Baza je ažurirana 10.11.2025. zaključno sa NN 107/25 EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

101.Sp-741/2023-6

                                                                                                                101.Sp-741/2023-6

Republika Hrvatska

Općinski sud u Osijek

Europske avenije 7

31000  Osijek                                                                                            

 

U   I M E   R E P U B L I K E   H R V A T S K E

 

R J E Š E N J E

 

              Općinski sud u Osijeku, po sudskoj savjetnici Nataši Kovačić – Lovrinčević, u jednostavnom postupku stečaja potrošača nad imovinom potrošača D. P. iz O., , OIB: ..., odlučujući o prijedlogu Financijske agencije za provedbu jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača, dana 12. srpnja 2023.,

 

r i j e š i o   je

             

Obustavlja se postupak jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača D. P. iz O., OIB: ....

 

Obrazloženje

 

1. Dana 11. travnja 2023., ovaj sud je zaprimio prijedlog Financijske agencije (dalje u tekstu: FINA) za provođenje jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača D. P. iz O., OIB: ... (dalje u tekstu: potrošač).

 

2. Potrošač po pozivu FINE nije dostavio popis svoje imovine, pa se smatra da je izjavio da nema imovine iz koje se mogu namirivati njegovi vjerovnici u smislu čl.79c st. 3 Zakona o stečaju potrošača ("Narodne novine" broj 100/15, 67/18, 36/22, dalje u tekstu: ZSP).

 

3. Odredba čl. 2. st.1 ZSP-a određuje da je cilj Zakona osloboditi poštenog potrošača od obveza, a poštenje potrošača se utvrđuje uzimajući u obzir ponašanje potrošača prije podnošenja prijedloga za otvaranje postupka stečaja potrošača te njegovo ponašanje tijekom sudskog postupka i razdoblja provjere ponašanja u skladu sa Zakonom (čl.2. st.2 ZSP-a).

 

4. Za davanje neistinitog ili nepotpunog popisa imovine potrošač odgovara kao za davanje lažnog iskaza u postupku pred sudom (čl.79.b ZSP-a).

 

5. Odredbom čl.79.m ZSP-a taksativno je navedeno u kojim će slučajevima sud obustaviti postupak jednostavnog postupka stečaja potrošača, između kojih mogućnosti se navodi i nepoštenje potrošača.

 

6. Po zatraženoj vanjskoj provjeri podataka iz Očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje, odnosno podataka o imovini potrošača koje je FINA dostavila sudu u elektroničkom obliku dana 12. srpnja 2023., utvrđeno je da je potrošač u razdoblju od 01. lipnja 2020. do 31. prosinca 2020. ostvario dohodak – plaća u iznosu od 37.876,39 kn, od 01. siječnja 2021. do 31. prosinca 2021. ostvario dohodak - plaća  u iznosu od 62.461,75 kuna, od 01. siječnja 2022. do 31. prosinca 2022. ostvario dohodak - plaća u iznosu od 68.673,57 kuna, te od 01. siječnja 2023. do 31. svibnja 2023. ostvario dohodak - plaća u iznosu od 4.142,06 eura.

 

7. Obzirom na utvrđenje da je potrošač u popisu svoje imovine propustio dostaviti istinite i potpune podatke o svojim primanjima, na način da prikaže svu imovinu kojom raspolaže, to je prema ocjeni ovoga suda ponašanje potrošača nepošteno, slijedom čega je temeljem odredbi čl.2 st.1. i 2. te odredbe čl. 79.m ZSP-a odlučeno kao u izreci rješenja.

 

Osijek, 12. srpnja 2023.

Sudska savjetnica

                                                                                                         Nataša Kovačić – Lovrinčević, v.r.

                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uputa o pravnom lijeku:

Protiv ovog rješenja dozvoljena je žalba u roku od 15 dana računajući od proteka osmoga dana od dana objave rješenja na mrežnoj stranici e-oglasna ploča sudova. Žalba se podnosi ovom sudu u tri primjerka, a o žalbi odlučuje nadležni županijski sud.

 

Dostaviti:

  1. Potrošaču eOPS-a
  2. FINA eOPS-a
  3. Svim vjerovnicima potrošača putem eOPS-a

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu