Baza je ažurirana 09.07.2025. 

zaključno sa NN 77/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

              1              

                                                                                                                              31. Pp -1169/2023.-7.

 

 

 

 

                         

REPUBLIKA HRVATSKA              

OPĆINSKI PREKRŠAJNI SUD U SPLITU              

Split, Domovinskog rata 4               31. Pp -1169/2023.-7.

             

 

U  I M E   R E P U B L I K E   H R V A T S K E

 

P R E S U D A

 

Općinski prekršajni sud u Splitu po sutkinji suda Snježani Radovniković, uz sudjelovanje Ane Vlajčić kao zapisničarke u prekršajnom predmetu protiv okrivljenika L. J. povodom prigovora okrivljenika na prekršajni nalog Financijske agencije, Regionalnog centra Split klasa: 120-02/21-04/27447, urbroj: 07-03-21-1 od 28. listopada 2021. zbog prekršaja iz članka 30. stavka 2., 3. i 4. Zakona o računovodstvu (NN RH 78/15, 134/15, 120/16, 118/18, 42/20 i 47/20), a kažnjivo po članku 42. st. 2. u svezi članka 42. st. 1. t. 33. istoga Zakona nakon glavne rasprave održane i zaključene dana 04. svibnja 2023. u nazočnosti okrivljenika i izočnosti ovlaštenog tužitelja sukladno članku 222. stavku 3. Prekršajnog zakona (Narodne novine Republike Hrvatske broj: 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17 i 118/18) te objavljene istog dana

 

                                       p r e s u d i o  j e

 

Okrivljenik   L. J. OIB ..., kći pok. D. i majke pok. S.  djevojački S., rođen ... u S., s prebivalištem u S., državljanin RH, VSS, nezaposlena, nije prijavljena na Zavodu za zapošljavanje,  udana, majka troje djece, prekršajno kažnjavana, 

                                                   k r i v   j e

 

što kao odgovorna osoba poslovnog subjekta P. j.d.o.o. nije najkasnije u roku od osam mjeseci od zadnjeg dana poslovne godine odnosno do 31. kolovoza 2020. radi javne objave dostavio FINI u bilo kojoj poslovnici Fine na području RH ili putem internetskog servisa uz korištenje digitalnog certifikata, godišnji financijski izvještaj s ostalom propisanom dokumentacijom za poslovnu 2019. godinu,

 

dakle, okrivljenik kao odgovorna osoba poslovnog subjekta nije dostavio Financijskoj agenciji u zakonom propisanom roku dokumentaciju iz članka 30. stavka 2., 3. i 4. Zakona o računovodstvu sukladno rokovima koji vrijede u slučajevima posebnih okolnosti iz članka 34. a stavka 1., a koji su propisani Pravilnikom o rokovima predaje financijskih izvještaja i računovodstvene dokumentacije u posebnim okolnostima (NN br.43/20) iz članka 34. a stavka 2. Zakona o računovodstvu

 

čime je počinio prekršaj iz članka 30. stavka 2., 3. i 4. Zakona o računovodstvu, a kažnjiv po članku 42. stavak 2. u svezi članka 42. stavka 1. točke 33. istoga Zakona, pa se na temelju navedenog propisa, a u svezi s člankom 37.

stavka 3. t. 1. Prekršajnog zakona okrivljeniku

 

i  z r i č e

 

NOVČANA KAZNA u iznosu od 220,00 EUR-a* / 1.657,59 kuna.

 

Temeljem članka 33. stavka 10. Prekršajnog zakona okrivljenik je dužan novčanu kaznu platiti u roku od 90 dana po pravomoćnosti presude. 

 

Temeljem članka 152. stavka 3. Prekršajnog zakona ako okrivljenik plati dvije trećine izrečene novčane kazne u navedenom roku smatrat će se da je novčana kazna u cijelosti uplaćena. 

 

Temeljem čl. 139. st. 6. Prekršajnog zakona okrivljenik se u cijelosti oslobađa obveze naknade troškova prekršajnog postupka iz čl. 138. st. 2. Prekršajnog zakona.

 

              *Fiksni tečaj konverzije 7,53450.

 

 

Obrazloženje

 

Financijska agencija, Regionalni centar Split klasa: 120-02/21-04/27447, urbroj: 07-03-21-1 dostavila ovom Sudu dana 10. veljače 2023. prigovor okrivljenika kojeg je isti u zakonskom roku podnio protiv prekršajnog naloga narečene agencije od 28. listopada 2021. pa je ovaj Sud proveo redovni postupak. 

 

Okrivljenik ispitan pred ovim Sudom u obrani je izjavio da je ona doista bila odgovorna osoba u pravnoj osobi P. j.d.o.o., da je u međuvremenu tvrtka otišla u stečaj uslijed teške situacije na tržištu, da je imala gospođu koja joj je radila računovodstvo, međutim kako istu nije mogla plaćati zbog problema u poslovanju da je ista dala otkaz, a da ona doista nije znala da treba dostaviti financijski izvještaj s ostalom propisanom dokumentacijom, jer se time prije bavila gospođa koja je vodila knjigovodstvo. 

 

U daljnjem dokaznom postupku izvršen je uvid u evidenciju Ministarstva pravosuđa iz koje je razvidno da je okrivljenik ranije pravomoćno prekršajno kažnjavan pravomoćnim odlukama FINE broj: 120-02/22-4/20879 za prekršaj iz čl. 42. st. 1. i 2. t. 35. Zakona o računovodstvu-pravomoćno 19. listopada 2022. i broj: 120-02/22-4/31047 za prekršaj iz čl. 42. st. 1. i 2. t. 33. Zakona o računovodstvu pravomoćno 25. studenoga 2022., prekršajni nalog Financijske agencije od 28. listopada 2021., u prigovor okrivljenika od 08. veljače 2023., uvid u sudski registar, u izvadak iz registra godišnjih financijskih izvještaja za 2019. godinu FINE, rješenje FINE od 09. veljače 2023. i očitovanje FINE od 09. veljače 2023.  

 

Temeljem ovako provedenog postupka, Sud je nedvojbeno utvrdio da je okrivljenik počinio prekršaj činjenično opisan i pravno označen kao u izreci ove presude.

 

Naime, okrivljenik je i sama priznala prekršaj koji joj se stavlja na teret, pa je razvidno da su se u postupanju iste obistinila obilježja narečenog prekršaja. 

           U materijalnoj odredbi članka 30. stavaka 2., 3. i 4. Zakona o računovodstvu je propisano da poduzetnici iz stavka 1. ovoga članka koji su obveznici sastavljanja godišnjeg izvješća sukladno članku 21. ovoga Zakona dostavljaju Financijskoj agenciji radi javne objave potpuna i točna: 1. godišnja izvješća s pripadajućim revizorskim izvješćem ako njihovi financijski izvještaji podliježu reviziji sukladno odredbama članka 20. ovoga Zakona, 2. konsolidirana godišnja izvješća s pripadajućim revizorskim izvješćem ako njihovi financijski izvještaji podliježu reviziji sukladno odredbama članka 20. ovoga Zakona i ako su obveznici konsolidacije sukladno odredbama ovoga Zakona. (3) Poduzetnici iz stavka 1. ovoga članka koji nisu obveznici sastavljanja godišnjeg izvješća sukladno članku 21. ovoga Zakona dostavljaju Financijskoj agenciji radi javne objave potpune i točne: 1. godišnje financijske izvještaje s pripadajućim revizorskim izvješćem ako njihovi financijski izvještaji podliježu reviziji sukladno odredbama članka 20. ovoga Zakona i 2. godišnje konsolidirane financijske izvještaje s pripadajućim revizorskim izvješćem ako njihovi financijski izvještaji podliježu reviziji sukladno odredbama članka 20. ovoga Zakona i ako su obveznici konsolidacije sukladno odredbama ovoga Zakona. (4) Poduzetnici iz stavka 1. ovoga članka, uz izvještaje iz stavaka 2. i 3. ovoga članka, dužni su Financijskoj agenciji dostaviti i odluku o utvrđivanju godišnjih financijskih izvještaja te prijedlog odluke o raspodjeli dobiti ili pokriću gubitka. Članak 34. a stavak 1. Zakona o računovodstvu propisuje da "posebne okolnosti" podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće vrijednosti, znatno narušava okoliš narušava gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu gospodarsku štetu, stavak 2. istog članka propisuje da iznimno od odredbi ovog Zakona za vrijeme trajanja posebnih okolnosti iz stavka 1. ovog članka ministar financija pravilnikom može propisati: 1. rok za objavu zasebnog nefinancijskog izvješća poduzetnika iz članka 21. a stavka 8. točke b. i konsolidiranog nefinancijskog izvješća poduzetnika iz članka 24 a. stavka 8. točke b., 2. rok za dostavljanje financijskoj agenciji radi javne objave godišnjeg izvješće iz članka 30. stavka 2. točke 1. ovog Zakona s pripadajućim revizorskim izvješćem odnosno godišnjih financijskih izvještaja iz članka 30. stavka 3. točke 1. ovog Zakona s pripadajućim revizorskim izvješćem, 3. rok za dostavljanje financijskoj agenciji radi javne objave konsolidiranog godišnjeg izvješća iz članka 30. stavka 2. točke 2. ovog Zakona, odnosno godišnjih konsolidiranih financijskih izvještaja iz članka 30. stavka 3. točke 2. ovog Zakona zajedno s pripadajućim revizorskim izvješćem, 4. rok za predaju izjavi o neaktivnosti iz članka 30. stavka 9. ovog Zakona, 5. rok za predaju izvještaja iz članaka 32. stavka 1. i 2. ovog Zakona i 6. rokove za prijavu obveze konsolidacije iz članka 34. stavka 9. ovog Zakona. Članak 4. Pravilnika o rokovima predaje financijskih izvještaja i računovodstvene dokumentacije u posebnim okolnostima (NN br.43/20) propisuje da odredbama ovog Poglavlja Pravilnika se, iznimno od rokova propisanih Zakonom, propisuju rokovi dostavljanja i objave financijskih izvještaja i računovodstvene dokumentacije za vrijeme trajanja posebnih okolnosti u kojima je poduzetnika odlukama nadležnog tijela rad zabranjen, odnosno ako mu je rad onemogućen ili znatno otežan, članak 6. stavak 1. Propisuje da poduzetnici iz  članka 30. stavka 1. Zakona o računovodstvu su dužni u posebnim okolnostima godišnje izvješće iz članka 30. stavka 2. točke 1. Zakona s pripadajućim revizorskim izvješćem, odnosno godišnje financijske izvještaje iz članka 30. stavka 3. točke 1. Zakona s pripadajućim revizorskim izvješćem dostaviti financijskoj agenciji radi javne objave najkasnije u roku od osam mjeseci od zadnjeg dana poslovne objave.  Kaznena odredba članka 42. stavka 1. točka 33. Zakona o računovodstvu propisuje da će se novčanom kaznom od 1.320,00 eura do 13.270,00 eura kazniti poduzetnik, odnosno pravna i fizička osoba iz članka 4. stavka 3. ovoga Zakona ako ne dostavi dokumentaciju iz članka 30. stavaka 2., 3. i 4. ovoga Zakona Financijskoj agenciji radi javne objave sukladno rokovima iz članka 30. stavaka 5., 6. i 7. ovoga Zakona ili u slučajevima posebnih okolnosti iz članka 34 a. stavka 1. u rokovima propisanim pravilnikom iz članka 34 a. stavka 2. ovog Zakona, dok će se prema članku 42. stavku 2. istog Zakona kazniti će se i odgovorna osoba poduzetnika novčanom kaznom u iznosu od 660,00 eura do 2.650,00 eura.  

 

Nakon što je na ovaj način utvrđena odgovornost okrivljenika za počinjeni prekršaj trebalo je u skladu s člankom 36. Prekršajnog zakona odlučiti o kazni uzimajući pri tom u obzir sve olakotne i otegotne okolnosti koje utječu na visinu kazne. 

 

Kod donošenja odluke o kazni kao olakotne okolnosti Sud je uzeo u obzir da težu situaciju u gospodarstvu, što je priznala počinjenje prekršaja pa se pozvao na članak 37. stavak 3. točke 1. Prekršajnog zakona i okrivljeniku ipak ublažio novčanu kaznu u navedenom iznosu smatrajući je primjerenom počinu prekršaja. 

             

              Izreka o oslobađanju troškova prekršajnog postupka temelji se na odredbi čl.

139. st. 3. Prekršajnog zakona, a uzimajući u obzir da je nezaposlena.

 

 

Split, 04. svibnja 2023.

 

 

Zapisničarka                                                                                             S U D A C 

 

Ana Vlajčić, v.r.                                                                                   Snježana Radovniković,v.r.  

 

 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ove presude okrivljenik i ovlašteni tužitelj imaju  pravo  žalbe Visokom prekršajnom sudu Republike Hrvatske u Zagrebu u roku od 8 dana od dana primitka ove presude. Žalba se podnosi  pismeno, a putem ovoga suda, u dva ista primjerka bez takse.

 

 

                      Za točnost otpravka -  ovlašteni službenik

                                          Ana Vlajčić

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu