Baza je ažurirana 01.12.2024.
zaključno sa NN 120/24
EU 2024/2679
FOND ZA ZAŠTITU OKOLIŠA I ENERGETSKU UČINKOVITOST
Na temelju članka 20. stavka 4. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (»Narodne novine« broj 107/03), članka 15. stavka 1. podstavka 5., članka 72. stavka 1. podstavka 4. i stavka 3. Statuta Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (»Narodne novine« broj 193/03 i 73/04), a sukladno Odluci o objavljivanju pravila o državnim potporama za zaštitu okoliša (»Narodne novine« broj 154/08), Upravni odbor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost na sjednici održanoj dana 19. prosinca 2008. godine, uz prethodnu suglasnost Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva i Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, donio je
Pročišćeni tekst
NN 18/09, 42/12, 73/13, 29/14, 155/14, 132/21
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti koje moraju ispunjavati korisnici sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: Fond), način dodjeljivanja sredstava, te kriteriji i mjerila za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda.
Članak 2. (NN 29/14)
Korisnici sredstava Fonda, u smislu ovog Pravilnika, jesu trgovačka društva i druge pravne osobe, fizičke osobe (obrtnici), jedinice područne (regionalne) samouprave i jedinice lokalne samouprave, tijela državne uprave i ostali proračunski i izvanproračunski korisnici, te neprofitne organizacije i druge fizičke osobe.
Članak 3.
Sredstva Fonda mogu se koristiti za financiranje zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije sukladno članku 19. stavku 1. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Sredstva Fonda mogu se koristiti za namjene utvrđene sukladno članku 19. stavku 1. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koje se organiziraju i provode na području Republike Hrvatske, kad ih organiziraju i financiraju međunarodne organizacije, financijske institucije i tijela te druge strane pravne osobe.
Članak 4. (NN 29/14)
Sredstvima Fonda financiraju se projekti, programi i slične aktivnosti sukladno nacionalnim strategijama zaštite okoliša, zaštite prirode i energetskog razvoja te nacionalnim programima i akcijskim planovima u području zaštite okoliša i prirode, energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije.
Programom rada i Financijskim planom Fonda za svaku tekuću godinu utvrđuju se izvori i namjene financijskih sredstava.
Godišnjim i višegodišnjim programom rada Fonda utvrđuju se područja zaštite okoliša i energetske učinkovitosti sukladno članku 19. stavku 1. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u okviru kojih će Fond financirati projekte, programe i slične aktivnosti.
Upravni odbor Fonda u okviru utvrđenih područja za svaku financijsku godinu utvrđuje prioritete za dodjelu sredstava u skladu s nacionalnim strategijama i drugim dokumentima koji utvrđuju prioritete u područjima zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije.
Na temelju prioriteta utvrđenih sukladno stavku 2. ovog članka Fond raspisuje javne natječaje za dodjelu sredstava Fonda, (u daljnjem tekstu: natječaj), te neposredno sufinancira projekte, programe i slične aktivnosti iz područja zaštite okoliša i energetske učinkovitosti, putem objavljenih javnih poziva za neposredno sufinanciranje, (u daljnjem tekstu: javni poziv), odnosno neposrednih zahtjeva u iznimnim slučajevima.
Fond raspisuje natječaje radi odabira najkvalitetnijih projektnih rješenja u području zaštite okoliša i energetske učinkovitosti, a javne pozive Fond objavljuje radi izvješćivanja javnosti o projektima, programima i sličnim aktivnostima za koje se dodjeljuju sredstva Fonda u okviru prioriteta utvrđenih programom rada, te uvjetima koje moraju ispunjavati korisnici sredstava i raspoloživim sredstvima sukladno financijskom planu Fonda za tekuću godinu.
(1) Sredstva koja se smatraju državnim potporama kao i potporama male vrijednosti Fond će regulirati Programom dodjele državnih potpora za zaštitu okoliša i Programom dodjele potpora male vrijednosti.
(2) Korisnici sredstava iz članka 2. ovog Pravilnika, kod dodjeljivanja sredstava Fonda koja se smatraju potporama, mogu ostvariti sredstva Fonda najviše do postotnog učešća opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja utvrđenog programom dodjele državnih potpora objavljenog na mrežnim stranicama Fonda.
Upravni odbor Fonda prilikom donošenja godišnjeg programa raspisivanja javnih natječaja odnosno javnih poziva za neposredno sufinanciranje, utvrđuje ciljane skupine projekata, programa i sličnih aktivnosti te korisnika sredstava u okviru prioriteta utvrđenih sukladno članku 5. ovoga Pravilnika.
Ciljane skupine projekata, programa i sličnih aktivnosti te korisnika sredstava u okviru prioriteta utvrđuju se posebno za zaštitu okoliša a posebno za energetsku učinkovitost i korištenje obnovljivih izvora energije imajući u vidu područja ulaganja, te vrste projekata, programa i sličnih aktivnosti u koja se ulažu sredstva Fonda.
Natječajem za dodjelu sredstava Fonda odnosno javnim pozivom raspisanim u skladu s godišnjim programom raspisivanja javnih natječaja odnosno javnih poziva za neposredno sufinanciranje, pobliže se utvrđuju projekti, programi i slične aktivnosti za koje se dodjeljuju sredstva, mogući korisnici tih sredstava, te kriteriji i mjerila po kojim će se ta sredstva dodjeljivati.
Članak 8. (NN 29/14)
Sredstva Fonda mogu ostvariti korisnici ako:
– imaju sjedište na području Republike Hrvatske,
– ulažu vlastita sredstva u projekte, programe i slične aktivnosti u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije,
– prihvate uvjete zajedničkog sudjelovanja u sufinanciranju projekata, programa i sličnih aktivnosti za koje se odobravaju sredstva Fonda propisane općim aktima Fonda,
– podnesu ponudu sukladno objavljenom natječaju ili javnom pozivu, odnosno podnesu neposredan zahtjev za korištenje sredstava Fonda,
– ispunjavaju sve uvjete propisane općim aktima Fonda, natječajem odnosno javnim pozivom te Fond donese odluku o odabiru korisnika i dodjeli sredstava Fonda te sklopi ugovor o korištenju sredstava Fonda u zajedničkom ulaganju u projekt, program i sličnu aktivnost za koji se odobravaju sredstva Fonda u svrhu praćenja namjenskog korištenja sredstava Fonda i reguliranja međusobnih prava i obveza između Fonda i korisnika sredstava.
Članak 9. (NN 29/14)
Pod vlastitim udjelom korisnika sredstava Fonda razumijevaju se:
– novčana sredstva korisnika,
– osnovna sredstva pribavljena radi realizacije ulaganja koje financira Fond,
– kreditna sredstva drugih financijskih institucija namijenjena ulaganju,
– ulog drugih pravnih i fizičkih osoba vezan za ulaganje uključujući odobrena sredstva iz programa i fondova Europske unije.
Članak 10. (NN 29/14)
Sredstva Fonda dodjeljuju se korisnicima sredstava radi financiranja projekata, programa i sličnih aktivnosti utvrđenih sukladno članku 3., 4. i 5. ovoga Pravilnika, putem:
– beskamatnih zajmova (u daljnjem tekstu: zajam),
– subvencija,
– pomoći
– i donacija.
Članak 11. (NN 29/14)
Sredstva zajma Fonda dodjeljuju se trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama, fizičkim osobama (obrtnicima), jedinicama područne (regionalne) samouprave i jedinicama lokalne samouprave, proračunskim i izvanproračunskim korisnicima, te neprofitnim organizacijama i drugim fizičkim osobama.
Subvencije se dodjeljuju trgovačkim društvima i drugim pravnim i fizičkim osobama (obrtnicima).
Pomoći (kapitalne ili tekuće) dodjeljuju se jedinicama područne (regionalne) samouprave i jedinicama lokalne samouprave, tijelima državne uprave i ostalim proračunskim i izvanproračunskim korisnicima te trgovačkim društvima u javnom sektoru.
Donacije se dodjeljuju neprofitnim organizacijama i drugim fizičkim osobama osim fizičkih osoba (obrtnika).
Sredstva Fonda dodjeljuju se korisnicima sredstava pod uvjetima utvrđenim ovim Pravilnikom, natječajem, odnosno objavljenim javnim pozivom, na temelju programa rada i financijskog plana Fonda za tekuću godinu.
Članak 12.
Fond može sredstva dodjeljivati izravno ili putem financijske institucije.
Članak 13. (NN 29/14)
Kod davanja zajmova Fond provodi postupak procjene izvedivosti ulaganja, odnosno utvrđivanja financijske, gospodarske, tehničke i kadrovske sposobnosti korisnika sredstava zajma, te očekivanih pozitivnih učinaka sredstava koja se namjeravaju ulagati u projekte, programe i slične aktivnosti u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije.
U postupku procjene izvedivosti ulaganja u projekte, programe i slične aktivnosti u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije, odnosno procjene financijske i gospodarske sposobnosti korisnika sredstava, Fond može surađivati s financijskim i drugim institucijama.
Radi osiguranja povrata zajma Fond u uvjetima natječaja ili javnog poziva, odnosno prije sklapanja ugovora po neposrednom zahtjevu, utvrđuje minimalne zahtjeve s potrebnim instrumentima osiguranja sredstava, dok se ugovorom utvrđuju odgovarajući instrumenti osiguranja plasmana sredstava Fonda za svaki pojedini projekt, program i sličnu aktivnost u koji se ulažu sredstva Fonda.
Sredstva zajma Fonda ne mogu se isplatiti dok korisnik sredstava ne osigura ugovorene instrumente osiguranja plaćanja iz stavka 3. ovog članka.
Članak 14. (NN 29/14)
Fond može subvencionirati ulaganja u zaštitu okoliša, energetsku učinkovitost i korištenja obnovljivih izvora energije.
Subvencije se mogu davati na kamate, na ulaganja i za zatvaranje financijske konstrukcije ulaganja u projekte, programe i slične aktivnosti u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije.
Korisnici subvencija mogu biti pravne i fizičke osobe koje ulažu sredstva u projekte, programe i slične aktivnosti u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije za koje financijska institucija ili Fond utvrdi da su financijski održivi.
Fond kod davanja subvencija na odgovarajući način provodi postupak procjene izvedivosti ulaganja, odnosno utvrđivanja financijske, gospodarske, tehničke i kadrovske sposobnosti korisnika sredstava Fonda, te očekivanih pozitivnih učinaka sredstava koja se namjeravaju ulagati u okoliš i energetsku učinkovitost.
Sredstva dodijeljena subvencijom su bespovratna.
Članak 15. (NN 29/14)
Fond može subvencionirati kamatu komercijalnog kredita djelomično ili u cijelosti.
Fond može obavljati isplatu subvencije kamate jednokratno za ukupan iznos i za cijelo vrijeme trajanja kredita i sukcesivno u skladu s ugovorenim dospijećima kamata iz ugovora o kreditu čija se kamata subvencionira.
Korisnici subvencionirane kamate mogu biti pravne i fizičke osobe koje ulažu sredstva u projekte, programe i slične aktivnosti u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije, za koje financijska institucija ili Fond utvrdi da su financijski održivi uz subvencioniranje kamatne stope.
Članak 16. (NN 29/14)
Radi osiguranja realizacije projekta, programa i slične aktivnosti u koji se ulažu sredstva subvencije i namjenskog korištenja sredstava Fonda, u uvjetima natječaja ili javnog poziva, odnosno prije sklapanja ugovora po neposrednom zahtjevu, Fond utvrđuje minimalne zahtjeve s potrebnim instrumentima osiguranja sredstava, dok se ugovorom utvrđuju odgovarajući instrumenti osiguranja plasmana sredstava Fonda za svaki pojedini projekt, program i sličnu aktivnost u koji se ulažu sredstva Fonda.
Sredstva subvencije Fonda ne mogu se isplatiti dok korisnik sredstava ne osigura ugovorene instrumente osiguranja plaćanja iz stavka 1. ovog članka.
Programom rada, natječajem odnosno javnim pozivom utvrđuje se maksimalni iznos sredstava Fonda po pojedinom projektu, programu i sličnoj aktivnosti u koje Fond ulaže sredstva.
Radi osiguranja realizacije projekta, programa i slične aktivnosti u koji se ulažu sredstva pomoći Fond može u uvjetima natječaja ili javnog poziva, odnosno prije sklapanja ugovora po neposrednom zahtjevu, utvrditi minimalne zahtjeve s potrebnim instrumentima osiguranja sredstava, dok se ugovorom utvrđuju odgovarajući instrumenti osiguranja plasmana sredstava Fonda za svaki pojedini projekt, program i sličnu aktivnost u koji se ulažu sredstva Fonda.
Sredstva pomoći Fonda ne mogu se isplatiti dok korisnik sredstava ne osigura ugovorene instrumente osiguranja plaćanja iz stavka 2. ovog članka.
Članak 18. (NN 29/14)
Fond sredstva donacija daje iz prihoda ostvarenih iz izvora propisanih zakonom, a može ih davati i iz inozemnih prihoda ako je posebnim ugovorom s inozemnom financijskom institucijom koja osigurava sredstva ugovoreno dodjeljivanje sredstava putem donacije.
Članak 19. (NN 29/14)
Kod davanja zajmova, subvencija, pomoći i donacija Fond ima aktivnu ulogu u procjeni izvedivosti ulaganja sredstava i očekivanih pozitivnih učinaka na okoliš i energetsku učinkovitost.
Fond neće dati zajam, subvenciju, pomoć i donaciju ako utvrdi da je sporna izvedivost ulaganja sredstava koja se namjeravaju uložiti te da se ne mogu očekivati pozitivni učinci na okoliš i energetsku učinkovitost.
Fond neće dodjeljivati državne potpore za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost poduzetnicima u teškoćama sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske o objavljivanju pravila o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje sadržanih u Smjernicama Zajednice za državne potpore za sanaciju i restrukturiranje poduzetnika u teškoćama.
Fond neće pustiti odobreni zajam, subvenciju ili pomoć u tečaj, odnosno doznačiti donaciju korisniku koji nema ispunjene sve uvjete koji mu omogućuju uredno i namjensko korištenje odobrenih sredstava.
Fond će odobrena sredstva doznačiti korisniku u roku, na način i pod uvjetima utvrđenim ugovorom, te na temelju dostavljene ovjerene vjerodostojne knjigovodstvene dokumentacije.
Brisan.
Članak 21.
U slučaju da je neka obročna obveza po zajmu dospjela a nije plaćena, Fond će upotrijebiti onaj instrument osiguranja od kojeg se očekuje najbrža naplata dospjele obveze.
Ako Fond ocijeni da su razlozi neispunjavanja obveza opravdani može ugovoriti drugačije uvjete otplate zajma te sklopiti dodatak ugovoru.
Članak 22. (NN 29/14)
Sredstva Fonda bez obzira radi li se o izravnom ili neizravnom financiranju imaju namjenski karakter.
Korisnici sredstava Fonda dužni su dodijeljena sredstva koristiti namjenski, u skladu s odlukom o odabiru korisnika i dodjeli sredstava Fonda, na način i u rokovima utvrđenim ugovorom o korištenju sredstava Fonda.
Za slučaj nenamjenskog korištenja sredstava korisnik je dužan iznos nenamjenski utrošenih sredstava vratiti Fondu zajedno s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom tekućom od dana primitka sredstava pa do dana povratka na račun Fonda i nadoknaditi nanesenu štetu Fondu sukladno odredbi članka 20. stavka 6. Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te odgovarajućim odredbama Zakona o obveznim odnosima.
Članak 23. (NN 155/14)
Sredstva Fonda moraju biti korištena sukladno njihovoj namjeni i u rokovima korištenja kako je to utvrđeno natječajem, javnim pozivom ili ugovorom.
U slučaju dodjeljivanja sredstava po obrocima, korisnik sredstava dužan je dokumentirati namjensko korištenje za svaki obrok odnosno ovjerenu knjigovodstvenu dokumentaciju posebno, kao i za cijeli iznos korištenih sredstava Fonda.
Članak 24. (NN 42/12, 73/13, 29/14, 155/14)
(1) Korisnici sredstava iz članka 2. ovog Pravilnika, kod dodjeljivanja sredstava Fonda, mogu ostvariti sredstva Fonda najviše do:
1. 100% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja ukoliko se radi o:
– sanaciji lokacija visokoopterećenim opasnim otpadom, određenim strateškim ili planskim dokumentima Republike Hrvatske,
– programima, projektima i sličnim aktivnostima od posebne važnosti za zaštitu okoliša i prirode, energetsku učinkovitost te obnovljive izvore energije u Republici Hrvatskoj, na temelju odluke Vlade Republike Hrvatske, a na prijedlog nadležnog ministarstva,
– osiguravanju odgovarajuće razine pripremljenosti projekata, programa i sličnih aktivnosti koji se pripremaju za prijavu na financiranje ili sufinanciranje iz fondova Europske unije, odnosno koji se organiziraju i financiraju ili sufinanciraju od strane međunarodnih organizacija, financijskih institucija i tijela te drugih pravnih osoba ili
– pripremi projektne dokumentacije, programske dokumentacije i sličnih pripremnih aktivnosti u cilju uspostave cjelovitog sustava gospodarenja otpadom, te ostvarivanja nacionalnih ciljeva poboljšanja energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije, sve sukladno strateškim i planskim dokumentima Republike Hrvatske u području zaštite okoliša i energetske učinkovitosti;
– provedbi Programa mjerenja razine onečišćenosti u državnoj mreži,
– programima, projektima i drugim sličnim aktivnostima od posebne važnosti za zaštitu zraka, ublažavanje i prilagodbu klimatskim promjenama, sve sukladno strateškim i planskim dokumentima Republike Hrvatske u području zaštite okoliša i energetske učinkovitosti.
2. 80% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja ukoliko se radi o:
– građenju objekata za gospodarenje otpadom u cilju uspostave cjelovitog sustava gospodarenja otpadom, osim regionalnih odnosno županijskih centara za gospodarenje otpadom,
– programima, projektima i sličnim aktivnostima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području posebne državne skrbi Republike Hrvatske i u prvoj skupini otoka, sve sukladno posebnim propisima,
– prvoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 75% prosjeka Republike Hrvatske, odnosno o prvoj skupini jedinica lokalne samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50% prosjeka Republike Hrvatske, sukladno posebnom propisu,
-programima, projektima, zahvatima i sličnim aktivnostima koji se provode u svrhu zaštite, održavanja, očuvanja i upravljanja zaštićenim dijelovima prirode, sukladno posebnom propisu.
3. 60% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja ukoliko se radi o:
– programima, projektima i sličnim aktivnostima koji se provode, odnosno korisnicima koji se nalaze na području druge skupine otoka, odnosno na području određenom kao brdsko-planinsko područje, sve sukladno posebnim propisima ili
– drugoj skupini jedinica područne (regionalne) samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti između 75% i 100% prosjeka Republike Hrvatske odnosno o drugoj skupini jedinica lokalne samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti između 50% i 75% prosjeka Republike Hrvatske;
4. 40% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja ukoliko se programi, projekti i druge slične aktivnosti provode, odnosno ukoliko se korisnici nalaze na područjima koja nisu obuhvaćena točkama 2. i 3. ovog stavka.
(2) Iznimno od stavka 1., korisnici sredstava, mogu ostvariti sredstva Fonda najviše do:
1. 90% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja ukoliko se radi o:
– sanacijama odlagališta otpada koja se provode, odnosno čiji korisnici se nalaze na području posebne državne skrbi Republike Hrvatske, u prvoj skupini otoka, odnosno na području proglašenom kao zaštićeno područje prirode, ili spadaju u prvu skupinu jedinica područne (regionalne) samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 75% prosjeka Republike Hrvatske odnosno u prvu skupinu jedinica lokalne samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50% prosjeka Republike Hrvatske, sukladno posebnom propisu, sve sukladno posebnim propisima,
2.75% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja ukoliko se radi o:
– sanacijama odlagališta otpada koja se provode, odnosno čiji korisnici se nalaze na području druge skupine otoka, odnosno na području određenom kao brdsko-planinsko područje, ili spadaju u drugu skupinu jedinica područne (regionalne) samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti između 75% i 100% prosjeka Republike Hrvatske odnosno u drugu skupinu jedinica lokalne samouprave čija je vrijednost indeksa razvijenosti između 50% i 75% prosjeka Republike Hrvatske, sve sukladno posebnim propisima,
3. 60% opravdanih troškova ukupne vrijednosti ulaganja ukoliko se radi o:
– sanacijama odlagališta otpada koja se provode, odnosno čiji se korisnici nalaze na područjima koja nisu obuhvaćena točkama 1. i 2. ovog stavka.
(3) Fond donosi Pregled dodjele sredstava Fonda prema područjima iz stavka 1. ovog članka.
Članak 25. (NN 155/14)
Brisan.
Brisan.
Članak 27. (NN 155/14)
Brisan.
Brisan.
Članak 29. (NN 155/14)
Brisan.
Članak 30. (NN 155/14)
Brisan.
Članak 31. (NN 29/14)
Korisnici sredstava Fonda dužni su sufinancirati programe, projekte i slične aktivnosti u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u okviru omjera navedenih u članku 24. ovoga Pravilnika, te pružiti dokaze o izvedivosti i mogućnosti financijskog praćenja ulaganja.
Dokazi u smislu stavka 1. ovoga članka utvrđuju se natječajem i javnom pozivu.
Članak 32. (NN 29/14)
Fond prati izvođenje projekta, programa i sličnih aktivnosti sukladno odluci o odabiru korisnika i dodjeli sredstava Fonda odnosno zaključenom ugovoru bez obzira da li su sredstva dodijeljena kao zajam, subvencija, pomoć ili donacija.
Ugovori o dodjeli sredstava Fonda moraju pored uobičajenih odredbi sadržavati odredbe o načinu kontrole izvođenja projekata, programa i sličnih aktivnosti, o načinu i učestalosti obavješćivanja Fonda te o mjerama zbog neispunjavanja ugovornih obveza, a posebno o mjerama zbog nenamjenskog korištenja sredstava Fonda.
Članak 33. (NN 29/14)
Fond ima pravo uvida u svu dokumentaciju vezanu uz procjenu izvedivosti ulaganja i očekivanih učinaka na okoliš, odnosno energetsku učinkovitost, te sudjeluje u praćenju i kontroli izvođenja zahvata i namjenskog korištenja sredstava koja je dodijelio.
Članak 34. (NN 29/14)
Fond prati i kontrolira namjensko korištenje sredstava na temelju izvješća i pribavljene dokumentacije koju je dužan izraditi korisnik sredstava, i koja mora imati količinske i financijske pokazatelje potrebne za kvalitetno praćenje ulaganja sredstava Fonda.
Korisnik sredstava dužan je dostaviti Fondu izvješća:
– u svako vrijeme na zahtjev Fonda i u rokovima utvrđenim ugovorom,
– završno izvješće najkasnije 60 dana po dovršetku ulaganja.
Članak 35.
Korisnik sredstava dužan je bez odgađanja izvijestiti Fond o:
– svim mogućim odstupanjima od ugovorenog ulaganja,
– o svakoj situaciji koja sprječava ili odugovlači tijek radova, odnosno ostvarivanje ulaganja te o mjerama za otklanjanje uzroka,
– statusnim i drugim bitnim organizacijskim i kadrovskim promjenama koje mogu utjecati na tijek ulaganja,
– promjeni zakonskog zastupnika,
– o drugim pitanjima utvrđenim ugovorom.
Članak 36.
Fond može otkazati ili odložiti plaćanje ugovorenih sredstava korisniku, te zahtijevati vraćanje sredstava ako korisnik:
– dodijeljena sredstva dijelom ili u cijelosti troši nenamjenski,
– nije dao Fondu kod dobivanja njegovih sredstava, odnosno pri sklapanju ugovora istinite ili točne podatke,
– ne postiže očekivane učinke ulaganja, ili ne poštuje odredbe ugovora ili općih akata Fonda ako se ugovor poziva na njegove odredbe,
– nepravilno koristi sredstava Fonda i odstupa od preuzetih ugovorenih obveza,
– ne podmiruje ugovorene obveze, odnosno ne prati ulaganja na način kako je to utvrđeno ugovorom,
– prestane s redovnim poslovanjem ili postane financijski nesposoban da prati daljnji tijek ulaganja,
– svojim poslovanjem prouzrokuje uvođenje stečajnog, likvidacijskog, ovršnog odnosno drugog postupka koji onemogućava ostvarivanje ugovorenog ulaganja.
U slučaju manjeg odstupanja korisnika sredstava Fonda od ugovorenih obveza na prijedlog direktora Upravni odbor može odlučiti da se ugovor preispita i dopunama ugovora omogući nastavak ulaganja ako se takvom dopunom osigurava ostvarivanje ciljeva projekta, programa ili druge ugovorene aktivnosti u području zaštite okoliša i energetskoj učinkovitost, ili pak osigurava javni interes u zaštiti okoliša i energetskoj učinkovitosti.
Zahtjevi i ponude na natječaj i javni poziv za dodjelu sredstava Fonda ocjenjuju se sukladno uvjetima propisanim ovim Pravilnikom, te sukladno kriterijima i mjerilima koji su pobliže određeni natječajem odnosno javnim pozivom.
Kriteriji i mjerila za ocjenjivanje ponuda i određivanja prednosti pri dodjeli sredstava Fonda uključuju tehničke i financijske kriterije i mjerila koji se podrobnije utvrđuju natječajem odnosno javnim pozivom radi sufinanciranja programa, projekata i sličnih aktivnosti u području zaštite okoliša i energetske učinkovitosti.
Ocjenjivanje neposrednih zahtjeva za dodjelom sredstava Fonda vrši se na temelju tehničkih i financijskih kriterija i mjerila, uzimajući u obzir namjenu i raspoloživost sredstava Fonda.
Kod dodjele zajmova, subvencija, pomoći i donacija relevantan je stupanj izvedivosti ulaganja te sposobnost korisnika sredstava prema kriterijima koji uključuju tehničke i financijske kriterije i mjerila.
Članak 38. (NN 29/14)
Brisan.
Članak 39. (NN 29/14)
Brisan.
Na temelju ocjene ponuda na natječaj i ostvarenom broju bodova zaprimljene ponude uvrštavaju se na listu ponuditelja s obzirom na ukupno ostvaren broj bodova.
U slučaju da je po bilo kojem od kriterija utvrđenog javnim natječajem dodijeljeno nula (0) bodova, Fond će odbiti ponudu ili u skladu s uvjetima natječaja zatražiti dopunu ponude u za to određenom roku.
Odluku o odabiru korisnika i dodjeli sredstava Fonda na temelju natječaja javnog poziva odnosno neposrednog zahtjeva donosi direktor Fonda.
Članak 41. (NN 29/14)
Na temelju odluke iz članka 40. ovog Pravilnika direktor Fonda s korisnikom sredstava sklapa ugovor o korištenju sredstava Fonda, u svrhu praćenja namjenskog korištenja sredstava Fonda te reguliranja međusobnih prava i obveza.
Ugovorom iz stavka 1. ovog članka utvrđuju se iznosi odobrenih sredstava Fonda, dinamika njihove dodjele, uvjeti i način korištenja dodijeljenih sredstava, način praćenja namjenskog korištenja dodijeljenih sredstava, te uređuju ostala međusobna prava i obveze korisnika sredstava i Fonda.
Članak 41a. (NN 132/21)
(1) Prihvatljivi troškovi su stvarni troškovi ukupne vrijednosti ulaganja u programe, projekte i slične aktivnosti korišteni isključivo za provedbu istih i ostvarenje njihovih ciljeva.
(2) Opravdane troškove Fond određuje natječajem odnosno javnim pozivom te odlukom o odabiru korisnika i dodjeli sredstava Fonda i sklopljenom ugovoru o korištenju sredstava Fonda.
(3) Kako bi se troškovi programa, projekata i sličnih aktivnosti smatrali prihvatljivima, isti moraju biti:
– izravno povezani s aktivnostima koje se obavljaju tijekom provedbe programa, projekata i sličnih aktivnosti i dovode do postizanja svrhe i ciljeva istih,
– navedeni u troškovniku programa, projekta i slične aktivnosti,
– nastali kod korisnika sredstava/partnera,
– nastali tijekom razdoblja provedbe programa, projekata i sličnih aktivnosti,
– plaćeni do kraja razdoblja prihvatljivosti troškova i
– razumni, opravdani te udovoljavati zahtjevima dobrog financijskog upravljanja, osobito u pogledu ekonomičnosti i učinkovitosti, uvažavajući pravila javne nabave, pravila o potporama i druge pozitivne propise RH.
(4) Neprihvatljivi troškovi su troškovi koje Fond ne sufinancira te ih snosi korisnik sredstava. Korisnik sredstava snosi i prihvatljive troškove koji se ne financiraju sredstvima Fonda već sredstvima korisnika, ne smatraju se opravdanima za Fond, kao i troškove koji su sukladno odluci o odabiru korisnika i dodjeli sredstava Fonda i sklopljenom ugovoru o korištenju sredstava Fonda trebali biti financirani sredstvima Fonda, ali je naknadnom provjerom utvrđeno da isti nisu prihvatljivi jer nisu u skladu s odredbama ugovora i/ili primjenjivih propisa i/ili su naknadno proglašeni neprihvatljivima.
Članak 41b. (NN 132/21)
(1) Razdoblje prihvatljivosti troškova je razdoblje unutar kojeg trošak mora nastati i biti plaćen.
(2) Razdoblje prihvatljivosti troškova počinje danom objave natječaja ili javnog poziva odnosno danom prijave na natječaj ili javni poziv u slučajevima utvrđenim posebnim propisom odnosno danom podnošenja neposrednog zahtjeva za dodjelom sredstava Fonda, dok će završetak razdoblja prihvatljivosti troškova biti određen javnim pozivom odnosno javnim natječajem.
(3) Iznimno od stavka 2. ovog članka razdoblje prihvatljivosti troškova može započeti prije dana objave natječaja ili javnog poziva ako je tako određeno tim natječajem ili javnim pozivom.
(4) Razdoblje provedbe programa, projekta i slične aktivnosti je razdoblje koje započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. Trošak iz stavka 1. ovog članka mora nastati u razdoblju provedbe programa, projekta i slične aktivnosti da bi bio prihvatljiv za financiranje.
(5) Iznimno, ukoliko se radi o programima, projektima i sličnim aktivnostima financiranim iz programa i fondova Europske unije ili drugih međunarodnih organizacija i institucija ili koji se provode temeljem programa ili odluka Vlade RH odnosno nekog drugog nadležnog tijela, razdoblje prihvatljivosti troškova može započeti danom stupanja na snagu odluke o dodjeli bespovratnih sredstava ili danom stupanja na snagu programa ili odluke Vlade RH odnosno drugog odgovarajućeg akta nadležnog tijela.
Članak 42.
Pozivi za javno prikupljanje ponuda radi korištenja sredstava Fonda objavljeni prije stupanja na snagu ovoga Pravilnika dovršit će se s uvjetima propisanim u objavljenim pozivima.
Postupci započeti prema Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda (»Narodne novine« br. 183/04) dovršit će se prema odredbama tog Pravilnika.
Članak 43.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaju važiti odredbe Pravilnika o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda (»Narodne novine« broj 183/04).
Članak 44.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Članak 2.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Članak 2.
Postupci započeti prema Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda, odnosno postupci u kojima je donesena odluka o dodjeli sredstava Fonda dovršit će se prema odredbama tog Pravilnika.
Članak 3.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Članak 29.
Postupci započeti prema Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda (»Narodne novine« 18/09, 42/12 i 73/13), dovršit će se prema odredbama tog Pravilnika.
Iznimno, započeti postupci sanacija odlagališta otpada koji se provode sukladno Pravilniku iz stavka 1. ovoga članka dovršit će se, na zahtjev korisnika sredstava, sukladno odredbama ovog Pravilnika, od dana stupanja na snagu istoga.
Članak 30.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Članak 17.
Postupci započeti prema Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda (»Narodne novine« 18/09, 42/12, 73/13 i 29/14), dovršit će se prema odredbama tog Pravilnika.
Članak 18.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Članak 3.
Postupci pokrenuti prema Pravilniku o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda (»Narodne novine« 18/09, 42/12, 73/13, 29/14 i 155/14) dovršit će se prema odredbama tog Pravilnika.
Članak 4.
Ovaj Pravilnik o dopunama Pravilnika o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.