Baza je ažurirana 20.07.2025.
zaključno sa NN 78/25
EU 2024/2679
Poslovni broj: UsI-225/21-6
REPUBLIKA HRVATSKA
UPRAVNI SUD U ZAGREBU
Avenija Dubrovnik 6 i 8
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
P R E S U D A
Upravni sud u Zagrebu, po sutkinji toga suda Meri Dominis Herman te Slobodanki Gorsensky, zapisničarki, u upravnom sporu tužitelja F.A., S., kojeg zastupa opunomoćenik M. I., odvjetnik iz Z., protiv tuženika Ministarstva financija Republike Hrvatske, Samostalnog sektora za drugostupanjski upravni postupak, Z., radi izdavanja obvezujuće tarifne informacije, dana 10. ožujka 2022. godine,
p r e s u d i o j e
I Odbija se tužbeni zahtjev za poništenje rješenja tuženika Ministarstva financija Republike Hrvatske, Samostalnog sektora za drugostupanjski upravni postupak, KLASA: UP/II-413-01/20-01/70, URBROJ: 513-04-20-2 od 19. studenoga 2020.
II Odbija se zahtjev za nadoknadu troškova upravnog spora.
Obrazloženje
1. Rješenjem Ministarstva financija, Carinske uprave, Središnjeg ureda, KLASA: UP/I-413-06/19-15/80, URBROJ: 513-02-1320-20-7od 23. siječnja 2020., proizvod trgovačkog naziva "FOREO BEAR mini" – razvrstan je, na temelju Općih pravila 1, 3b i 6 za tumačenje Kombinirane nomenklature, naziva tarifnog broja 8509, naziva HS podbroja 8509 80, napomene 4 uz poglavlje 85 i objašnjenje HS-a za tarifni broj 8509, u TARIC oznaku 8509 80 00 00.
2. Tužitelj osporava zakonitost pobijanog akta i u bitnome navodi kako je tijelo pod opisom robe navelo da se radi o ručnom električnom uređaju za osobnu njegu kože lica, da je proizvod pakiran u setu zajedno s USB kabelom za punjenje, tekstilnom torbicom, stalkom od plastične mase te malim pakiranjem seruma u zajedničkom pakiranju od plastične mase te smatra da ga je kao takvog pogrešno svrstao u tarifni broj 8509800000. Smatra da je proizvod po svojim karakteristikama i glavnim obilježjima trebao biti razvrstan u tarifnu oznaku 9019101000 - električni aparat za vibraciju i masažu. Navodi kako je proizvod koji je predmet ovog postupka "pametni" ručni električni uređaj namijenjen za njegu kože lica koji radi na principu kombinacije mikro struje i T-Sonic pulsacija te da se korištenjem proizvoda postiže učvršćivanje i zatezanje kože lica i vrata, povećanjem sjaja kože i da pridonosi smanjenju vidljivog dojma starenja kože. Navodi kako bi Proizvodi na temelju pravila GIR 3 (c) trebali biti razvrstani pod tarifnim brojem koji se posljednji pojavljuje u numeričkom redu tj. pod tarifnim brojem 9019. Smatra također nelogičnim obrazloženje da predmetni uređaj daje bitnu značajku setu u smislu pravila 3b. Napominje kako predmetni uređaj nije set te predlaže da se kao stranku postupku sasluša predstavnik M.S. i da se provede sudsko vještačenje na spornim uređajima po ovlaštenom sudskom vještaku elektrotehničke ili druge odgovarajuće struke.
3. Predlaže da Sud poništi rješenje tuženika te potražuje trošak upravnog spora.
4. Tuženik u odgovoru na tužbu navodi kako je ista neosnovana iz razloga iznesenih u obrazloženju osporenoga rješenja. Predlaže da Sud odbije tužbeni zahtjev.
5. Sud je uzeo u obzir provedene dokaze i činjenice utvrđene u postupku donošenja osporavane odluke, izvršen je uvid u spis tuženika te je 4. ožujka 2022. održana usmena i javna rasprava u prisutnosti opunomoćenika tužitelja, a u odsutnosti uredno pozvanog tuženika.
6. Na temelju razmatranja svih činjeničnih i pravnih pitanja (članak 55. stavak 3. Zakona o upravnim sporovima, Narodne novine, broj 20/10., 143/12., 152/14., 29/17. i 110/21. - dalje ZUS), Sud je utvrdio da tužbeni zahtjev nije osnovan.
7. Prema podacima spisa proizlazi da je tužitelj 21. studenoga 2019., podnio zahtjev za izdavanje obvezujuće tarifne informacije (OTI). Temeljem navedenog zahtjeva prvostupanjsko je tijelo donijelo odluku koja se odnosi na obvezujuću tarifnu informaciju slijedom čega je proizvod trgovačkog naziva "FOREO BEAR mini" – razvrstan, na temelju Općih pravila 1, 3b i 6 za tumačenje Kombinirane nomenklature, naziva tarifnog broja 8509, naziva HS podbroja 8509 80, napomene 4 uz poglavlje 85 i objašnjenje HS-a za tarifni broj 8509, u TARIC oznaku 8509 80 00 00. Proizvod je opisan kao: ručni elektromehanički kućanski uređaj za osobnu njegu kože lica, ovalnog oblika, dimenzija 57 x 56 x 32 mm, s vanjske strane presvučen medicinskim silikonom koji ima ugrađen elektromotor koji proizvodi T-Sonic pulsacije, sa dvije metalne kuglice u kojima su smještene mikro strujne sfere koje proizvode mikro struju izravno na kožu te prenose T-sonic pulsacije na kožu. Na uređaju se nalaze i gumb za uključivanje i isključivanje, za postavljanje u način rada za spajanje preko Bluetooth-a, Buetooth svjetlosni indikator, svjetlosni indikator s 5 razina intenziteta te priključak za punjenje, kao i Anti Shock Syistem senzori koji ispituju otpor kože i prilagođavaju intenzitet mikro struje za maksimalno siguran i ugodan tretman lica. Uređaj pokreće punjiva baterija, koja se puni pomoću USB kabela koji dolazi iz proizvod, a koji je pakiran u zajedničkom pakiranju od plastične mase kao set pripremljen za pojedinačnu prodaju zajedno s USB kabelom za punjenje, stalkom od plastične mase te malim pakiranjem seruma. Tijelo je također navelo kako ovako opisani uređaj daje bitnu značajku setu u smislu općeg pravila 3b te da se s obzirom na opisane karakteristike radi o prijenosnom elektromehaničkom uređaju za njegu kože lica pomoću mikrostruja i T-Sonic pulsacija koji se koristi najčešće kod kuće pred ogledalom.
8. Prema Kombiniranoj nomenklaturi (Prilog I. Uredbi Vijeća (EEZ) br. 2658/87 o tarifnoj i statističkom nomenklaturi i o Zajedničkoj carinskoj tarifi dalje: KN), odnosno Provedbenoj uredbi Komisije (EU) br. 1776/2019 od 19. listopada 2019 (KN za 2020.g.) zakonsku osnovu za razvrstavanje robe čine opća pravila za tumačenje kombinirane nomenklature kojih ima ukupno šest.
9. Prema općem pravilu 1. KN naslovi odsjeka, poglavlja i potpoglavlja služe samo za lakše snalaženje; za zakonske potrebe, razvrstavanje se vrši na temelju naziva tarifnih brojeva i svih odgovarajućih napomena uz odsjeke i poglavlja, te na temelju sljedećih pravila pod uvjetom da iz naziva tarifnih brojeva ili napomena ne proizlazi drukčije. Prema općem pravilu 2.a) KN smatra se da svako spominjanje proizvoda u nazivu tarifnog broja uključuje i necjelovit ili nedovršen proizvod, pod uvjetom da u stanju u kojem je podnesen posjeduje bitne značajke cjelovitog ili dovršenog proizvoda. Također se smatra da uključuje pozivanje na proizvod koji je cjelovit ili dovršen (ili proizvod koga se razvrstava kao cjelovitog ili dovršenog primjenom ovog pravila), a podnesen je u nesastavljenom ili u rastavljenom stanju.
10. Prema općem pravilu 2.b) KN smatra se da svako spominjanje materijala ili tvari u nazivu tarifnog broja uključuje i mješavine ili kombinacije tog materijala ili tvari s drugim materijalima ili tvarima. Smatra se da svako spominjanje proizvoda od navedenog materijala ili tvari uključuje i proizvod izrađen u cijelosti ili djelomično od tog materijala ili tvari. Proizvode koji se sastoje od više od jednog materijala ili tvari razvrstava se po načelima općeg pravila 3. Prema općem pravilu 3. KN proizvode koje bi se, primjenom općeg pravila 2(b) ili zbog bilo kojeg drugog razloga, na prvi pogled moglo razvrstati u dva ili više tarifnih brojeva, razvrstava se na sljedeći način:
a) tarifni broj koji sadrži najodređeniji opis ima prednost u odnosu na tarifne brojeve s općenitijim opisom. Međutim, ako se u nazivu svakog od tih tarifnih brojeva navodi samo dio materijala ili tvari sadržanih u mješavini ili složenoj robi ili samo dio proizvoda pripremljenih u setu za pojedinačnu prodaju, te se tarifne brojeve smatra podjednako određenima u odnosu na predmetnu robu, čak i kada jedan od njih sadrži potpuniji ili određeniji opis robe;
b) mješavine, složenu robu koja se sastoje od različitih materijala ili je izrađena od različitih komponenti i proizvode pripremljene u setovima za pojedinačnu prodaju, koje se ne može razvrstati primjenom općeg pravila 3.a, razvrstava se kao da se sastoje od materijala ili komponente koja im daje bitnu značajku, u mjeri u kojoj se taj kriterij može primijeniti;
c) ako se robu ne može razvrstati pozivanjem na opće pravilo 3(a) ili 3(b), razvrstava je se u tarifni broj koji dolazi posljednji po redu od onih tarifnih brojeva koji podjednako dolaze u obzir.
11. Prema napomeni 4. uz poglavlje 85. KN u tarifni broj 8509 razvrstavaju se samo sljedeći elektromehanički strojevi, vrsta koje se obično rabi u kućanstvu: a) strojeve za laštenje podova, strojeve za mljevenje i miješanje hrane, sokovnike za voće ili povrće, bilo koje mase; b) ostale strojeve, uz uvjet da im masa nije veća od 20 kg. Međutim, u ovaj se tarifni broj ne razvrstava ventilatore niti ventilacijske ili recirkulacijske nape s ugrađenim ventilatorom, neovisno jesu li opremljene filtrom ili ne (tarifni broj 8414), centrifuge za sušenje rublja (tarifni broj 8421), strojeve za pranje posuđa (suđerice) (tarifni broj 8422), perilice (tarifni broj 8450), strojeve za glačanje valjkom ili na drugi način (tarifni brojevi 8420 ili 8451), šivaće strojeve (tarifni broj 8452), električne škare (tarifni broj 8467) i elektroplinske aparate (tarifni broj 8516).
12. U poglavlju 85. KN, pod tarifnim brojem 8509 navodi se "Elektromehanički kućanski aparati, s ugrađenim elektromotorom, osim usisavača iz tarifnog broja 8508", nakon čega se navodi podbroj "8509 40 00 – aparati za mljevenje i mikseri; sokovnici za voće i povrće" i zatim "8509 80 00 – ostali aparati" za koji je ugovorena stopa carine 2,2 %.
13. Prema napomeni 3. uz odsjek XVI. KN, ako iz konteksta ne proizlazi drukčije, složene (kombinirane) strojeve koji se sastoje od dvaju ili više strojeva spojenih zajedno u cjelinu i druge strojeve konstruirane za obavljanje dvaju ili više funkcija koje se nadopunjuju ili izmjenjuju, razvrstava se kao da se sastoje samo od one komponente ili kao da predstavljaju samo onaj stroj koji obavlja glavnu funkciju.
14. Prema napomeni 3. uz poglavlje 90. KN odredbe napomena 3. i 4. uz odsjek XVI. KN primjenjuju se i na poglavlje 90. KN. U poglavlju 90. KN, pod tarifnim brojem 9019 navodi se, između ostalog, "aparati za masažu", nakon čega se navodi podbroj "9019 10 10 – električni aparati za vibracijsku masažu" za koji je ugovorena stopa carine "slobodno".
15. S obzirom na sve naprijed navedeno prema ocjeni ovoga suda pravilno je tijelo ocijenilo i utvrdilo da predmetni proizvod s obzirom na konstrukciju, dimenzije dizajni i uporabu nesporno predstavlja elektromehanički uređaj s ugrađenim elektromotorom, mase ispod 20 kg koji se rabi u kućanstvu, a da je s obzirom na svoje funkcije proizvod, složen proizvod konstruiran za obavljanje tri funkcije i to funkcije tretmana mikrostrujama, funkcije masaže te funkcije bolje apsorpcije seruma koja se javlja kao posljedica T-Sonic pulsacija. Stoga, Sud u cijelosti prihvaća obrazloženje javnopravnih tijela da je funkcija tretmana kože mikrostrujama glavna funkcija navedenog proizvoda.
16. U svezi pozivanja tužitelja da bi predmetni proizvod trebalo razvrstati u poglavlje 90. KN i u njemu sadržani tarifni broj i podbroj 9019 10 10 ("Električni aparati za vibracijsku masažu"), Sud prihvaća zaključak tuženika da s obzirom da se razvrstavanje predmetnog proizvoda može izvršiti prema općem pravilu 1. i 6. KN, kao što je naprijed navedeno, uvažavajući napomenu 3. uz poglavlje 90. koja se poziva na napomenu 3. Odsjeka XVI. KN, isključena je mogućnost razvrstavanja u tarifne brojeve poglavlja 90. KN. S obzirom da je riječ o uređaju s elektromotorom, koji se obično koristi u kućanstvu, isti je pravilno razvrstan sukladno nazivu tarifnog broja i podbroja u poglavlje 85. KN (tarifni broj 8509 Elektromehanički kućanski aparati, s ugrađenim elektromotorom, osim usisivača; podbroj 8509 00 00 – ostali aparati), uvažavajući napomenu 4. u dotičnom poglavlju. Osim toga u konkretnom slučaju navedeni uređaj daje značajke seta, jer se radi o zajedničkom pakiranju u kojem se za pojedinačnu prodaju zajedno nalazi uređaj "FOREO BEAR mini" (tarifni broj 8509) te USB kabel (tarifni broj 8544), stalak od plastične mase (3926) i serum (3304), a setovi se razvrstavaju temeljem općeg pravila 3. b) KN u tarifni broj i podbroj 8509 80 00.
17. Sud je odbio dokazni prijedlog tužitelja za saslušanjem njegovog predstavnika M.S. i provođenjem sudskog vještačenja predmetnog proizvoda, imajući u vidu načelo učinkovitosti (članak 8. ZUS-a), jer smatra da je činjenično stanje u upravnom postupku u cijelosti pravilno i potpuno utvrđeno na temelju priložene dokumentacije koja je ujedno i relevantna za provođenje predmetnog upravnog postupka.
18. Stoga prigovori tužitelja istaknuti u tužbi nemaju utjecaja na drugačije rješavanje u predmetnoj upravnoj stvari, te osporavanim rješenjem nije povrijeđen zakon na njegovu štetu.
19. Trebalo je stoga temeljem članka 57. stavka 1. ZUS-a, odlučiti kao u izreci presude.
20. Odluka o troškovima utemeljena je na odredbi članka 79. stavka 4. ZUS-a.
U Zagrebu, 10. ožujka 2022.
Sutkinja
Meri Dominis Herman, v.r.
Uputa o pravnom lijeku:
Protiv ove presude dopuštena je žalba Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske. Žalba se podnosi putem ovog suda u dovoljnom broju primjeraka za sud i sve stranke u sporu, u roku od 15 dana od dana dostave presude.
1
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.