Baza je ažurirana 10.11.2025. zaključno sa NN 107/25 EU 2024/2679
Poslovni broj: 48.Pp-4080/2023
REPUBLIKA HRVATSKA
OPĆINSKI PREKRŠAJNI SUD U ZAGREBU
Zagreb, Avenija Dubrovnik 8
Poslovni broj: 48.Pp-4080/2023
P R E S U D A
Općinski prekršajni sud u Zagrebu, po sutkinji Arijani Mance, uz sudjelovanje Zvjezdane Mateša kao zapisničarke, u prekršajnom predmetu protiv okrivljenika M. B., zbog prekršaja iz odredbe čl. 289. st. 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ("Narodne novine", broj: 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19 i 42/20, 85/22), povodom optužnog prijedloga MUP-a, PU bjelovarsko-bilogorske, PP Bjelovar, klasa: 211-07/22-5/31649, urbroj: 511-02-05-22-1 od 12. siječnja 2023. i dopune od 15. ožujka 2023., nakon provedene javne glavne rasprave 18. rujna 2023. godine u nazočnosti okrivljenika, a odsutnosti tužitelja, na temelju odredbe čl. 183. Prekršajnog zakona ("Narodne novine", broj: 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18, 114/22), 18. rujna 2023., objavio je i
I/ Okrivljenik: M. B., sin Đ. F. i M. B. P., djevojački B., rođen 24. kolovoza 1986. u N., adresom stanovanja B., B. 190, OIB ….., državljanin RH, završena osnovna škola, poljoprivrednik, vrlo dobrog imovnog stanja, živi u izvanbračnoj zajednici, otac petero djece, prekršajno kažnjavan, protiv njega se vodi prekršajni postupak
k r i v j e
što je 7. studenoga 2022. u 20:25 sati u mjestu P., općina B., U. P. kbr. .., upravljao teretnim automobilom marke Mercedes Sprinter reg.oznake Z. … čija je najveća dopuštena masa 2.800 kg i koji sukladno čl. 217. st. 1. toč. 5. Zakona o sigurnosti prometa na cestama spada u vozila B kategorije, za vrijeme dok su mu na snazi izrečene zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilima B kategorije u trajanju od 6. prosinca 2021. do 6. prosinca 2022. izdane od strane Općinskog suda u Bjelovaru pod brojem 52. PpP-1692/2020-25 od 20. kolovoza 2021., a koja presuda je pravomoćna s danom 16. rujna 2021., a izvršna s danom 16. prosinca 2021., te zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom B kategorije u trajanju od 19. rujna 2022. do 19. prosinca 2022., izdane od strane PP Čazma pod brojem KLASA: 211-07/22-4/42908, URBROJ: 511-02-06-22-1 od 5. srpnja 2022., a koji obavezni prekršajni nalog je pravomoćan s danom 10. rujna 2022., a izvršan s danom 19. rujna 2022.,
dakle, što je kao vozač upravljao vozilom za vrijeme dok mu je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom
čime je počinio prekršaj iz članka 289. st. 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama
pa mu se temeljem cit. propisa
i z r i č e
novčana kazna u iznosu od 1.990,84 eura[1] (tisućudevetstodevedeseteuraiosamdesetčetiricenta) / 15.000,00 kn (petnaesttisućakuna).
Temeljem čl. 33. st. 11. Prekršajnog zakona okrivljenik je obvezan platiti novčanu kaznu u korist Državnog proračuna i to u roku od 1 (jednog) mjeseca po pravomoćnosti ove presude, a u protivnom postupit će se prema odredbi čl. 34. Prekršajnog zakona.
Okrivljenik se upozorava da ukoliko u roku koji mu je određen za plaćanje novčane kazne uplati dvije trećine izrečene novčane kazne smatrat će se da je novčana kazna u cjelini uplaćena.
II/ Temeljem čl. 139. st. 3. u vezi s čl. 138. st. 2. i 3. Prekršajnog zakona, okrivljenik je obvezan naknaditi trošak prekršajnog postupka u paušalnom iznosu od 66,36 eura1 (šezdesetšesteuraitridesetšestcenti) / 500,00 kn (petstokuna), u korist Državnog proračuna i to u roku od 1 (jednog) mjeseca po pravomoćnosti ove presude, a u protivnom troškovi će se naplatiti prisilno, temeljem čl. 152. st. 4. i 11. Prekršajnog zakona.
Okrivljenik novčanu kaznu i troškove postupka plaća putem priloženih uplatnica.
III/ Temeljem članka 58. Prekršajnog zakona, prema okrivljeniku se primjenjuje zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom "B" kategorije u trajanju od 2 (dva) mjeseca, a koja mjera teče od dana izvršnosti ove presude.
Obrazloženje
1. Policijska uprava bjelovarsko-bilogorska, PP Bjelovar podnijela je optužni prijedlog Općinskom sudu u Bjelovaru protiv okrivljenika, a zbog djela prekršaja činjenično i pravno opisanog u izreci ove presude. Spis je temeljem rješenja predsjednika Visokog prekršajnog suda Republike Hrvatske broj 31-Su-78/2023-3 od 31. siječnja 2023. kojim je Općinski prekršajni sud u Zagrebu određen kao drugi stvarno nadležni sud za postupanje u prekršajnim predmetima Općinskog suda u Bjelovaru dostavljen na rješavanje Općinskom prekršajnom sudu u Zagrebu
2. Okrivljenik je u obrani iskazao da nije točno da je ove zgode za koju ga se tereti 7. studenoga 2022. u 20:25 sati u U. P. kbr. .. u B. on upravljao teretnim automobilom marke Mercedes Sprinter reg. oznaka Z. …., a kojeg vozila je inače vlasnica njegova majka, već je tim vozilom upravljao H. F., B. .., B., gdje živi u dvorištu njegove kuće, ali tu nema prijavljeno prebivalište. On je vozio jer je okrivljenik imao zaštitne mjere s tim da mu je jedna isticala za par dana i nije htio riskirati jer se čuvao cijelu godinu od toga. Policija se kretala u suprotnom smjeru od njih, tj. u pravcu Bjelovara, a kad su ih vidjeli okrenuli su se i krenuli za njima te je H. F. skrenuo odmah u prvu ulicu desno jer je vidio policiju, a nije imao vozačku, a bratić okrivljenika im je u međuvremenu javio da H. traži policija, kad je skrenuo u tu ulicu dao je gas, odmah skrenuo pod most, ugasio kombi i sakrio se ispod mosta. Okrivljenik je sjedio s desne strane na suvozačevom mjestu kad je došla policija i pitala ga je gdje je H.. Bila su dva policajca s tim da je jedan izišao iz auta. Ne zna da li je to ovaj policajac koji je vani na hodniku jer je bio mrak. Njega su odveli u postaju, a H. nisu našli i to je to.
2. U dokaznom postupku ispitan je svjedok V. F., policijski službenik PP Bjelovar, pročitana je presuda Općinskog suda u Bjelovaru broj 52.PpP-1692/2020-25 od 20. kolovoza 2021. s klauzulom pravomoćnosti od dana 16. rujna 2021. i izvršnosti od dana 16. prosinca 2021., te obavezni prekršajni nalog PP Čazma broj klasa: 211-07/22-4/42908, urbroj: 511-02-06-22-1 od 5. srpnja 2022. s klauzulom pravomoćnosti od10. rujna 2022 i izvršnosti od 19. rujna 2022. i prekršajna evidencija.
3. Svjedok V. F. na ispitivanju je izjavio da se sjeća događaja od 7. studenoga 2022. u 20:25 sati kada je u B., P., U. P. kbr. .. zaustavio i potom legitimirao M. B. koji je upravljao teretnim automobilom koje spada u B kategoriju, jer mu je najveća dopuštena masa 2.800 kg, marke Mercedes Sprinter, reg. oznaka Z. …, a za vrijeme dok mu je snazi bila izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilima B kategorije u trajanju od 6. prosinca 2021. do 6. prosinca 2022. koju mu je izrekao Općinski sud u Bjelovaru presudom broj 52.PpP-1692/2020-25 od 20. kolovoza 2021. koja je pravomoćna s danom 16. rujna 2021., a izvršna s danom 16. prosinca 2021. te zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom B kategorije u trajanju od 19. rujna 2022. do 19. prosinca 2022. izdane od strane PP Čazma broj klasa: 211-07/22-4/42908, urbroj: 511-02-06-22-1 od 5. srpnja 2022. koji obvezni prekršajni nalog je bio pravomoćan s danom 10. rujna 2022., izvršan s danom 19. rujna 2022., a što je sve utvrdio uvidom u evidencije MUP-a na licu mjesta. Potom ga je isključio iz prometa, a zatim je uslijedio optužni prijedlog radi ovog prekršaja upravljanja motornim vozilom za vrijeme zabrane upravljanja motornim vozilom. Nakon što je upoznat s obranom okrivljenika i dalje tvrdi da je okrivljenik vozio, jer jako dobro zna tko je izišao s mjesta vozača, a to je bio upravo on. Inače su to vozilo slijedili i zaustavili su ga pomoću rotacijskih svjetala, s njim je bio njegov kolega, a vozilo je zaustavljeno na mostiću koji spaja dvije ceste na adresi P. kbr. .. Kad su vozilo zaustavili u njemu je bio na mjestu vozača samo okrivljenik, dok u vozilu nije bilo H. F. kojeg je policija tražila radi drugih stvari. Okrivljenik je stavio primjedbu da je H. crn, a bio je mrak pa da ga nisu vidjeli.
4. Presudom Općinskog suda u Bjelovaru, broj: 52.PpP-1692/2020-25 od 20. kolovoza 2021. okrivljenik je proglašen krivim radi prekršaja iz čl. 53. st. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama te mu je uz novčanu kaznu od 10.000,00 kn izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilima B kategorije u trajanju od 12 mjeseci koja počinje teći s danom izvršnosti presude uz obvezu nadoknade troškova prekršajnog postupka. Prema klauzuli koja se nalazi na presudi vidljivo je da je presuda postala pravomoćna 16. rujna 2021., a izvršna s danom 16. prosinca 2021.
5. Obaveznim prekršajnim nalogom PP Čazma okrivljenik je proglašen krivim radi prekršaja iz čl. 32. st. 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama te mu je uz novčanu kaznu od 3.000,00 kn izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom B kategorije u trajanju od 3 mjeseca uz obvezu nadoknade troškova prekršajnog postupka. Obavezni prekršajni nalog je prema klauzuli koja se na njemu nalazi postao pravomoćan 10. rujna 2022., a izvršan 19. rujna 2022.
6. Prema prekršajnoj evidenciji razvidno je da je okrivljenik do sada već prekršajno kažnjavan radi prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama i to odlukom II Postaje prometne policije Zagreb, 511-19-45/05-4-847-1/2021 od 23. veljače 2021., pravomoćna 19. ožujka 2021., odlukom PP Dugo Selo, 511-19-38/05-4-518-1/2020 od 17. kolovoza 2020., pravomoćna 19. rujna 2020., odlukom PP Čazma, 511-02-06/05-4-417-1/2020 od 29. prosinca 2020., pravomoćna 30. siječnja 2021., odlukom PPP Bjelovar, 511-02-10/05-4-1307-1/2020 od 26. studenoga 2020., pravomoćna 12. prosinca 2020., odlukom PP Čazma broj klasa: 211-07/22-4/42908, urbroj: 511-02-06-22-1 od 5. srpnja 2022., pravomoćna 10. rujna 2022., presudom Općinskog suda u Bjelovaru, PpP-1692/2020 od 20. kolovoza 2021., pravomoćna 16. rujna 2021. Radi istovrsnog prekršajnog djela iz odredbe čl. 289. st. 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama okrivljenik je već kažnjavan i to presudom Općinskog prekršajnog suda u Zagrebu Pp-17567/2020 od 9. prosinca 2022., pravomoćna 25. veljače 2023.
7. Nakon provedenog postupka, analizirajući obranu okrivljenika i provedene dokaze sud je našao nedvojbeno utvrđenim da je okrivljenik počinio prekršaj na način i pod uvjetima kako je to u izreci ove presude i navedeno.
8. Okrivljenik u svojoj obrani ne spori da je kritične zgode bio legitimiran od strane djelatnika policije i da je u navedeno vrijeme imao na snazi zaštitne mjere radi kojih nije smio upravljati teretnim automobilom marke Mercedes Sprinter reg. oznaka Z. …, ali poriče da bi te zgode upravo on upravljao navedenim automobilom ističući kako je vozilom upravljao njegov poznanik H. F., dok je okrivljenik bio samo suvozač. Međutim, iz iskaza ispitanog svjedoka jasno proizlazi da je upravo okrivljenik 7. studenoga 2022. u 20:25 sati u B., P. kbr. .. upravljao cit. teretnim automobilom koje vozilo spada u vozila B kategorije jer mu je najveća dopuštena masa 2.800 kg unatoč tome što mu je na snazi bila izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilima B kategorije u trajanju od 6. prosinca 2021. do 6. prosinca 2022. koju mu je izrekao Općinski sud u Bjelovaru presudom broj 52.PpP-1692/2020-25 od 20. kolovoza 2021. koja je pravomoćna s danom 16. rujna 2021., a izvršna s danom 16. prosinca 2021. te zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom B kategorije u trajanju od 19. rujna 2022. do 19. prosinca 2022. izdane od strane PP Čazma broj klasa: 211-07/22-4/42908, urbroj: 511-02-06-22-1 od 5. srpnja 2022. koji obvezni prekršajni nalog je bio pravomoćan s danom 10. rujna 2022., izvršan s danom 19. rujna 2022., a što je svjedok utvrdio u evidencije MUP-a na licu mjesta.
9. Obranu okrivljenika u dijelu u kojem poriče prekršaj navodom kako kritične zgode on nije upravljao vozilom sud nije prihvatio, već ju je ocijenio neuvjerljivom te sud smatra da on odgovornost na ovaj način pokušava izbjeći, međutim, svjedok nakon što je upoznat s ovom njegovom obranom i dalje je kategorički tvrdio da je upravo okrivljenik upravljao vozilom dodajući kako su svjedok i njegov kolega vozilo slijedili te ga zaustavili pomoću rotacijskih svjetala, a nakon zaustavljanja utvrdili kako se okrivljenik nalazi na mjestu vozača, s tim da u vozilu uopće nije bilo H. F., koji je inače policiji poznat jer ga traže radi drugih stvari.
10. Iskaz svjedoka koji je okolnosno i uvjerljivo iskazivao kako je kritične zgode zatekao da okrivljenik upravlja vozilom sud je u potpunosti prihvatio ne nalazeći niti jedan razlog da bi u istinitost njegovog iskaza posumnjao jer je svjedok službena osoba – policijski službenik koji ničim nije zainteresiran za ishod ovog postupka, a prekršaj je utvrdio neposrednim opažanjem, vršeći nadzor vozila i uvidom u službene evidencije MUP-a.
11. Stoga je sud okrivljenika proglasio krivim i izrekao mu novčanu kaznu.
12. Okrivljenik je upravljajući motornim vozilom kritične zgode za vrijeme dok mu je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja vozilima B kategorije postupio protivno čl. 289. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim je propisano da vozač kojim je vozačka dozvola oduzeta ili je isključen iz prometa ili mu je izrečena mjera opreza privremenog oduzimanja vozačke dozvole ili zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom ne smije za to vrijeme upravljati vozilom u prometu na cesti.
13. Za ovaj prekršaj propisana je novčana kazna od 10.000,00 do 20.000,00 kn ili kazna zatvora do 60 dana.
14. Sud je okrivljeniku izrekao novčanu kaznu pritom vodeći računa o stupnju krivnje, opasnosti djela i svrsi kažnjavanja, te je olakotnim cijenio nepostojanje težih štetnih posljedica, a otegotnim dosadašnju višestruku prekršajnu kažnjavanost, posebice i radi istovrsnog prekršaja. Zbog navedenog, izrečenu novčanu kaznu za počinjeni prekršaj, sud smatra primjerenom, te da će se njezinim izricanjem postići svrha kažnjavanja i da će ona dovoljno utjecati na okrivljenika da se ubuduće kloni ovakvih i sličnih djela, kao i na svijest građana o povredi javnog poretka, društvene discipline i drugih društvenih vrijednosti, te pravednosti kažnjavanja njihovih počinitelja.
15. Okrivljeniku je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom "B" kategorije u trajanju od dva mjeseca. Naime, okrivljenik je kritične zgode upravljao motornim vozilom za vrijeme dok mu je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom i time počinio teži prekršaj protiv sigurnosti prometa na cestama, a do sada je on već prekršajno kažnjavan radi ovakvog prometnog prekršaja, što sve ukazuje na opasnost da će on upravljajući motornim vozilom ugroziti sigurnost prometa, držeći dužinu trajanja izrečene zaštitne mjere primjerenom težini počinjenog prekršaja.
16. Na temelju u izreci citiranih odredbi Prekršajnog zakona okrivljenik je dužan naknaditi troškove postupka u paušalnom iznosu odmjerenom prema složenosti i duljini trajanja postupka i svom imovnom stanju.
U Zagrebu 18. rujna 2023.
POUKA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ove presude ovlaštene osobe mogu podnijeti žalbu u roku od 8 dana od dana dostave prijepisa presude. Žalba se podnosi pisano Visokom prekršajnom sudu Republike Hrvatske u dva istovjetna primjerka putem ovog Suda na adresu Općinski prekršajni sud u Zagrebu, Zagreb, Avenija Dubrovnik 8, pozivom na gornji broj.
Za točnost otpravka – ovlašteni službenik
Zvjezdana Mateša
1
[1]¹ fiksni tečaj konverzije – 7,53450
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.