Baza je ažurirana 09.07.2025. 

zaključno sa NN 77/25

EU 2024/2679

NN 78/2025 (9.5.2025.), Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta

HRVATSKI SABOR

1018

Na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O KOMASACIJI POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA

Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta, koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 30. travnja 2025. godine.

Klasa: 011-02/25-02/48

Urbroj: 71-10-01/2-25-2

Zagreb, 2. svibnja 2024.

Predsjednik
Republike Hrvatske
Zoran Milanović, v. r.

ZAKON

O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O KOMASACIJI POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA

Članak 1.

U Zakonu o komasaciji poljoprivrednog zemljišta (»Narodne novine«, br. 46/22.) u članku 7. stavku 2. iza riječi: »površina poljoprivrednog zemljišta« dodaju se riječi: »komasacijske gromade«.

Iza stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:

»(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, ako je u prijedlogu komasacijskog područja više od 50 % zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske, Ministarstvo može donijeti odluku u postupku komasacije kojom se zemljište za opće potrebe i/ili zemljište za zajedničke potrebe u cijelosti ili u većoj mjeri osigurava iz zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske.«.

Članak 2.

Članak 8. mijenja se i glasi:

»(1) U postupku komasacije poljoprivredno zemljište iz područja komasacijske gromade može se sporazumom zamijeniti za poljoprivredno zemljište izvan područja komasacijske gromade.

(2) Zamjena iz stavka 1. ovoga članka može se obavljati do isteka roka od 15 dana od dana održavanja skupa sudionika komasacije iz članka 30. stavka 1. ovoga Zakona.«.

Članak 3.

Članak 13. mijenja se i glasi:

»(1) Za potrebe komasacije i praćenja komasiranog zemljišta, u skladu s ovim Zakonom i drugim propisom kojim se uređuje područje poljoprivrednog zemljišta, uspostavlja se i vodi informacijski sustav komasacije (u daljnjem tekstu: ISK) u elektroničkom obliku kao sustav koji se može povezati s informacijskim sustavima pojedinih javnopravnih tijela koja na temelju ovoga Zakona i posebnih propisa izrađuju i/ili održavaju prostorne podatke i druge podatke značajne za komasaciju.

(2) ISK se uspostavlja kao samostalan sustav ili kao jedan od modula unutar odgovarajućeg informacijskog sustava za poljoprivredno zemljište.«.

Članak 4.

U članku 14. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:

»(2) Komasacija se može radi ispunjenja Programa pokrenuti na značajnim površinama poljoprivrednog zemljišta koje se ne koristi u svrhu poljoprivredne proizvodnje ili se loše iskorištava.«.

Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.

Članak 5.

U članku 15. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:

»(2) Komasacijsko područje sastoji se od jedne ili više komasacijskih gromada, a može obuhvatiti poljoprivredno zemljište na području jedne ili više jedinica lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba.«.

U dosadašnjem stavku 2., koji postaje stavak 3., iza riječi: »okolna« dodaje se riječ: »poljoprivredna«.

Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.

U dosadašnjem stavku 4., koji postaje stavak 5., riječi: »nisu predmet komasacije« zamjenjuju se riječima: »ne ulaze u komasacijsku gromadu«.

Dosadašnji stavci 5. i 6. postaju stavci 6. i 7.

Članak 6.

Naslov iznad članka 17. mijenja se i glasi: »Prijedlog idejnog rješenja komasacije«.

Članak 17. mijenja se i glasi:

»(1) Prijedlog idejnog rješenja komasacije za poljoprivredno zemljište (u daljnjem tekstu: PIR) izrađuje jedinica lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb na čijem području se nalazi ukupno zemljište ili najveći dio zemljišta za koje se izrađuje PIR, a za njegovu izradu može se angažirati i vanjske izvođače kroz postupak javne nabave uz obvezu osiguranja sredstava u skladu s odredbama članka 22. ovoga Zakona.

(2) Ako se zemljište za koje se izrađuje PIR nalazi na području više jedinica lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba, jedinica lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb na čijem području se nalazi najveći dio zemljišta može izraditi PIR ili za njegovu izradu angažirati vanjske izvođače u skladu sa stavkom 1. ovoga članka samo uz prethodnu suglasnost jedinica/jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem području se nalazi ostalo zemljište za koje se izrađuje PIR.

(3) Ako je više od 50 % zemljišta pogodnog za komasaciju u vlasništvu Republike Hrvatske ili ako je ostvaren jedan od uvjeta iz članka 14. stavaka 1. i 2. ovoga Zakona, ministar može donijeti odluku o izradi PIR-a koji Ministarstvo izrađuje samostalno ili za njegovu izradu angažira vanjske izvođače kroz postupak javne nabave te Ministarstvo kao Nositelj komasacije može pokrenuti i provesti postupak komasacije u interesu Republike Hrvatske.

(4) PIR sadržava:

– podatke za komasacijsko područje i komasacijsku gromadu: ime i matični broj katastarske općine, površinu, ukupan broj katastarskih čestica i njihovu prosječnu veličinu – posebno za zemljište u vlasništvu Republike Hrvatske, posebno za zemljište u vlasništvu fizičkih i pravnih osoba i posebno za ostalo zemljište, broj kućanstava s redoslijedom po veličini posjeda i prosječan broj čestica po tako poredanim kućanstvima

– podatke o osobama koje su vlasnici zemljišta na području na kojem se planira komasacija – posebno za zemljište u vlasništvu Republike Hrvatske, posebno za zemljište u vlasništvu fizičkih i pravnih osoba i posebno za ostalo zemljište uz prijedlog zemljišta komasacijske gromade

– preglednu kartu s granicom komasacijskoga područja i zemljišta za komasacijsku gromadu na kojoj je prikazano postojeće stanje putne i kanalske mreže, postojeća obilježja krajobraza, položaj zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske, posebno položaj zemljišta za zemljište u vlasništvu fizičkih i pravnih osoba te položaj ostalog zemljišta

– prijedlog površine katastarskih čestica poljoprivrednog zemljišta koje je u naravi vinograd, voćnjak, maslinik i/ili ribnjak odnosno na kojem postoji jednostavna i druga građevina i na kojem su radovi izvedeni u skladu s pravilnikom kojim se uređuje određivanje jednostavnih i drugih građevina i radova u svrhu poljoprivredne djelatnosti za koje se komasacija može provoditi bez suglasnosti iz članka 20. stavka 1. ovoga Zakona

– popis predviđenih radova i

– podatke o izvorima financiranja troškova komasacije.«.

Članak 7.

U članku 18. stavci 2. i 3. brišu se.

Dosadašnji stavci 4. i 5., koji postaju stavci 2. i 3., mijenjaju se i glase:

»(2) Nakon ispunjenja dostupnih financijskih sredstava iz Programa Ministarstvo obavještava javnost objavom na svojim mrežnim stranicama te dostavom elektroničke ili pisane obavijesti nacionalnim udrugama općina, gradova i županija da je ispunjen planirani okvir iz Programa za predviđeno razdoblje.

(3) Ako su sredstva potrebna za troškove planiranja, pokretanja i provođenja komasacije u potpunosti osigurana u proračunu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, jedinica lokalne samouprave ili Grad Zagreb kao Nositelj komasacije samostalno pokreće i provodi komasaciju u skladu s odredbama ovoga Zakona, ali bez obveza u vezi s Programom.«.

Dosadašnji stavci 6. i 7. postaju stavci 4. i 5.

Članak 8.

Naslov iznad članka 19. mijenja se i glasi: »Mišljenja i suglasnost«.

Članak 19. mijenja se i glasi:

»(1) Jedinica lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb ili Ministarstvo u skladu s člankom 17. ovoga Zakona dostavlja PIR na mišljenje ministarstvu nadležnom za poslove pravosuđa i Državnoj geodetskoj upravi, koji su u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva s dokumentacijom dužni dostaviti svoja mišljenja, koja iz područja njihove nadležnosti mogu sadržavati opće i konkretne primjedbe, prijedloge i smjernice u vezi sa zemljištem za komasaciju koje je u obuhvatu PIR-a, u vezi s postojećim stanjem i mogućnosti provedbe komasacije.

(2) Ako je, u skladu s člankom 17. ovoga Zakona, za izradu PIR-a odgovorna jedinica lokalne samouprave ili Grad Zagreb, onda PIR zajedno s mišljenjem iz stavka 1. ovoga članka dostavlja na suglasnost Ministarstvu koje je dužno dati suglasnost u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva s dokumentacijom odnosno u istom roku odbiti suglasnost uz obrazloženje, pri čemu suglasnost sadrži i obavijest o osiguranim ili neosiguranim financijskim sredstvima.

(3) Jedinica lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb ili Ministarstvo može nakon zaprimljenih mišljenja iz stavka 1. ovoga članka donijeti odluku o ispravku ili dopuni PIR-a odnosno ako je PIR izradio vanjski izvođač angažiran kroz postupak javne nabave, zatražiti od njega ispravak ili dopunu PIR-a te nakon ispravka ili dopune PIR-a ponovno ga dostaviti na mišljenje u skladu sa stavkom 1. ovoga članka.

(4) Ako je komasacijsko područje na prostoru više jedinica lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba, onda se zajedno sa zaprimljenim mišljenjem iz stavka 1. ovoga članka dostavlja PIR na suglasnost i tim jedinicama lokalne samouprave odnosno Gradu Zagrebu, koji su dužni dati suglasnost u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva s dokumentacijom odnosno u istom roku odbiti suglasnost uz obrazloženje.«.

Članak 9.

Naslov iznad članka 20. mijenja se i glasi: »Suglasnost vlasnika zemljišta za komasaciju«.

Članak 20. mijenja se i glasi:

»(1) Suglasnosti koje daju vlasnici zemljišta na obuhvat PIR-a postaju važeće u trenutku kada jedinica lokalne samouprave ili Grad Zagreb zaprimi suglasnosti od najmanje 5 % vlasnika zemljišta koji su vlasnici od najmanje 10 % ukupne površine poljoprivrednog zemljišta u obuhvatu PIR-a na kojem se planira komasacija.

(2) Ministarstvo daje suglasnost za komasaciju poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske u skladu s člankom 15. stavkom 7. ovoga Zakona.

(3) Ako se izrađuje PIR u skladu s člankom 17. stavkom 3. ovoga Zakona, jedinica/jedinice lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb na čijem je području poljoprivredno zemljište na kojem se planira komasacija daju suglasnost Ministarstvu za pokretanje i provedbu komasacije.

(4) Suglasnost iz stavka 1. ovoga članka daje se uz provjeru identiteta uvidom u osobnu iskaznicu ili drugu javnu ispravu s fotografijom uz upis prebivališta, osobnog identifikacijskog broja i podataka za kontakt.

(5) Preslike isprava iz stavka 4. ovoga članka prilažu se uz suglasnost iz stavka 1. ovoga članka koja sadrži i suglasnost na prijedloge površine iz članka 17. stavka 4. podstavka 4. ovoga Zakona.«.

Članak 10.

Članak 21. mijenja se i glasi:

»(1) Rješavatelj, na temelju mišljenja i suglasnosti iz članka 19. ovoga Zakona ili akta o odabiru područja na kojem će se provoditi komasacija po provedenom javnom pozivu, u roku od 15 dana od njihova zaprimanja donosi odluku o pokretanju komasacije, kojom se utvrđuje da PIR postaje idejno rješenje komasacije kao njezin sastavni dio, te pokreće postupak izrade prijedloga projekta komasacije i osniva Povjerenstvo koje se u postupku komasacije može izmijeniti.

(2) Ako je odluku iz stavka 1. ovoga članka donijelo izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba kao Rješavatelj, ali se ne izvršavaju potrebne radnje za pravodobno provođenje postupka komasacije, Ministarstvo može u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa donijeti novu odluku o provedbi postupka komasacije u kojem će Ministarstvo biti Nositelj komasacije te novom odlukom ukinuti odluku iz stavka 1. ovoga članka.

(3) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, ministar može donijeti odluku da Ministarstvo kao Nositelj komasacije bez suglasnosti vlasnika zemljišta iz članka 20. ovoga Zakona pokrene i provede postupak komasacije u interesu Republike Hrvatske radi ispunjenja važećeg Programa:

a) ako je više od 50 % zemljišta za komasaciju u vlasništvu Republike Hrvatske ili zemljište ima jedan od uvjeta za pokretanje komasacije iz članka 14. ovoga Zakona

b) za značajne površine poljoprivrednog zemljišta za koje dokumentacija zbog proteka vremena ili Domovinskog rata nije dostupna ili su tehnički odnosno građevinski radovi na okrupnjivanju zemljišta i formiranju novih čestica zemljišta izvršeni ili su u završnoj fazi izvršenja.

(4) Odlukama iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka određuje se opseg komasacije, a odlukom iz stavka 2. ovoga članka može se promijeniti opseg komasacije određen odlukom iz stavka 1. ovoga članka.

(5) Odluke iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka objavljuju se na javni uvid u trajanju od osam dana objavom na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Nositelja komasacije te mrežnim stranicama jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem se području provodi komasacija i mrežnim stranicama Ministarstva.

(6) Protiv odluka iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.«.

Članak 11.

Članak 22. mijenja se i glasi:

»(1) Sredstva potrebna za izvršenje Programa osiguravaju se iz sredstava fondova Europske unije, u državnom proračunu, iz sredstava donacija, sredstava drugih zainteresiranih pravnih i fizičkih osoba te u proračunu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

(2) Ako su sredstva potrebna za troškove planiranja, pokretanja i provođenja komasacije u potpunosti osigurana u proračunu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, Nositelj komasacije samostalno pokreće i provodi komasaciju u skladu s odredbama ovoga Zakona, ali bez obveza u vezi s Programom.

(3) Javni natječaj za usluge i radove planiranja, pokretanja i provođenja komasacije za koje su sredstva osigurana u skladu sa stavcima 1. i 2. ovoga članka raspisuje se i provodi prema zakonu kojim se utvrđuju pravila o postupku javne nabave, a može se raspisivati i provoditi jednom ili više puta u svim fazama komasacije.

(4) Ako jedinica lokalne samouprave odnosno Grad Zagreb iz sredstava od raspolaganja državnim poljoprivrednim zemljištem nema osigurana sredstva potrebna za troškove prijave na javni poziv u kojoj je uključeno i zemljište u vlasništvu Republike Hrvatske, sredstva se osiguravaju u državnom proračunu nadležnog Ministarstva.

(5) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, sredstva potrebna za troškove pokretanja i provođenja komasacije u dijelu u kojem su osigurana iz državnog proračuna mogu se koristiti za otklanjanje ili ublažavanje posljedica nastalih zbog posebnih okolnosti odnosno događaja ili određenog stanja koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće vrijednosti, znatno narušava okoliš, narušava gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu gospodarsku štetu, o čemu odlučuje Ministarstvo.«.

Članak 12.

U članku 24. stavku 4. podstavak 4. mijenja se i glasi:

» – jedan član imenuje se iz redova vlasnika poljoprivrednog zemljišta za komasaciju na prijedlog jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem se području provodi komasacija, a njegova zamjenika iz redova službenika jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem se području provodi komasacija.«.

U stavku 6. iza riječi: »iz redova službenika« dodaje se riječ: »Ministarstva,«.

Stavak 8. mijenja se i glasi:

»(8) Iznimno od stavaka 1. do 6. ovoga članka, ako nema osoba na raspolaganju za poslove komasacije s propisanim uvjetima u stavcima 1. do 6. ovoga članka ili nema službenika na raspolaganju za poslove komasacije zaposlenih u Ministarstvu, jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Gradu Zagrebu, za člana Povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka mogu biti imenovani službenici istih tijela s radnim iskustvom manjim nego što je propisano stavcima 2. do 6. ovoga članka ili drugom odgovarajućom stručnom spremom od propisane stavcima 1. do 6. ovoga članka.«.

Članak 13.

U članku 27. stavak 4. mijenja se i glasi:

»(4) Vlasniku zemljišta na području na kojem se planira komasacija koji je nepoznat, nedostupan, čije prebivalište, boravište ili sjedište nije poznato odnosno sudioniku komasacije koji je nedostupan ili nepoznatog boravišta, a koji nema opunomoćenika, zaključkom će se odrediti privremeni zastupnik u skladu s propisom kojim se uređuje opći upravni postupak.«.

Članak 14.

Članak 28. mijenja se i glasi:

»(1) Projektom komasacije utvrđuje se područje na kojem će se provoditi komasacija kao komasacijsko područje, komasacijska gromada, izvori financiranja, rokovi za provedbu, popis zemljišta sudionika komasacije s podacima o postupcima o odnosima iz članka 26. stavka 2. ovoga Zakona kao osnova za izradu iskaza zemljišta o stanju prije komasacije, a koji iskaz je sastavni dio projekta komasacije.

(2) Nositelj komasacije za izradu projekta komasacije iz stavka 1. ovoga članka angažira vanjske izvođače kroz postupak javne nabave, a ako ocijeni da je potrebno, Nositelj komasacije može prije postupka javne nabave izraditi nacrt prijedloga projekta komasacije.

(3) Popis zemljišta iz stavka 1. ovoga članka izrađuje se za svakog sudionika komasacije te sadržava sljedeće podatke:

– podatke o sudioniku komasacije: ime, prezime, prebivalište, osobni identifikacijski broj (u daljnjem tekstu: OIB), udjel odnosno naziv, sjedište i OIB pravne osobe

– podatke o zemljištu koje je sudionik komasacije unio u komasacijsku gromadu: broj katastarske čestice, površinu iskazanu u m², način uporabe i adresu za svaku katastarsku česticu te broj zemljišnoknjižnog uloška, jedinica za procjenu, razred za procjenu, vrijednost za procjenu, površine i vrijednosti za procjenu dijelova katastarskih čestica u pojedinim razredima

– podatke o ukupnoj površini i vrijednosti za procjenu svih katastarskih čestica

– podatke o ukupnoj površini i vrijednosti za procjenu svih katastarskih čestica u razredima za procjenu

– procjenu vrijednosti zemljišta koje je sudionik komasacije unio u komasacijsku gromadu koju je proveo stalni sudski vještak za procjenu nekretnina uz odgovarajuću primjenu posebnog propisa o procjeni vrijednosti nekretnina

– podatke o služnostima, teretima i ograničenjima raspolaganja prava vlasništva

– podatke o površini katastarske čestice poljoprivrednog zemljišta koje je u naravi vinograd, voćnjak, maslinik i/ili ribnjak odnosno na kojem postoji jednostavna i druga građevina i na kojem su radovi izvedeni u svrhu poljoprivredne djelatnosti u skladu s pravilnikom kojim se uređuje određivanje jednostavnih i drugih građevina i radova za koju se komasacija može provoditi bez suglasnosti

– prijedlog stanja nakon diobe komasacijske gromade

– prijedlog dodjele zemljišta sudionicima komasacije nakon diobe komasacijske gromade

– prijedlog svih predviđenih radova s troškovnikom koji će se provesti usporedno s komasacijom

– tehnički opis predviđenih radova s troškovnikom na vodnim građevinama za melioracije

– rezultate postupka procjene utjecaja na okoliš ili ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš dobivene u postupku koji je provelo nadležno tijelo sukladno propisima kojima se uređuje zaštita okoliša odnosno rezultate postupka ocjene prihvatljivosti komasacije za ekološku mrežu koji je provelo nadležno tijelo sukladno propisima kojima se uređuje zaštita prirode

– podatke o procijenjenim troškovima komasacije i troškovima za radove gradnje i građenja na vodnim građevinama za melioracije, druge građevine i uređaje te dokaz da su osigurana sredstva za podmirenje navedenih troškova u skladu s dinamikom izvođenja radova

– mišljenja tijela državne uprave nadležnih za vodno gospodarstvo, prostorno uređenje, zaštitu kulturne baštine i imovinskopravne poslove te mišljenje Državne geodetske uprave na prijedlog projekta komasacije, a mišljenje daju iz područja svoje nadležnosti kao opće i konkretne primjedbe, prijedloge i smjernice u vezi sa zemljištem za komasaciju koje je u obuhvatu projekta komasacije, s obzirom na postojeće stanje i mogućnost provedbe projekta komasacije

– mišljenje tijela državne uprave nadležnog za zaštitu prirode na prijedlog projekta komasacije kada se radi o komasaciji na području zaštićenom prema posebnom zakonu kojim se uređuje zaštita prirode u kategoriji državnog značenja ili mišljenje upravnog tijela jedinice područne (regionalne) samouprave nadležnog za poslove zaštite prirode na prijedlog projekta komasacije kada se radi o komasaciji na području zaštićenom prema posebnom zakonu kojim se uređuje zaštita prirode u kategoriji lokalnog značenja i

– podatke o postojećim obilježjima krajobraza.

(4) Nositelj komasacije ili vanjski izvođač kojeg je angažirao, u odgovarajućoj fazi izrade prijedloga projekta komasacije podnose zahtjev nadležnim tijelima državne uprave za davanje mišljenja iz stavka 3. podstavaka 14. i 15. ovoga članka na prijedlog projekta komasacije, a svoje mišljenje nadležno tijelo državne uprave mora dostaviti podnositelju zahtjeva u roku od 15 dana od dana zaprimanja urednog zahtjeva.

(5) Ako nadležna tijela ne dostave mišljenje iz stavka 4. ovoga članka u navedenom roku, smatra se da nemaju primjedbi odnosno da prihvaćaju prijedlog projekta komasacije.

(6) Ako se komasacija provodi za dio katastarske općine ili više katastarskih općina odnosno njihovih dijelova, taj dio mora biti točno prostorno opisan i podržan odgovarajućim grafičkim prikazom u preglednoj karti iz članka 17. stavka 4. podstavka 3. ovoga Zakona.

(7) Postupak i mjerila za izradu projekta komasacije te jedinica za procjenu, razred za procjenu, vrijednost za procjenu površine i vrijednosti za procjenu dijelova katastarskih čestica u pojedinim razredima, kao i druga mjerila i postupke iz područja utvrđivanja vrijednosti zemljišta za komasaciju, postupak i mjerila iz područja utvrđivanja vrijednosti građevina, opreme i uređaja na zemljištu za komasacije, ako nisu uređeni posebnim propisima kojima je uređeno područje procjene vrijednosti nekretnina, uređuje ministar pravilnikom.«.

Članak 15.

U članku 29. stavku 2. riječi: »u roku od šest mjeseci od sklapanja ugovora o nabavi« zamjenjuju se riječima: »u roku određenom sklopljenim ugovorom o nabavi«.

Članak 16.

U članku 32. stavak 1. mijenja se i glasi:

»(1) Rješavatelj na temelju prihvaćenog projekta komasacije iz članka 31. ovoga Zakona donosi rješenje o utvrđivanju zemljišta za zajedničke potrebe sudionika komasacije.«.

Članak 17.

U članku 34. stavci 2. i 3. mijenjaju se i glase:

»(2) Rješenjem iz stavka 1. ovoga članka pojedina okolna poljoprivredna zemljišta mogu se uključiti u komasacijsko područje odnosno komasacijsku gromadu ili isključiti iz komasacijskog područja odnosno komasacijske gromade.

(3) Rješenje iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se sudionicima komasacije objavom na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Nositelja komasacije te mrežnim stranicama jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem se području provodi komasacija i mrežnim stranicama Ministarstva.«.

Članak 18.

U članku 37. stavku 2. točki 9. riječ: »tržišnu« briše se.

U točki 13. riječ: »tržišne« briše se.

Članak 19.

U članku 38. stavku 2. riječi: »prati i kontrolira provedbu postupka procjene tržišne vrijednosti« zamjenjuju se riječima: »prati provedbu postupka procjene vrijednosti«, a riječi: »stavka 8. Podstavka 3.« zamjenjuju se riječima: »stavka 4. podstavka 3.«.

Članak 20.

U članku 39. stavak 4. mijenja se i glasi:

»(4) Pregledni plan položaja putne i kanalske mreže objavljuje se na javni uvid u trajanju od 15 dana objavom na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Nositelja komasacije te na mrežnim stranicama jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem se području provodi komasacija i mrežnim stranicama Ministarstva.«.

U stavku 7. iza riječi: »stavka 6. ovoga članka« dodaju se zarez i riječi: », kao i«.

Članak 21.

Naslov iznad članka 48. mijenja se i glasi: »Provedba rješenja o komasaciji i razmjenski formati akata«.

U članku 48. stavak 6. mijenja se i glasi:

»(6) Pravomoćno rješenje o komasaciji se objavljuje na oglasnoj ploči i mrežnim stranicama Nositelja komasacije te mrežnim stranicama jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba na čijem se području provodi komasacija i mrežnim stranicama Ministarstva, u roku od 15 dana od pravomoćnosti.«.

Iza stavka 6. dodaje se stavak 7. koji glasi:

»(7) Stručnu osnovu za provedbu komasacije potrebno je uskladiti s nadležnim javnopravnim tijelima za zemljišne knjige i katastar prije izrade i donošenja na temelju ovoga Zakona, radi dostave u skladu s razmjenskim formatima koji omogućavaju brzu provedbu u zemljišnim knjigama i katastru te osiguravaju učinkovitost komasacije i zaštitu stranaka.«.

Članak 22.

Članak 52. mijenja se i glasi:

»(1) Novčanom kaznom od 2000,00 do 7000,00 eura kaznit će se za prekršaj pravna osoba koja ometa uvođenje sudionika komasacije u posjed zemljišta koja su im dodijeljena (članak 45. stavak 1.).

(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 700,00 do 1700,00 eura (članak 45. stavak 1.).

(3) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se fizička osoba novčanom kaznom od 700,00 do 1500,00 eura (članak 45. stavak 1).«.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 23.

(1) Postupci komasacije započeti po odredbama Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta (»Narodne novine«, br. 46/22.) dovršit će se prema odredbama toga Zakona.

(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, postupci komasacije koji se provode prema odredbi članka 55. Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta (»Narodne novine«, br. 46/22.) na planiranoj okvirnoj površini zemljišta za predviđeno razdoblje i u skladu s planiranim financijskim sredstvima prema Programu komasacije poljoprivrednog zemljišta za razdoblje do 2026. godine (»Narodne novine«, br. 140/22.) dovršit će se prema odredbama ovoga Zakona.

(3) Postupci iz stavka 2. ovoga članka u kojima je Povjerenstvo objavilo nacrt rješenja o komasaciji u skladu s odredbom članka 43. stavka 5. Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta (»Narodne novine«, br. 46/22.), prije stupanja na snagu ovoga Zakona, dovršit će se prema odredbama toga Zakona.

Članak 24.

Sve prijave koje su zaprimljene na objavljene javne pozive za odabir određenog područja za provođenje komasacije u skladu s Programom komasacije poljoprivrednog zemljišta do 2026. godine (»Narodne novine«, br. 140/22.), bez ostvarenih uvjeta o suglasnosti većine vlasnika zemljišta i najmanje ukupne površine iz članka 20. stavka 6. Zakona o komasaciji poljoprivrednog zemljišta (»Narodne novine«, br. 46/22.), nadležno povjerenstvo za provedbu javnog poziva administrativno će provjeriti, vrednovati i očitovati se ako su ispunjeni uvjeti iz članka 9. ovoga Zakona.

Članak 25.

(1) Vlada Republike Hrvatske će u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti Program komasacije poljoprivrednog zemljišta za razdoblje do 2026. godine (»Narodne novine«, br. 140/22.) s odredbama ovoga Zakona.

(2) Ministar će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti: Pravilnik o postupku i mjerilima objave javnog poziva za provođenje komasacije te mjerilima za odabir određenog područja prema javnom pozivu (»Narodne novine«, br. 133/22.), Pravilnik o radu Povjerenstva za komasaciju (»Narodne novine«, br. 146/22.) i Pravilnik o postupku i mjerilima za izradu projekta komasacije, procjeni te mjerilima i postupcima utvrđivanja vrijednosti zemljišta za komasaciju (»Narodne novine«, br. 120/23.) s odredbama ovoga Zakona.

Članak 26.

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-02/25-01/35

Zagreb, 30. travnja 2025.

HRVATSKI SABOR

Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Gordan Jandroković, v. r.

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_05_78_1018.html