Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

Objavljeno u NN 33/16 od 15.04.2016.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 126/12 – pročišćeni tekst, 94/13 i 152/14), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 6. travnja 2016. godine donijela

 

ODLUKU O KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA UTVRĐIVANJE BILANČNIH PRAVA ZA FINANCIRANJE MINIMALNOG FINANCIJSKOG STANDARDA JAVNIH POTREBA OSNOVNOG ŠKOLSTVA U 2016. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu i gradovima za:

– materijalne i financijske rashode,

– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje, usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),

– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI

II.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda osnovnog školstva u visini koja osigurava minimalni financijski standard osnovnih škola.

Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja (skupina 32 i 34).

Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2016. godini je iznos bilančnih prava za 2015. godinu, sukladno Smjernicama za izradu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu i uputi Ministarstva financija za izradu odluka o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog te srednjeg školstva i učeničkih domova u 2016. godini (9. veljače 2016.).

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu proračuna odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje, odjeljak 3237 – Intelektualne i osobne usluge i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg i investicijskog održavanja.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 55,58 kuna godišnje, po razrednom odjelu 959,64 kuna godišnje, po školskoj zgradi 7.146,18 kuna godišnje.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE U 2016. GODINI

– u kunama -

Red. br.

Nositelj financiranja

Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje

UKUPNO

0

1

2

3

4=3+2

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka                             

33.976.644

2.245.070

36.221.714

2.

Krapinsko-zagorska

20.533.151

1.756.796

22.289.947

3.

Sisačko-moslavačka

24.481.560

1.274.232

25.755.792

4.

Karlovačka

16.619.362

1.040.728

17.660.090

5.

Varaždinska*

32.720.067

1.855.178

34.575.245

6.

Koprivničko-križevačka

10.241.394

1.004.286

11.245.680

7.

Bjelovarsko-bilogorska

16.347.641

1.591.326

17.938.967

8.

Primorsko-goranska

21.251.094

1.792.301

23.043.395

9.

Ličko-senjska

10.609.671

646.506

11.256.177

10.

Virovitičko-podravska

12.170.401

1.225.229

13.395.630

11.

Požeško-slavonska

13.371.080

955.645

14.326.725

12.

Brodsko-posavska

19.286.008

1.516.564

20.802.572

13.

Zadarska

20.633.347

1.673.366

22.306.713

14.

Osječko-baranjska

36.525.290

3.256.113

39.781.403

15.

Šibensko-kninska

12.386.595

705.768

13.092.363

16.

Vukovarsko-srijemska

24.585.689

2.070.325

26.656.014

17.

Splitsko-dalmatinska

46.643.462

3.790.401

50.433.863

18.

Istarska

14.817.270

1.048.570

15.865.840

19.

Dubrovačko-neretvanska

14.847.970

1.260.436

16.108.406

20.

Međimurska

13.988.277

1.336.374

15.324.651

21.

Grad Zagreb

85.136.573

8.304.673

93.441.246

 

UKUPNO ŽUPANIJE

501.172.546

40.349.887

541.522.433

GRADOVI

1.

Velika Gorica

           9.644.437

                834.953

  10.479.390

2.

Samobor

6.387.289

530.273

6.917.562

3.

Vrbovec

3.141.851

266.244

3.408.095

4.

Zaprešić

2.275.615

220.771

2.496.386

5.

Krapina

1.471.203

168.068

1.639.271

6.

Sisak

6.494.704

544.672

7.039.376

7.

Kutina

3.782.711

374.442

4.157.153

8.

Karlovac

7.941.443

647.517

8.588.960

9.

Varaždin

5.792.274

491.461

6.283.735

10.

Koprivnica

5.138.978

367.935

5.506.913

11.

Križevci

3.723.120

373.654

4.096.774

12.

Đurđevac

1.331.734

129.508

1.461.242

13.

Bjelovar

4.796.753

450.011

5.246.764

14.

Rijeka

12.821.630

1.167.570

13.989.200

15.

Crikvenica

1.124.710

130.870

1.255.580

16.

Opatija

873.279

87.244

960.523

17.

Gospić

2.987.898

212.922

3.200.820

18.

Virovitica

3.640.729

329.069

3.969.798

19.

Požega

4.015.033

217.339

4.232.372

20.

Slavonski Brod

9.251.661

828.208

10.079.869

21.

Zadar

6.742.559

879.675

7.622.234

22.

Osijek

11.744.480

983.485

12.727.965

23.

Šibenik

5.851.314

516.956

6.368.270

24.

Vinkovci

4.480.793

516.252

4.997.045

25.

Makarska

1.488.250

219.502

1.707.752

26.

Split

14.095.560

1.637.412

15.732.972

27.

Pula-Pola

7.306.681

659.801

7.966.482

28.

Labin

1.964.095

187.006

2.151.101

29.

Pazin

5.099.468

249.275

5.348.743

30.

Poreč-Parenzo

2.689.583

221.966

2.911.549

31.

Rovinj-Rovigno

1.716.526

179.496

1.896.022

32.

Umag-Umago

2.425.330

177.788

2.603.118

33.

Dubrovnik

5.268.581

467.663

5.736.244

34.

Čakovec

3.518.230

415.523

3.933.753

 

UKUPNO GRADOVI

171.028.502

15.684.531

186.713.033

 

SVEUKUPNO RH

672.201.048

56.034.418

728.235.466

* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI

III.

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu proračuna odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

Županijama, Gradu Zagrebu i gradovima dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 169,99 kuna godišnje, po razrednom odjelu 2.935,27 kuna godišnje i po školskoj zgradi 4.714,49 kuna godišnje.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI U 2016. GODINI

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Opseg djelatnosti

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini

Broj učenika u šk. god. 2015./2016.

Broj razrednih odjela u šk. god. 2015. /2016.

Broj građevina šk. god. 2015. /2016.

0

1

2

3

4

5

1.

Zagrebačka                                   

14.039

752

104

5.084.092

2.

Krapinsko-zagorska

9.225

589

95

3.744.891

3.

Sisačko-moslavačka

6.573

411

72

2.663.171

4.

Karlovačka

4.672

315

67

2.034.666

5.

Varaždinska*

10.579

628

93

1.080.101

6.

Koprivničko-križevačka

4.283

307

66

1.940.342

7.

Bjelovarsko-bilogorska

6.410

453

112

2.947.324

8.

Primorsko-goranska

9.459

605

96

3.836.346

9.

Ličko-senjska

2.395

185

47

1.171.727

10.

Virovitičko-podravska

5.023

338

87

2.256.132

11.

Požeško-slavonska

4.158

271

65

1.808.711

12.

Brodsko-posavska

7.293

458

94

3.027.238

13.

Zadarska

7.395

474

113

3.181.117

14.

Osječko-baranjska

15.219

1.000

203

6.479.361

15.

Šibensko-kninska

4.001

258

33

1.593.000

16.

Vukovarsko-srijemska

11.096

718

107

4.498.162

17.

Splitsko-dalmatinska

22.401

1.327

178

8.542.184

18.

Istarska

4.794

331

65

2.092.939

19.

Dubrovačko-neretvanska

6.705

456

63

2.775.266

20.

Međimurska

7.319

440

71

2.870.391

21.

Grad Zagreb

61.178

3.011

282

20.567.112

 

UKUPNO ŽUPANIJE

224.217

13.327

2.113

84.194.273

1.     

Velika Gorica

           5.917

               304

                   30

2.039.577

2.

Samobor

3.117

171

27

1.159.074

3.

Vrbovec

1.590

96

12

608.641

4.

Zaprešić

1.810

88

5

589.554

5.

Krapina

1.113

66

6

411.212

6.

Sisak

3.357

187

25

1.237.408

7.

Kutina

2.161

131

18

836.726

8.

Karlovac

4.062

231

28

1.500.545

9.

Varaždin

3.505

190

16

1.228.942

10.

Koprivnica

2.731

152

11

936.827

11.

Križevci

2.087

132

21

782.883

12.

Đurđevac

705

42

7

276.124

13.

Bjelovar

3.020

160

18

1.067.868

14.

Rijeka

8.479

465

35

2.971.236

15.

Crikvenica

814

52

5

314.576

16.

Opatija

572

28

4

198.279

17.

Gospić

995

60

14

411.257

18.

Virovitica

1.903

121

15

749.372

19.

Požega

1.731

89

5

579.060

20.

Slavonski Brod

5.886

336

25

2.104.662

21.

Zadar

6.743

340

25

2.262.083

22.

Osijek

7.598

421

22

2.631.036

23.

Šibenik

3.269

193

21

1.221.202

24.

Vinkovci

3.598

203

17

1.287.623

25.

Makarska

1.530

88

7

551.387

26.

Split

13.706

637

37

4.374.059

27.

Pula-Pola

4.642

240

24

1.606.697

28.

Labin

1.093

72

8

434.853

29.

Pazin

1.371

91

12

556.737

30.

Poreč-Parenzo

1.488

93

7

558.923

31.

Rovinj-Rovigno

1.096

64

8

411.880

32.

Umag-Umago

1.023

59

9

389.509

33.

Dubrovnik

3.259

172

17

1.139.004

34.

Čakovec

2.722

186

12

1.065.242

 

UKUPNO GRADOVI

108.511

5.942

553

38.494.058

 

SVEUKUPNO RH

332.728

19.269

2.666

122.688.331

* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 3.000.000 kuna (najam – JPP), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.

Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije, Grad Zagreb i gradovi planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2016. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti osnovnog školstva koji će se realizirati tijekom 2016. godine.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u osnovnom školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.

Pri tome Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u osnovnom školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u osnovnom školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije, Grada Zagreba i gradova) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2016. godine.

Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, provode se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.

Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2016. godini, i to prema izvorima sredstava:

1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 5 prethodne tablice,

2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,

3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,

4. transferi iz drugih proračuna i sl.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.

Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.

Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini provode se isključivo putem obrasca DEC-OŠ-2016., koji je sastavni dio ove Odluke.

IV.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva županije, Grad Zagreb i gradovi ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi 1,9%.

Ako županije, Grad Zagreb i gradovi iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,9% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu.

Kontrolu ostvarivanja prihoda iz stavka 1. ove točke obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

V.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva za 2016. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.

VI.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2016. godine dostaviti do 31. ožujka 2017. godine na obrascu OŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.

VII.

Županije, Grad Zagreb i gradovi koji su primijenili model javno privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

VIII.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama, Gradu Zagrebu, odnosno gradovima u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba osnovnog školstva to potrebno.

Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2016. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2016. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

IX.

Županije, Grad Zagreb i gradovi dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja te rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna nabava.

Županije, Grad Zagreb i gradovi ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

X.

Nadležna tijela županija, Grada Zagreba i gradova – nositelja financiranja osnovnog školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2016. godini i vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2016. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2016. godini.

Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2016. godine.

XI.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/16-03/63

Urbroj: 50301-04/04-16-2

Zagreb, 6. travnja 2016.

Predsjednik Tihomir Orešković, v. r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © Ante Borić