Baza je ažurirana 01.12.2025. zaključno sa NN 117/25 EU 2024/2679
Republika Hrvatska
Općinski sud u Osijeku
Europske avenije 7
31000 Osijek
Stalna služba u Valpovu
K. P. Krešimira IV br. 3
31550 Valpovo
Poslovni broj: 62 Sp-1213/2023-16
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
R J E Š E NJ E
Općinski sud u Osijeku, Stalna služba u Valpovu, po sutkinji toga suda Tatjani
Varžić, u jednostavnom postupku stečaja nad imovinom potrošača D. V.,,
L., OIB:…, odlučujući o prijedlogu
Financijske agencije (dalje u tekstu: FINA) za provedbu jednostavnog postupka stečaja
nad imovinom potrošača, 04. listopada 2023.,
r i j e š i o j e
I. Otvara se jednostavni postupak stečaja nad imovinom potrošača D.
V., L., OIB:….
II. Zaključuje se jednostavni postupak stečaja nad imovinom potrošača D.
V., L., OIB:….
III. Oslobađa se potrošač D.
V., L., OIB:….od preostalih obveza u odnosu na slijedeće osnove za plaćanje i
vjerovnike:
1. osnova broj OVRV-6193/20, izdavatelja JAVNI BILJEŽNIK, B. M., O.
- vjerovnik (1) A., Z., OIB:
… zaprimljena 22.02.2021., glavnica: 106,18 EUR, kamata: 39,25 EUR,
trošak: 127,08 EUR.
Obrazloženje
1. FINA je 05. lipnja 2023. podnijela ovome sudu prijedlog za provedbu
jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača D. V. uz koji je
dostavila podatke iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje. Potrošač se u
zakonskom roku nije očitovao je li suglasan s provedbom jednostavnog postupka
stečaja potrošača niti je dostavio popis imovine te se smatra da je s istim suglasan i
da je izjavio kako nema imovine iz koje se mogu namiriti njegovi vjerovnici.
Poslovni broj: 62 Sp-1213/2023-16
2. Prema odredbi članka 79. a stavak 2. Zakona o stečaju potrošača („Narodne
novine“, broj: 100/15 i 67/18, dalje u tekstu: ZSP) jednostavni postupak stečaja
potrošača može se provesti nad imovinom potrošača ako u Očevidniku redoslijeda
osnova za plaćanje koji vodi FINA na dan otvaranja jednostavnog postupka stečaja
potrošača ima jednu ili više evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje radi prisilnog
ostvarenja tražbina u iznosu do 20.000,00 kuna s osnova glavnice i ako je razdoblje
ukojem je potrošač imao jednu ili više evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje
neprekinuto trajalo duže od tri godine.
3. Jednostavni postupak stečaja potrošača provest će se na temelju odredbe čl.
79. a st. 3. ZSP-a i radi namirenja vjerovnika čije osnove za plaćanje na dan otvaranja
stečajnog postupka nisu evidentirane u Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje ako
ih je Financijska agencija brisala iz tog očevidnika istekom roka prema posebnom
zakonu i ako:
- nakon brisanja osnova za plaćanje u Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje
nema evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje, a tražbine vjerovnika iz osnova za
plaćanje koje je Financijska agencija brisala s osnove glavnice ne prelaze iznos od
20.000,00 kn ili
-tražbine vjerovnika iz osnova za plaćanje koje je Financijska agencija brisala iz
Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje zajedno s tražbinama vjerovnika čije
osnove za plaćanje su evidentirane u tom Očevidniku s osnove glavnice ne prelaze
iznos od 20.000,00 kn.
4. Nadalje, jednostavni postupak stečaja potrošača provest će se na temelju čl.
79. a st. 4. ZSP-a i radi namirenja vjerovnika čije osnove za plaćanje na dan otvaranja
jednostavnog postupka stečaja potrošača nisu evidentirane u Očevidniku redoslijeda
osnova za plaćanje zato što su vjerovnici povukli prijedlog za ovrhu odnosno zahtjev
za izravnu naplatu nakon što je Financijska agencija pozvala potrošača da se očituje
je li suglasan da se provede jednostavni postupak stečaja potrošača nad njegovom
imovinom ako to predloži potrošač i ako:
-nakon povlačenja osnova za plaćanje u Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje
nema evidentiranih neizvršenih osnova za plaćanje, a tražbine vjerovnika iz osnova za
plaćanje koji su povukli osnove za plaćanje s osnove glavnice ne prelaze iznos od
20.000,00 kn ili
-tražbine vjerovnika iz osnova za plaćanje koje su vjerovnici povukli iz Očevidnika
redoslijeda osnova za plaćanje zajedno s tražbinama vjerovnika čije osnove za
plaćanje su evidentirane u tom Očevidniku s osnove glavnice ne prelaze iznos od
20.000,00 kn ili
-tražbine vjerovnika iz osnova za plaćanje koje su vjerovnici povukli iz Očevidnika
redoslijeda osnova za plaćanje zajedno s tražbinama vjerovnika iz st. 3. ovog članka
s osnove glavnice ne prelaze iznos od 20.000,00 kn.
5. Uvidom u podatke iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje koji vodi
FINA na dan otvaranja postupka 04. listopada 2023. utvrđeno je da potrošač ima u
razdoblju duljem od tri godine evidentirane tražbine radi prisilnog ostvarenja u
ukupnom iznosu od 106,18 eura na ime nenaplaćene glavnice, a sve prema osnovama
koje su naznačene u točci lll. izreke rješenja.
Poslovni broj: 62 Sp-1213/2023-16
6. Dakle, utvrđeno je da potrošač temeljem članka 79. a stavka 2. ZSP-a ima
neizvršene osnove u iznosu od ukupno 106,18 eura po osnovi glavnice.
7. Na isti dan potrošač ima evidentirane osnove koje je FINA prestala izvršavati
temeljem čl. 12. Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima (Narodne novine
broj 68/18, dalje ZPONS) u ukupnom iznosu glavnice od 0,00 eura. Nadalje, prema
Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje proizlazi da potrošač ima evidentirane
osnove koje je FINA prestala izvršavati sukladno zahtjevu ovrhovoditelja/odluci
nadležnog tijela (osnove povučene s izvršenja nakon slanja poziva potrošaču) u
ukupnom iznosu od 1.704,86 eura na ime nenaplaćene glavnice.
8. Prema odredbi članka 79. g stavak 1. ZSP-a sud će po službenoj dužnosti
donijeti rješenje o otvaranju i zaključenju jednostavnog postupka stečaja potrošača ako
utvrdi da je vrijednost imovine potrošača koja bi se mogla unovčiti kao stečajna masa
jednaka ili manja od 10.000,00 kuna.
9. Prema odredbi čl. 79. f st. 3. Zakona o stečaju potrošača vrijednost
potrošačevih pokretnina odnosno prava sud utvrđuje po slobodnoj ocjeni.
10. Vjerovnici potrošača nisu u povodu poziva iz oglasa objavljenog 17. srpnja
2023. godine na mrežnoj stranici e-oglasna ploča sudova obavijestili sud o postojanju
potrošačeve imovine koja bi se mogla unovčiti kao stečajna masa.
11. Postupajući temeljem članka 79. f stavka 2. ZSP-a Sud je putem Financijske
agencije prije otvaranja jednostavnog postupka stečaja potrošača zatražio vanjsku
provjeru potrošačeve imovine, te je uvidom u Evidenciju dohodaka i primitaka (EDIP)
utvrdio da je isti u protekle tri godine ostvario sljedeća primanja:
-u razdoblju od 1. siječnja 2023. do 31. kolovoza 2023. ukupan dohodak od 0,00
EUR,
- u razdoblju od 1. siječnja 2022. do 31. prosinca 2022. ukupan dohodak od 0,00 kn,
-u 2021. godini ukupan dohodak od 0,00 kn,
-od 01. rujna 2020. do 31. prosinca 2020. ukupan dohodak od 0,00 kn.
12. Nadalje, prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova za vozila utvrđeno
je da je potrošač nije evidentiran kao vlasnik osobnog automobila. Prema podacima
Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo i Ministarstva pomorstva, prometa i
infrastrukture proizlazi da potrošač nije evidentiran kao vlasnik pokretnina, te je
vanjskom provjerom utvrđeno da isti nema evidentiranih vrijednosnih papira niti udjela
u aktivnim trgovačkim društvima. Potrošač ima u banci otvorena dva računa, od kojih
je jedan blokiran i jedan zaštićeni račun.
13. Neprekidna blokada potrošača na dan 04. listopada 2023. godine iznosi 1251 dan.
14. Dakle, potrošač se nalazi u neprekidnoj blokadi koja traje duže od tri godine, što je jedna od pretpostavki za provedbu ovog postupka.
Poslovni broj: 62 Sp-1213/2023-16
15. Člankom 79. h st. 5. ZSP-a propisano je da će sud naložiti potrošaču da u
roku od dvanaest mjeseci od pravomoćnosti rješenja o otvaranju jednostavnog
postupka stečaja potrošača uplaćuje na račun suda određeni iznos stalnog novčanog
primanja koji će sud odrediti odgovarajućom primjenom pravila ovršnog prava o
ograničenjima ovrhe na stalnim novčanim primanjima. Tako određeni iznosi stalnog
novčanog primanja koje bi potrošač uplaćivao tijekom 12 mjeseci predstavljali bi
stečajnu masu iz koje bi se namirivali vjerovnici. Međutim, u konkretnom slučaju sud
ne može postupiti na opisani način, jer potrošač u razdoblju od 1. rujna 2020. pa do
31. svibnja 2023. nije ostvario nikakav dohodak, što je razvidno iz točke 11.
obrazloženja ovog rješenja.
16. S obzirom na to da su u ovom slučaju ispunjene zakonske pretpostavke za
otvaranje jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača, budući potrošač
nema pokretne imovine iz koje se mogu namirivati njegovi vjerovnici, utvrđeno je da
su ispunjeni uvjeti iz odredbe članka 79. g stavak 1. ZSP-a za otvaranje i istovremeno
zaključenje jednostavnog stečajnog postupka nad imovinom potrošača, slijedom čega
je odlučeno kao pod točkom I/ i II/ izreke rješenja.
17. Odredbom članka 79. g stavak 4. ZSP-a propisano je da će sud u rješenju
o otvaranju i istovremenom zaključenju jednostavnog stečajnog postupka nad
imovinom potrošača osloboditi potrošača od preostalih obveza u odnosu na osnove za
plaćanje i u odnosu na vjerovnike iz članka 79. a ZSP-a, pa je primjenom citirane
odredbe potrošač oslobođen od preostalih obveza u odnosu na vjerovnike i Osnove
navedene u točki III/ izreke rješenja i to u iznosima koji su evidentirani u tim Osnovama
u Očevidniku redoslijeda osnova za plaćanje na dan otvaranja jednostavnog postupka
stečaja potrošača.
18. Nadalje, kako se potrošač nije očitovao po pozivu Agencije, odnosno nije
predložio da se postupak provede i u odnosu na ovrhovoditelja koji je povukao osnovu
za plaćanje, sud istog nije oslobodio od plaćanja obveze, jer za to nisu ispunjeni uvjeti
u smislu čl. 79.a. st. 4. ZSP-a.
U Valpovu 04. listopada 2023.
Sutkinja Tatjana Varžić
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU
Protiv ovog rješenja pravo na žalbu ima potrošač i vjerovnici (članak 79. g.
stavak 5. ZSP-a) u roku od 15 dana računajući od proteka osmoga dana od dana
objave rješenja na mrežnoj stranici e-oglasna ploča sudova. Žalba se podnosi ovom
sudu u tri primjerka, a o žalbi odlučuje nadležni županijski sud.
Poslovni broj: 62 Sp-1213/2023-16
DOSTAVITI:
1. E-oglasna ploča suda,
2. potrošač putem e-oglasne ploče i poštom
3. vjerovnici potrošača putem e-oglasne ploče i poštom
4. vjerovnik/ podnositelj prijedloga FINA- elektroničkim putem web servisom i poštom
NAKON PRAVOMOĆNOSTI
Obavijest o pravomoćnosti FINI elektroničkim putem
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.