Baza je ažurirana 09.07.2025. 

zaključno sa NN 77/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

REPUBLIKA HRVATSKA
VRHOVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE
Z A G R E B

Broj: Revt 367/2018-2

U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E

P R E S U D A

Vrhovni sud Republike Hrvatske u vijeću sastavljenom od sudaca mr. sc.
Dražena Jakovine predsjednika vijeća, Đura Sesse člana vijeća i suca izvjestitelja,
Ljiljane Hrastinski Jurčec članice vijeća, Goranke Barać-Ručević članice vijeća i
Mirjane Magud članice vijeća u pravnoj stvari tužitelja OPĆINA PRIMOŠTEN, OIB
16878804200, kojeg zastupa načelnik Stipe Petrina i punomoćnica po zaposlenju Iris
Ukić Kotarac, dipl. iur., protiv tuženika REPUBLIKA HRVATSKA, kojeg zastupa
Igranka Šumer, zamjenica Županijskog državnog odvjetnika u Šibeniku, radi naknade
štete, odlučujući o reviziji tužitelja protiv presude Visokog trgovačkog suda Republike
Hrvatske, poslovni broj -8532/2015-2 od 21. veljače 2018. kojom je potvrđena
presuda Trgovačkog suda u Zadru, Stalne službe u Šibeniku poslovni broj P-198/2014-
14 od 5. studenog 2015. u sjednici održanoj 4. srpnja 2023.

p r e s u d i o j e

Odbija se revizija tužitelja.

Obrazloženje

1. Presudom Trgovačkog suda u Zadru, Stalne službe u Šibeniku poslovni broj P-
198/2014-14 od 5. studenog 2015. suđeno je:

„I. Odbija se tužbeni zahtjev koji glasi:

"Nalaže se tuženiku Republici Hrvatskoj da tužitelju Općini Primošten s naslova
naknade štete zbog nezakonite i nepravilne radnje isplati iznos od 2.370.570,87 kuna
sa zateznom kamatom koja teče:

- na iznos od 239.594,06 kn dana 30.11.2010. - na iznos od 683.887,97 kn dana 14.01.2011.

- na iznos od 683.887,97 kn dana 24.02.2011., - na iznos od 190.800,21 kn dana 01.03.2012. - na iznos od 190.800,22 kn dana 03.04.2012. - na iznos od 190.800,22 kn dana 04.05.2012.

- na iznos od 213.705,22 kn dana 11.06.2012. do isplate prema eskontnoj stopi
HNB koja je vrijedila posljednjeg dana polugodišta koje je prethodili tekućem uvećanoj
za osam postotnih poena, sve do isplate."





- 2 - Revt 367/2018-2

II. Dužan je tužitelj naknaditi tuženiku trošak parničnog postupka u iznosu od 94.800,00
kn u roku od osam dana, dok se odbija tuženik s dijelom svog zahtjeva u iznosu od

23.700,00 kn.“.

2. Presudom Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, poslovni broj -
8532/2015-2 od 21. veljače 2018. potvrđena je presuda Trgovačkog suda u Zadru,
Stalne službe u Šibeniku poslovni broj P-198/2014-14 od 5. studenog 2015.

3. Protiv presude Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, tužitelj je podnio
reviziju iz odredbe čl. 382. st. 2. toč. 2. Zakona o parničnom postupku („Narodne
novine“, broj 53/91, 91/92, 112/99, 88/01, 117/03, 88/05, 2/07, 84/08, 96/08, 57/11,
148/11 - pročišćeni tekst i 25/13 - dalje: ZPP) zbog materijalno pravnih i procesno
pravnih pitanja koja glase:

„1. Da li Porezna uprava Ministarstvo financija može neograničeno dugo provoditi
porezni postupaka odnosno da li postoji obveza Porezne uprave da porezni postupak
obračuna i naplate poreza dovrši u razumnom roku.

2. Posljedično da li Općina Primošten u čiju korist je trebao biti obračuna i naplaćen
porez na neiskorištene poduzetničke nekretnine, treba snositi odgovornost za štetu
ukoliko postupak obračuna i naplate poreza traje nedopustivo dugo odnosno u
konkretnom slučaju od dana 25. srpnja 2003. Kada je doneseno prvo (pobijano)
rješenje u ovom poreznom postupku odnosno od 1. srpnja 2005. godine Klasa:UP/I-
410-26/03-01/7 Ur.broj.513-07-15/03-05-10 čak do 10. Travnja 2006. Godine kada je
Ministarstvo financija Samostalan služba za drugostupanjski upravni postupka riješila
po žalbi poreznog obveznika Primošten d.d. Klasa: Up/II-410-27/05-01/51 Ur.broj:513-
04/06-02 konačno utvrđen porez na neiskorištene poduzetnička nekretnine u iznosu
od 1.607.370,00 kuna a koji je predmet ovog postupka na naknadu štete.

3. Treba li država snositi odgovornost zbog kršenja zakona unutar vlastitih tijela kada
nadležne službe daju nezakonite upute u predmetima koji imaju financijski učinak kako
za porezne obveznike tako i za ovlaštenike poreza.“.

4. Prema odredbi čl. 497.a ZPP, revizija iz odredbe čl. 382. st. 1. toč. 1. ZPP u postupku
pred trgovačkim sudovima nije dopuštena ako vrijednost predmeta spora pobijanog
dijela pravomoćne drugostupanjske presude ne prelazi 500.000,00 kuna.

4.1. Vrijednost pobijanog dijela presude je 2.370.570,87 kuna, pa je stoga u ovoj pravnoj stvari dopuštena revizija iz odredbe č. 382. st. 1. ZPP (redovna revizija).

4.2. Kod takve procesne situacije, a kada je dakle protiv pobijane presude dopušteno
podnijeti tzv. redovnu reviziju, nema mjesta podnošenju tzv. izvanredne revizije iz čl.

382. st. 2. ZPP, a kako je to međutim, učinio tužitelj, zanemarujući vrijednost pobijanog
dijela presuda. Stoga, bez obzira na sadržaj revizije tužitelja, ovaj sud je sa istom
postupao kao da se radi o tzv. redovnoj reviziji, te polazeći od odredbe čl. 392. a) ZPP-
a pobijanu presudu ispitao samo u onom dijelu u kojem se pobija revizijom i samo u
granicama razloga određeno navedenih u reviziji.

5. Revizija nije osnovana.

6. Odgovor na reviziju nije podnesen.



- 3 - Revt 367/2018-2

7. Predmet spora je zahtjev za naknadu štete u iznosu od 2.370.570,87 kn temeljem
odgovornosti Republike Hrvatske za štetu koja građaninu, pravnoj osobi ili drugoj
stranci nastane nezakonitim ili nepravilnim radom tijela državne uprave, tijela jedinica
lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravnih osoba koje imaju javne
ovlasti u povjerenim im poslovima državne uprave.

8. Uz utvrđenje: da je u tijeku utvrđivanja porezne obveze poreznog obveznika
Primošten d.d., a za porez na neiskorištenu poduzetničku nekretninu, došlo do
ukidanja odredaba Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne samouprave koje
se odnose na porez na neizgrađeno građevno zemljište, a uslijed ukidanja kojih
odredbi je tužitelj bio u obvezni izvršiti povrat plaćenog poreza - prvostupanjski sud
zaključuje, a koji zaključak prihvaća i drugostupanjski sud, da tužitelj nije dokazao
postojanje svih elemenata odnosa odgovornosti države za štetu zbog nezakonitog i
nepravilnog rada tijela državne uprave, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne)
samouprave, odnosno pravnih osoba koje imaju javne ovlasti u povjerenim im
poslovima državne uprave (u smislu odredbe čl. 13. Zakona o sustavu državne uprave
- „Narodne novine“, broj 75/93, 92/96, 48/99, 15/00, 127/00, 59/01, 190/03 - Zakon o
sustavu državne uprave - pročišćeni tekst, 199/03, 79/07 i 150/11) slijedom čega
odbijaju tužbeni zahtjev.

9. Ovaj revizijski sud u cijelosti prihvaća razloge navedene u obrazloženju
prvostupanjske presude (koju je drugostupanjski sud potvrdio, prihvaćajući utvrđeno
činjenično stanje i primjenu materijalnoga prava od strane prvostupanjskoga suda) pa
se revident umjesto posebnog obrazloženja upućuje na te razloge u smislu odredbe
čl. 396.a. st. 1. ZPP-a, a sve radi izbjegavanja nepotrebnog ponavljanja.

10. Sukladno odredbi čl. 396.a st. 2. ZPP-a na internetskim stranicama ovoga suda uz
ovu presudu objaviti će se presuda prvostupanjskoga suda, presuda Trgovačkog suda
u Zadru, Stalne službe u Šibeniku poslovni broj P-198/2014-14 od 5. studenog 2015.

11. Stoga je reviziju tužitelja valjalo odbiti temeljem odredbe čl. 393. ZPP-a.

Zagreb, 4. srpnja 2023.

Predsjednik vijeća:

mr. sc. Dražen Jakovina





Broj zapisa: 9-3085a-722d4

Kontrolni broj: 0f52e-d2cbb-5bfd1

Ovaj dokument je u digitalnom obliku elektronički potpisan sljedećim certifikatom: CN=DRAŽEN JAKOVINA, L=ZAGREB, O=VRHOVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE, C=HR

Vjerodostojnost dokumenta možete provjeriti na sljedećoj web adresi: https://usluge.pravosudje.hr/provjera-vjerodostojnosti-dokumenta/

unosom gore navedenog broja zapisa i kontrolnog broja dokumenta.

Provjeru možete napraviti i skeniranjem QR koda. Sustav će u oba slučaja
prikazati izvornik ovog dokumenta.

Ukoliko je ovaj dokument identičan prikazanom izvorniku u digitalnom obliku, Vrhovni sud Republike Hrvatske potvrđuje vjerodostojnost dokumenta.

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu