Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

Objavljenmo u NN 20/17 od 08.03.2017.:

 

Hrvatska javnobilježnička komora

Na temelju članka 7. Pravilnika o načinu vođenja evidencije o obvezujućim izjavama, načinu pohranjivanja, čuvanja i ostvarivanja prava pristupa podacima iz obvezujućih izjava (»Narodne novine« 16/15) i čl. 134. st. 1. t. 6. Zakona o javnom bilježništvu (»Narodne novine« br. 78/93, 29/94, 162/98, 16/07, 75/09, 120/16) Upravni odbor Hrvatske javnobilježničke komore 18. veljače 2017. godine, uz suglasnost ministra pravosuđa klasa: 701-01/15-01/3969 urbroj: 514-03-02-02-17-07 od 16. siječnja 2017. godine, donio je

 

ODLUKU O USTROJU REGISTRA ANTICIPIRANIH NAREDBI I PUNOMOĆI U ELEKTRONIČKOM OBLIKU

Članak. 1.

(1) Hrvatska javnobilježnička komora ustrojava i vodi registar anticipiranih naredbi i punomoći u elektroničkom obliku (dalje u tekstu: Registar).

(2) Ovom odlukom se propisuje oblik i sadržaj Registra, te način vođenja evidencije o obvezujućim izjavama koja se vodi za osobe koje su dale ili opozvale obvezujuću izjavu.

(3) Registar je elektronička baza podataka u kojoj je sadržana evidencija o obvezujućim izjavama koja se vodi za osobe koje su dale ili opozvale obvezujuću izjavu. Registar se vodi primjenom informatičke tehnologije uz zaštitu pristupa i gubitka unesenih podataka sukladno propisima o informacijskoj sigurnosti i zaštiti osobnih podataka.

Članak 2.

(1) Registar sadrži sljedeće podatke o evidentiranim obvezujućim izjavama:

1. broj pod kojim je evidentirana obvezujuća izjava u Registru,

2. datum sastavljanja obvezujuće izjave,

3. podatke o javnom bilježniku koji je sastavio obvezujuću izjavu,

4. datum upisa obvezujuće izjave u evidenciju,

5. podatke o davatelju obvezujuće izjave (osobno ime, osobni identifikacijski broj, datum i mjesto rođenja, prebivalište/boravište),

6. podatke o osobi od povjerenja (osobno ime, osobni identifikacijski broj, datum i mjesto rođenja, prebivalište/boravište te podaci za kontakt),

7. opseg medicinskih postupaka za koje je osoba od povjerenja ovlaštena dati ili uskratiti pristanak,

8. podatak o odluci i datumu odluke o lišenju poslovne sposobnosti davatelja izjave,

9. datum sastavljanja opoziva obvezujuće izjave,

10. podatke o osobi (davatelj izjave ili osoba od povjerenja) koja je dala opoziv,

11. podatke o javnom bilježniku koji je sastavio opoziv obvezujuće izjave,

12. podatak o smrti davatelja izjave,

13. podatak o smrti osobe od povjerenja,

14. podatak o odluci i datumu odluke o lišenju poslovne sposobnosti osobe od povjerenja,

15. upis podatka o pokretanju postupka za opoziv obvezujuće izjave od strane nadležnog centra za socijalnu skrb,

16. upis odluke suda o izdanoj privremenoj mjeri zaštite interesa osoba s duševnim smetnjama,

17. upis odluke suda o prestanku važenja obvezujuće izjave.

(2) Registar se vodi u realnom vremenu.

Članak 3.

(1) Ovlaštene osobe za unos podataka u Registar su Hrvatska javnobilježnička komora i javni bilježnik.

(2) Javni bilježnici mogu izvršiti pretraživanje svih obvezujućih izjava i opoziva obvezujućih izjava.

(3) Hrvatska javnobilježnička komora može izvršiti pretraživanje po svim upisima u Registar.

(4) Hrvatska javnobilježnička komora i javni bilježnici mogu izvršiti pretragu obvezujućih izjava i opoziva obvezujućih izjava prema osobnom identifikacijskom broju ili ključnim podacima osobe koja je obuhvaćena pretragom.

Članak 4.

(1) U registar anticipiranih naredbi i punomoći u elektroničkom obliku evidentiraju se podaci o sastavljanju obvezujuće izjave, opozivu obvezujuće izjave, pokretanju postupka za opoziv obvezujuće izjave od strane nadležnog centra za socijalnu skrb, odluka suda o izdanoj privremenoj mjeri zaštite interesa osoba s duševnim smetnjama, odluka suda o prestanku važenja obvezujuće izjave, podaci o smrti davatelja izjave ili osobe od povjerenja, te podaci o odluci i datumu odluke o lišenju poslovne sposobnosti davatelja izjave ili osobe od povjerenja.

(2) Javni bilježnici su dužni neposredno nakon sastavljanja obvezujuće izjave odnosno opoziva obvezujuće izjave podatke o sastavljanju upisati u Registar.

(3) Opoziv obvezujuće izjave mogu dati davatelj izjave i osoba od povjerenja kod bilo kojeg javnog bilježnika koji je o opozivu obvezujuće izjave dužan obavijestiti drugu stranu i javnog bilježnika koji je sastavio javnobilježnički akt o davanju obvezujuće izjave.

(4) Centar za socijalnu skrb dužan je zatražiti od Hrvatske javnobilježničke komore upis obavijesti o pokretanju postupka za opoziv obvezujuće izjave pred nadležnim sudom u Registar.

(5) Sud je dužan po pravomoćnosti odluke o prijedlogu za opoziv obvezujuće izjave zatražiti od Hrvatske javnobilježničke komore upis te odluke u Registar.

(6) Sud je dužan nakon donošenja odluke o izdanoj privremenoj mjeri zaštite interesa osobe s duševnim smetnjama zatražiti od Hrvatske javnobilježničke komore upis te odluke u Registar.

(7) Hrvatska javnobilježnička komora će na temelju smrtovnice ili pravomoćne odluke o lišenju poslovne sposobnosti na zahtjev davatelja izjave, osobe od povjerenja te osoba koje imaju pravo uvida u Registar bez prava unosa iz članka 6. st. 1. ove Odluke upisati u Registar podatke o smrti davatelja izjave ili osobe od povjerenja, odnosno podatke o lišenju poslovne sposobnosti davatelja izjave ili osobe od povjerenja.

(8) Ako je nakon opoziva davatelj izjave dao novu obvezujuću izjavu, u evidenciju se za tu izjavu unosi novi upis koji sadrži podatke iz članka 2. ove Odluke.

Članak 5.

Javni bilježnik će javnobilježnički akt o obvezujućim izjavama odnosno o njihovom opozivu u elektronskom obliku (kao skenirane isprave) dostaviti u arhiv Registra radi trajne pohrane.

Članak 6.

(1) Pravo uvida u Registar bez prava unosa podataka imaju općinski sud, centar za socijalnu skrb, liječnik i zakonski zastupnik.

(2) Općinski sudovi, centri za socijalnu skrb, liječnici i zakonski zastupnici mogu izvršiti pretragu obvezujućih izjava i opoziva obvezujućih izjava prema osobnom identifikacijskom broju ili ključnim podacima osobe koja je obuhvaćena pretragom.

Članak 7.

(1) Evidencija podataka u Registar obavlja se pomoću informatičkog sustava u Hrvatskoj javnobilježničkoj komori.

(2) Formate podataka koji su potrebni kod upisa, promjene upisa, pretraživanja, upita i odgovora na upite, određuje Hrvatska javnobilježnička komora.

(3) Svaka ovlaštena osoba mora u okviru elektroničkog pravnog prometa izvršiti autentifikaciju radi provjere korisničkog identiteta.

(4) Javni bilježnici i Hrvatska javnobilježnička komora pristupit će Registru navođenjem svojih autentifikacijskih podataka.

(5) Autentifikacijski podaci liječnicima i ovlaštenim osobama zaposlenim u centrima za socijalnu skrb bit će osigurani na razini pravne osobe u kojoj su zaposleni, te će pri pretraživanju uz autentifikacijske podatke pravne osobe upisivati svoj osobni identifikacijski broj.

(6) Zakonski zastupnik pravo iz članka 6. stavka 1. ove Odluke ostvaruje postavljenjem pisanog zahtjeva ovlaštenim osobama za unos podataka. Uz zahtjev dostavlja i dokaz o svojstvu zakonskog zastupnika. Zakonski zastupnik može dobiti podatke iz Registra samo za osobu kojoj je zakonski zastupnik.

(7) Autentifikacije korisnicima za pristup Registru odobrava Hrvatska javnobilježnička komora i o tome vodi evidenciju.

(8) Autentifikacijski podaci moraju se čuvati u tajnosti i zaštititi od zlouporabe. Gubitak podataka mora se odmah prijaviti Hrvatskoj javnobilježničkoj komori.

(9) U slučaju gubitka autentifikacijskih podataka, Hrvatska javnobilježnička komora će po prijavi ovlaštene osobe poništiti dotadašnje podatke i tu činjenicu uvesti u evidenciju iz stavka 7. ovog članka te izdati nove autentifikacijske podatke.

Članak 8.

Osobe koje imaju uvid u podatke koje sadrži Registar, kao i osobe zaposlene u javnobilježničkim uredima i Hrvatskoj javnobilježničkoj komori, koje imaju pristup podacima u Registru, obvezni su čuvati tajnu o ovim podacima.

Članak 9.

(1) Za evidentiranje obvezujuće izjave u Registar te za evidenciju opoziva obvezujuće izjave u Registar, plaća se naknada od 100,00 kuna, i to prilikom evidentiranja izjave ili opoziva.

(2) Zakonski zastupnik za upit u Registar plaća naknadu od 20,00 kuna, prilikom podnošenja zahtjeva.

(3) Naknadu iz stavka 1. i 2. ovog članka ne plaćaju općinski sudovi, liječnici i centri za socijalnu skrb.

(4) O evidencijama i upitima u Registar mogu se izdavati potvrde samo osobama koje imaju pravo uvida u Registar i državnom odvjetništvu.

Članak 10.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Broj: HJK-O-193/15

Zagreb, 23. veljače 2017.

HRVATSKA JAVNOBILJEŽNIČKA KOMORA

Predsjednica Lucija Popov, v. r.

 

 

Copyright © Ante Borić