Baza je ažurirana 01.12.2025. zaključno sa NN 117/25 EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

REPUBLIKA HRVATSKA Broj: Pp-549/2023 OPĆINSKI PREKRŠAJNI SUD U SPLITU

Stalna služba u Solinu

U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E

P R E S U D A

Općinski prekršajni sud u Splitu, Stalna služba u Solinu, po sutkinji Slavki Kodžoman uz
sudjelovanje zapisničarke Ines Jakšić, u prekršajnom predmetu protiv okrivljenika I. P.,                       kojeg brani B. M., odvjetnik u S., radi prekršaja iz čl. 51. st. 5., a u svezi sa čl. 293. st. 1.                             i dr. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“ br.: 67/08, 48/10, 74/11,                          39/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19), povodom prigovora okrivljenika protiv prekršajnog                        naloga izdanog od strane PU SD, Postaje prometne policije Split pod brojem: Klasa:                                211-07/22-3/8985 Ur.br.: 511-12-36-22-1 od 9. svibnja 2022., nakon održane i zaključene                     glavne rasprave 15. veljače 2023., te dana 17. veljače 2023. objavio je i

presudio je

Okrivljenik I. P., OIB, sin M. i M. rođ. T., rođen u K., s prebivalištem u V.,                     rukovoditelj građevinskih strojeva, zaposlen, plaća 5.500,00 kuna, oženjen, dvoje                  djece, državljanin RH, prekršajno nekažnjavan.

kriv je

a) što je dana 5. svibnja 2022. oko 19:20 sati u D., na kolniku županijske ceste ŽC
6260, kod raskrižja s prilaznim kolnikom zaseoku B.-Dž., izazvao prometnu nesreću
s materijalnom štetom, na način da je upravljao automobilom marke Mercedes cl reg.
oznake ST južnom kolničkom trakom županijske ceste ŽC 6260 od smjer zapada u
smjeru istoka , brzinom koja nije bila prilagođena osobinama i stanju ceste, vidljivosti,
preglednosti te gustoći prometa, tako da automobil može pravovremeno zaustaviti pred
svakom zaprekom koju u konkretnim uvjetima može predvidjeti, odnosno da može
pravovremeno postupiti prema prometnom pravilu ili znaku, te dolaskom do mjesta događaja
automobilom je ušao u raskrižja s prilaznim kolnikom zaseoku B.-Dž. zadržavajući smjer                    kretanja ravno, u smjeru istoka, te ulaskom u raskrižje, gdje se kolnik županijske ceste ŽC                    6260 u njegovom smjeru pruža u vidu oštrog i nepreglednog zavoja nalijevo, zbog
neprilagođene brzine kretanja nije uspio proći kroz zavoj na raskrižju na siguran način, već
je izgubio kontrolu nad automobilom i automobilom sletio na neravnu zemljano-kamenitu
površinu (koja se pruža za oko 0,10 1,50 metara iznad razine kolnika, koja je dijelom
obrasla travom i niskim raslinjem, uz jugoistočni dio raskrižja gdje je prednjim dijelom (i
lijevom stranom) osobnog automobila Mercedes cl udario u stijenu te prometne znakove
"Ograničenje brzine 40 km/h" i "Zabrana pretjecanja svim motornih vozila osim motocikla
bez prikolice i mopeda", postavljene uz južni rub kolnika županijske ceste (koje je ulupio i
zajedno s nosačem prometnih znakova iz ležišta izvalio), a prilikom slijetanja van kolnika





2

Pp-549/2023

I. P. je kotačima i podvozjem osobnog automobila Mercedes cl udario te iz ležišta izvalio I                          oštetio dva armirano-betonska poklopca kanalizacijskih šahti na neravnoj zemljano-
kamenitoj površini uz jugoistočni dio raskrižja županijske ceste ŽC 6260 s prilaznim
kolnikom zaseoku B.-Dž.,

čime je počinio prekršaj iz čl. 51. st. 1., a kažnjiv po čl. 51. st. 5., u svezi s čl. 293. st. 1.
Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“ br.: 67/08, 48/10, 74/11, 39/13,
92/14, 64/15, 108/17, 70/19),

b) što je istog dana na istom mjestu kao pod točkom a) upravljao navedenim vozilom iako
je imao alkohola u krvi, jer je uporabom alkometra marke Drager 6810, kod istog utvrđena
koncentracija alkohola od 1,32 g/kg u litri izdahnutog zraka, odnosno miligrama u litri
izdahnutog zraka, umanjena za 0,10 g/kg, odnosno za granicu dopuštene pogreške
mjerenja iznosi 1,22 g/kg,

čime je počinio prekršaj iz čl. 199. st. 1., a kažnjiv po čl. 199. st. 7. Zakona o sigurnosti
prometa na cestama (NN broj: 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17,
70/19),

c) što je istog dana i na istom mjestu kao pod točkom a) upravljao navedenim vozilom kojemu je valjanost prometne dozvole istekla do 15 dana, odnosno istekla 27. travnja 2022.

čime je počinio prekršaj iz čl. 238. st. 1., a kažnjiv po čl. 238. st. 8. Zakona o sigurnosti
prometa na cestama (NN broj: 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17,
70/19),

pa se okrivljeniku temeljem citiranih propisa

utvrđuje

- za djelo pod a) novčana kazna u iznosu od 190,00 eura (sto devedeset eura) / 1.432,00

kuna (tisuću četiristo trideset dvije kune),

- za djelo pod b) novčana kazna u iznosu od 660,00 eura (šesto šezdeset eura) / 4.973,00
kuna (četiri tisuće devetsto sedamdeset tri kune),

- za djelo pod c) novčana kazna u iznosu od 90,00 eura (devedeset eura) / 678,00 kuna (šesto sedamdeset osam kuna).

Temeljem čl. 39. Prekršajnog zakona okrivljeniku se za djela pod a), b) i c)

izriče

UKUPNA NOVČANA KAZNA U IZNOSU OD 940,00 eura (devetstotina čerdeset eura) /

7.082,43 eura (sedam tisuća osamdeset dva eura i četrdeset tri centa)

Temeljem čl. 33. st. 10. Prekršajnog zakona okrivljenik je dužan novčanu kaznu platiti u roku
od 90 (devedeset) dana po pravomoćnosti ove presude, a u protivnom će se naplatiti
prisilnim putem.

Ukoliko okrivljenik u ovom roku uplati dvije trećine izrečene novčane kazne, smatrat će se
da je novčana kazna u cijelosti uplaćena.

Fiksni tečaj konverzije je 7,53450.



3

Pp-549/2023

Na temelju čl. 58. Prekršajnog zakona okrivljeniku se uz novčanu kaznu za djelo pod b) izreke presude

izriče

Zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom „B“ kategorije u trajanju od 1 (jednog) mjeseca.

U vrijeme trajanja izrečene zaštitne mjere uračunava se vrijeme za koje je vozačka dozvola
bila oduzeta kao mjera opreza od 5. svibnja 2022. u 19:41 sati do 6. svibnja 2022. u 12:41
sati, kao dva dana.

Izvršenje pravomoćno izrečene zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom
provodi se upisom u evidenciju o izdanim vozačkim dozvolama a zaštitna mjera počinje teći
od dana izvršnosti presude.

Temeljem odredbe čl. 138. st. 3. Prekršajnog zakona okrivljenik je dužan platiti trošak
prekršajnog postupka u paušalnom iznosu od 19,91 Eura (devetnaest eura i devedeset
jedna centa) / 150,00 kuna (sto pedeset kuna) u roku od 90 dana od pravomoćnosti presude,
jer će se u protivnom naplatiti prisilnim putem.

Obrazloženje

1. PU Splitsko-dalmatinska, Postaje prometne policije Split pod br. Klasa: 211-07/22-3/8985
Ur.br.: 511-12-36-22-1 od 9. svibnja 2022. izdala je prekršajni nalog protiv okrivljenka, a
zbog prekršaja činjenično opisanih i pravno označenih kao u izreci ove presude, ali
jeokrivljenik protiv navedenog naloga uložio prigovor te je isti stavljen izvan snage i
proveden je redovni prekršajni postupak.

2. Okrivljenik je u svojoj obrani naveo da se smatra krivim za prekršaje koji mu se stavljaju
na teret, da je točno da je navedenog dana u D., na kolniku županijske ceste kod
raskrižja s prilaznim kolnikom, upravljao osobnim automobilom Mercedes reg. oznake ST
te da je zbog neprilagođene brzine izazvao prometnu nesreću s materijalnom štetom,                      na način kako je to navedeno u optužnom prijedlogu, da je točno da je upravljao
vozilom pod utjecajem alkohola jer mu je utvrđena koncentracija alkohola alkometrom marke
Drager u iznosu od 1,22 g/kg, te da je točno da mu je isteklo važenje prometne dozvole do
15 dana, da je oštetio svoje vozilo, a da nije ugrozio druge sudionike u prometu, da mu je
žao zbog počinjenog prekršaja, do sada nije bio kažnjavan, pa moli da mu se kazna ublaži
i ne izrekne zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom B kategorije, jer radi u
građevinskoj tvrtki i kao vozač i kao rukovoditelj građevinskih strojeva pa mu je zbog prirode
posla vozilo neophodno potrebno.

3. U dokaznom postupku pročitan je zapisnik o očevidu od 5. svibnja 2022., zapisnik o
ispitivanju prisutnosti alkohola br. 02174879 od 5. svibnja 2022., naredba o određivanju
mjere opreza od 5. svibnja 2022., pregledan je situacijski plan prometne nesreće od 5.
svibnja 2022. te je izvršen uvid u prekršajnu evidenciju iz koje je razvidno da okrivljenik nije
bio prekršajno kažnjavan.

Fiksni tečaj konverzije je 7,53450.



4

Pp-549/2023

3.1. Branitelj okrivljenika u završnoj riječi ističe da s obzirom na provedeni dokazni postupak
moli sud da uzme se olakotne okolnosti u obzir koje okrivljeniku idu u prilog, a to su iskreno
priznanje djela, kajanje, prekršajna nekažnjavanost, te potreba za vozačkom dozvolom B
kategorije, a poradi obavljanja posla. Stoga se moli da sud okrivljeniku izrekne novčanu
kaznu ali da ne izriče nikakvu zaštitnu mjeru.

3.2. Okrivljenik u završnoj riječi navodi da se pridružuje navodima završne riječi svog
branitelja, da mu je žao zbog počinjenog prekršaja i da u toj nezgodi nije nikoga ugrozio i da
se ubuduće takvo ponašanje neće ponoviti te da mu se ne izrekne mjera.

4. Nakon ovako provedenog postupka, te savjesne ocjene svakog dokaza pojedinačno i u
svezi s ostalim dokazima sud smatra nedvojbeno utvrđenim da je okrivljenik počinio
prekršajna djela koja mu se stavljaju na teret, a kako je to činjenično opisano i pravno
označeno u izreci ove presude.

4.1. Naime, okrivljenik je u svojoj obrani priznao počinjenje prekršajnog djela koje mu se
stavlja na teret, odnosno da je predmetne prigode upravljao navedenim vozilom i izazvao
prometnu nesreću,te je sud prihvatio obranu okrilvjenika kao vjerodostojnom, ocjenjujući je
jasnom i uvjerljivom, a kako to proizlazi iz ostalih dokaza i to zapisnika o očevidu od 5.
svibnja 2022., sigtuacijskog plan aprometne neserće od 5. svibnja 2022., pa je nedvojbeno
utvrđeno da je okrivljenik dana dana 5. svibnja 2022. oko 19:20 sati u D., na kolniku
županijske ceste ŽC 6260, kod raskrižja s prilaznim kolnikom zaseoku B.-Dž., izazvao
prometnu nesreću s materijalnom štetom, na način da je upravljao automobilom marke
Mercedes cl reg. oznake ST južnom kolničkom trakom županijske ceste ŽC 6260
od smjer zapada u smjeru istoka , brzinom koja nije bila prilagođena osobinama i stanju
ceste, vidljivosti, preglednosti te gustoći prometa, tako da automobil može pravovremeno
zaustaviti pred svakom zaprekom koju u konkretnim uvjetima može predvidjeti, odnosno da
može pravovremeno postupiti prema prometnom pravilu ili znaku, te dolaskom do mjesta
događaja automobilom je ušao u raskrižja s prilaznim kolnikom zaseoku B.-Dž.
zadržavajući smjer kretanja ravno, u smjeru istoka, te ulaskom u raskrižje, gdje se kolnik
županijske ceste ŽC 6260 u njegovom smjeru pruža u vidu oštrog i nepreglednog zavoja
nalijevo, zbog neprilagođene brzine kretanja nije uspio proći kroz zavoj na raskrižju na
siguran način, već je izgubio kontrolu nad automobilom i automobilom sletio na neravnu
zemljano-kamenitu površinu (koja se pruža za oko 0,10 1,50 metara iznad razine kolnika,
koja je dijelom obrasla travom i niskim raslinjem, uz jugoistočni dio raskrižja gdje je prednjim
dijelom (i lijevom stranom) osobnog automobila Mercedes cl udario u stijenu te prometne
znakove "Ograničenje brzine 40 km/h" i "Zabrana pretjecanja svim motornih vozila osim
motocikla bez prikolice i mopeda", postavljene uz južni rub kolnika županijske ceste (koje je
ulupio i zajedno s nosačem prometnih znakova iz ležišta izvalio), a prilikom slijetanja van
kolnika I. P. je kotačima i podvozjem osobnog automobila Mercedes cl udario te iz ležišta                   izvalio i oštetio dva armirano-betonska poklopca kanalizacijskih šahti na neravnoj
zemljano-kamenitoj površini uz jugoistočni dio raskrižja županijske ceste ŽC 6260 s
prilaznim kolnikom zaseoku B.-Dž.

4.2. Odredbom čl. 51. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je da je
vozač dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti,
preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta te gustoći prometa tako da vozilo
može pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju u konkretnim uvjetima može
predvidjeti odnosno da može pravodobno postupiti prema prometnom pravilu ili znaku.

Fiksni tečaj konverzije je 7,53450.



5

Pp-549/2023

4.3. Slijedom iznijetog sud smatra nedvojbeno utvrđenim da okrivljenik predmetne prigode
upravljajući navedenim vozilom nije prilagodio brzinu kretanja vozila osobinama i stanju
kolnika, te uslijed neprilagođene brzine navedenim uvjetima i osobinama kolnika izgubio
nadzor nad vozilom i izazvao prometnu nesreću s materijalnom štetom, pa je takvim svojim
postupanjem ostvario sva bitna obilježja djela prekršaja iz čl. 51. st. 1. a kažnjiv po čl. 51.
st. 5. u svezi čl. 293. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

5. Okrivljenik je u svojoj obrani priznao da je predmetne prigode upravljao navedenim
vozilom pod utjecajem alkohola, a kako to proizlazi iz zapisnika o ispitivanju prisutnosti
alkohola br. 02174879 od 5. svibnja 2022., pa je nedvojbeno utvrđeno da je okrivljenik
predmetne prigode upravljao navedenim vozilom iako je imao alkohola u krvi, jer je
uporabom alkometra marke Drager 6810, kod istog utvrđena koncentracija alkohola od 1,32
g/kg u litri izdahnutog zraka, odnosno miligrama u litri izdahnutog zraka, umanjena za 0,10
g/kg, odnosno za granicu dopuštene pogreške mjerenja iznosi 1,22 g/kg te je također
priznao da je upravljao navedenim vozilom kojemu je istekla valjanost prometne dozvole do
15 dana.

5.1. Odredbom čl. 199. st. 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, propisano je da
vozač vozila kategorije „A 1“, „A 2“, „A“, „B“, “B + E“, „F“, „G“ i „AM“ ne smije upravljati vozilom
na cesti niti početi upravljati vozilom ako je pod utjecajem droga ili lijekova koji utječu na
psihofizičke sposobnosti ili na sposobnosti upravljanja vozilima ili ako u krvi ima alkohola
iznad 0,50 gr/kg, odnosno odgovarajući iznos miligrama u litri izdahnutog zraka.

5.2. Slijedom iznijetog nedvojbeno je utvrđeno da je okrivljenik predmetne prigode upravljao
navedenim vozilom iako je imao alkohola u organizmu u iznosu od 1,22 g/kg, a što nije
dopušteno, pa je time ostvario sva obilježja prekršaja iz čl. 199. st.1., a kažnjiv po čl. 199.
st. 7. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

6. Odredbom čl. 238. st. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je da
motorna i priključna vozila smiju sudjelovati u prometu na cesti ako su registrirana i ako
imaju važeću prometnu dozvolu.

6.1. Slijedom iznijetog, nedvojbeno je utvrđeno da je okrivljenik upravljao navedenim
vozilom a kojemu je istekla valjanost prometne dozvole do 15 dana, a što nije dopušteno,
pa je time ostvario sva bitna obilježja iz čl. 238. st. 1., a kažnjiv po čl. 238. st. 8. Zakona o
sigurnosti prometa na cestama.

7. S obzirom da je temeljem ovako provedenih dokaza nedvojbeno utvrđeno da je okrivljenik
počinio prekršajna djela koja mu se stavljaju na teret, pa ga je stoga ovaj sud proglasio
krivim i izrekao mu novčane kazne.

8. Prilikom odlučivanja o prekršajnoj sankciji sud je okrivljeniku ka olakotnu okolnost cijenio
činjenicu da je priznao prekršajna djela koja mu se stavljaju na teret, da do sada nije bio
kažnjavan, da je izrazio željenje zbog počinjenih prekršaja, dok otegotnih okolnosti nije
našao, pa mu je za djela opisana pod točkama a) i b) utvrdio novčane kazne u najnižem
iznosu propisanom zakonom za navedene prekršaje, a za djelo pod c) utvrdio novčanu
kaznu u fiksnom iznosu propisanom zakonom za navedeni prekršaj, a sve u iznosima kako
je to navedeno izreci presude, te je okrivljeniku sukladno odredbi čl. 39. Prekršajnog zakona
izrekao ukupnu novčanu kaznu u iznosu od 940,00 eura (devetstotina čerdeset eura) /

7.082,43 eura (sedam tisuća osamdeset dva eura i četrdeset tri centa), smatrajući ovako

Fiksni tečaj konverzije je 7,53450.



6

Pp-549/2023

izrečene kazne primjerenima težini počinjenih djela i stupnju odgovornosti okrivljenika te
držeći da okrivljenik ubuduće neće činiti iste ili druge prekršaje.

8.1. Okrivljenik je upozoren da ukoliko u roku određenom u izreci ove presude uplati dvije trećine izrečene novčane kazne, smatrat će se da je novčana kazna u cijelosti uplaćena.

9. Sud je okrivljeniku uz novčanu kaznu za djelo pod b) izrekao i zaštitnu mjeru zabrane
upravljanja motornim vozilom „B“ kategorije u trajanju od jednog mjeseca, jer se radi o
teškom prekršaju protiv sigurnosti prometa, držeći da će se izricanjem navedene zaštitne
mjere postići svrha kažnjavanja u odnosu na okrivljenika i utjecati na istog da ubuduće ne
čini ovakve ili druge prekršaje te je okrivljeniku u vrijeme trajanja izrečene zaštitne mjere
uračunato vrijeme za koje je vozačka dozvola bila privremeno oduzeta kao mjera opreza od
dana 5. svibnja 2022. u 19:41 sati do 6. svibnja 2022. u 12:41 sati, kao dva dana.

9.1. Izvršenje pravomoćno izrečene zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom
provodi se upisom u evidenciju o izdanim vozačkim dozvolama a zaštitna mjera počinje teći
od dana izvršnosti presude.

10. Odluka o trošku temelji se na odredbi čl.138. Prekršajnog zakona, te je isti trošak izrečen
u paušalnom iznosu određen s obzirom na trajanje i složenost postupka te imovno stanje
okrivljenika.

U Solinu, 17. veljače 2023.

Zapisničarka Sutkinja

Ines Jakšić, v.r. Slavka Kodžoman, v.r.

Uputa o pravnom lijeku:

Protiv ove presude okrivljenik i ovlašteni tužitelj imaju pravo žalbe u roku od 8 dana dostave
pismenog otpravka presude Visokom Prekršajnom sudu u Zagrebu, a putem ovog
Općinskog prekršajnog suda, te se ista podnosi u dva istovjetna primjerka, bez sudske
pristojbe.

Dostaviti:

-okrivljeniku

-ovlaštenom tužitelju -branitelju

-u spis

Za točnost otpravka - ovlaštena službenica

Ines Jakšić

Fiksni tečaj konverzije je 7,53450.

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu