Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

Objavljeno u NN 33/16 od 15.04.2016.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 9. stavka 4. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, br. 150/08, 71/10, 139/10, 22/11, 84/11, 12/12, 35/12 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 70/12, 82/13, 22/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 154/14), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 6. travnja 2016. godine donijela

 

ODLUKU O MINIMALNIM FINANCIJSKIM STANDARDIMA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE ZA ZDRAVSTVENE USTANOVE U 2016. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se minimalni financijski standardi za:

– investicijsko ulaganje zdravstvenih ustanova u prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva,

– investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova – prostora, medicinske i nemedicinske opreme i prijevoznih sredstava,

– informatizaciju zdravstvene djelatnosti,

a sve sukladno planu i programu mjera zdravstvene zaštite i mreži javne zdravstvene službe.

Minimalni financijski standardi za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove na području županija i Grada Zagreba iz stavka 1. ove točke, u 2016. godini utvrđuju se kako slijedi:

Tablica

Županija/Grad Zagreb

Iznos sredstava za investicijsko i tekuće održavanje

Iznos sredstava za investicijsko ulaganje

Iznos sredstava za otplate kredita

Ukupni iznos sredstava za decentralizirane funkcije

0

1

2

3

4

ZAGREBAČKA

4.035.055

11.609.622

 

15.644.677

KRAPINSKO- -ZAGORSKA

3.680.000

4.913.304

8.773.000

17.366.304

SISAČKO- -MOSLAVAČKA

4.919.407

10.822.281

2.553.660

18.295.348

KARLOVAČKA

3.307.167

10.596.239

 

13.903.406

VARAŽDINSKA

2.418.301

13.422.849

2.331.000

18.172.150

KOPRIVNIČKO- -KRIŽEVAČKA

184.500

5.304.449

8.000.000

13.488.949

BJELOVARSKO- -BILOGORSKA

5.472.540

7.858.917

 

13.331.457

PRIMORSKO- -GORANSKA

5.193.352

14.993.857

1.958.333

22.145.542

LIČKO-SENJSKA

2.525.038

5.665.105

 

8.190.143

VIROVITIČKO- -PODRAVSKA

3.481.655

4.832.714

6.999.247

15.313.616

POŽEŠKO- -SLAVONSKA

2.858.177

6.418.157

 

9.276.334

BRODSKO-

-POSAVSKA

4.003.979

7.371.942

3.957.437

15.333.358

ZADARSKA

1.912.236

14.304.202

 

16.216.438

OSJEČKO- -BARANJSKA

5.991.823

14.583.748

 

20.575.571

ŠIBENSKO- -KNINSKA

2.654.024

12.498.365

 

15.152.389

VUKOVARSKO- -SRIJEMSKA

5.709.173

14.238.643

3.255.516

23.203.332

SPLITSKO- -DALMATINSKA

11.395.261

12.283.100

3.000.000

26.678.361

ISTARSKA

4.697.683

7.248.398

8.430.000

20.376.081

DUBROVAČKO- -NERETVANSKA

7.494.655

7.552.255

 

15.046.910

MEĐIMURSKA

1.374.115

11.913.222

1.665.068

14.952.405

GRAD ZAGREB

10.277.400

24.671.555

5.388.620

40.337.575

UKUPNO

93.585.541

223.102.924

56.311.881

373.000.346

Županije, odnosno Grad Zagreb zbog postizanja racionalnosti i veće ekonomičnosti korištenja iznosa sredstava navedenih u stupcu 2 Tablice iz stavka 2. ove točke, za postupke istovrsne nabave veće vrijednosti mogu objediniti nabavu.

Dio sredstava za investicijsko ulaganje navedeni u stupcu 2 Tablice iz stavka 2. ove točke, namijenjenih za nabavu prijevoznih sredstava, može se koristiti isključivo za nabavu vozila za obavljanje osnovne djelatnosti.

Iznosi sredstava za otplate kredita navedeni u stupcu 3 Tablice iz stavka 2. ove točke, koriste se za otplatu kredita sklopljenih u prethodnom razdoblju, u svrhu:

– pokrića dospjelih, a nepodmirenih obveza zdravstvenih ustanova (preostale obveze za otplate kredita zatečenih iz Odluke o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2012. godini, »Narodne novine«, br. 52/2012 i 105/2012),

– investicijskog ulaganja zdravstvenih ustanova u prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva te ulaganja u informatizaciju zdravstvene djelatnosti utvrđenih u stavku 1. točke I. ove Odluke, a sukladno:

– Zaključku Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030104-03-9, od 22. svibnja 2003. godine i urbroja: 5030108-03-18, od 18. prosinca 2003. godine, vezano uz Plan razvoja bolničkih ustanova u Republici Hrvatskoj do 2010. godine;

– Zaključku Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030108-04-1, od 2. prosinca 2004. godine, koji se odnosi na Izvješće o provedbi Zaključka Vlade Republike Hrvatske, klase: 510-07/03-02/03, urbroja: 5030104-03-9, od 22. svibnja 2003. godine i urbroja: 5030108-03-18, od 18. prosinca 2003. godine, vezano uz Plan razvoja bolničkih ustanova u Republici Hrvatskoj do 2010. godine;

– odlukama Vlade Republike Hrvatske, te odlukama županijskih skupština, o preuzimanju obveza za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u sljedećim godinama.

II.

Potrebno je ishođenje prethodne suglasnosti ministra nadležnog za zdravlje za korištenje sredstava navedenih u stupcima 1 i 2 Tablice iz točke I. stavka 2. ove Odluke, za projekte od značaja za cjelokupni zdravstveni sustav kojim se vrši podizanje standarda u cilju poboljšanja učinkovitosti, dostupnosti i ostalih načela zdravstvene zaštite, a u svrhu sagledavanja obveza koje bi mogle proizaći kao neizravna buduća obveza za državni proračun.

Ukoliko se za financiranje projekata po modelu javno-privatnog partnerstva ugovorne prirode planira koristiti sredstva decentraliziranih funkcija, prije sklapanja ugovora o javno-privatnom partnerstvu potrebno je ishoditi prethodnu suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, a strukturu decentraliziranih sredstava uskladiti na način da se ne dovodi u pitanje ostvarivanje postojećih minimalnih standarda koji su utvrđeni temeljem kriterija iz točke III. ove Odluke, a raspoređeni županijama i Gradu Zagrebu u Tablici u točki I. stavku 2. ove Odluke.

III.

Minimalni financijski standardi utvrđeni u stavku 2. točke I. ove Odluke, u ukupnoj visini od 373.000.346 kuna, čine osnovicu za izračun pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinicama područne (regionalne) samouprave u skladu s člankom 45.a stavkom 2. Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Visina sredstava dodijeljenih pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu utvrđena je primjenom sljedećih kriterija:

– 70% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja osiguranih osoba u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj osiguranih osoba pri Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje,

– 10% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja lokaliteta na kojima se odvija zdravstvena djelatnost u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj lokaliteta u Republici Hrvatskoj,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja zdravstvenih ustanova u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj zdravstvenih ustanova koje imaju sklopljen ugovor s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. ove Odluke raspodijeljen je na temelju udjela postotka broja ugovorenih kreveta u pojedinoj županiji, odnosno Gradu Zagrebu, u odnosu na ukupan broj ugovorenih kreveta s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje u Republici Hrvatskoj,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. iz ove Odluke odnosi se na udio ulaganja u zdravstvene ustanove (prostor, medicinsku i nemedicinsku opremu i prijevozna sredstva) na području pojedinih županija iz svih izvora financiranja u prethodnim godinama,

– 5% ukupnog iznosa iz točke I. iz ove Odluke odnosi se na uključivanje projekata od prioritetne važnosti za podizanje dostupnosti zdravstvene zaštite.

Korektivni kriterij:

– završetak započetih investicija.

IV.

Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti svoje odluke o kriterijima i mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija za investicijsko ulaganje, investicijsko i tekuće održavanje zdravstvenih ustanova, te za informatizaciju zdravstvene djelatnosti u okvirima bilanciranih sredstava iz točke I. ove Odluke, a u skladu sa stvarnim stanjem i potrebama zdravstvenih ustanova, u cilju ispunjavanja zakonom propisanih uvjeta odnosno normativa i standarda iz osnovnog zdravstvenog osiguranja, koje utvrđuje ministar nadležan za zdravlje.

V.

Investicijsko ulaganje obuhvaća rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine.

Investicijsko održavanje obuhvaća dodatno ulaganje u nefinancijsku imovinu zdravstvenih ustanova kojim se produžuje vijek uporabe, povećava kapacitet, mijenja namjena ili znatno poboljšavaju funkcionalna svojstva nefinancijske imovine.

Mjerila za utvrđivanje prava na bilančne rashode iz točke III. ove Odluke čini opseg djelatnosti svake zdravstvene ustanove ugovoren u osnovnom zdravstvenom osiguranju.

Opseg djelatnosti utvrđuje se u skladu s planom i programom mjera zdravstvene zaštite i mrežom javne zdravstvene službe.

Sredstva iz stavka 2. točke I. ove Odluke ne mogu se koristiti u svrhu uređenja prostora i medicinske i nemedicinske opreme i prijevoznih sredstava u svrhu pružanja zdravstvenih usluga izvan osnovnog zdravstvenog osiguranja.

VI.

Županije i Grad Zagreb donose zaključak kojim utvrđuju popis prioriteta za raspored dodijeljenih sredstava između zdravstvenih ustanova na svom području uvažavajući svrhu utvrđenu u stavcima 1. i 5. točke I. ove Odluke uz primjenu kriterija i mjerila iz točaka III. i IV. ove Odluke.

Ukoliko se u popis prioriteta uvrste obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, županije, odnosno Grad Zagreb trebaju sukladno članku 44. stavku 6. Zakona o proračunu prioritetno osigurati sredstva u okviru dodijeljene visine, te o istome izvijesti ministarstvo nadležno za zdravlje uz dostavu dokumentacije.

Županije, odnosno Grad Zagreb utvrđeni popis prioriteta iz stavka 1. ove točke dostavljaju na suglasnost ministru nadležnom za zdravlje.

Po dobivenoj suglasnosti ministra nadležnog za zdravlje, županije i Grad Zagreb donose odluke o rasporedu sredstava između zdravstvenih ustanova na svom području.

VII.

Na temelju kriterija i mjerila iz ove Odluke bilanciraju se sredstva županijama i Gradu Zagrebu za financiranje decentraliziranih rashoda zdravstvenih ustanova za osiguranje minimalnog financijskog standarda.

Ako županije, odnosno Grad Zagreb iz dodatnog udjela u porezu na dohodak ne osiguraju potrebnu visinu sredstava za financiranje rashoda prenesenih funkcija zdravstva, potrebnu razliku ostvaruju s pozicije pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2016. godinu, sukladno kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, s tim da su dužni dokazati da se prihodi u njihovim proračunima ne ostvaruju u planiranim iznosima.

VIII.

Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu zdravlja izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2016. godine dostaviti u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja, a izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2016. godine dužni su dostaviti do 31. ožujka 2017. godine na obrascima Z-1 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima zdravstvenih ustanova i Z-2 – Izvještaj o ostvarenim prihodima i rashodima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koji su sastavni dio ove Odluke.

IX.

Županije i Grad Zagreb dužni su u svojim proračunima posebno planirati sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija za zdravstvene ustanove.

Županije i Grad Zagreb dužni su uskladiti dinamiku financiranja decentraliziranih rashoda s dinamikom ostvarivanja prihoda iz dodatnog udjela u porezu na dohodak u svom proračunu i sredstvima s pozicije pomoći izravnanja.

X.

Ministarstvo zdravlja na zahtjev nositelja financiranja može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama, odnosno Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih sredstava za financiranje decentralizirane funkcije zdravstva, ako utvrdi da je zbog provedbe plana i programa mjera zdravstvene zaštite to prijeko potrebno. Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu zdravlja najkasnije do 30. lipnja 2016. godine, a Ministarstvo zdravlja je najkasnije do 31. kolovoza 2016. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

XI.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/16-04/56

Urbroj: 50301-04/04-16-2

Zagreb, 6. travnja 2016.

Predsjednik Tihomir Orešković, v. r.

ŽUPANIJA:

     
         

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA ZDRAVSTVENIH USTANOVA

(Odluka o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2016. godini)

Zbirna tablica za zdravstvene ustanove

TABLICA: Z-1

     

R. br.

Naziv

Plan  

Ostvarenje   

Indeks (Ostvarenje / Plan * 100)

 

PRIHODI:

 

 

 

1.

Prihodi Županije/Grada Zagreba za dec. u zdravstvu

 

 

 

2.

UKUPNI PRIHODI

 

 

 

 

RASHODI:

 

 

 

3.

Rashodi poslovanja za tekuće i investicijsko održavanje

 

 

 

4.

Rashodi za nabavku nefinancijske imovine

 

 

 

5.

Iznos sredstava za otplate kredita

 

 

 

6.

UKUPNI RASHODI (r.br. 3 + 4 + 5)

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

VIŠAK PRIHODA (r.br. 2 – r.br. 6)

 

 

 

8.

MANJAK PRIHODA (r.br. 6 – r.br. 2)

 

 

 

9.

Višak prihoda iz ranijih godina – preneseni

 

 

 

10.

Manjak prihoda iz ranijih godina – preneseni

 

 

 

11.

Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju (r.br. 7 – 8 + 9 – 10)

 

 

 

12.

Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju (r.br. 8 – 7 + 10 – 9)

 

 

 

ŽUPANIJA:

 
     

IZVJEŠTAJ O OSTVARENIM PRIHODIMA I RASHODIMA JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE

(Odluka o minimalnim financijskim standardima za decentralizirane funkcije za zdravstvene ustanove u 2016. godini)

Obračun županija

     

TABLICA: Z-2

 

R. br.

Naziv

Ostvarenje

 

 

 

1.

Ostvareni prihodi iz dodatnog udjela poreza na dohodak

 

2.

Ostvareni prihodi iz pomoći izravnanja

 

3.

UKUPNI PRIHODI

 

 

 

 

4.

UKUPNI RASHODI

 

 

 

 

5.

Doznaka Županija/Grada Zagreba ustanovama

 

6.

Manje doznačeno prema iskazanim rashodima (r.br. 4 – r.br. 5)

 

7.

Više doznačeno prema iskazanim rashodima (r.br. 5 – r.br. 4)

 

 

 

 

8.

VIŠAK PRIHODA (r.br. 3 – r.br. 4)

 

9.

MANJAK PRIHODA (r.br. 4 – r.br. 3)

 

10.

Višak prihoda iz ranijih godina – preneseni

 

11.

Manjak prihoda iz ranijih godina – preneseni

 

12.

Višak prihoda raspoloživ u sljedećem razdoblju (r.br. 8 – 9 + 10 – 11) + (r.br. 6)

 

13.

Manjak prihoda za pokriće u sljedećem razdoblju (r.br. 9 – 8 + 11 – 10) + (r.br. 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © Ante Borić