Baza je ažurirana 22.05.2025.
zaključno sa NN 74/25
EU 2024/2679
REPUBLIKA HRVATSKA
UPRAVNI SUD U SPLITU
Split, Put Supavla 1
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
R J E Š E NJ E
Upravni sud u Splitu, po sucu Leandri Mojtić uz sudjelovanje sudske
zapisničarke Ljiljane Lijić, u upravnom sporu tužitelja Š. P. iz V., …, OIB: …, protiv tuženika Ustavnog suda Republike Hrvatske, Zagreb, Trg
svetog Marka 4, OIB: 43530726662, radi šutnje uprave, odlučujući o tužbi tužitelja od
27. ožujka 2023., izvanraspravno dana 24. svibnja 2023.
r i j e š i o j e
Tužba se odbacuje.
Obrazloženje
1. Tužitelj je ovom Sudu podnio tužbu protiv Ustavnog suda Republike Hrvatske
navodeći da istu podnosi radi propuštanja donošenja pojedinačne odluke u
propisanom roku, a sve iz razloga što da je dana 26. veljače 2022. podnio prijedlog
tuženiku na temelju čl. 38. st. 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu RH (Narodne
novine, broj. 99/99,29/02 i 49/02, dalje UZUSRH) o kojem prijedlogu da tuženik nije
riješio u propisano roku utemeljenom na čl. 33 UZUSRH. Stoga da podnosi tužbu radi
zaštite pravnih interesa te predlaže da Sud utvrdi propuštanje tuženika i omogućavanje
ostvarivanja prava tužitelja utemeljena na čl. 38. st. 1., čl. 33. i čl. 46. UZUSRH.
2. Tužba nije dopuštena.
3. Odredbom članka 3. stavka 1. točke 1. Zakona o upravnim sporovima
(Narodne novine, broj: 20/10., 143/12., 152/14., 94/16., 29/17. – dalje ZUP-a)
propisano je da je predmet upravnog spora ocjena zakonitosti pojedinačne odluke
kojom je javnopravno tijelo odlučilo o pravu, obvezi ili pravnom interesu stranke u
upravnoj stvari (upravni akt) protiv koje nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek.
Prema točki 2. predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti postupanja
javnopravnog tijela iz područja upravnog prava kojim je povrijeđeno pravo, obveza ili
pravni interes stranke protiv kojeg nije dopušteno izjaviti redoviti pravni lijek.
Prema točki 3. predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti propuštanja
javnopravnog tijela iz područja upravnog prava da u zakonom propisanom roku odluči
o pravu, obvezi ili pravnom interesu ili redovitom pravnom lijeku stranke odnosno da
postupi prema propisu.
Poslovni broj: 3 UsI-788/23-2
Prema točki 4. predmet upravnog spora je ocjena zakonitosti sklapanja,
raskidanja i izvršavanja upravnog ugovora.
4. Odredbom članka 2. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku
("Narodne novine" broj: 47/09, 110/21, dalje ZUP-a) propisano je da se upravnom
stvari smatra svaka stvar u kojoj javnopravno tijelo u upravnom postupku rješava o
pravima, obvezama ili pravnim interesima fizičke ili pravne osobe ili drugih stranaka (u
daljnjem tekstu: stranke) neposredno primjenjujući zakone, druge propise i opće akte
kojima se uređuje odgovarajuće upravno područje.
Stavkom 2,. istog članka, propisano je da se upravnom stvari smatra i svaka stvar koja je zakonom određena kao upravna stvar.
5. Odredbom članka 18. ZUS-a propisano da je tuženik javnopravno tijelo koje
je donijelo ili propustilo donijeti pojedinačnu odluku, postupilo ili propustilo postupiti,
odnosno koje je stranka upravnog ugovora.
6. Odredbom članka 30. stavka 1. točke 7. ZUS-a propisano da će sud
rješenjem odbaciti tužbu, jer ne postoje pretpostavke za vođenje spora, ako utvrdi da
je tužba podnesena u stvari koja ne može biti predmet upravnog spora.
7. Dakle, u skladu s citiranim zakonskim odredbama, da bi se neka pravna stvar
mogla smatrati upravnom, potrebno je da o istoj rješava javnopravno tijelo, da je
rješava u upravnom postupku, da rješava o pojedinačnim pravima, obvezama ili
pravnim interesima fizičke osobe ili pravne osobe ili drugih stranaka, te da se to radi
neposredno primjenjujući propise i druge opće akte iz određenog upravnog područja.
8. Budući da iz tužbi priloženog prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu
suglasnosti s Ustavom odredbe čl. 11. st. 3. Zakona o nasljeđivanju, po ocjeni ovog
Suda, u konkretnom slučaju ne radi se o upravnoj stvari u smislu odredbi čl. 2. ZUP-
a, niti se podnesenim prijedlogom odlučuje je o ikakvom pravu, obvezi ili pravnom
interesu tužitelja neposredno primjenjujući propise kojima je uređeno neko upravno
područje u smislu odredbi čl. 3. ZUS-a, niti je Ustavni sud javnopravno tijelo koje je
donijelo ili propustilo donijeti pojedinačnu odluku, postupilo ili propustilo postupiti,
odnosno koje je stranka upravnog ugovora, kojeg ima u vidu odredba članka 18. ZUS-
a, slijedom čega se u konkretnom slučaju ne radi o šutnji uprave.
9. Slijedom navedenog valjalo je primjenom naprijed citirane odredbe članka
30. stavka 1. točke 7. ZUS-a odbaciti tužbu tužitelja kao nedopuštenu te riješiti kao u
izreci.
U Splitu 24. svibnja 2023.
S U D A C
Leandra Mojtić
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ovog rješenja dopuštena je žalba u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.
Žalba se podnosi putem ovog suda, u dovoljnom broju primjeraka za sud i sve stranke
u sporu, a o istoj odlučuje Visoki Upravni sud Republike Hrvatske (čl. 30. st. 2. ZUS-
a).
Poslovni broj: 3 UsI-788/23-2
DNA:
- tužitelju
- tuženiku uz tužbu, na znanje
- pozvati tužitelja na uplatu pristojbe za tužbu 53,09 eura/400,00kn i pristojbe za
rješenje 66,36 eura/500,00kn, po pravomoćnosti - u spis
- kal. pravom. do 26.06.2023.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.