Baza je ažurirana 01.12.2025. zaključno sa NN 117/25 EU 2024/2679
Republika Hrvatska
Općinski sud u Osijeku
Europske avenije 7
31000 Osijek
Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
P R E S U D A
Općinski sud u Osijeku, po sutkinji Spomenki Rodić, kao sucu pojedincu, a na
prijedlog višeg sudskog savjetnika Valentina Samardžića, u pravnoj stvari tužiteljice
K. D. iz Č., OIB:...., koju zastupa opunomoćenik Ž. P., odvjetnik u Z., protiv tuženog doma iz O., OIB: ..., radi isplate, nakon održane glavne i javne rasprave zaključene 22. ožujka 2023. u prisutnosti opunomoćenika tužitelja, a u odsutnosti tuženika, 6. travnja 2023. objavio je i
p r e s u d i o j e
I. Nalaže se tuženiku domu iz O., OIB:...da tužiteljici K. D. iz Č., OIB:... isplati bruto iznos 1.102,45 EUR (slovima: tisućustodvaeuračetrdesetpetcenti) / 8.306,41 kn (slovima:osamtisućatristošestkunaičetrdesetjednulipu)1 zajedno za zakonskim zateznim kamatama (izuzev zateznih kamata na iznos poreza na dohodak i prireza porezu na dohodak) koje teku od dospijeća svakog pojedinog mjesečnog iznosa do 31.12.2022. godine po stopi određenoj za svako polugodište uvećanjem prosječne kamatne stope na stanja kredita odobrenih na razdoblje dulje od godine dana nefinancijskim trgovačkim društvima izračunate za referentno razdoblje koje prethodi tekućem polugodištu za tri postotna poena, a od 1.1.2023. godine pa do isplate po stopi određenoj za svako polugodište, uvećanjem kamatne stope koju je Europska središnja banka primijenila na svoje posljednje glavne operacije refinanciranja koje je obavila prije prvog kalendarskog dana tekućeg polugodišta za tri postotna poena, a koje na svaki pojedinačne mjesečne iznose teku kako slijedi:
1 Fiksni tečaj konverzije 7,53450
2 Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
- na iznos od 82,63 EUR od dana 16. siječnja 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 77,11 EUR od dana 16. veljače 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 60,18 EUR od dana 16. ožujka 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 70,23 EUR od dana 16. travnja 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 73,32 EUR od dana 16. svibnja 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 80,91 EUR od dana 16. lipnja 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 84,29 EUR od dana 16. srpnja 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 74,35 EUR od dana 16. kolovoza 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 83,36 EUR od dana 16. rujna 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 84,04 EUR od dana 16. listopada 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 84,52 EUR od dana 16. studenog 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 78,56 EUR od dana 16. prosinca 2016. godine pa do isplate,
- na iznos od 82,95 EUR od dana 16. siječnja 2017. godine pa do isplate,
- na iznos od 86,00 EUR od dana 16. veljače 2017. godine pa do isplate,
sve u roku od 15 dana.
II. Nalaže se tuženiku da tužitelju naknadi prouzročeni parnični trošak ovog
postupka u iznosu 559,69 EUR (slovima: petstopedesetdeveteurašezdesetdevet-
centi) / 4.216,97 kuna (slovima:četiritisućedvjestošesnaestkunadevedesetsedam-
lipa)2, skupa sa zateznom kamatom koja teče od 6. travnja 2023. pa do isplate prema
stopi određenoj za svako polugodište, uvećanjem kamatne stope koju je Europska
središnja banka primijenila na svoje posljednje glavne operacije refinanciranja koje je
obavila prije prvog kalendarskog dana tekućeg polugodišta za tri postotna poena, sve
u roku od 15 dana.
Obrazloženje
1. Tužitelj je 5. siječnja 2021. ovom sudu podnio tužbu kojom kao radnik od tuženika
kao poslodavca zahtijeva isplatu razlike plaće na temelju čl. III Izmjena i dopuna
Dodatku Sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama sklopljenim 26. listopada
2011.
2. Tužitelj u tužbi i tijekom postupka navodi kako je u utuženom razdoblju bio
zaposlen kod tuženika koji predstavlja javnu službu. Ističe kako je u utuženom
razdoblju plaća tužitelja bila definirana Zakonom o plaćama u javnim službama
("Narodne novine" broj 27/01. i 39/09.) kojim je u članku 4. propisano kako plaću
službenika i namještenika u javnim službama čini umnožak koeficijenta složenosti
poslova radnog mjesta na koje je službenik i namještenik raspoređen i osnovice za
izračun plaće, uvećan za 0,5% za svaku navršenu godinu radnog staža. Osnovica za
isplatu plaće tužitelja bila je regulirana Zakonom o osnovici plaće u javnim službama
("Narodne novine" broj 39/09. i 124/09.) koji u čl. 2. propisuje da se osnovica plaće u
javnim službama utvrđuje kolektivnim ugovorom zaključenim između Vlade Republike
Hrvatske i sindikata javnih službi, a ako kolektivni ugovor nije potpisan do donošenja
2 Fiksni tečaj konverzije 7,53450
3 Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
državnog proračuna Republike Hrvatske za narednu godinu osnovicu plaće u javnim
službama određuje Vlada Republike Hrvatske posebnom odlukom. Tužitelj ističe
kako su u utuženom razdoblju bili na snazi Temeljni kolektivni ugovor za službenike i
namještenike u javnim službama ("Narodne novine" 115/10., dalje – TKU/10),
Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama
("Narodne novine" 141/12., 150/13., i 153/13., dalje – TKU/12). i Sporazumi Vlade
RH i sindikata javnih službi koji su sklopljeni na način propisan za sklapanje
kolektivnih ugovora i koji imaju svojstvo kolektivnog ugovora, a kojima je određena
visina osnovice za obračun plaća u javnim službama. Ti sporazumi jesu: Sporazum o
osnovici za plaće u javnim službama od 23. studenog 2006. prema kojem je osnovica
za obračun plaće iz 2009. iznosila 5.415,37 kuna, Dodatak Sporazumu o osnovici za
plaće u javnim službama od 13. svibnja 2009. kojim je određeno privremeno
smanjenje osnovice u 2009. sa 5.415,37 kune na 5.108,84 kune i vraćanje osnovice
na razinu od 5.415,37 kuna nakon rasta međugodišnjeg realnog tromjesečnog BDP-
a, dok je čl. III. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu o osnovici za plaću u javnim
službama određeno da će osnovica za obračun plaće u javnim službama iznositi
5.415,37 kn bruto za mjesec u kojem službeni pokazatelj Državnog zavoda za
statistiku RH ukaže na poboljšanje stanja, odnosno rast međugodišnjeg realnog
tromjesečnog BDP-a za da tromjesečja uzastopno prosječno dva ili više posto.
Navedene Izmjene i dopune su usvojene i u obliku Arbitražne odluke od 27. prosinca
2011. Tužitelj navodi kako je čl. XI. st. 4. Izmjena Dodatka Sporazumu o osnovici za
plaću u javnim službama određeno da je trajanje istog 5 godina, pa sukladno
pravilima o produženoj primjeni kolektivnih ugovora iz čl. 199. st. 1. Zakona o radu
(„Narodne novine“ broj 93/14.) smatra kako je primjena Izmjene Dodatka Sporazumu
istekla 26. siječnja 2017. Dana 27. studenog 2015. godine Državni zavod za
statistiku RH objavio je priopćenje za javnost s realnim tromjesečnim međugodišnjim
promjenama BDP-a iz kojeg je vidljivo da je u drugom tromjesečju 2015. godine
realan rast BDP-a iznosio 1,2%, a u trećem tromjesečju 2015. godine realan
međugodišnji rast BDP-a iznosio 2,8% ,slijedom čega je iz iznesenih podataka
razvidno da je dva tromjesečja za redom prosječni međugodišnji realni rast BDP-a
iznosio točno 2%, te tužitelj smatra kako su nedvojbeno ispunjeni uvjeti za povećanje
osnovice plaće temeljem odredaba Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu. Navodi
kako nakon objave podataka Državnog zavoda za statistiku Vlada RH nije donijela
posebnu odluku o visini osnovice za obračun plaće za 2016. jer je na snazi bio
TKU/12 i Sporazum o osnovici, kojima je visina osnovice za obračun plaće za
utuženo razdoblje bila određena na 5.415,37 kuna, te da mu je tuženik unatoč tome
u utuženom razdoblju obračunavao plaću primjenjujući osnovicu od 5.108,84 kune,
osim plaće za mjesec siječanj 2017. gdje je istu obračunavao primjenjujući osnovicu
od 5.211,02 kune. Tužitelj predlaže sudu da usvoji tužbeni zahtjev, naloži tuženiku na
ime razlike plaće isplatiti tužiteljici iznos od 1.102,45 EUR te obveže tuženika na
naknadu troškova parničnog postupka.
4 Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
3. Tuženik u odgovoru na tužbu osporava pravnu osnovu tužbenog zahtjeva te ističe
prigovor zastare. Navodi kako je materija koja se odnosi na plaće u javnim službama
uređena Zakonom o plaćama u javnim službama i Zakonom o osnovici plaće u
javnim službama gdje je osnovica za obračun plaće u utuženom periodu definirana
sukladno Dodatku sporazumu od 13. svibnja 2009. u visini od 5.108,84 kn. Tuženik
ističe da on nije stranka sporazuma između Vlade i sindikata niti može samostalno
postupati po takvom sporazumu te ističe prigovor promašene pasivne legitimacije.
Tuženik smatra kako nisu ispunjeni uvjeti za primjenu čl. III Izmjena i dodatka
sporazumu od 26. listopada 2011. navodeći kako je u njima određeno da se
uskladba plaća odgađa za onoliko tromjesečja koliko je pad realnog tromjesečnog
BDP-a trajao u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Kako je promatrani
tromjesečni BDP zabilježio 12 uzastopnih negativnih stopa rasta, počevši od 4.
tromjesečja 2011. do 3. tromjesečja 2014., tuženik navodi kako proizlazi da se
primjena čl. III Izmjena treba odgoditi za 12 uzastopnih tromjesečja, počevši od
siječnja 2016. pa nadalje, slijedom čega smatra da uvjeti za povećanje osnovice
plaće u javnim službama nisu ni nastupili. Ističe da Izmjene i dopune dodatka
sporazumu od 26. listopada 2011. važe 5 godina, što je isteklo 25. listopada 2016. te
je otpala pravna osnova za uskladbu plaća. Isto tako, tuženik smatra da je ništetna i
pravno nevaljana Arbitražna odluka od 7. prosinca 2011. godine iz razloga što je na
strani jednog pregovarača, odnosno na strani Sindikata bilo nedostataka jer nije
potpisan od svih sindikata koji su pregovarali s Vladom RH. Slijedom navedenog,
tuženik predlaže sudu da tužbeni zahtjev tužiteljice u cijelosti odbije kao neosnovan.
4. U tijeku postupka sud je pročitao ugovor o radu tužitelja (prilog u e-spisu), platne
liste za isplatu plaće tužitelja, presliku Sporazuma o osnovici za plaće u javnim
službama od 23. studenog 2006., presliku dodatka Sporazumu od 13. svibnja 2009.,
u Izmjene i dopune dodatku Sporazuma o osnovici za plaće u javnim službama od
26. listopada 2011., Arbitražnu odluku od 07. prosinca 2011., vjerodostojno
tumačenje izmjena i dopuna dodatka Sporazumu o osnovici za plaće u javnim
službama od 28. prosinca 2012., priopćenje za javnost DZS-a od 28. kolovoza 2015.
o objavi prve procjene tromjesečnog BDP-a za drugo tromjesečje 2015. godine,
objavu procjene DZS-a od 04. rujna 2015., priopćenje za javnost DZS-a od 27.
studenog 2015. o objavi prve procjene tromjesečnog BDP-a za treće tromjesečje
2015. te objavu procjene DZS-a od 04. prosinca 2015. i ostalu dokumentaciju u
spisu.
5. Predmet spora je zahtjev tužiteljice za isplatom razlike plaće na temelju čl. III.
Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama od 26.
listopada 2011.
6. Tužbeni zahtjev je osnovan.
7. Među strankama nisu sporne činjenice relevantne za ovaj spor, odnosno da je
tužitelj u razdoblju za koje potražuje isplatu razlike plaće bio zaposlen kod tuženika
5 Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
koji mu je u razdoblju od prosinca 2015. do prosinca 2016. isplaćivao plaću
primjenjujući osnovicu u iznosu 5.108,84 kune, odnosno za mjesec siječanj 2017.
osnovicu u iznosu 5.211,02 kune, što proizlazi iz ugovora o radu tužitelja i
obračunskih isprava za isplatu plaće tužitelja, da je u razdoblju od potpisivanja
Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu, tj. od četvrtog tromjesečja 2011. do zaključno
trećeg tromjesečja 2014. BDP ostvario negativan rast, ukupno 12 tromjesečja, te da
je PBD u drugom tromjesečju 2015. ostvario rast od 1,2%, a u trećem tromjesečju
2015. 2,8% u donosu na isto razdoblje prethodne godine, a što proizlazi iz izvješća
Državnog zavoda za statistiku koji su prilog tužbi.
8. U ovom postupku sporno je pitanje pasivne legitimacije, ispunjenja uvjeta za
primjenu osnovice iz čl. III. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu, kao i pitanje
pravne valjanosti Arbitražne odluke od 7. prosinca 2011.
9. Dana 26. listopada 2011. između Vlade Republike Hrvatske i sindikata javnih
službi sklopljene su Izmjene i dopune Dodatka Sporazumu kojima je izmijenjen čl. III.
Dodatka Sporazuma, čl. IV. koji se odnosi na način povrata osnovice i način
usklađivanja pariteta i čl. VII. u kojem su utvrđeni odgovarajući uvjeti nužni za
ostvarivanje odredbi Dodataka Sporazumu. Odredbom čl. III. Izmjena Dodatka
Sporazumu određeno je da će osnovica za obračun plaća u javnim službama iznositi
5.415,37 kn bruto za mjesec u kojem službeni pokazatelji Državnog zavoda za
statistiku ukažu na poboljšanje stanja odnosno rast međugodišnjeg realnog
tromjesečnog BDP-a za dva tromjesečja uzastopno (u odnosu na isto razdoblje
prethodne godine) prosječno dva ili više posto (mjereno aritmetičkom sredinom dvije
stope realnog rasta međugodišnjeg tromjesečnog BDP-a dva uzastopna tromjesečja)
i primjenjivati će se iza toga do prve sljedeće promjene prema Izmjenama i
dopunama. Državni zavod za statistiku je 27. studenog 2015. objavio prvu procjenu
tromjesečnog BDP-a za drugo tromjesečje 2015. u kojoj se navodi kako je BDP
realno veći za 1,2 % u drugom tromjesečju 2015. u odnosno na isto tromjesečje
2014. Isti statistički pokazatelji potvrđeni su i procjenom DZS od 4. rujna 2015.
Odredbom čl. VIIIc. Izmjena Dodatka Sporazumu, ugovoreno je da ako piše da se
nešto primjenjuje, isplaćuje, povećava „za mjesec“, to znači da se u prvom
slijedećem mjesecu vrši ta primjena, isplata, odnosno povišica. Stoga, prema stavu
ovog suda, uvjeti za primjenu osnovice iz čl. III. Izmjena i dopuna Dodatka
Sporazumu ispunjeni su u studenom 2015., te je tuženik bio dužan isplaćivati plaću
tužiteljici primjenjujući osnovicu iz čl. III. počevši od plaće za mjesec prosinac 2015.
10. U odnosu na prigovor promašene pasivne legitimacije sud ističe kako se tužbeni
zahtjev tužitelja temelji na Izmjenama i dopunama Dodatka Sporazumu o osnovici za
plaće u javnim službama od 26. listopada 2011., a koji predstavlja kolektivni ugovor,
što tuženik nije niti osporavao. Stranke navedenih Izmjena i dopuna jesu Vlada RH i
sindikati javnih službi čiji je član i tuženik. Sukladno čl. 194. Zakona o radu ("Narodne
novine" broj 93/14., dalje – Zakon o radu) kolektivni ugovor obvezuje sve osobe koje
su ga sklopile te sve osobe koje su u vrijeme sklapanja kolektivnog ugovora bile ili su
6 Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
naknadno postale članovi udruge koja je sklopila kolektivni ugovor, pa tako u ovom
slučaju obvezuje i tuženika. Sukladno čl. 7. st. 1. Zakona o radu tuženik kao
poslodavac je obvezan radniku za obavljeni rad isplatiti plaću. Dakle, tuženik je taj
koji ima obvezu isplate plaće tužiteljice, a sve sukladno pravnim aktima koji su bili na
snazi u tom trenutku, pa tako i kolektivnim ugovorima i njihovim izmjenama i
dopunama.
11. Tuženik tumači kako nisu ispunjeni uvjeti za primjenu čl. III. smatrajući kako se
odgoda uskladbe (koja je ugovorena čl. VII. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu)
odnosi na povrat osnovice reguliran u čl. III. istog dokumenta, te da je primjena
osnovice iz čl. III. odgođena za dvanaest tromjesečja, počevši od siječnja 2016.
nadalje, koliko je trajao pad BDP-a. Ovaj sud smatra kako se čl. VII. ne odnosi na
povrat osnovice iz čl. III., već na usklađenje osnovice iz čl. IV. i V. Izmjena i dopuna
Dodatka Sporazumu, a što je potvrdio i Vrhovni sud u presudi broj Rev 1111/2020-2.
12. U odnosu na vremensko važenje Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu, budući
da se radi o kolektivnom ugovoru, na iste se primjenjuju pravila o produženoj primjeni
kolektivnog ugovora iz čl. 199. st. 1. Zakona o radu sukladno kojima se, nakon isteka
roka na koji je sklopljen kolektivni ugovor, u njemu sadržana pravna pravila kojima se
uređuje sklapanje, sadržaj i prestanak radnog odnosa i dalje primjenjuju kao dio
prethodno sklopljenih ugovora o radu do sklapanja novog kolektivnog ugovora, u
razdoblju od tri mjeseca od isteka roka na koji je bio sklopljen kolektivni ugovor.
Budući da su Izmjene i dopune Dodatka Sporazumu sklopljene 26. listopada 2011. s
vremenskim važenjem od pet godina, uz produženu primjenu od tri mjeseca,
primjena istih je istekla 26. siječnja 2017.
13. Tuženik prigovara valjanosti Arbitražne odluke od 7. prosinca 2011. zbog
nedostatka potpisa od strane svih sindikata koji su pregovarali s Vladom RH. U
uvodu iste stoji kako je donesena na temelju odredaba Dodatka Sporazumu o
osnovici za plaće u javnim službama iz 2009., a iz Dodatka sporazumu je vidljivo
kako je isti potpisan po predstavniku Samostalnog sindikata zdravstva i socijalne
skrbi Hrvatske, a čiji potpis nedostaje na navedenoj arbitražnoj odluci. Arbitražna
odluka je donesena i na temelju sporazuma o arbitraži od 5. i 6. prosinca 2011.
sklopljenog između Vlade RH i sindikata javnih službi – potpisnika Dodatka
Sporazumu, dakle na temelju dokumenata koje je potpisao Samostalni sindikat
zdravstva i socijalne skrbi Hrvatske. Samostalni sindikat zdravstva i socijalne skrbi
Hrvatske je imao svoje predstavnike koji su bili članovi arbitraže koja je donijela
spornu Arbitražnu odluku, a to su mr. sc. Ivica Babić iz Hrvatskog liječničkog
sindikata i Zvonimir Laktašić iz Sindikata hrvatskih učitelja, koji su predstavljali
sindikate javnih službi, potpisnike Dodatka Sporazumu o osnovici za plaće u javnim
službama od 13. svibnja 2009., a jedan od tih potpisnika je i Samostalni sindikat
zdravstva i socijalne skrbi Hrvatske. Dakle, Samostalni sindikat zdravstva i socijalne
skrbi Hrvatske je preko svojih predstavnika sudjelovao u donošenju Arbitražne
odluke, a nije niti bilo potrebno da svaki od sindikata javnih službi sudjeluje u njenom
7 Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
donošenju, pa je prigovor tuženika o njenoj nevaljanosti iz navedenih razloga u cijelosti neosnovan.
14. Tužitelj je postavio tužbeni zahtjev za isplatom 1.102,45 EUR za sve razlike plaće
u utuženom razdoblju. Opunomoćenica tuženika nije osporila visinu tužbenog
zahtjeva na ročištu održanom 22. ožujka 2023., ali je u odgovoru na tužbu istaknula
prigovor zastare. Budući da je tužba predana ovom sudu 5. siječnja 2021., a člankom
139. Zakona o radu ("Narodne novine" broj 93/14. i 127/17., dalje - Zakon o radu) je
propisano da potraživanja iz radnog odnosa zastarijevaju za pet godina. Sukladno
tome, budući da se plaća isplaćuje do 15. dana u mjesecu za prethodni mjesec, za
potraživanje temeljem razlike plaće za prosinac 2015. zastara bi nastupila 16.
siječnja 2021., dok je tužba u predmetnom sporu podignuta 5. siječnja 2021., čime je
prekinuta zastara.
15. Na sve dosuđene iznose tužitelju je dosuđena i zatezna kamata sukladno odredbi
članka 29. Zakona o obveznim odnosima ("Narodne novine" broj 35/05., 41/08.,
125/11., 75/15., 29/18, 126/21 - dalje: ZOO) osim u dijelu koji se odnosi na zatezne
kamate na iznos poreza na dohodak i prireza porezu na dohodak, sadržanih u bruto
iznosu plaće. Naime, odredbom članka 91. stavka 3. Zakona o radu propisano je da
se pod plaćom podrazumijeva osnovna ili minimalna plaća i sva dodatna davanja bilo
koje vrste koje poslodavac izravno ili neizravno u novcu ili naravi, na temelju ugovora
o radu, kolektivnog ugovora, pravilnika o radu ili drugog propisa isplaćuje radnici ili
radniku za obavljeni rad. Člankom 92. istog zakona propisano je da se plaća
isplaćuje nakon obavljenog rada, da se plaća i naknada plaće za prethodni mjesec
isplaćuju najkasnije do petnaestog dana u idućem mjesecu, ako kolektivnim
ugovorom ili ugovorom o radu nije drukčije određeno, te da su plaća i naknada plaće
u smislu tog zakon plaća i naknada plaće u bruto iznosu. Samim tim tuženik je u
zakašnjenju od 16. dana u svakom mjesecu pa od toga datuma i teku zatezne
kamate.
16. Tužitelj u ovom parničnom postupku je uspio u cijelosti sa svojim zahtjevom, to
mu sukladno odredbi članka 154. stavka 1., a u vezi sa člankom 155. ZPP-a
pripadaju troškovi sukladno Tarifi o nagradama i naknadi za rad odvjetnika („Narodne
novine“ broj: 142/12, 103/14, 118/14, 107/15, 126/22 dalje: OT) i vrijednosti predmeta
spora.
16.1. Tako je sud tužiteljici priznao trošak zastupanja po ovlaštenom punomoćniku i
to za sastav tužbe u iznosu od 75 bodova (Tbr. 7. 1. OT), za podnesak od 25. lipnja
2021. u iznosu od 75 bodova (Tbr. 8. 1. OT), za zastupanje na ročištu 22. ožujka
2023. u iznosu od 75 bodova (Tbr. 9. 1. OT), što je ukupno 225 bodova, a
pomnoženo s vrijednošću jednog boda od 1,99 EUR / 15,00 kuna iznosi 447,75 EUR.
Tužiteljici je, sukladno Tbr. 42. OT-a, trebalo priznati i PDV u iznosu od 25 % na
priznati trošak, a koji iznosi 111,94 EUR. Dakle, trošak parničnog postupka je priznat
u ukupnom iznosu od 559,69 EUR.
8 Poslovni broj: 94. Pr-807/2021-9
17. Tužitelj je na dosuđeni trošak potraživao zatezne kamate na koje ima pravo
temeljem odredbe čl. 151. st. 3. ZPP-a, pa mu je zahtjev prihvaćen, a zatezne
kamate teku na parnični trošak od dana donošenja prvostupanjske presude pa do
isplate po stopi koja je određena čl. 29. Zakona o obveznim odnosima ("Narodne
novine" broj: 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18, 114/22 i 156/22).
18. Slijedom svega navedenog odlučeno je kao u izreci presude.
Osijek, 6. travnja 2023.
SUTKINJA Spomenka Rodić
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ove presude dopuštena je žalba u roku 15 dana , a koji rok se računa:
-od dana održavanja ročišta na kojem se presuda objavljuje, ako je stranka uredno
obaviještena o ročištu za objavu bez obzira što nije na isto pristupila, odnosno
-od dana primitka prijepisa presude, ako stranka nije bila uredno obaviještena o
ročištu na kojem se presuda objavljuje.
Žalba se podnosi pisano, putem ovog suda, a o žalbi odlučuje županijski sud.
Presuda ili rješenje kojim se završava spor u postupku u sporovima male vrijednosti
može se pobijati samo zbog pogrešne primjene materijalnog prava i zbog bitnih
povreda odredaba parničnog postupka iz čl. 354. st. 2. ZPP-a, osim zbog bitne
povrede iz čl. 354. st. 2. toč. 3. ZPP-a (čl. 467. ZPP-a).
Dostaviti:
1. tužitelju po opunomoćeniku
2. tuženiku
Kontrolni broj: 03ef5-0c8df-b4bd5
Ovaj dokument je u digitalnom obliku elektronički potpisan sljedećim certifikatom:
CN=Spomenka Rodić, O=OPĆINSKI SUD U OSIJEKU, C=HR
Vjerodostojnost dokumenta možete provjeriti na sljedećoj web adresi: https://usluge.pravosudje.hr/provjera-vjerodostojnosti-dokumenta/
unosom gore navedenog broja zapisa i kontrolnog broja dokumenta.
Provjeru možete napraviti i skeniranjem QR koda. Sustav će u oba slučaja
prikazati izvornik ovog dokumenta.
Ukoliko je ovaj dokument identičan prikazanom izvorniku u digitalnom obliku, Općinski sud u Osijeku potvrđuje vjerodostojnost dokumenta.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.