Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

Objavljeno u NN 51/2018 (4.6.2018.):

 

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Miroslav Šeparović, predsjednik, te suci Andrej Abramović, Ingrid Antičević Marinović, Mato Arlović, Snježana Bagić, Branko Brkić, Mario Jelušić, Lovorka Kušan, Josip Leko, Davorin Mlakar, Rajko Mlinarić, Goran Selanec i Miroslav Šumanović, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti drugog propisa s Ustavom Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 56/90., 135/97., 113/00., 28/01., 76/10. i 5/14.) i zakonom, na sjednici održanoj 23. travnja 2018. donio je

 

ODLUKU

I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom te se ukida:

– alineja a) tetovaže na vidljivim mjestima koje ne prekriva ljetna policijska odora i tetovaže neprimjerenog sadržaja, točke 69. Bolesti, stanja i anomalije koji su uočljivi, odjeljka XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, Priloga 1. – Mjerila posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti osoba iz članka 1. ovog pravilnika, Pravilnika o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za osobu koja se prima u policiju i policijskog službenika te o sastavu i načinu rada zdravstvenih komisija u ovlaštenim zdravstvenim ustanovama, broj: 511-01-152-38600-2012 od 5. listopada 2012. i klasa: 011-02/18-01/30, ur. broj: 511-01-151-18-2 od 12. travnja 2018. (»Narodne novine« broj 113/12. i 37/18.).

II. U ukinutom dijelu Pravilnik o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za osobu koja se prima u policiju i policijskog službenika te o sastavu i načinu rada zdravstvenih komisija u ovlaštenim zdravstvenim ustanovama, broj: 511-01-152-38600-2012 od 5. listopada 2012. i klasa: 011-02/18-01/30, ur. broj: 511-01-151-18-2 od 12. travnja 2018. (»Narodne novine« broj 113/12. i 37/18.), prestaje važiti 31. prosinca 2018.

III. Ova odluka objavit će se u »Narodnim novinama«.

i

 

RJEŠENJE

Obustavlja se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom točke 69. Bolesti, stanja i anomalije koji su uočljivi, alineje a) sve tetovaže na uočljivim mjestima i veće tetovaže, odjeljka XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, Priloga 1. – Mjerila zdravstvene sposobnosti policijskih službenika, Pravilnika o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne duševne i tjelesne sposobnosti policijskih službenika Ministarstva unutarnjih poslova broj: 511-01-52-12727-06 od 10. svibnja 2006., broj: 511-01-52-12727/5-06 od 20. ožujka 2007. i broj: 511-01-152-15310-08 od 30. prosinca 2008. (»Narodne novine« broj 54/06., 34/07. i 4/09.).

Obrazloženje odluke

I. POSTUPAK PRED USTAVNIM SUDOM

1. Andrija Krivak iz Zagreba, (u daljnjem tekstu: predlagatelj) podnio je Ustavnom sudu 21. travnja 2010. prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom točke 69. alineje a), odjeljka XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, Priloga 1. – Mjerila zdravstvene sposobnosti policijskih službenika.

Navedeni prilog sastavni je dio Pravilnika o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne duševne i tjelesne sposobnosti policijskih službenika Ministarstva unutarnjih poslova broj: 511-01-52-12727-06 od 10. svibnja 2006., broj: 511-01-52-12727/5-06 od 20. ožujka 2007. i broj: 511-01-152-15310-08 od 30. prosinca 2008. (»Narodne novine« broj 54/06., 34/07. i 4/09.; u daljnjem tekstu: Pravilnik:54/06-4/09), a osporena točka 69. Bolesti stanja i anomalije koji su uočljivi, alineja a) sve tetovaže na uočljivim mjestima i veće tetovaže, propisuje mjerila za ocjenu, s obzirom na prisutnost tetovaža, zdravstvene sposobnosti kandidata za prijam u državnu službu na poslovima policijskih službenika, kandidata za školovanje za rad na poslovima policijskih službenika i policijskih službenika.

Pravilnik:54/06-4/09 donio je ministar unutarnjih poslova na temelju članka 129. stavka 2. alineje 17. Zakona o policiji (»Narodne novine« broj 129/00., 41/08. i 76/09.; u daljnjem tekstu: Zakon o policiji:129/00-76/09).

2. Zakon o policiji (»Narodne novine« broj 34/11., 130/12, 89/14. – vjerodostojno tumačenje članka 126. stavka 1. u vezi s člancima 60., 62. i 63. Zakona o policiji, 151/14., 33/15. i 121/16.; u daljnjem tekstu: Zakon o policiji:34/11-121/16), stupio je na snagu 31. ožujka 2011., kada je prestao važiti Zakon o policiji:129/00-76/09.

Na temelju članka 47. stavaka 3. i 4. Zakona o policiji:34/11-121/16 (vidi točku 17. ove odluke i rješenja), ministar unutarnjih poslova uz suglasnost ministra zdravlja donio je Pravilnik o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za osobu koja se prima u policiju i policijskog službenika te o sastavu i načinu rada zdravstvenih komisija u ovlaštenim zdravstvenim ustanovama broj: 511-01-152-38600-2012 od 5. listopada 2012. (»Narodne novine« broj 113/12.; u daljnjem tekstu: Pravilnik:113/12), koji je stupio na snagu 20. prosinca 2012.

Sastavni dio Pravilnika:113/12 je Prilog 1. – Mjerila posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti osoba iz članka 1. ovog pravilnika (kandidata za prijam u policiju, kandidata za prijam na obrazovanje za obavljanje policijskih poslova, vježbenika i osoba na probnom radu u policiji i policijskih službenika – op. Ustavnog suda), koji sadrži tablicu s mjerilima zdravstvene sposobnosti i popisom bolesti i zdravstvenih stanja koja čine zapreku za obavljanje poslova policijskih službenika. U toj se tablici navodi, u odjeljku XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, točki 69. Bolesti, stanja i anomalije koji su uočljivi, alineji a), »sve tetovaže na uočljivim mjestima i veće tetovaže (> 10 cm), tetovaže asocijalnog sadržaja«.

Stupanjem na snagu 20. prosinca 2012. Pravilnika:113/12 prestao je važiti Pravilnik:54/06-4/09.

Pravilnik:113/12 izmijenjen je i dopunjen Pravilnikom o izmjenama i dopuni Pravilnika o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za osobu koja se prima u policiju i policijskog službenika te o sastavu i načinu rada zdravstvenih komisija u ovlaštenim zdravstvenim ustanovama, klasa: 011-02/18-01/30, ur. broj: 511-01-151-18-2 (u daljnjem tekstu: Pravilnik o izmjenama i dopuni Pravilnika:113/12).

Njega je, na temelju članka 47. stavaka 3. i 4. Zakona o policiji:34/11-121/16, 12. travnja 2018. donio ministar unutarnjih poslova uz suglasnost ministra zdravstva, objavljen je u »Narodnim novinama« broj 37 od 20. travnja 2018. i stupio je na snagu 21. travnja 2018., tj. prvog dana od dana objave u »Narodnim novinama« – članak 4.

Za potrebe ovog ustavnosudskog postupka za Pravilnik:113/12 i njegove navedene izmjene i dopunu koristit će se kratica Pravilnik:113/12-37/18.

3. Na temelju članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst; u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) Ustavni sud je, o predlagateljevu prijedlogu, od Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske zatražio i dobio očitovanje broj: 511-01-152-33301/2-2013 od 14. svibnja 2013.

4. Također, Ustavni sud je od predlagatelja zatražio i dobio očitovanje u pogledu nastavka vođenja ustavnosudskog postupka s obzirom na prestanak važenja Pravilnika:54/06-4/09 i stupanje na snagu Pravilnika:113/12.

5. Predlagatelj je podneskom od 7. travnja 2014. predložio Ustavnom sudu da nastavi postupak radi ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom Pravilnika:113/12.

U navedenom je podnesku predlagatelj istaknuo:

»2. Predlažem Ustavnom sudu Republike Hrvatske nastavak postupka ocjene suglasnosti drugog propisa s Ustavom i zakonom u odnosu na Pravilnik o sastavu i načinu rada zdravstvenih komisija za ocjenu zdravstvene sposobnosti za obavljanje poslova policijskog službenika (Narodne novine broj: 113/2012 – Pravilnik/12) obzirom na istovjetnost sadržaja i nomenklature osporavanih odredbi Pravilnika/06 iz prijedloga od 21.04.2010. i odredbi Pravilnika/12.«

II. PROPISANA MJERILA POSEBNE PSIHIČKE I TJELESNE ZDRAVSTVENE SPOSOBNOSTI KANDIDATA I POLICIJSKIH SLUŽBENIKA S OBZIROM NA PRISUTNOST TETOVAŽA

a) Pravilnik:54/06-4/09

6. Člancima 1., 3. i 4. Pravilnika:54/06-4/09 bilo je propisano:

»Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se mjerila i način utvrđivanja posebne duševne i tjelesne sposobnosti (u daljnjem tekstu: zdravstvena sposobnost) koju moraju ispunjavati:

1. kandidati za prijam u državnu službu na poslovima policijskog službenika

2. kandidati za školovanje za rad na poslovima policijskog službenika

3. policijski službenici.

Ovim Pravilnikom utvrđuje se i način osnivanja te sastav zdravstvene komisije (u daljnjem tekstu: Komisija) kao i postupak utvrđivanja zdravstvene sposobnosti osoba iz stavka 1. ovog članka.«

»Članak 3.

Mjerila zdravstvene sposobnosti za osobe iz članka 1. stavka 1. ovog Pravilnika te popis bolesti i zdravstvenih stanja koja čine zapreku za obavljanje poslova policijskih službenika utvrđeni su u Prilogu 1., koji je sastavni dio ovog Pravilnika te se za svaku pregledanu osobu evidentiraju na zdravstvenom kartonu. Obrazac zdravstvenog kartona tiskan je u Prilogu 2. ovog Pravilnika.

Zdravstvena sposobnost policijskih službenika na sistematskom kontrolnom pregledu te izvanrednom kontrolnom pregledu utvrđuje se mjerilima iz stavka 1. ovog članka prilagođenim prirodnom opadanju pojedinih funkcija u skladu sa životnom dobi i radnim stažom policijskog službenika.

Članak 4.

Zdravstvena sposobnost osoba iz članka 1. stavka 1. točaka 1. i 2. ovoga Pravilnika utvrđuje se na prethodnom zdravstvenom pregledu, na temelju:

1. pregleda i nalaza specijaliste medicine rada,

2. laboratorijskog (uključujući testiranje na droge u organizmu) i rendgenološkog (srce, pluća) nalaza, EKG-a, spirometrije, neurološkog i psihijatrijskog pregleda i nalaza, oftalmološkog i otorinolaringološkog te pregleda i nalaza stomatologa,

3. nalaza psihologa,

4. pregleda i nalaza ginekologa kada je kandidat ženska osoba,

5. povijesti bolesti pacijenta koju izdaje izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite, posebno s podacima o kroničnim i duševnim bolestima i stanjima.

Zdravstvena sposobnost policijskih službenika utvrđuje se sistematskim kontrolnim pregledom te izvanrednim kontrolnim pregledom, na temelju:

1. pregleda i nalaza specijaliste medicine rada,

2. laboratorijskog nalaza, EKG-a, pregleda ortoreterom, audiometrijskog nalaza, spirometrije,

3. nalaza psihologa,

4. pregleda i nalaza specijaliste neuropsihijatra ili psihijatra,

5. povijesti bolesti pacijenta koju izdaje izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite, posebno s podacima o kroničnim i duševnim bolestima i stanjima.

Osim pregleda navedenih u stavku 1. i 2. ovog članka, ovisno o indikacijama, Komisija može odrediti obavljanje dodatnih pretraga i pregleda u ovlaštenoj zdravstvenoj ustanovi ili na način da pregledana osoba bude upućena svom liječniku primarne zdravstvene zaštite, i to najčešće radi:

– psihijatrijskog, psihologijskog, internističkog, fizijatrijskog, ginekološkog ili neurološkog pregleda, odnosno obavljanja RTG pretrage, ergometrije, ultrazvučne pretrage određenih organa, EEG pretrage, izuzimanja vlasi i vještačenja istih radi utvrđivanja prisutnosti droge u organizmu i drugo.«

Legenda i odjeljak XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, točka 69. alineja a) Priloga 1. Pravilnika:54/06-4/09 glasili su:

»PRILOG 1

MJERILA ZDRAVSTVENE SPOSOBNOSTI POLICIJSKIH SLUŽBENIKA

LEGENDA:

A) policijski službenici specijalne i interventne policije, protueksplozijske zaštite te policijski službenici u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji su raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

B) policijski službenici SSS koji u obavljanju službenih zadaća primjenjuju policijske ovlasti u Ravnateljstvu policije, policijskim upravama i policijskim postajama te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji nisu raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

C) policijski službenici VŠS i VSS, koji u obavljanju službenih zadaća primjenjuju policijske ovlasti, u Ravnateljstvu policije, policijskim upravama i policijskim postajama te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji nisu raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

D) policijski službenici SSS, VŠS i VSS u drugim ustrojstvenim jedinicama

oznaka: + = sposoban

oznaka: – = nesposoban

oznaka: * = ovisno o radnom mjestu

oznaka: x = primjena obvezne metode odnosno

faktora ovisno o zahtjevima radnog mjesta

 

 

prethodni

kontrolni

 

 

 

 

 

< 30 god.

30 – 45 g.

> 45 g.

(...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XII Bolesti kože i potkožnog tkiva

A

B

C

D

A

B

C

D

A

B

C

D

A

B

C

D

(…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

69. Bolesti, stanja i anomalije koji su uočljivi:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a) sve tetovaže na uočljivim mjestima i veće tetovaže

-

-

-

-

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

(…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(...)«

b) Pravilnik:113/12

7. Člancima 1., 3. i 4. Pravilnika:113/12 propisano je:

»Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se mjerila i način utvrđivanja posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti (u daljnjem tekstu: zdravstvena sposobnost) koju moraju ispunjavati:

1. kandidati za prijam u policiju

2. kandidati za prijam na obrazovanje za obavljanje policijskih poslova

3. vježbenik i osoba na probnom radu u policiji

4. policijski službenici.

Ovim Pravilnikom utvrđuje se i način osnivanja te sastav i način rada zdravstvenih komisija u ovlaštenim zdravstvenim ustanovama (u daljnjem tekstu: Komisija) kao i postupak utvrđivanja zdravstvene sposobnosti osoba iz stavka 1. ovoga članka.«

»Članak 3.

Mjerila zdravstvene sposobnosti za osobe iz članka 1. stavka 1. ovoga Pravilnika te popis bolesti i zdravstvenih stanja koja čine zapreku za obavljanje poslova policijskih službenika utvrđeni su u Prilogu 1, koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio te se za svaku pregledanu osobu evidentiraju na zdravstvenom kartonu.

Obrazac zdravstvenog kartona tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio (Prilog 2).

Zdravstvena sposobnost policijskih službenika na sistematskom kontrolnom pregledu te izvanrednom kontrolnom pregledu utvrđuje se mjerilima iz stavka 1. ovoga članka prilagođenim prirodnom opadanju pojedinih funkcija u skladu sa životnom dobi i radnim stažom policijskog službenika.«

»Članak 4.

Zdravstvena sposobnost osoba iz članka 1. stavka 1. točke 1. i 2. ovoga Pravilnika utvrđuje se na prethodnom zdravstvenom pregledu, na temelju:

1. pregleda i nalaza specijaliste medicine rada,

2. laboratorijskog (uključujući testiranje na droge u organizmu) i rendgenološkog (srce, pluća) nalaza, EKG-a, spirometrije, neurološkog i psihijatrijskog pregleda i nalaza, oftalmološkog i otorinolaringološkog te pregleda i nalaza doktora dentalne medicine,

3. nalaza psihologa,

4. pregleda i nalaza ginekologa prema indikaciji,

5. potvrde i/ili ovjerenog izvoda iz osobnog zdravstvenog kartona koju izdaje izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite, posebice s podacima o kroničnim i psihičkim bolestima i stanjima,

6. medicinske dokumentacije o dosadašnjem liječenju.

Zdravstvena sposobnost policijskih službenika utvrđuje se sistematskim kontrolnim pregledom te izvanrednim kontrolnim pregledom, na temelju:

1. pregleda i nalaza specijaliste medicine rada,

2. laboratorijskog nalaza, EKG-a, pregleda ortoreterom, audiometrijskog nalaza, spirometrije,

3. nalaza psihologa,

4. pregleda i nalaza specijaliste neurologa i psihijatra,

5. potvrde i/ili ovjerenog izvoda iz osobnog zdravstvenog kartona koju izdaje izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite, posebice s podacima o kroničnim i psihičkim bolestima i stanjima,

6. medicinske dokumentacije o dosadašnjem liječenju.

Obrazac potvrde izabranog liječnika iz stavka 1. i 2. ovoga članka tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio (Prilog 3).

Osim pregleda navedenih u stavku 1. i 2. ovog članka, ovisno o indikacijama, Komisija može odrediti obavljanje dodatnih pretraga i pregleda u ovlaštenoj zdravstvenoj ustanovi ili na način da pregledana osoba bude upućena svom liječniku primarne zdravstvene zaštite, i to najčešće radi:

– psihijatrijskog, psihologijskog, internističkog, fizijatrijskog, ginekološkog, neurološkog pregleda te pregleda ortopeda i kirurga, odnosno obavljanja RTG pretrage, ergometrije, pretrage holterom EKG ili tlaka, ultrazvučne pretrage određenih organa, EEG pretrage, uzimanja urina ili izuzimanja vlasi i vještačenja istih radi utvrđivanja prisutnosti droge u organizmu.«

Legenda i odjeljak XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, točka 69. alineja a) Priloga 1. Pravilnika:113/12 glase:

»PRILOG 1

MJERILA POSEBNE PSIHIČKE I TJELESNE ZDRAVSTVENE SPOSOBNOSTI OSOBA IZ ČLANKA 1. OVOG PRAVILNIKA

LEGENDA:

A = policijski službenici specijalne i interventne policije, protueksplozijske zaštite te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji su raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

B = policijski službenici srednje stručne spreme koji u obavljanju službenih zadaća primjenjuju policijske ovlasti u Ravnateljstvu policije, policijskim upravama i policijskim postajama te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji nisu raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

C = policijski službenici sa završenim preddiplomskim sveučilišnim studijem ili stručnim studijem u trajanju od najmanje tri godine ili više stručne spreme i policijski službenici sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim stručnim studijem ili visoke stručne spreme koji u obavljanju službenih zadaća primjenjuju policijske ovlasti u Ravnateljstvu policije, policijskim upravama i policijskim postajama te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji nisu raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

D = policijski službenici srednje stručne spreme i policijski službenici sa završenim preddiplomskim sveučilišnim studijem ili stručnim studijem u trajanju od najmanje tri godine ili više stručne spreme i policijski službenici sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim stručnim studijem ili visoke stručne spreme u drugim ustrojstvenim jedinicama

oznaka: + = sposoban

oznaka: – = nesposoban

oznaka: * = ovisno o radnom mjestu

oznaka: x = obvezna psihološka obrada i primjena

psihologijskih instrumenata ovisno o radnom mjestu

 

 

prethodni

kontrolni

 

 

 

 

 

< 30 god.

30 – 45 g.

> 45 g.

(...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XII Bolesti kože i potkožnog tkiva

A

B

C

D

A

B

C

D

A

B

C

D

A

B

C

D

(…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

69. Bolesti, stanja i anomalije koji su uočljivi:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a) sve tetovaže na uočljivim mjestima i veće tetovaže (> 10 cm), tetovaže asocijalnog sadržaja

-

-

-

-

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

(…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(...)«

c) Izmjene i dopuna Pravilnika:113/12 izvršena 2018.

8. Pravilnikom o izmjenama i dopuni Pravilnika:113/12 izmijenjen je stavak 2. članka 4. Pravilnika:113/12 tako da isti glasi:

»Zdravstvena sposobnost policijskih službenika utvrđuje se sistematskim kontrolnim pregledom, na temelju:

1. pregleda i nalaza specijaliste medicine rada,

2. laboratorijskog nalaza (SE, KKS, GUK, trigliceridi, bilirubin, kreatinin, Fe, kolesterol, HDL-kolesterol, LDL-kolesterol, AST, ALT, GGT, urati, urin-kompletna pretraga), EKG-a, pregleda ortoreterom, audiometrijskog nalaza, spirometrije, UZV abdomena te UZV prostate i PSA (za muškarce iznad 40 godina života)

3. nalaza psihologa,

4. pregleda i nalaza specijaliste interne medicine i psihijatra,

5. pregleda i nalaza specijaliste ginekologa koji sadrži: transvaginalnu sonografiju (TVS) i Papa test te UZV dojki za žene do 40 godina života odnosno mamografiju ili UZV dojki za žene iznad 40 godina života

6. potvrde i/ili ovjerenog izvoda iz osobnog zdravstvenog kartona koji izdaje izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite, posebice s podacima o kroničnim i psihičkim bolestima i stanjima,

7. medicinske dokumentacije o dosadašnjem liječenju.«

Iza stavka 2. navedenog članka dodan je novi stavak 3. koji glasi:

»Zdravstvena sposobnost policijskih službenika utvrđuje se izvanrednim kontrolnim pregledom, na temelju:

1. pregleda i nalaza specijaliste medicine rada,

2. laboratorijskog nalaza, EKG-a, pregleda ortoreterom, audiometrijskog nalaza, spirometrije,

3. nalaza psihologa,

4. pregleda i nalaza specijaliste neurologa i psihijatra,

5. potvrde i/ili ovjerenog izvoda iz osobnog zdravstvenog kartona koju izdaje izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite, posebice s podacima o kroničnim i psihičkim bolestima i stanjima,

6. medicinske dokumentacije o dosadašnjem liječenju.«

Dosadašnji stavci 3. i 4. istog članka postali su stavci 4. i 5.

Prilog 1. Pravilniku:113/12 zamijenjen je novim Prilogom 1. čija legenda i odjeljak XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, točka 69. Bolesti, stanja i anomalije koji su uočljivi, alineja a) tetovaže na vidljivim mjestima koje ne pokriva ljetna policijska odora i tetovaže neprimjerenog sadržaja, glase:

»LEGENDA:

A = policijski službenici specijalne i interventne policije, protueksplozijske zaštite te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji su raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

B = policijski službenici srednje stručne spreme koji u obavljanju službenih zadaća primjenjuju policijske ovlasti u Ravnateljstvu policije, policijskim upravama i policijskim postajama te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji nisu raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

C = policijski službenici sa završenim preddiplomskim sveučilišnim studijem ili stručnim studijem u trajanju od najmanje tri godine ili više stručne spreme i policijski službenici sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim stručnim studijem ili visoke stručne spreme koji u obavljanju službenih zadaća primjenjuju policijske ovlasti u Ravnateljstvu policije, policijskim upravama i policijskim postajama te u ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za posebne poslove sigurnosti koji nisu raspoređeni na poslove neposrednog osiguranja štićenih osoba

D = policijski službenici srednje stručne spreme i policijski službenici sa završenim preddiplomskim sveučilišnim studijem ili stručnim studijem u trajanju od najmanje tri godine ili više stručne spreme i policijski službenici sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim stručnim studijem ili visoke stručne spreme u drugim ustrojstvenim jedinicama

oznaka: + = sposoban oznaka: – = nesposoban oznaka: * = ovisno o radnom mjestu

oznaka: x = obvezna psihološka obrada i primjena psihologijskih instrumenata ovisno o radnom mjestu

 

 

prethodni

kontrolni

 

 

 

 

 

< 30 god.

30 45 g.

> 45 g.

(...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XII Bolesti kože i potkožnog tkiva

A

B

C

D

A

B

C

D

A

B

C

D

A

B

C

D

(…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

69. Bolesti, stanja i anomalije koji su uočljivi:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a) tetovaže na vidljivim mjestima koje ne prekriva ljetna policijska odora i tetovaže neprimjerenog sadržaja

-

-

-

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

(…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(...)«

III. PRIGOVORI PREDLAGATELJA

9. U prijedlogu je predlagatelj naveo kako smatra da točka 69. alineja a), odjeljka XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, Priloga 1. Pravilnika:54/06-4/09 nije u suglasnosti s člancima 5. stavkom 1., 14. i 44. Ustava, te s člankom 9. stavkom 1. Zakona o suzbijanju diskriminacije (»Narodne novine« broj 85/08. i 112/12.)

U prijedlogu posebno ističe (pri citiranju sadržaja izostavljen je poseban način označavanja teksta):

»Posljedično, tetovirani kandidat bit će na prethodnom zdravstvenom pregledu ocijenjen zdravstveno nesposobnim i neće moći biti primljen u državnu službu odnosno na školovanje za rad na poslovima policijskog službenika.

(...) Naime, praveći razliku između netetoviranih i tetoviranih osoba osporeni Pravilnik krši Ustavom RH zajamčeno pravo na jednakost (čl. 14. Ustava RH), tj. zabranu diskriminacije (čl. 9. st. 1. ZSD) i pravo svih državljana RH da pod jednakim uvjetima budu primljeni u javne službe (čl. 44. Ustava RH). (...) U tom smislu smatram da osporavane odredbe Pravilnika dovode do izravne normativne diskriminacije kandidata s tetovažama na vidljivim mjestima i većim tetovažama u odnosu na netetovirane kandidate i tetovirane policijske službenike.

(...)

Da bi se spriječila diskriminacija na normativnoj razini čak je i zakonodavac ograničen u slobodi različitog uređivanja prava i obveza pravnih subjekata u usporedivim pravnim okolnostima (situacijama) prilikom donošenja zakona, tj. zakonskih mjera. U hrvatskom pravu takvo se ograničenje najbolje vidi iz čl. 16. st. 2. Ustava RH koji za svako ograničenje slobode ili prava (ljudska prava i temeljne slobode) traži da isto 'mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju'. Protokol 12. Europske konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, 1950. (EKZLJPTS), koji propisujući opću zabranu diskriminacije prilikom ostvarivanja bilo kojeg prava propisanog državnim pravom, predviđa mogućnost iznimki od navedenog pravila ali traži 'objektivno i razumno opravdanje' za to. (...) Drugim riječima, ako se različitim postupanjem ne postiže opravdan (legitiman) cilj (svrha) i ako ne postoji razuman odnos razmjernosti između uporabljenih sredstava i cilja koji se nastoji time postići, razlika u postupanju bit će diskriminatorna. (...)

(...)

Stvarni i odlučujući uvjet obavljanja posla. Da bi se u ovom slučaju zadovoljilo navedeno mjerilo, netetoviranost osobe morala bi biti stvarni i odlučujući uvjet obavljanja policijskog posla. Drugim riječima, trebalo bi dokazati da tetovirana osoba, zbog same te činjenice, ne samo da uopće ne može obavljati poslove policijskog službenika, već ih, kada bi ih teoretski i mogla obavljati ne bi mogla obavljati dovoljno uspješno (kvalitetno) kao što bi to bio slučaj s netetoviranom osobom. Naravno, potrebno je naglasiti da je stvarni i odlučujući uvjet za obavljanje posla potrebno razlikovati od uvjeta utvrđenih možebitnim društvenim predrasudama prema tetoviranim osobama.

Tetoviranje je postupak unošenja boje (pigmenta) pod kožu s namjerom oslikavanja iste iz različitih razloga. Postiže li se time učinak uljepšavanja ili ne pitanje je ukusa. 'Običaj tetoviranja poznat je još od davnine, služio je u magične svrhe, često za označavanje pripadnosti određenim plemenskim, klasnim ili vjerskim zajednicama, ili za obilježavanje robova, zatvorenika, prijestupnika i sl. Nekoć vrlo popularno među mornarima i vojnicima danas je postalo globalni pomodarski trend' (Vujić A. /gl.ur./: Opća i nacionalna enciklopedija u 20 knjiga /19. knjiga/, 2006., str. 263. i 264.). Tetoviranost je, ako uzmemo u obzir sam podnaslov osporavanih odredbi Pravilnika, naprosto stanje na koži i samo po sebi ne utječe na tjelesnu ili duševnu sposobnost zbog čega ne postoji razuman i uvjerljiv razlog da se na prethodnom zdravstvenom pregledu, samo zbog te činjenice, nekoga proglasi zdravstveno nesposobnim za obavljanje poslova policijskog službenika, odnosno da mu se onemogući da pod jednakim uvjetima bude primljen u javne službe. Ako je pak tetoviranost znak (simptom) neke bolesti, tada se ista mora moći medicinski odrediti – dijagnosticirati kao tjelesna ili duševna, a što za posljedicu može imati zdravstvenu nesposobnost osobe za obavljanje poslova policijskog službenika. Smatram da ista mjerila treba primijeniti i kada se radi o psihološkom testiranju kandidata. Sadržaj tetovaže svakako nam može reći nešto o osobnosti (ličnosti) tetovirane osobe, posebice o crtama osobnosti, točnije motivacijskim osobinama kao što su stavovi. Ipak, zbog trajnosti tetovaže ne možemo znati jesu li ti stavovi još uvijek onakvi kakvi su bili u trenutku tetoviranja. (...) Budući da se čovjekovi stavovi mijenjaju kroz život, nedopustivo je da netko zbog stavova koje je imao u mladosti ili naprosto zbog trenutka nepromišljenosti ispašta čitav život, pogotovo ako uzmemo u obzir da i počinitelji kaznenih djela imaju pravo na rehabilitaciju. Navedenom treba dodati i činjenicu da niti tetoviranje nije što je nekad bilo i da je ono danas najobičniji 'globalni pomodarski trend'. (...)

U okviru stvarnih i odlučujućih uvjeta za obavljanje poslova policijskog službenika potrebno je istaknuti i nedosljednost samog Pravilnika u tome da se tetoviranost uzima kao razlog zdravstvene nesposobnosti. Naime, osporavane odredbe Pravilnika propisuju da će kandidati s tetovažama na uočljivim mjestima i većim tetovažama biti ocijenjeni zdravstveno nesposobnima na prethodnom zdravstvenom pregledu – tetoviranost kao apsolutni razlog zdravstvene nesposobnosti, dok kod policijskih službenika podvrgnutih kontrolnom sistematskom zdravstvenom pregledu to neće nužno biti slučaj jer ovisno o radnom mjestu mogu odnosno ne moraju biti ocijenjeni zdravstveno nesposobnima – tetoviranost kao relativni razlog zdravstvene nesposobnosti.

(...)

Svrha Pravilnika trebala bi biti izdvojiti osobe, koje zbog bolesti, stanja, povrede ili njihove posljedice, odnosno zbog tjelesnog nedostatka koji je zapreka za uspješno obavljanje konkretnih poslova policijskog službenika, iz policijske službe (policijski službenici) odnosno onemogućiti primanje takvih osoba u državnu službu na poslovima policijskog službenika ili na školovanje za poslove policijskog službenika (kandidata). Iako je, općenito gledajući, takva opća svrha Pravilnika opravdana, to ne znači da je samim time opravdana i svrha svih ostalih odredbi Pravilnika koje služe, ili bi barem trebale služiti, ostvarenju te opće svrhe. Smatram da osporene odredbe Pravilnika nisu u skladu s inače opravdanom općom svrhom Pravilnika jer ni na koji razuman i uvjerljiv način ne pridonose ostvarenju te opće svrhe.«

10. Ustavni sud je tijekom ustavnosudskog postupka utvrdio kako Pravilnik:54/06-4/09, u dijelu u kojem je osporen prijedlogom i Pravilnik:113/12-37/18, u dijelu na koji ukazuje predlagatelj u svojem podnesku od 7. travnja 2014. (vidi točku 5. ove odluke i rješenja), u bitnome na istovjetan način propisuju tetovaže kao medicinski uvjetovanu kontraindikaciju ispunjavanju uvjeta posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti osobe koja se prima u policiju i policijskog službenika za obavljanje policijske službe.

Stoga, Ustavni sud utvrđuje da se u prijedlogu izneseni osporavajući razlozi odnose na točku 69. alineju a) odjeljka XII Bolesti kože i potkožnog tkiva, tablice Priloga 1., Pravilnika:113/12-37/18, te ih je u tom smislu ispitao.

IV. OČITOVANJE MINISTARSTVA UNUTARNJIH POSLOVA

11. U očitovanju Ministarstva unutarnjih poslova, broj: 511-01-152-33301/2-2013 od 14. svibnja 2013., navedeno je:

»Naime, sukladno točki 69. a) prethodno važećeg Pravilnika o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne duševne i tjelesne sposobnosti policijskih službenika MInistarstva unutarnjih poslova ('Narodne novine', broj: 54/06, 34/07 i 4/09) sve tetovaže na uočljivim mjestima i veće tetovaže predstavljale su zdravstvenu kontraindikaciju na prethodnom zdravstvenom pregledu za prijam u policiju.

Novim Pravilnikom o mjerilima i načinu utvrđivanja posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za osobu koja se prima u policiju i policijskog službenika te o sastavu i načinu rada zdravstvenih komisija u ovlaštenim zdravstvenim ustanovama ('Narodne novine', broj: 113/12) točka 69. a) je proširena i glasi: 'Sve tetovaže na uočljivim mjestima i veće tetovaže (> 10 cm) tetovaže asocijalnog sadržaja', predstavljaju zdravstvenu kontraindikaciju kako za prijam na obrazovanje za obavljanje policijskih poslova, tako i za prijam u policiju. Ovom promjenom definirana je dopuštena veličina tetovaže koja nije na uočljivom mjestu, ali isto tako i sadržajna odnosno simbolička poruka koju ona upućuje, čime su dijelom precizirani kriteriji u odnosu na prethodni Pravilnik.

Na kontrolnim sistematskim zdravstvenim pregledima policijskih službenika navedena točka Pravilnika predstavlja zdravstvenu kontraindikaciju ovisno o radnom mjestu policijskog službenika. Kako Pravilnikom nisu izričito definirana radna mjesta policijskih službenika na kojima bi se toleriralo postojanje tetovaže izvan gore navedenih kriterija, postojanje istih smatra se neprimjerenim kod policijskih službenika koji su u obavljanju policijskih poslova u neposrednom kontaktu s građanima. Sukladno podacima s prethodnih zdravstvenih pregleda za osobe koje se primaju u policiju postotak nesposobnih zbog tetovaže kreće se oko 1%.

Nadalje, odredba članka 9. stavka 1. Zakona o suzbijanju diskriminacije ('Narodne novine', broj: 85/08) ukazuje da je diskriminacija u svim pojavnim oblicima zabranjena. No međutim, u odredbi stavka 2. istog članka navedenog Zakona, utvrđuju se iznimke koje se ne smatraju diskriminacijom, te točka 4. glasi: '4. u odnosu na određeni posao kada je priroda posla takva ili se posao obavlja u takvim uvjetima da karakteristike povezane s nekim od osnova iz članka 1. ovog Zakona predstavljaju stvarni i odlučujući uvjet obavljanja posla pod uvjetom da je svrha koja se time želi postići opravdana i uvjet odmjeren.'

Stoga držimo neosnovanim tvrdnju predlagatelja da je navedena odredba Pravilnika u suprotnosti s Ustavom Republike Hrvatske ('Narodne novine', broj: 85/10) i Zakonom o suzbijanju diskriminacije ('Narodne novine', broj: 85/08), uzimajući u obzir prethodno navedeno, kao i specifičnosti obavljanja poslova policijskih službenika u neposrednom kontaktu s građanima.«

12. Imajući u vidu da Pravilnik:54/06-4/09, u dijelu u kojem je osporen prijedlogom i Pravilnik:113/12-37/18, u dijelu na koji ukazuje predlagatelj u svojem podnesku od 7. travnja 2014., u bitnome na istovjetan način propisuju tetovaže kao medicinski uvjetovanu kontraindikaciju ispunjavanju uvjeta posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti osobe koja se prima u policiju i policijskog službenika za obavljanje policijske službe, te da je u svom očitovanju Ministarstvo unutarnjih poslova iznijelo razloge i u pogledu Pravilnika:113/12-37/18, Ustavni sud nije zatražio od istog novo očitovanje u pogledu podnositeljeva prijedloga za nastavljanje ustavnosudskog postupka u odnosu na Pravilnik:113/12-37/18.

V. MJERODAVNE ODREDBE USTAVA

13. Članak 3. i članak 5. stavak 1. Ustava glase:

»Članak 3.

… vladavina prava … najviše su vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.«

»Članak 5.

U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.

(…)«

VI. MJERODAVNE ODREDBE ZAKONA

14. Člankom 47. Zakona o policiji:34/11-121/16 propisano je:

»7. PRIJAM U POLICIJU I POPUNJAVANJE RADNIH MJESTA

POLICIJSKIH SLUŽBENIKA

Članak 47.

Osoba koja se prima u policiju mora ispunjavati sljedeće uvjete:

1. imati hrvatsko državljanstvo,

2. imati završenu srednju školu u četverogodišnjem trajanju,

3. biti mlađa od 30 godina, kod prvog zaposlenja, ako se prima na radno mjesto srednje stručne spreme,

4. imati posebnu psihičku i tjelesnu zdravstvenu sposobnost,

5. ispunjavati posebno propisanu razinu tjelesne motoričke sposobnosti,

6. biti osobno dostojna za obavljanje policijske službe,

7. ne smije biti član političke stranke.

Posebnu psihičku i tjelesnu zdravstvenu sposobnost osobe koja se prima u policiju, sukladno propisanim mjerilima, utvrđuju zdravstvene komisije u ovlaštenim zdravstvenim ustanovama.

Mjerila za utvrđivanje posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za osobu koja se prima u policiju te policijskog službenika propisuje ministar pravilnikom, uz suglasnost ministra nadležnog za poslove zdravstva.

Sastav i način rada zdravstvenih komisija iz stavka 2. ovoga članka propisuje ministar pravilnikom.

Kriterije za provjeru razine tjelesne motoričke sposobnosti iz stavka 1. točke 5. ovoga članka za osobu koja se prima u policiju te policijskog službenika propisuje ministar pravilnikom.

Nije dostojna za obavljanje policijske službe osoba koja je pravomoćno osuđena za kazneno djelo počinjeno iz koristoljublja ili nečasnih pobuda, ili osoba koja je kažnjena za prekršajno djelo protiv javnog reda i mira s obilježjem nasilja ili za drugo prekršajno djelo koje je čini nedostojnom za obavljanje policijske službe ili osoba čije dosadašnje ponašanje, navike ili sklonosti ukazuju na nepouzdanost za obavljanje službe.

Dostojnost za obavljanje policijske službe iz stavka 1. točke 6. ovoga članka provjerava nadležna policijska postaja na način koji propisuje ministar pravilnikom.«

VII. OCJENA USTAVNOG SUDA

15. Ustavni sud napominje da je iz razloga i navoda prijedloga razvidno kako predlagatelj smatra da se prisutnost tetovaža na koži kandidata za prijam na obrazovanje za obavljanje policijskih poslova odnosno za prijam u policiju, (u daljnjem tekstu: kandidati), ne može ocjenjivati s aspekta (ne)ispunjavanja uvjeta posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti, jer one ne predstavljaju medicinsku kontraindikaciju za obavljanje policijske službe.

16. Kada je predmet ustavnosudske ocjene drugi propis, koji se donosi radi provedbe zakona, on mora biti u suglasnosti sa zakonom na temelju kojeg je donesen, a potom i s Ustavom. U postupku ocjene zakonitosti i ustavnosti takvog propisa ispituje se, stoga, je li on donesen od ovlaštenog tijela/osobe, zatim je li donositelj imao zakonsko ovlaštenje za njegovo donošenje (pravna osnova donošenja), te je li drugi (podzakonski) propis po svom sadržaju u granicama koje je odredio zakon.

17. U uvodu Pravilnika:113/12 i Pravilnika o izmjenama i dopuni Pravilnika:113/12 navedeno je da ih je donio ministar unutarnjih poslova, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravstvo.

Pravilnik:113/12 donesen je na temelju članka 47. stavaka 3. i 4. Zakona o policiji objavljenog u »Narodnim novinama« broj 34/11., a Pravilnik o izmjenama i dopuni Pravilnika:113/12 donesen je na temelju gore navedenog zakona i njegovih izmjena i dopuna objavljenih u »Narodnim novinama« broj 130/12., 89/14., 151/14., 33/15. i 121/16.

Ustavni sud utvrđuje da članak 47. Zakona o policiji objavljenog u »Narodnim novinama« broj 34/11. nije izmijenjen niti dopunjen izmjenama i dopunama istog zakona objavljenim u »Narodnim novinama« broj 130/12., 89/14., 151/14., 33/15. i 121/16.

Stoga će se za potrebe ovog ustavnosudskog postupka u odnosu na Zakon o policiji objavljen u »Narodnim novinama« broj 34/11. i njegove navedene izmjene i dopune koristiti kratica: Zakon o policiji:34/11-121/16.

Stavkom 1. točkom 4., stavkom 3. i stavkom 4. članka 47. Zakona o policiji:34/11-121/16 propisano je:

»7. PRIJAM U POLICIJU I POPUNJAVANJE RADNIH MJESTA

POLICIJSKIH SLUŽBENIKA

Članak 47.

Osoba koja se prima u policiju mora ispunjavati sljedeće uvjete:

(...)

4. imati posebnu psihičku i tjelesnu zdravstvenu sposobnost,

(...)

Mjerila za utvrđivanje posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za osobu koja se prima u policiju te policijskog službenika propisuje ministar pravilnikom, uz suglasnost ministra nadležnog za poslove zdravstva.

Sastav i način rada zdravstvenih komisija iz stavka 2. ovoga članka propisuje ministar pravilnikom.

(...)«

18. Imajući u vidu stavke 3. i 4. članka 47. Zakona o policiji:34/11-121/16, Ustavni sud utvrđuje da je Pravilnik:113/12-37/18 donijela ovlaštena osoba.

Također, imajući u vidu točku 4. stavak 1. i stavke 3. i 4. članka 47. istog zakona, Ustavni sud utvrđuje da je ministar unutarnjih poslova imao pravnu osnovu za donošenje Pravilnika:113/12-37/18.

19. Ustavni sud ocjenjuje kako s obzirom na specifičan karakter policijske službe (vidi članak 2. Zakona o policiji:34/11-121/16), zakonodavac ima široku slobodu prosudbe u pogledu propisivanja uvjeta koje moraju ispuniti kandidati za prijam u policiju, odnosno policijski službenici za obavljanje policijske službe.

Nadalje, zakonodavac je člankom 47. stavkom 1. točkom 4. istog zakona, propisao posebnu psihičku i tjelesnu zdravstvenu sposobnost kao jedan od uvjeta (koji uz ostale tim člankom propisane uvjete) moraju ispunjavati kandidati za prijam u policiju i policijski službenici.

Na temelju ovlasti propisane člankom 47. stavkom 3. Zakona o policiji:34/11-121/16, ministar unutarnjih poslova, uz suglasnost ministra nadležnog za poslove zdravstva, Pravilnikom:113/12-37/18 propisao je mjerila i postupak za utvrđivanje ispunjavanja, navedenim zakonom, propisanog uvjeta posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti kandidata i policijskih službenika.

U ta mjerila uvrstio je i tetovaže, propisujući pri tome da one u odnosu na tri kategorije kandidata predstavljaju apsolutnu medicinski uvjetovanu kontraindikaciju ispunjavanju uvjeta posebne psihičke i tjelesne zdravstvene sposobnosti za obavljanje policijske službe, dok je u odnosu na jednu kategoriju kandidata i sve policijske službenike propisao da iste predstavljaju medicinski uvjetovanu kontraindikaciju ispunjavanju navedenog uvjeta s obzirom na radno mjesto na koje se prima kandidat odnosno na koje je raspoređen policijski službenik.

U očitovanju Ministarstva unutarnjih poslova nisu izneseni i obrazloženi razlozi iz kojih bi bilo razvidno da je propisivanje prisutnosti tetovaža kao medicinski uvjetovane kontraindikacije za prijam ili obavljanje policijske službe utemeljeno na stajalištu medicinske znanosti ili struke prema kojemu su tetovaže odstupanje od stanja zdravlja koje utječe na psihičku ili tjelesnu sposobnost – posebno u pogledu sposobnosti za obavljanje određenog posla.

Slijedom svega navedenog, Ustavni sud ocjenjuje da je u osporenom dijelu Pravilnik:113/12-37/18, po svom sadržaju prekoračio granice određene stavkom 1. točkom 4. i stavkom 3. članka 47. Zakon o policiji:34/11-121/16.

20. Na temelju članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona odlučeno je kao u točki I. izreke odluke.

21. Na temelju članka 55. stavka 2. Ustavnog zakona odlučeno je kao u točki II. izreke odluke.

22. Odluka o objavi (točka III. izreke odluke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.

Obrazloženje rješenja

23. Predlagatelj u prijedlogu podnesenom 22. travnja 2010. upire na nesuglasnost s Ustavom i zakonom Pravilnika:54/06-4/09.

Taj je pravilnik prestao važiti 20. prosinca 2012. stupanjem na snagu Pravilnika:113/12-37/18.

24. Članak 61. Ustavnog zakona glasi:

»Članak 61.

Ustavni sud može obustaviti postupak ako podnositelj zahtjeva, odnosno prijedloga odustane, a mora u slučajevima kad prestanu postojati pretpostavke za vođenje postupka.«

Budući da je Pravilnik:54/06-4/09 prestao važiti prestale su postojati pretpostavke za vođenje postupka u odnosu na njega.

25. Na temelju članka 61. Ustavnog zakona riješeno kao u izreci rješenja.

Broj: U-II-2064/2010

Zagreb, 23. travnja 2018.

USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Predsjednik dr. sc. Miroslav Šeparović, v. r.

 

 

 

Copyright © Ante Borić