Baza je ažurirana 31.08.2025. 

zaključno sa NN 85/25

EU 2024/2679

NN 115/2025 (27.8.2025.), Godišnji plan upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske za 2025. godinu

Vlada Republike Hrvatske

1666

Na temelju članka 54. stavka 1., a u vezi s člankom 64. stavkom 1. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 155/23.) i Strategije upravljanja državnom imovinom za razdoblje 2019. – 2025. (»Narodne novine«, broj 96/19.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj
21. kolovoza 2025. donijela

GODIŠNJI PLAN

UPRAVLJANJA NEKRETNINAMA I POKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE ZA 2025. GODINU

1. UVOD

Tri su ključna i međusobno povezana dokumenta upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske iz nadležnosti Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) normirana Zakonom o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 155/23.)[1](Zakon je dostupan na poveznici: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2023_12_155_2361.html): Strategija upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, Godišnji plan upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske i Izvješće o provedbi Godišnjeg plana upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske.

U skladu s člankom 64. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske do donošenja Strategije upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske primjenjuje se Strategija upravljanja državnom imovinom za razdoblje 2019. – 2025. (»Narodne novine«, broj 96/19., u daljnjem tekstu: Strategija)[2](Dokument je dostupan na poveznici: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_10_96_1863.html) u dijelu upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske.

Slijedom navedenog, ovaj Godišnji plan upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske za 2025. godinu (u daljnjem tekstu: Godišnji plan) usklađen je sa Strategijom kojom su definirani dugoročni ciljevi i smjernice upravljanja državnom imovinom uvažavajući gospodarske i razvojne prioritete Republike Hrvatske. S obzirom da godišnji planovi operacionaliziraju elemente strateškog planiranja definirane u Strategiji, Godišnji plan predstavlja dokument u kojem se putem mjera, projekata i aktivnosti razrađuju elementi strateškog planiranja postavljeni u Strategiji. Za sve predložene aktivnosti u Godišnjem planu definiraju se pokazatelji rezultata s polaznim i ciljanim vrijednostima prema definiranim posebnim ciljevima.

Također, ovim Godišnjim planom predstavljene su i aktivnosti u provedbi reforme za postizanje ciljne vrijednosti Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (u daljnjem tekstu: NPOO 2021. – 2026.) iz podkomponente C2.4. Unaprjeđenje upravljanja državnom imovinom. Riječ je o reformskoj mjeri naziva »Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu« koja izravno doprinosi provedbi posebnog cilja i mjera definiranih u Strategiji, odnosno smanjenju portfelja nekretnina te aktivaciji neiskorištene državne imovine.

Sukladno članku 54. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, Godišnji plan upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske donosi Vlada Republike Hrvatske na Prijedlog Ministarstva.

2. NOVI ZAKONSKI OKVIR UPRAVLJANJA NEKRETNINAMA I POKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE

Dana 30. prosinca 2023. na snagu je stupio Zakon o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Zakon) kojim se postiže optimizacija upravljanja i ubrzanje aktivacije neiskorištenih nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske.

U smislu Zakona, nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske su neizgrađeno građevinsko zemljište, građevine sa zemljištem za redovitu uporabu, stanovi i poslovni prostori, planinarski objekti, kamp, neprocijenjeno građevinsko zemljište, rezidencijalni objekti, nekretnine pod posebnim načinom upravljanja i nekretnine od strateškog značaja za Republiku Hrvatsku na kojima je uspostavljeno vlasništvo Republike Hrvatske.

Sukladno Zakonu poslovi upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske obuhvaćaju sve sustavne i koordinirane aktivnosti i dobre prakse kojima nadležna tijela u ime Republike Hrvatske racionalno, transparentno i javno upravljaju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske i s njima povezanim obvezama, u ime i za račun građana radi održivog razvitka Republike Hrvatske:

– izvršavanje svih vlasničkih prava i dužnosti na nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske

– raspolaganje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske koje predstavlja sklapanje pravnih poslova čija je posljedica prijenos, otuđenje ili ograničenje prava vlasništva Republike Hrvatske u korist fizičke ili pravne osobe i to: prodaja, darovanje, osnivanje prava građenja, osnivanje prava služnosti, zakup, najam, razvrgnuće suvlasničke zajednice, zamjena te davanje na uporabu ili korištenje

– poduzimanje svih radnji u vezi s nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske s pažnjom dobrog gospodara i načelima upravljanja nekretninama i pokretninama propisanih Zakonom, radi uređenja pravnih odnosa na toj državnoj imovini

– podnošenje zahtjeva u postupcima izrade prostornih planova, suglasnosti u postupku ishođenja akata prostornoga uređenja i gradnje, etažnih elaborata, geodetskih elaborata i drugim postupcima kojima se izravno i/ili neizravno utječe na državnu imovinu

– po potrebi, utvrđivanje ili promjenu namjene nekretnina i pokretnina u vlasništvu Republike Hrvatske

– investicijsko i tekuće održavanje nekretnina i pokretnina u vlasništvu Republike Hrvatske

– poduzimanje svih aktivnosti radi ostvarenja mjera i ciljeva planiranih u aktima strateškog planiranja u odnosu na nekretnine i pokretnine u vlasništvu Republike Hrvatske.

Novim zakonskim rješenjem omogućeno je kvalitetnije upravljanje imovinom kao i ubrzanje aktivacije neiskorištenih nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske kroz funkcionalnu i financijsku decentralizaciju poslova upravljanja nekretninama prema županijama, gradovima sjedištima županija, velikim gradovima s preko 35.000 stanovnika, trgovačkom društvu Državne nekretnine d.o.o. i javnim ustanovama za upravljanje nacionalnim parkovima i parkovima prirode, a koja tijela uz Ministarstvo upravljaju u ime Republike Hrvatske nekretninama u državnom vlasništvu. Decentralizacijom se omogućuje brže i učinkovitije rješavanje imovinskopravnih odnosa na državnim nekretninama u svrhu realizacije infrastrukturnih i razvojnih projekata, a sve u cilju povećanja investicijskog potencijala, realizacije investicijskih projekata i bržem razvoju gradova i općina.

Ministarstvo upravlja i raspolaže pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske na način da pokretnine može dati na uporabu bez naknade tijelima državne uprave ili drugim državnim tijelima korisnicima državnog proračuna Republike Hrvatske odnosno dati na uporabu bez naknade, u najam ili darovati jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave ustanovama kojima je osnivač Republika Hrvatska i/ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, tijelima socijalne skrbi, organizacijama civilnog društva i pravnim osobama koje imaju javne ovlasti, a koja nisu trgovačka društva u vlasništvu ili suvlasništvu Republike Hrvatske te prodati ili dati u najam pokretnine drugim fizičkim i pravnim osobama. Pokretnine koje nemaju uporabnu vrijednost ili imaju neznatnu vrijednost odnosno nisu u funkciji Ministarstvo može uništiti odnosno zbrinuti kod ovlaštenih tijela.

U tablici 2.1. prikazan je pregled upravljanja i raspolaganja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske prema nadležnosti upravljanja odnosno izvršavanja poslova upravljanja, donositelju Odluke o pokretanju postupka raspolaganja nekretninama i Odluke o raspolaganju nekretninama i raspodjeli prihoda od raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske.

Tablica 2.1. Upravljanje i raspolaganje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske

 


 
NEKRETNINE I POKRETNINE U VLASNIŠTVU REPUBLIKE
HRVATSKE:
NADLEŽNO TIJELO KOJE UPRAVLJA ODNOSNO
IZVRŠAVA POVJERENE POSLOVE
UPRAVLJANJA
NEKRETNINAMA
PROCIJENJENA
VRIJEDNOST
NEKRETNINE ILI UKUPNI IZNOS PROCIJENJENE NAKNADE
ODLUKU O
POKRETANJU
POSTUPKA
RASPOLAGANJA I
ODLUKU O
RASPOLAGANJU NEKRETNINOM DONOSI:
RASPODJELA PRIHODA
1. neizgrađeno građevinsko zemljište i građevine sa zemljištem nužnim za redovitu uporabu te građevine Županije
gradovi sjedišta županija
veliki gradovi
<= 130.000,00 EUR Župan
Gradonačelnik
60 % državni proračun
20 % proračun županije i 20 % proračun jedinica lokalne samouprave na čijem području se nekretnina nalazi
130.000,01 EUR – 1.000.000,00 EUR Županijska skupština
Gradsko vijeće
1.000.000,01 EUR – 1.500.000,00 EUR ministar
>1.500.000,00 EUR Vlada Republike Hrvatske
2. stanovi i poslovni prostori Državne nekretnine d.o.o. <= 1.000.000,00 EUR Državne nekretnine d.o.o. prihodi od zakupa i najma nekretnina – 100 % Državne nekretnine d.o.o.
prihod od ostalih vrsta raspolaganja: – 
90 % državni proračun – 
10 % Državne nekretnine d.o.o.
1.000.000,01 EUR – 1.500.000,00 EUR ministar
>1.500.000,00 EUR Vlada Republike Hrvatske
3. rezidencijalni objekti Državne nekretnine d.o.o.
 

 
100 % Državne nekretnine d.o.o.
4. kamp i neprocijenjeno građevinsko zemljište Ministarstvo <= 1.500.000,00 EUR ministar na način propisan zakonom kojim se uređuje neprocijenjeno građevinsko zemljište
> 1.500.000,00 EUR Vlada Republike Hrvatske
5. planinarski objekti

Javna ustanova koja upravlja nacionalnim parkom ili parkom prirode

Ministarstvo

    Sredstva ostvarena od zakupa dijela planinarskih domova prihod su javnih ustanova ili državnog proračuna ovisno o tome tko upravlja planinarskim objektom
6. nekretnine pod posebnim načinom upravljanja* Ministarstvo
 
ministar 60 % državni proračun
20 % proračun županije i 20 % proračun jedinica lokalne samouprave na čijem području se nekretnina nalazi
7. nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske od strateškog značaja za Republike Hrvatsku Ministarstvo <= 1.500.000,00 EUR ministar 60 % državni proračun
20 % proračun županije i 20 % proračun jedinica lokalne samouprave na čijem području se nekretnina nalazi
> 1.500.000,00 EUR Vlada Republike Hrvatske
8. pokretnine Ministarstvo <= 1.500.000,00 EUR ministar 100 % državni proračun
> 1.500.000,00 EUR Vlada Republike Hrvatske
9. planinarski objekti Javne ustanove Poslovi upravljanja planinarskim objektima koji se nalaze na području nacionalnog parka ili parka prirode
Ministarstvo Upravljanje planinarskim objektima koji se ne nalaze na području nacionalnog parka ili parka prirode


 

 

* Nekretnine pod posebnim načinom upravljanja su nekretnine koje su postale vlasništvo Republike Hrvatske na temelju Uredbe o zabrani raspolaganja i preuzimanju sredstava određenih pravnih osoba na teritoriju Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 40/92.) odnosno Zakona o zabrani raspolaganja i preuzimanju sredstava određenih pravnih osoba na teritoriju Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 29/94. i 35/94.) i nekretnine koje su pod zabranom raspolaganja na temelju Uredbe o zabrani raspolaganja nekretninama na teritoriju Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 36/91.).

Ministarstvo u skladu s člankom 51. Zakona provodi koordinaciju upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u odnosu na druga nadležna tijela kojima su povjereni poslovi upravljanja nekretninama, a koja uključuje:

– izradu uputa ministra za postupanje nadležnim tijelima i

– davanje očitovanja o nadležnosti za postupanje, na zahtjev nadležnog tijela u slučaju dvojbe koje je nadležno tijelo dužno postupati po pojedinom zahtjevu.

Za provedbu Zakona Ministarstvo će uspostaviti i održavati interoperabilni sustav za evidenciju nekretnina – »Interni registar nekretnina« (u daljnjem tekstu: IRN).

Sukladno članku 4. Zakona, nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske upravlja se učinkovito i razumno, pažnjom dobrog gospodara, sukladno načelima odgovornosti, javnosti, učinkovitosti i predvidljivosti. U pogledu načina raspolaganja nekretninama Zakonom je određeno da se istima može raspolagati javnim natječajem ili neposrednom pogodbom. Raspolaganje nekretninama vrši se uz naknadu za raspolaganje, a samo iznimno bez naknade u slučajevima propisanim Zakonom ili drugim posebnim propisima.

Zakonom su propisani i posebni načini upravljanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske kako slijedi:

– raspolaganje nekretninama u državnom vlasništvu bez naknade u korist jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: JLP(R)S) i ustanova čiji je osnivač Republika Hrvatska i/ili JLP(R)S, u svrhu ostvarenja projekata koji su od općeg, javnog, socijalnog ili kulturnog interesa, projekata izgradnje poslovne infrastrukture za gospodarski razvoj, provođenje programa javnih politika i drugo

– osnivanje osobne služnosti prava uporabe na nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske bez naknade ili darovanje nekretnina u korist organizacija civilnog društva kada je to u interesu Republike Hrvatske, a radi ostvarenja projekata od općeg, kulturnog, znanstvenog, sportskog, javnog ili socijalnog interesa

– davanje u zakup nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske organizacijama civilnog društva

– upravljanje i davanje nekretnina na uporabu tijelima državne uprave i drugim korisnicima državnog proračuna Republike Hrvatske bez naknade za potrebe rada tijela državne uprave i drugih tijela koja su proračunski korisnici državnog proračuna Republike Hrvatske

– upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u svrhu smještaja tijela JLP(R)S ili ustanova čiji je osnivač JLP(R)S bez naknade

– stanovi za službene potrebe

– osnivanje prava građenja i osnivanje prava služnosti bez provođenja javnog natječaja u svrhu izgradnje građevina za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora energije, ako se navedene građevine grade na nekretnini u vlasništvu Republike Hrvatske

– upravljanje viškom iskopa koji predstavlja mineralnu sirovinu

– zamjena nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske s nekretninama u vlasništvu JLP(R)S, a iznimno s nekretninama u vlasništvu trećih osoba kada je to propisano posebnim zakonom

– stjecanje nekretnina i drugih stvarnih prava u korist Republike Hrvatske.

3. STRATEŠKI CILJ I POSEBNI CILJEVI UPRAVLJANJA DRŽAVNOM IMOVINOM KOJI SE ODNOSE NA UPRAVLJANJE NEKRETNINAMA I POKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE

U Strategiji je postavljen strateški cilj upravljanja državnom imovinom koji glasi: održivo, ekonomično i transparentno upravljanje i raspolaganje imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske koji se ostvaruje putem sedam posebnih ciljeva upravljanja državnom imovinom. Zakonom je propisano da do donošenja Strategije upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske na snazi ostaje Strategija upravljanja državnom imovinom za razdoblje 2019. – 2025., u dijelu koja se ista odnosi na nekretnine i pokretnine. U skladu s navedenim, strateški cilj ostvaruje se putem pet posebnih ciljeva koji se odnose na upravljanje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, a koji su prikazani u Tablici 3.1.

Tablica 3.1. Pregled posebnih ciljeva i mjera obuhvaćenih ovim Godišnjim planom

 

STRATEŠKI CILJ ODRŽIVO, EKONOMIČNO I TRANSPARENTNO UPRAVLJANJE I RASPOLAGANJE IMOVINOM U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE
POSEBNI CILJEVI MJERE
1. Učinkovito upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske Smanjenje portfelja nekretnina putem prodaje, razvrgnuća suvlasničkih zajednica i darovanjem
Rast investicijskih projekata za aktivaciju neiskorištene državne imovine putem osnivanja prava građenja, prava služnosti, darovanja, zakupa i dodjele na uporabu
Stavljanje u funkciju nekretnina prenesenih na upravljanje trgovačkom društvu Državne nekretnine d.o.o.
2. Učinkovito upravljanje pokretninama koje su trajno oduzete zbog počinjenja kaznenog djela Smanjenje portfelja pokretnina putem prodaje
Aktivacija pokretnina putem predaje na uporabu, najma ili zakupa u skladu s namjenom trajno oduzete imovine
3. Harmonizacija i prijedlog novih propisa Predlaganje izmjena i dopuna važećih propisa te izrada prijedloga novih propisa za poboljšanje upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske
4. Vođenje, standardizirani razvoj i unaprjeđenje sveobuhvatne interne evidencije pojavnih oblika državne imovine iz portfelja Ministarstva Uspostava sveobuhvatne interne evidencije pojavnih oblika državne imovine iz portfelja Ministarstva
Uspostava modela za upravljanje učincima od upravljanja i raspolaganja državnom imovinom
5. Priprema, izrada i izvješćivanje o provedbi akata strateškog planiranja u upravnom području upravljanja državnom imovinom Poboljšanje upravljanja državnom imovinom putem akata strateškog planiranja u upravnom području upravljanja državnom imovinom


 

 

Posebni ciljevi impliciraju programiranje pripadajućih mjera, projekata i aktivnosti koje predstavljaju operacionalizaciju posebnog cilja kao i indirektnu operacionalizaciju strateškog cilja. U nastavku se navode posebni ciljevi i mjere obuhvaćene ovim Godišnjim planom:

– Poseban cilj 1 – »Učinkovito upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske« operacionalizira se putem sljedećih mjera:

1. Smanjenje portfelja nekretnina putem prodaje, razvrgnuća suvlasničkih zajednica i darovanjem.

2. Rast investicijskih projekata za aktivaciju neiskorištene državne imovine putem osnivanja prava građenja, prava služnosti, darovanja, zakupa i dodjele na uporabu.

3. Stavljanje u funkciju nekretnina prenesenih na upravljanje trgovačkom društvu Državne nekretnine d.o.o.

Provedba navedenih mjera u 2025. godini odnosi se na uspješnu provedbu Zakona, a naročito kroz financijsku i funkcionalnu decentralizaciju upravljanja nekretninama kao i upravljanje nekretninama od strateškog značaja za Republiku Hrvatsku. U skladu s navedenim u ožujku 2025. godine uspješno je dovršena dvogodišnja provedba Projekta pod nazivom: »Program optimizacije upravljanja nekretninama – Faza 2« (in Engl. State-owned Property Management Optimisation Program – 2nd Phase) u okviru Instrumenta tehničke potpore Europske komisije (»TSI«). Projekt je predstavljao nastavak projekta pod nazivom »Program optimizacije upravljanja nekretninama« te se aktivnostima u sklopu projekta direktno doprinijelo:

– unaprjeđenju strateškog okvira za optimizaciju upravljanja i aktivacije nekretnina kojima upravlja Ministarstvo koji će biti u skladu sa Zakonom i novom vlasničkom politikom usmjerenom na decentralizaciju i prijenos poslova upravljanja i raspolaganja nestrateškim dijelom portfelja nekretnina prema županijama, gradovima sjedišta županija, velikim gradovima s preko 35.000 stanovnika, trgovačkom društvu Državne nekretnine d.o.o. i javnim ustanovama za upravljanje nacionalnim parkovima i parkovima prirode, a koja tijela uz Ministarstvo upravljaju u ime Republike Hrvatske nekretninama u državnom vlasništvu

– razvoju investicijskih projekata i jačanju investicijskog potencijala Republike Hrvatske u svrhu daljnje aktivacije neiskorištenih nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske.

Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu (u svrhu smanjenja portfelja nekretnina u državnom vlasništvu, brže i učinkovite aktivacije neiskorištene imovine, povećanja prihoda od imovine te usmjeravanja istih u razvojne projekte) reforma je podkomponente C2.4. Unaprjeđenje upravljanja državnom imovinom u okviru NPOO 2021. – 2026., provedba koje direktno doprinosi ostvarenju navedenih mjera i posebnog cilja.

– Poseban cilj 2 – »Učinkovito upravljanje pokretninama koje su trajno oduzete zbog počinjenja kaznenog djela« operacionalizira se putem sljedećih mjera:

1. Smanjenje portfelja pokretnina putem prodaje.

2. Aktivacija pokretnina putem predaje na uporabu, najma ili zakupa u skladu s namjenom trajno oduzete imovine.

– Poseban cilj 3 – »Harmonizacija i prijedlog novih propisa« operacionalizira se putem sljedeće mjere:

1. Predlaganje izmjena i dopuna važećih propisa te izrada prijedloga novih propisa za poboljšanje upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske.

Provedba ove mjere u 2025., odnosit će se na izradu i predlaganje podzakonskih propisa koji se imaju donijeti temeljem Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 155/23.), kao i temeljem Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (»Narodne novine«, br. 125/11., 64/15., 112/18. i 123/24.).

Također, ova mjera odnosi se i na praćenje, koordinaciju, izradu mišljenja i poticanje izrade prijedloga novih ili izmjena postojećih zakonskih i podzakonskih akata iz nadležnosti drugih tijela državne uprave, a kojima se na bilo koji način utječe na upravljanje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, a kako bi se uskladili propisi kojima se uređuje upravljanje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske iz nadležnosti Ministarstva s drugim propisima iz nadležnosti drugih tijela državne uprave, a kojima se posredno ili neposredno utječe na upravljanje tom imovinom Republike Hrvatske.

Sastavni dio ove mjere je i praćenje učinaka provedbe propisa kojima se uređuje upravljanje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske iz nadležnosti Ministarstva, kao i priprema odgovara na upite zainteresirane javnosti, pravnih i fizičkih osoba i drugih vezanih za materiju iz upravnog područja upravljanja državnom imovinom iz nadležnosti Ministarstva.

Osim navedenog, provedba koordinacije upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske provodit će se i u odnosu na druga nadležna tijela kojima su temeljem Zakona povjereni poslovi upravljanja i to na način da će Ministarstvo na zahtjev tih tijela ili po službenoj dužnosti, izraditi upute za postupanje. Upute se mogu izdati u pojedinačnim predmetima na zahtjev nadležnog tijela, ili Ministarstvo može izdati upute svim nadležnim tijelima kada je to potrebno radi osiguranja njihovog ujednačenog postupanja.

Također, u slučaju dvojbe oko nadležnosti, a na zahtjev nadležnog tijela, Ministarstvo će izdati očitovanje o nadležnosti za postupanje.

– Poseban cilj 4 – »Vođenje, standardizirani razvoj i unaprjeđenje sveobuhvatne interne evidencije pojavnih oblika državne imovine iz portfelja Ministarstva« operacionalizirat će se putem sljedećih mjera:

1. Uspostava sveobuhvatne interne evidencije pojavnih oblika državne imovine iz portfelja Ministarstva.

2. Uspostava modela za upravljanje učincima od upravljanja i raspolaganja državnom imovinom.

U skladu sa člankom 47. Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u okviru ovog posebnog cilja Ministarstvo će s ciljem uspostave efikasnijeg i kvalitetnijeg sustava za evidentiranje i upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske uspostaviti i održavati IRN.

IRN je novi sustav Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU – a) kojem je primarna zadaća omogućiti lakši, jednostavniji i transparentniji pristup kako dionicima upravljanja i raspolaganja nekretninama tako i javnosti putem postojećeg nacionalnog sustava autentifikacije krajnjih korisnika (NIAS).

Također, u 2024. godini je u okviru NPOO 2021. – 2026., Komponenta 2. Javna uprava, pravosuđe i državna imovina, podkomponenta C2.4., reforma R5 – »Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu« izrađena aplikacija Učinci raspolaganja državnim nekretninama (URDN) za praćenje i upravljanje učincima od upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu koja je u primjeni od početka 2025. godine.

U 2025. godini planiran je nastavak provedbe edukacija svih korisnika IRN-a (službenici Ministarstva i nadležna tijela kojima su sukladno Zakonu povjereni poslovi upravljanja nekretninama) u obliku konferencijskih predavanja i interaktivnih radionica u svrhu uspostave efikasnijeg i kvalitetnijeg sustava za evidentiranje i upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske.

– Poseban cilj 5 – »Priprema, izrada i izvješćivanje o provedbi akata strateškog planiranja u upravnom području upravljanja državnom imovinom« operacionalizirat će se putem sljedeće mjere:

1. Poboljšanje upravljanja državnom imovinom putem akata strateškog planiranja u upravnom području upravljanja državnom imovinom.

Provedba ovog posebnog cilja predstavlja kontinuitet dosadašnjih višegodišnjih aktivnosti u izradi akata strateškog planiranja i izvještajima o provedbi istih te njihovom doprinosu u provedbi povezanih hijerarhijski nadređenih akata strateškog planiranja. Provedba ovog posebnog cilja odnosit će se na:

– izradu nacrta prijedloga dugoročnih i kratkoročnih akata strateškog planiranja u području upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske

– pripremu sektorskog doprinosa u provedbi Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine i predstavljanje Ministarstva u radnim skupinama osnovanim za tu svrhu kao i na ostale aktivnosti koordinatora za strateško planiranje u upravnom području upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u okviru sudjelovanja u radu Mreže koordinatora

– praćenje i izvještavanje o provedbi reformskih mjera podkomponente Unaprjeđenje upravljanja državnom imovinom iz NPOO 2021. – 2026. i horizontalnu aktivnost sudjelovanja na međuresornim i koordinacijskim sastancima, uključivat će i redovitu i kontinuiranu suradnju i bilateralne sastanke s timom za Europski semestar u Uredu predsjednika Vlade Republike Hrvatske i Europskom komisijom.

4. PLANIRANI PRIHODI OD UPRAVLJANJA NEKRETNINAMA I POKRETNINAMA U VLASNIŠTVU REPUBLIKE HRVATSKE

Za 2025. godinu planirani su ukupni prihodi od upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u iznosu od 60.550.000,00 eura.

U nastavku slijedi tablica 4.1. s prikazom planiranih prihoda od upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske.

Tablica 4.1. Prikaz planiranih prihoda od upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske

 

VRSTA PRIHODA CILJANA
VRIJEDNOST (EUR)
1. Prihodi od raspolaganja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske temeljem Zakona o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske 47.550.000,00
1.1. Prihodi državnog proračuna 18.035.000,00
1.2. Prihodi proračuna županija 1.846.000,00
1.3. Prihodi proračuna jedinica lokalne samouprave 1.869.000,00
1.4. Prihodi trgovačkog društva Državne nekretnine d.o.o.1 25.800.000,00
2. Prihodi od raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske temeljem Zakona o neprocijenjenom građevinskom zemljištu 13.000.000,00
2.1. Prihodi državnog proračuna2 9.100.000,00
2.2. Prihodi proračuna županija 1.300.000,00
2.3. Prihodi proračuna jedinica lokalne samouprave 2.600.000,00
Ukupni prihodi (1+2) 60.550.000,00


 

 

1 Prema Godišnjem planu poslovanja Društva za 2025. godinu: https://hr-nekretnine.hr/wp-content/uploads/2025/01/Godisnji-plan-poslovanja-drustva-Drzavne-nekretnine-d.o.o.-za-2025.pdf

2 Prihodi državnog proračuna uključuju i prihode koje na temelju Zakona o neprocijenjenom građevinskom zemljištu ostvaruje Fond za turizam

Klasa: 022-03/25-04/15

Urbroj: 50301-27/15-25-6

Zagreb, 21. kolovoza 2025.

Predsjednik
mr. sc. Andrej Plenković, v. r.

PRILOG I.

TABLIČNI PRIKAZ MJERA I AKTIVNOSTI IZ GODIŠNJEG PLANA

 

POSEBAN CILJ 1: Učinkovito upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske
MJERA: Smanjenje portfelja nekretnina putem prodaje, razvrgnuća suvlasničkih zajednica i darovanjem u korist jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI REZULTATA POČETNA VRIJEDNOST* CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI

1. Sklapanje ugovora o realizaciji investicijskih projekata

(nositelj: Ministarstvo)

Broj objavljenih javnih natječaja 0 2

1. Projekt Vila Svežanj, Kostrena

2. Projekt Spomen dom Kumrovec

2. Sklapanje ugovora o kupoprodaji za građevine i neizgrađeno građevinsko zemljište temeljem provedenog javnog natječaja odnosno neposrednom pogodbom

(nositelj: Ministarstvo i nadležna tijela)

Broj objavljenih javnih natječaja 21 45  
Broj sklopljenih ugovora o kupoprodaji 75 62
Vrijednost sklopljenih ugovora o kupoprodaji 5.401.216,76 EUR 6.100.000,00 EUR

3. Sklapanje sporazuma o razvrgnuću suvlasničke zajednice za građevine i neizgrađeno građevinsko zemljište

(nositelj: nadležna tijela)

Broj sklopljenih sporazuma 22 8
Vrijednost razvrgnute imovine prema sklopljenim sporazumima 1.487.208,81 EUR 850.000,00 EUR

4. Sklapanje ugovora o darovanju

(nositelj: Ministarstvo i nadležna tijela)

Broj sklopljenih ugovora o darovanju i prijenosu prava vlasništva 32 40

5. Izdavanje tabularnih isprava

(nositelj: Ministarstvo)

Broj izdanih tabularnih isprava u korist JLP(R)S sukladno članku 61. Zakona 11 40

6. Prijenos prava upravljanja

(nositelj: Ministarstvo)

Broj sklopljenih sporazuma o prijenosu prava upravljanja s drugim tijelima državne uprave 12 6  


 

* Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

 

POSEBAN CILJ 1: Učinkovito upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske

MJERA: Rast investicijskih projekata za aktivaciju neiskorištene državne imovine putem osnivanja prava građenja, prava služnosti, darovanja, zakupa i dodjele na uporabu

AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI
REZULTATA
POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI
1. Priprema investicijskih projekata na nekretninama od strateškog značaja za Republiku Hrvatsku (nositelj: Ministarstvo) Broj investicijskih projektnih prijedloga u pripremi 0 6

1. Projekt Perna, Orebić

2. Projekt TRP Sv. Mikula, Rakalj

3. Projekt Kamp Jarun, Grad Zagreb

4. Projekt Hidrobaza, Pula

5. Projekt Kamp Peruštine Diklo, Zadar

6. Projekt Stancija Grande, Savudrija

2. Sklapanje ugovora o realizaciji investicijskih projekata

(nositelj: Ministarstvo)

Broj objavljenih javnih natječaja 0 1 1. Projekt Privlaka
3. Praćenje izvršenja sklopljenih ugovora o realizaciji investicijskih projekata (nositelj: Ministarstvo) Broj projekata za koje se prati izvršenje ugovornih obveza temeljem sklopljenih ugovora o realizaciji projekata 2 2

1. Projekt Prukljan, Skradin

2. Projekt Kupari, Župa Dubrovačka

4. Uređenje imovinskopravnih odnosa na neprocijenjenom građevinskom zemljištu

(nositelj: Ministarstvo)

Broj donesenih rješenja o utvrđenju prava vlasništva na turističkom zemljištu na kojemu su izgrađeni hoteli i turistička naselja, kampovima i ostalom neprocijenjenom građevinskom zemljištu 4 8  
  Broj donesenih rješenja kojima se zahtjev za donošenje rješenja o utvrđenju prava vlasništva odbacuje, odbija ili se postupak obustavlja 4 4  

5. Sklapanje ugovora o osnivanju prava služnosti

(nositelj: nadležna tijela)

Broj sklopljenih ugovora o osnivanju prava služnosti 19 26  

6. Sklapanje ugovora o osnivanju prava građenja

(nositelj: nadležna tijela)

Broj sklopljenih ugovora o osnivanju prava građenja 1 3  
7. Sklapanje ugovora o dodjeli na uporabu (nositelj: Ministarstvo) Broj sklopljenih ugovora o dodjeli na uporabu 49 54  

8. Sklapanje ugovora o zakupu s organizacijama civilnog društva

(nositelj: Ministarstvo)

Broj sklopljenih ugovora o zakupu 20 200

9. Sklapanje ugovora o darovanju

(nositelj: Ministarstvo i nadležna tijela)

Broj sklopljenih ugovora o darovanju i prijenosu prava vlasništva 32 40

10. Ulaganje u nekretnine

(nositelj: Ministarstvo)

Broj nekretnina koje su predmet ulaganja 4 4

1. Završetak projekta konstrukcijske, energetske i cjelovite obnove zgrada:

Prilaz Gjure Deželića 7, Zagreb – ukupna ugovorena vrijednost ulaganja iznosi 3.086.735,02 EUR

Republike Austrije 20, Zagreb – ukupna ugovorena vrijednost ulaganja iznosi 11.579.017,02 EUR

2. Završetak projekta energetske i cjelovite obnove zgrade:

Ulica Ivana Dežmana 10, Zagreb – ukupna ugovorena vrijednost ulaganja iznosi 12.076.761,38 EUR

3. Nastavak projekta cjelovite obnove zgrade:

Ilica 25 – Ilica 27 – Gundulićeva 2, Zagreb – ukupna ugovorena vrijednost ulaganja iznosi 22.468.897,84 EUR

11. Stjecanje nekretnina u svrhu smještaja tijela državne uprave

(nositelj: Ministarstvo)

Sklopljen pravni posao 1 1 Projekt Vjesnik

12. Pripremne radnje u svrhu utvrđenja mogućnosti za raspolaganje sukcesijskom imovinom

(nositelj: Ministarstvo)

Broj nekretnina u pripremi 0 10  
13. Upravljanje planinarskim objektima Sklopljeni ugovori o korištenju planinarskih objekata s Hrvatskim planinarskim savezom odnosno planinarskom udrugom članicom Hrvatskog planinarskog saveza 0 74  
Donesena Odluka ministra o visini zakupnine planinarskih objekata 0 1  
*Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.


 

 

 

POSEBAN CILJ 1: Učinkovito upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske

MJERA: Stavljanje u funkciju nekretnina prenesenih na upravljanje trgovačkom društvu Državne nekretnine d.o.o.

AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI
REZULTATA
POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI
  Broj objavljenih javnih natječaja za zakup Poslovni protori: 10 Poslovni protori: 10  
1. Komercijalizacija stanova, poslovnih prostora i rezidencijalnih objekata Broj nekretnina koje su objavljene na javnom natječaju za zakup Poslovni prostori: 292 Poslovni prostori: 240  
  Broj sklopljenih ugovora temeljem javnih natječaja za zakup Poslovni prostori: 174 Poslovni prostori: 168  
  Broj objavljenih javnih natječaja za kupoprodaju 0 5  
  Broj nekretnina koje su objavljene na javnom natječaju za kupoprodaju Stanovi: 0
Poslovni prostori: 0
Stanovi: 30
Poslovni prostori: 70
 
  Broj sklopljenih ugovora o kupoprodaji temeljem provedenog javnog natječaja, neposrednom pogodbom i temeljem Odluke o prodaji stanova u vlasništvu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 78/21. i 38/24.) Stanovi: 0
Poslovni prostori: 0
Stanovi: 50
Poslovni prostori: 50
 
  Vrijednost sklopljenih ugovora o kupoprodaji Stanovi:
0 EUR
Poslovni prostori:
0 EUR
Stanovi:
3.000.000,00 EUR
Poslovni prostori:
2.400.000,00 EUR
 
  Broj sklopljenih sporazuma o razvrgnuću suvlasničke zajednice Stanovi: 0
Poslovni prostori: 2
Stanovi: 30
Poslovni prostori: 40
 
  Vrijednost razvrgnute imovine prema sklopljenim sporazumima o razvrgnuću suvlasničke zajednice Stanovi:
0 EUR
Poslovni prostori:
1.410,00 EUR
Stanovi:
1.300.000,00 EUR
Poslovni prostori:
3.100.000,00 EUR
 
2. Reguliranje pravnog odnosa s postojećim korisnicima nekretnina Broj sklopljenih ugovora o najmu/zakupu po kategorijama nekretnina Stanovi: 214
Poslovni prostori: 54
Stanovi: 100
Poslovni prostori: 220

 
3. Naplata potraživanja Vrijednost izdanih faktura s osnove korištenja nekretnina 25.028.853,08 EUR 28.630.478,00 EUR
 
Postotak naplate s osnove korištenja nekretnina 82 % 85 %
4. Ulaganja u nekretnine Broj nekretnina koje su predmet ulaganja (investicijsko i tekuće ulaganje) Stanovi: 98
Poslovni prostori: 92
Rezidencije: 11
Stanovi: 350
Poslovni prostori: 200
Rezidencije: 8

Projekt uređenja stanova za potrebe useljenja korisnika u stanove u vlasništvu RH sukladno Programu mjera za izvršenje presuda Europskog suda za ljudska prava i odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske (STATILEO).

Projekt sveobuhvatne obnove državne rezidencije Palače Pongratz, Visoka 22, Zagreb – ukupna ugovorena vrijednost ulaganja iznosi 17.940.411,10 EUR


 

 

*Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

 

POSEBAN CILJ 2: Učinkovito upravljanje pokretninama koje su trajno oduzete zbog počinjenja kaznenog djela

MJERA: Smanjenje portfelja pokretnina putem prodaje

AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI REZULTATA POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI
Prodaja na temelju provedenog javnog natječaja Broj donesenih Odluka o prodaji** 65 60  
Vrijednost prodane imovine uplaćena u državni proračun Republike Hrvatske 146.693,30 EUR 40.000,00 EUR
Broj provedenih javnih natječaja 3 3


 

* Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

** Prilikom prodaje imovine koja je predmet ovog posebnog cilja izdaju se računi temeljem kojih kupci obavljaju prijenos vlasništva.

 

POSEBAN CILJ 2: Učinkovito upravljanje pokretninama koje su trajno oduzete zbog počinjenja kaznenog djela
MJERA: Aktivacija pokretnina putem predaje na uporabu, najma ili zakupa u skladu s namjenom trajno oduzete imovine
AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI REZULTATA POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI
Donošenje Odluka o davanju pokretnina na uporabu, najam ili zakup u skladu s namjenom trajno oduzete imovine Broj donesenih Odluka 15 5
 
Broj provedenih javnih natječaja/neposredne provedbe 9 5


 

* Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

 

 

POSEBAN CILJ 3: Harmonizacija i prijedlog novih propisa

MJERA: Predlaganje izmjena i dopuna važećih propisa te izrada prijedloga novih propisa za poboljšanje upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske

AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI REZULTATA POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI
1. Izrada zakonskih i podzakonskih prijedloga kojima se uređuje upravljanje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske te predlaganje izmjena i dopuna postojećih propisa kojima se uređuje upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske Broj prijedloga zakonskih promjena i prijedloga novih propisa upućenih u proceduru Vlade Republike Hrvatske 3 12**
 
2. Provedba koordinacije upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u odnosu na druga nadležna tijela kojima su temeljem Zakona kojim se uređuje upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske povjereni poslovi upravljanja (izrada uputa za postupanje te u slučaju dvojbe, na zahtjev nadležnog tijela, davanje očitovanje o nadležnosti za postupanje) Broj izrađenih uputa za postupanje 47 60
Broj očitovanja o nadležnosti za postupanje 8 30
3. Sudjelovanje u postupku izrade prijedloga novih propisa ili izmjena i dopuna postojećih propisa čiji su stručni nositelji druga tijela državne uprave Broj izdanih mišljenja na zaprimljene akte 275 250


 

* Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

** Ciljana vrijednost za broj prijedloga zakonskih promjena i prijedloga novih propisa upućenih u proceduru Vlade Republike Hrvatske uključuje: Uredba o mjerilima, kriterijima i načinu davanja na uporabu stanova za službene potrebe, Uredba o kriterijima, mjerilima i postupku davanja u zakup nekretnina u vlasništvu Republike Hrvatske organizacijama civilnoga društva, Uredba o postupcima koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, Uredba o uvjetima i načinima upravljanja privremeno oduzetom imovinom, Uredba o postupcima koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u svrhu razvrgnuća suvlasničke zajednice, zamjene, davanja u zakup ili najam te stjecanja nekretnina i drugih stvarnih prava u korist Republike Hrvatske, Uredba o postupcima koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u svrhu darovanja, Uredba o postupcima koji prethode sklapanju pravnih poslova raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske u svrhu osnivanja prava građenja i prava služnosti, Uredba o izmjenama i dopunama Uredbe o kupoprodaji poslovnoga prostora u vlasništvu Republike Hrvatske, Odluka o nekretninama od strateškog značaja za Republiku Hrvatsku, Odluka o korištenju rezidencijalnih objekata u vlasništvu Republike Hrvatske, Pravilnik o sadržaju izvještaja o učincima upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske i Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja Internog registra nekretnina.

 

POSEBAN CILJ 4: Vođenje, standardizirani razvoj i unaprjeđenje sveobuhvatne interne evidencije pojavnih oblika državne imovine iz portfelja Ministarstva

MJERA: Uspostava sveobuhvatne interne evidencije pojavnih oblika državne imovine iz portfelja Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine

AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI REZULTATA POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI

Uspostava, vođenje, održavanje i unapređenje

IRN-a

Broj provedenih edukacija za korisnike Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU), modula Interni registar nekretnina u obliku konferencijskih predavanja i interaktivnih radionica u svrhu uspostave efikasnijeg i kvalitetnijeg sustava za evidentiranje i upravljanje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske 63 12
 
Broj izrađenih novih internih akata za poslovne procese upravljanja i raspolaganja nekretninama koji se provode unutar Internog registra nekretnina 0 4


 

* Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

 

 

POSEBAN CILJ 4: Vođenje, standardizirani razvoj i unaprjeđenje sveobuhvatne interne evidencije pojavnih oblika državne imovine iz portfelja Ministarstva

MJERA: Uspostava modela za upravljanje učincima od upravljanja i raspolaganja državnom imovinom

AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI REZULTATA POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI
Praćenje učinaka od raspolaganja nekretninama putem aplikacije Učinci raspolaganja državnim nekretninama – URDN** Izvještaj o učincima raspolaganja nekretninama putem postupaka darovanja, davanja na uporabu, osnivanja prava služnosti te osnivanja prava građenja 0 1
 


 

* Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

** Aplikacija Učinci raspolaganja državnim nekretninama – URDN je rezultat provedbe u okviru NPOO RH 2021. – 2026 reformske mjere R5 Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu, podkomponente C2.4. Unaprjeđenje upravljanja državnom imovinom kojom se je razvila metodologija za upravljanje učincima od upravljanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, identificirali ključni financijski i nefinancijski pokazatelji učinaka te je izrađena navedena aplikacija za praćenje učinaka od raspolaganja nekretninama bez naknade putem postupaka darovanja, davanja na uporabu, osnivanja prava služnosti te osnivanja prava građenja.

 

 

POSEBAN CILJ 5: Priprema, izrada i izvješćivanje o provedbi akata strateškog planiranja u upravnom području upravljanja državnom imovinom

MJERA: Poboljšanje upravljanja državnom imovinom putem akata strateškog planiranja u upravnom području upravljanja državnom imovinom

AKTIVNOSTI/
NAČIN OSTVARENJA
POKAZATELJI REZULTATA POČETNA
VRIJEDNOST*
CILJANA
VRIJEDNOST*
PROJEKTI
1. Provedba reformske mjere: Uspostava strateškog okvira za upravljanje nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske iz Nacionalnog srednjoročnog fiskalno-strukturnog plana Republike Hrvatske za razdoblje 2025. – 2028. Donesena Strategija upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske za razdoblje 2026. – 2035. 0 1 TSI projekt:
Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu – faza 2
2. Priprema i izrada Prijedloga Godišnjeg plana upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske Donesen Godišnji plan upravljanja nekretninama i pokretninama za 2026. godinu 0 1  
3. Priprema i izrada Provedbenog programa Ministarstva za razdoblje 2025. – 2028. Donesen Provedbeni program Ministarstva za razdoblje 2025. – 2028. 0 1  
4. Priprema i izrada Izvješća o provedbi Provedbenog programa Ministarstva u upravnom području upravljanja državnom imovinom Doneseno Godišnje izvješće o provedbi Provedbenog programa Ministarstva za razdoblje 2021.-2024., izmjene i dopune (lipanj 2022.) 1 1  
5. Izrada izvještaja o napretku u provedbi Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine (NRS RH 2030) u dijelu upravnog područja upravljanja nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske Izrađeno Izvješće o napretku u provedbi Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine i dostavljeno Koordinacijskom tijelu 1 1  
6. Praćenje i izvještavanje o provedbi reformske mjere R5 – Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu podkomponente C2.4. Unaprjeđenje upravljanja državnom imovinom iz NPOO 2021. – 2026., aktivnosti sudjelovanja na međuresornim i koordinacijskim sastancima te vođenje projekata u području upravljanja nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske Mjesečna izvješća o provedbi reformske mjere R5 – Optimizacija upravljanja nekretninama u državnom vlasništvu podkomponente C2.4. 12 12  


 

 

* Početnu vrijednost pokazatelja rezultata predstavlja ostvarena vrijednost na dan 31. prosinca 2024., a ciljanu vrijednost predstavlja planirana vrijednost na dan 31. prosinca 2025.

 

 

Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_08_115_1666.html