Baza je ažurirana 24.10.2025. zaključno sa NN 104/25 EU 2024/2679
- 1 - Revd 1392/2023-2
|
REPUBLIKA HRVATSKA VRHOVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE Z A G R E B |
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
R J E Š E N J E
Vrhovni sud Republike Hrvatske u vijeću sastavljenom od sudaca Branka Medančića predsjednika vijeća, dr. sc. Jadranka Juga člana vijeća i suca izvjestitelja, Slavka Pavkovića člana vijeća, Damira Kontreca člana vijeća i Gordane Jalšovečki članice vijeća, u pravnoj stvari tužitelja M. B. iz Z., OIB: ..., zastupanog po punomoćniku R. B., odvjetniku u Z., protiv tuženika N. N. C. d.o.o. iz Z., OIB: ..., zastupanog po punomoćnici I. S. G., odvjetnici u Z., radi naknade štete, odlučujući o prijedlogu tuženika za dopuštenje revizije protiv dijela presude Županijskog suda u Zagrebu broj Gž-2710/2022-2 od 22. studenoga 2022., kojom je djelomično potvrđena, a djelomično preinačena presuda Općinskog suda u Sesvetama broj Pn-777/2019-38 od 28. travnja 2022., u sjednici održanoj 9. svibnja 2023.,
r i j e š i o j e:
Prijedlog za dopuštenje revizije se odbija.
Obrazloženje
1. Tuženik je podnio prijedlog za dopuštenje revizije protiv dijela presude Županijskog suda u Zagrebu broj Gž-2710/2022-2 od 22. studenoga 2022., kojom je djelomično potvrđena, a djelomično preinačena presuda Općinskog suda u Sesvetama broj Pn-777/2019-38 od 28. travnja 2022.
2. Postupajući sukladno odredbama čl. 385.a i čl. 387. Zakona o parničnom postupku ("Narodne novine", broj 53/91, 91/92, 112/99, 88/01, 117/03, 88/05, 2/07, 84/08, 96/08, 123/08, 57/11, 148/11, 25/13, 89/14, 70/19 i 80/22 – dalje: ZPP), revizijski sud je ocijenio da pravno pitanje naznačeno u prijedlogu za dopuštenje revizije nije važno za osiguranje jedinstvene primjene prava i ravnopravnosti svih u njegovoj primjeni ili za razvoj prava kroz sudsku praksu jer odgovor na postavljeno pravno pitanje ovisi o posebnim okolnostima svakog konkretnog slučaja.
3. Naime, podnositelj prijedloga pozvao se na nekoliko odluka Europskog suda za ljudska prava u kojima je izraženo pravno shvaćanje da kod javno eksponiranih osoba ili političara su granice prihvatljive kritike šire u slučaju same osobe političara, odnosno da ograničenja slobode izražavanja moraju biti strogo tumačena, a potreba za istima uvjerljivo utvrđena. Međutim, radi se o primjerima iz prakse Europskog suda za ljudska prava gdje se u svakom konkretnom slučaju i na temelju utvrđenog činjeničnog stanja utvrđuje da li postoje pretpostavke za povredu prava osobnosti zbog navoda i pisanja u medijima.
4. Slijedom navedenog, kako u ovoj pravnoj stvari nisu ispunjene pretpostavke za intervenciju revizijskog suda iz čl. 385.a st. 1. ZPP i dopuštenje revizije, valjalo je na temelju odredbe čl. 389.b st. 1. i 2. ZPP riješiti kao u izreci.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.