Baza je ažurirana 22.05.2025. 

zaključno sa NN 74/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

              1              Poslovni broj: 1 Us I-891/2023-3

 

REPUBLIKA HRVATSKA

UPRAVNI SUD U RIJECI

Rijeka, Erazma Barčića 5

 

 

 

 

 

 

Poslovni broj: 1 Us I-891/2023-3

 

 

U  I M E  R E P U B L I K E  H R V A T S K E

 

R J E Š E N J E

 

              Upravni sud u Rijeci, po sutkinji Vesni Perić, uz sudjelovanje zapisničarke Marlene Štimac, u upravnom sporu tužiteljice doc. prim. sc. V. R., dr. med., iz Z., ..., koju zastupa opunomoćenik B. P., odvjetnik u Z., ..., protiv tuženika Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice (dalje: KBC Sestre milosrdnice), Zagreb, Vinogradarska cesta 29, radi izbora i imenovanja predstojnika Klinike za tumore - Centra za maligne bolesti, 28. srpnja 2023.,

 

r i j e š i o  j e

 

Tužba se odbacuje kao nedopuštena.

 

 

Obrazloženje

 

1.  Dana 1. rujna 2022. zaprimljena je kod Upravnog suda u Zagrebu, kao stvarno i mjesno nadležnog Suda, tužba tužiteljice te je ista dostavljena tuženiku na odgovor, a tuženik je dostavio tom Sudu odgovor dana 27. rujna 2022.  

 

2.  Navedena tužba je rješenjem Predsjednice Visokog upravnog suda Republike Hrvatske poslovni broj 31 Su-229-2023-2 od 13. travnja 2023. ustupljena ovom Sudu na daljnje rješavanje zbog velikog broja predmeta koje trenutno Upravni sud u Zagrebu ima u radu radi čega ne može u razumnom roku raspraviti predmete i donijeti odluku.

 

3.  Tužiteljica predmetnom tužbom osporava Odluku Upravnog vijeća KBC Sestre milosrdnice, KLASA: 003-05/22-01/012, URBROJ: 251-29-01-22-03 od 29. srpnja 2022. kojom je odbijena njezina žalba izjavljena protiv Odluke o izboru i imenovanju predstojnika Klinike za tumore - Centra za maligne bolesti, KLASA: 100-01/22-01/021, URBROJ: 251-29-11/2-22-10 od 15. srpnja 2022.

 

4.  Tuženik je u odgovoru na tužbu naveo kako navedeni akti koje tužiteljica osporava tužbom nisu upravni akti, odnosno kako predmet tužbe nije upravna stvar. Pojasnio je kako je tuženik javnopravno tijelo koje obavlja javnu službu (pružatelj javnih usluga), ali da se na zaposlene u ustanovama primjenjuje Zakon o ustanovama ("Narodne novine", broj 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19 i 151/22, dalje: ZoU) koji propisuje u čl. 11. da se na zaposlene u ustanovama primjenjuju opći propisi o radu ako zakonom nije drukčije određeno. Slijedom toga, obzirom da tužiteljica traži ostvarenje svojih prava vezanih uz radni odnos, to da se u ovoj upravnoj stvari primjenjuju odredbe općih propisa o radu pa da stoga upravni sud nije stvarno nadležan. Tuženik je stoga predložio da Sud odbaci predmetnu tužbu tužiteljice. Nastavno tuženik u odgovoru na tužbu obrazlaže da su donošenju pobijanih odluka prethodili propisno provedeni postupci utemeljeni na internim aktima tuženika.

 

5.  Odredbom čl. 2. st. 1. Zakona o općem upravnom postupku ("Narodne novine", broj 47/09 i 110/21, dalje: ZUP) propisano je da se upravnom stvari smatra svaka stvar u kojoj javnopravno tijelo u upravnom postupku rješava o pravima, obvezama ili pravnim interesima fizičke ili pravne osobe ili drugih stranaka neposredno primjenjujući zakone, druge propise i opće akte kojima se uređuje odgovarajuće upravno područje. U st. 2. istog članka propisano je da se upravnom stvari smatra i svaka stvar koja je zakonom određena kao upravna stvar.

 

6.  Odredbom čl. 3. st. 1. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 20/10, 143/12, 152/14, 94/16, 29/17 i 110/21, dalje: ZUS) propisano je da je predmet upravnog spora ocjena zakonitosti pojedinačne odluke kojom je javnopravno tijelo odlučilo o pravu, obvezi ili pravnom interesu stranke u upravnoj stvari (upravni akt) protiv koje nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek (t. 1.), ocjena zakonitosti postupanja javnopravnog tijela iz područja upravnog prava kojim je povrijeđeno pravo, obveza ili pravni interes stranke protiv kojega nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek (t. 2.), ocjena zakonitosti propuštanja javnopravnog tijela iz područja upravnog prava da u zakonom propisanom roku odluči o pravu, obvezi ili pravnom interesu ili redovitom pravnom lijeku stranke odnosno da postupi prema propisu (t. 3.), te ocjena zakonitosti sklapanja, raskidanja i izvršavanja upravnog ugovora (t. 4.).

 

7.  Odredbom čl. 30. st. 1. ZUS propisano je da će sud rješenjem odbaciti tužbu, jer ne postoje pretpostavke za vođenje upravnog spora, ako utvrdi:

4.) da je sudska zaštita osigurana izvan upravnog spora,

7.) da je tužba podnesena u stvari koja ne može biti predmet upravnog spora.

 

8.  Čl. 7. Statuta KBC Sestre Milosrdnice od 3. travnja 2019. (dalje: Statut) propisano je da je KBC javna ustanova upisana u sudski registar.

 

9.  Čl. 29. Statuta propisano je da je radno mjesto koje podliježe reizboru, pored ostalih, predstojnik klinike, zatim da se radnici koji podliježu reizboru imenuju na mandatno razdoblje od četiri godine, te da odluku o izboru, imenovanju i razrješenju radnika koji obavljaju poslove koji podliježu reizboru donosi ravnatelj, osim za zamjenika ravnatelja kojeg imenuje i razrješava Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.

 

10.  Čl. 13. Statuta propisano je da Upravno vijeće KBC, pored ostalih, donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika. 

 

11.  Čl. 11. ZoU propisano je da se na radnopravni status zaposlenih u ustanovama primjenjuju opći propisi o radu ako zakonom nije drukčije određeno.

 

12.  Čl. 38. st. 1. ZoU propisano je da ravnatelja imenuje i razrješava upravno vijeće, ako posebnim zakonom u smislu čl. 35. st. 1. tog Zakona nije drugačije određeno. St. 2. istog članka propisano je da se zakonom ili aktom o osnivanju može odrediti da ravnatelja javne ustanove imenuje Vlada Republike Hrvatske, čelnik nadležnog tijela državne uprave ili predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

 

13.  Čl. 42. st. 1. ZoU propisano je da je upravno vijeće, odnosno tijelo iz čl. 38. st. 2. tog Zakona dužno u roku određenom u natječaju obavijestiti svakog prijavljenog kandidata o izboru i dati mu pouku o njegovu pravu da pregleda natječajni materijal i da u roku od petnaest dana od dana primitka obavijesti može zahtijevati sudsku zaštitu kod nadležnog suda. St. 2. istog članka propisano je da osoba koja je podnijela prijavu na natječaj može pobijati tužbom odluku o imenovanju zbog bitne povrede postupka ili zbog toga što izabrani kandidat ne ispunjava uvjete koji su objavljeni u natječaju. St. 3. istog članka propisano je da ako ravnatelja ustanove imenuje tijelo iz čl. 38. st. 2. tog Zakona tužbom se pokreće upravni spor. U drugim slučajevima o tužbi odlučuje sud nadležan za radne sporove.

 

14.  Dakle, iz citiranih odredaba Statuta i ZoU slijedi da je tuženik javna ustanova, da ravnatelj imenuje predstojnika klinike, da o žalbi protiv odluke ravnatelja kojim se odlučuje o pojedinim pravima radnika odlučuje Upravno vijeće, ali da protiv te odluke upravnog vijeća nema mogućnosti pokretanja upravnog spora.

 

15.  Naime, predstojnik klinike je radno mjesto na koje ravnatelj imenuje radnika, a na radnopravni status zaposlenih u ustanovama primjenjuju se opći propisi o radu. Samo u slučaju imenovanja ravnatelja ustanove i to od strane tijela iz čl. 38. st. 2. ZoU može se pokrenuti upravni spor.

 

16.  Stoga se ovdje ne radi o upravnoj stvari u kojoj javnopravno tijelo odlučuje s aspekta autoritativne ovlasti o pravima, obvezama ili pravnim interesima fizičke ili pravne osobe  neposredno primjenjujući zakone, druge propise i opće akte kojima se uređuje odgovarajuće upravno područje, već se radi o radnopravnom  odnosu za koji je nadležan sud za radne sporove - općinski sud, a sukladno citiranom čl. 42. st. 3. ZoU

 

17.  Slijedom navedenog Sud je na temelju citiranog čl. 30. st. 1. t. 4. i 7. ZUS odbacio tužbu tužiteljice kao nedopuštenu.

             

U Rijeci 28. srpnja 2023.

 

                                                                                                             Sutkinja

 

                                                                                                                                       Vesna Perić

 

 

 

 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

 

              Protiv ovog rješenja dopuštena je žalba Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske. Žalba se podnosi putem ovog Suda u dva primjerka u roku od 15 dana od dana dostave rješenja (čl. 30. st. 2. ZUS).

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu