavni dio.

Članak 28.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/11-01/164

Urbroj: 525-07/0565-12-3

Zagreb, 6. lipnja 2012.

Ministar Tihomir Jakovina, v. r.

PRILOG I.

PRILOG I.A

PRILOG II.

PRILOG III.

PRILOG IV.

PRILOG V.

 

Izvor: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2012_06_68_1594.html

Copyright © Ante Borić