Baza je ažurirana 08.05.2025.
zaključno sa NN 72/25
EU 2024/2679
REPUBLIKA HRVATSKA Općinski sud u Koprivnici Stalna služba u Đurđevcu
Đure Basaričeka 12, 48350 Đurđevac
Poslovni broj: 11 : Sp-145/2022-7
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
R J E Š E NJ E
Općinski sud u Koprivnici, Stalna služba u Đurđevcu, po višoj sudskoj savjetnici
Mandi Franjić, u jednostavnom postupku stečaja nad imovinom potrošača I.
S., … G., OIB: …, odlučujući o prijedlogu
… agencije za provedbu jednostavnog postupka stečaja nad imovinom
potrošača, 31. listopada 2022.,
r i j e š i o j e
Obustavlja se jednostavni postupak stečaja nad imovinom potrošača I.
S., …, G., OIB: ….
Obrazloženje
1. .. agencija (u nastavku teksta F.) je podnijela 6. lipnja 2022. prijedlog
za provođenje jednostavnog postupka stečaja nad imovinom potrošača I.
S…, G., OIB: … (u nastavku teksta potrošač) uz
obavijest kako se potrošač u roku 15 dana od dana dostave poziva nije očitovao je li
suglasan da se provede jednostavni stečaj nad njegovom imovinom.
2. Prema odredbi čl. 79. c. stavak 2. ZSP-a ako se ne očituje u roku od 15 dana od
dana dostave poziva ili dostavi popis imovine, smatrat će se da je potrošač suglasan
da se može provesti jednostavni postupak stečaja potrošača nad njegovom imovinom.
3. U konkretnom predmetu, a imajući u vidu zakonske odredbe smatra se da je
potrošač suglasan da se može provesti jednostavni postupak stečaja potrošača nad
njegovom imovinom i da je izjavio da nema imovine iz koje se mogu namirivati njegovi
vjerovnici.
4. Odredba čl. 2. ZSP-a određuje da je cilj Zakona osloboditi poštenog potrošača od
obveza, a poštenje se potrošača utvrđuje uzimajući u obzir ponašanje potrošača prije
podnošenja prijedloga za otvaranje postupka stečaja potrošača te njegovo ponašanje
tijekom sudskog postupka i razdoblja provjere ponašanja u skladu sa Zakonom.
5. Odredbom čl. 79. m. ZSP-a je taksativno navedeno u kojim će sve slučajevima sud
obustaviti jednostavni postupak stečaja potrošača, između kojih se navodi da će sud
obustaviti jednostavni postupak stečaja potrošača ako je potrošač nepošten.
Poslovni broj: 11 : Sp-145/2022-7
6. F. je na zahtjev suda dostavila podatke iz Očevidnika redoslijeda osnova za
plaćanje dana 31. listopada 2022. i u prilogu "slike" osnova za plaćanje, a uvidom u
koje sud je utvrdio da je radi naplate tražbine po osnovi troškova parničnog postupka
vjerovnik R. H., Ministarstvo … podnijela kod F.-e zahtjev za
izravnu naplatu temeljem ovršne isprave – pravomoćne i ovršne presude Općinskog
suda u Koprivnici poslovni broj K-58/17-7 kojom je potrošač proglašen krivim zbog
počinjenja kaznenog djela protiv imovine – teškom krađom – opisano u čl. 229. st. 1.
toč. 1. u svezi čl. 228. st. 1. KZ/11, a kažnjivo po čl. 229. st. 1. toč. 1. KZ/11 te je radi
naplate tražbine po osnovi troškova parničnog postupka vjerovnik R. H.,
Ministarstvo … podnijela kod F.-e zahtjev za izravnu naplatu temeljem ovršne
isprave – pravomoćne i ovršne presude Općinskog suda u Koprivnici poslovni broj K-
260/18-6 kojom je potrošač proglašen krivim zbog počinjenja kaznenog djela protiv
imovine - teška krađa u pokušaju označeno u čl. 229. st. 1. toč. 1. u svezi čl. 228. st.
1. i čl. 34. ZK/11, a kažnjivo u čl. 228. st. 1. KZ/11.
7. Zakon o stečaju potrošača u čl. 75. st. 1. točka 1. propisuje da će sud rješenjem
uskratiti oslobođenje od preostalih obveza ako je potrošač pravomoćno osuđen zbog
kaznenog djela protiv imovine, protiv gospodarstva ili drugog kaznenog djela koje bi
upućivalo na njegovu nesavjesnost i nepoštenje pri ispunjavanju obveza i dužnosti.
8. Uzimajući u obzir ponašanje potrošača prije podnošenja prijedloga za otvaranje
ovog postupka sud smatra da je potrošač nepošten iz razloga jer je pravomoćno
osuđen zbog kaznenog djela, stoga bi oslobođenje potrošača od njegovih obveza bilo
protivno cilju, svrsi i smislu Zakona o stečaju potrošača, a čiji prvi i osnovni zahtjev je
poštenje potrošača.
9. Slijedom navedenom odlučeno je kao u izreci rješenja temeljem čl. 79. m. st. 1.
alineja 5. Zakona o stečaju potrošača.
Đurđevac, 31. listopada 2022.
Viša sudska savjetnica
Manda Franjić
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ovog rješenja dopuštena je žalba u roku od 15 dana računajući od proteka
osmoga dana od dana objave rješenja na mrežnoj stranici e-Oglasna ploča sudova.
Žalba se podnosi ovom sudu u tri primjerka, a o žalbi odlučuje nadležni županijski sud.
DNA:
1. e-oglasna ploča
2. potrošač I. S., …, G.
PO PRAVOMOĆNOSTI 3. F.
2
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.