Baza je ažurirana 01.12.2025. zaključno sa NN 117/25 EU 2024/2679
1
Poslovni broj: 9 Pr-163/21-8
|
Republika Hrvatska Općinski sud u Čakovcu Čakovec, Ruđera Boškovića 18 |
||
|
Poslovni broj: 9 Pr-163/21-8 |
||
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
P R E S U D A
Općinski sud u Čakovcu, po sucu toga suda Hrvoju Novak, u pravnoj stvari tužiteljice B.K. iz D. M., zastupana po punomoćniku K.V. odvjetniku iz K., protiv tuženika:D.O.O., iz O., zastupanog po punomoćnicima iz ZOU M.D i dr.. iz Č., radi isplate razlike u plaći, nakon održane i dovršene glavne i javne rasprave 2. studenog 2021., u nazočnosti zamjenika punomoćnika tužitelja, te punomoćnice tuženika, a u izočnosti tužiteljice, te objavljene presude 3. siječnja 2022.
p r e s u d i o j e:
II Nalaže se tuženiku da tužiteljici isplati iznos od 5.935,05 kune zajedno sa zakonskom zateznom kamatom tekućom:
-na iznos od 420,97 kn od dana 09.01.2016.godine do isplate;
-na iznos od 421,10 kn od dana 09 02.2016.godine do isplate;
-na iznos od 421,10 kn od dana 09.03.2016.godine do isplate;
-na iznos od 425,74 kn od dana 09.04.2016.godine do isplate;
-na iznos od 421,18 kn od dana 07.05.2016.godine do isplate;
-na iznos od 421,84 kn od dana 10.06 2016.godine do isplate;
-na iznos od 423,49 kn od dana 08.07.2016.godine do isplate;
-na iznos od 421,16 kn od dana 09.08.2016.godine do isplate;
-na iznos od 437,57 kn od dana 09.09.2016.godine do isplate;
-na iznos od 418,53 kn od dana 08.10.2016.godine do isplate;
-na iznos od 421,55 kn od dana 08.11.2016.godine do isplate;
-na iznos od 421,10 kn od dana 09.12.2016.godine do isplate;
-na iznos od 426,09 kn od dana 10.01.2017.godine do isplate;
-na iznos od 433,63 kn od dana 09.02.2017.godine do isplate;
u visini stope određene člankom 29. Zakona o obveznim odnosima koja se za svako polugodište određuje uvećanjem prosječne kamatne stope na stanja kredita odobrenih na razdoblje dulje od godine dana nefinancijskim trgovačkim društvima izračunate za referentno razdoblje koje prethodi tekućem polugodištu za tri postotna poena, sve u roku od 8 dana.
II Nalaže se tuženiku da tužiteljici naknadi prouzročeni parnični trošak ovog postupka u visini od 3.281,25 kuna uvećan za zakonsku zateznu kamatu tekuću od dana donošenja presude do isplate, u visini stope određene člankom 29.Zakona o obveznim odnosima koja se za svako polugodište određuje uvećanjem prosječne kamate na stanja kredita odobrenih na razdoblje dulje od godine dana nefinancijskim trgovačkim društvima izračunate za referentno razdoblje koje prethodi tekućem polugodištu za tri postotna poena, sve u roku od 8 dana pod prijetnjom ovrhe.
Obrazloženje
1. U tužbi se navodi da je tužitelj zaposlen kod tuženika kao poslodavca koji predstavlja javnu službu u smislu odredbe čl. 2. Zakona o plaćama u javnim službama (NN br. 27/01, 39/09).
2. Dana 23. studenog 2006. godine između Vlade Republike Hrvatske (nastavno: Vlada RH) i sindikata javnih službi sklopljen je Sporazum o osnovici za plaće u javnim službama (nastavno: Sporazum). Sporazumom je ugovoreno povećanje osnovice za izračun plaća u javnim službama (nastavno: osnovica) za po 6% u 2007., 2008. i 2009. godine.
3. Zbog nastupa recesije dana 13. svibnja 2009. godine Vlada RH i sindikati javnih službi sklopili su Dodatak Sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama (nastavno: Dodatak Sporazumu).
4. Dodatkom Sporazumu osnovica je privremeno zamrznuta na razini iz 2008. godine, na iznos od 5.108,84 kn, dok je povećanje osnovice za preostalih 6% iz 2009. godine sporazumno odgođeno sukladno čl. III Dodatka Sporazuma.
5. Odredbama čl. IV-V Dodatka Sporazuma ugovoreno je daljnje postepeno povećanje osnovice radi uskladbe plaće u javnim službama s prosječnim plaćama u Republici Hrvatskoj. Pri tome su kao osnovne kategorije povećanja osnovice: (a) prosječna plaća VSS početnika u javnim službama i (b) prosječna plaća u Republici Hrvatskoj te je odnos ove dvije vrijednosti kroz povećanje osnovice do kraja 2016. godine trebao doseći ciljanu razinu od 92:100.
6. Dana 26. listopada 2011. godine između Vlade RH i sindikata javnih službi sklopljene su Izmjene i dopune Dodatka Sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama, koji predstavlja osnovu ove tužbe (nastavno: Izmjene Dodatka Sporazumu). Izmjene Dodatka Sporazumu usvojene su i u obliku arbitražne odluke od dana 7. prosinca 2011. godine.
7. Izmjenama Dodatka Sporazumu korigirani su uvjeti i promijenjena je metodologija za povećanje osnovice, i to prije svega zamjenom statističkog podatka prosječne plaće u Republici Hrvatskoj s podatkom o prosječnoj plaći u privredi Republike Hrvatske. Istim izmjenama je ciljana cijena rada javnih službi u odnosu na prosječnu plaću u privredi Republike Hrvatske s razine 92:100 povećana na razinu od 95:100, s ugovorenim rokom prilagodbe do kraja 2016. godine.
8. Sukladno čl. XI st. 4. Izmjena Dodatka Sporazumu, ugovoreno trajanje istog je 5 godina. Zbog pravila o produženoj primjeni kolektivnih ugovora iz čl. 199. st. 1. Zakona o radu (NN 93/14), primjena Izmjena Dodatka Sporazumu istekla je dana 26. siječnja 2017. godine jer iste predstavljaju kolektivni ugovor. Vlada RH i sindikati javnih službi su dana 28. prosinca 2012. godine usvojili Vjerodostojno tumačenje Izmjena Dodatka Sporazumu radi pojašnjenja primjene čl. IV st. 5. u vezi s čl. VII st. 1. Izmjena Dodatka Sporazumu.
9. Uvjeti za povećanje osnovice temeljem odredaba Izmjena Dodatka Sporazumu ispunjeni su dana 27. studenog 2015., s početkom isplate od siječnja 2016. godine. Međutim, tuženik kao poslodavac i pravna osoba koja predstavlja javnu službu propustio je isplatiti plaću u skladu s povećanom osnovicom, zbog čega tužitelj ovom tužbom zahtijeva sudsku zaštitu u smislu čl. 204. st. 1. Zakona o radu.
10. Odredbom članka III. Izmjena Dodatka Sporazumu ugovoreno je sljedeće: „Osnovica za obračun plaća u javnim službama iznosit će 5.415,37 kn bruto za mjesec u kojem službeni pokazatelji Državnog zavoda za statistiku RH ukažu na poboljšanje stanja odnosno rast međugodišnjeg realnog tromjesečnog BDP-a za dva tromjesečja uzastopno (u odnosu na isto razdoblje prethodne godine) prosječno dva ili više posto (mjereno aritmetičkom sredinom dviju stopa realnog rasta međugodišnjeg tromjesečnog BDP-a dva uzastopna tromjesečja) i primjenjivat će se do prve sljedeće promjene prema ovim Izmjenama i dopunama.“
11. Dana 28. kolovoza 2015. godine Državni zavod za statistiku (nastavno: DZS) objavio je prvu procjenu tromjesečnog BDP-a za drugo tromjesečje 2015. u kojoj se navodi kako je BDP realno veći za 1,2% u drugom tromjesečju 2015. u odnosu na isto tromjesečje 2014. Isti statistički pokazatelji potvrđeni su i procjenom DZS-a od dana 4. rujna 2015.
12. Dana 27. studenog 2015. DZS je objavio prvu procjenu tromjesečnog BDP-a za treće tromjesečje 2015. u kojoj se navodi kako je BDP realno veći za 2,8% u trećem tromjesečju 2015. u odnosu na isto tromjesečje 2014. Isti statistički pokazatelji potvrđeni su i procjenom DZS-a od dana 4 prosinca 2015.
13. S obzirom da aritmetička sredina gore navedene dvije stope realnog rasta BDP-a iznosi upravo 2% (1,2% + 2,8% podijeljeno s 2), krajem studenog 2015. ispunjen je uvjet iz čl. III Izmjena Dodatka Sporazumu, jer su u tom mjesecu objavljeni relevantni podaci DZS-a. Budući da je odredbom čl. VII c. st. 3 Izmjena Dodatka Sporazumu ugovoreno da ako se nešto isplaćuje ili povećava za „mjesec“ da se u prvom sljedećem mjesecu vrši ta primjena, isplata odnosno povišica, onda se osnovica za rad u prosincu 2015. povećala na iznos od 5.415,37 kn.
14. BDP je i dalje nastavio rasti, pa je tako dana 4. ožujka 2016. godine DZS objavio procjenu tromjesečnog BDP-a za četvrto tromjesečje 2015. u kojoj se navodi kako je BDP realno veći za 1,9% u odnosu na isto tromjesečje 2014.
15. DZS je dana 20. listopada 2016. objavio Priopćenje za javnost u povodu objave usklađenih tromjesečnih podataka BDP-a od prvog tromjesečja 2014. do drugog tromjesečja 2016. prema BDPu za 2014. godinu. Iz revidiranih podataka proizlazi da bi, bez zaokruživanja, kvartalna stopa rasta BDP-a za drugi kvartal 2015. godine iznosila 1,24561%, dok bi za treći kvartal iznosila 2,78247%. Stoga, revidirani podaci DZS-a jasno pokazuju da su uvjeti za povećanje osnovice iz čl. III Izmjena Dodatka Sporazumu ispunjeni s danom 4. prosinca 2015.
16. Budući da je tuženik od prosinca 2015. nadalje tužiteljevu plaću obračunavao po osnovici od 5.108,84 kn odnosno za mjesec siječanj 2017. po osnovici od 5.211,02 kn umjesto 5.415,37 kn, ukupan dug tuženika prema tužitelju s osnove razlike u plaći iznosi 4.335,71 kn za sve plaće od prosinca 2015. do zaključno veljača 2017.
17. S obzirom na sve navedeno tužitelj je tražio da mu tuženik isplati razliku manje isplaćene plaće u iznosu od 4.335,71 kn sa zakonskim zateznim kamatama tekućim od dospijeća svakog pojedinog mjesečnog iznosa manje isplaćene plaće, pa do isplate.
18. Tuženik je u odgovoru na tužbu naveo da je nesporno da je tužitelj zaposlen kod tuženika temeljem Ugovora o radu, te da nije sporno da bi 25. studenog 2006. između Vlade RH i Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja, Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske i Sindikata hrvatskih učitelja bio sklopljen Sporazum o Dodacima na plaću u obrazovanju i znanosti, a da nije sporno niti da je dana 13.svibnja 2009. sklopljen Dodatak Sporazumu i da su dana 26.listopada 2011. sklopljene Izmjene i Dopune Dodatka Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama kako to navodi tužitelj. Međutim, tuženik smatra da je pogrešno da bi Dodatak Sporazumu od 13.svibnja 2009. kao i Izmjene i dopune Dodatka Sporazumu od 26.listopada 2011. bili sklopljeni kao dodaci, izmjene, dopune, aneksi ili bilo što slično u odnosu na Sporazum o dodacima na plaću u obrazovanju i znanosti. Naime, smatra da je iz samih naziva razvidno da se radi o dodacima, izmjenama i dopunama, a što je različito od Sporazuma o Dodacima na plaću u obrazovanju i znanosti sklopljenog 25.studenog 2006. Smatra da je sporna i pravna valjanost, pravna narav, obveznost , a i sadržaj Dodatka Sporazuma kao i Izmjena i dopuna dodatka Sporazumu.To obrazlaže time da su Izmjene i dopune Dodatka Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama od 26.listopada 2011. potpisali sedmero potpisnika dok su prethodni Sporazum i Dodatak Sporazumu potpisani od osmero potpisnika. Smatra da bi sve Izmjene i dopune, a da bi bile pravno valjane trebale biti sklopljene od svih stranaka ugovornog odnosa na obje ugovorne strane istog.
19. Ujedno ističe kako se niti u pogledu sadržaja Sporazuma o osnovici plaće u javnim službama od 23.studenog 2006.godine, Dodatka Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama od 13.svibnja 2009.godine i Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama od 26.listopada 2011. ne može govoriti o kolektivnom ugovoru s obzirom da isti sadržajno ne utvrđuje konkretna prava zaposlenih koja bi se izravno i neposredno mogla primijeniti.
20. Naime, plaće se u javnim službama uređuju Zakonom o plaćama u javnim službama (NN 27/01 i 39/09) i Zakonom o osnovici plaće u javnim službama (NN 39/09 i 124/09).
21. Prema odredbi čl.4. Zakona o plaćama u javnim službama plaću službenika i namještenika u javnim službama čini umnožak a) koeficijenta složenosti, poslova radnog mjesta na koje je isti raspoređen i b) osnovice za izračun plaće uvećan za 0,5 posto za svaku godinu radnog staža.
22. Prema odredbi čl.5. Zakona o plaćama u javnim službama polazište za utvrđivanje osnovice za plaće su: a) prijedlog proračuna za slijedeću godinu, b) Sporazum o politici plaća i c) prosječna mjesečna isplaćena bruto plaća zaposlenih u RH u prethodnoj godini koju utvrđuje Državni zavod za statistiku i objavljuje u Narodnim novinama.
23. Zakonom o osnovici plaće u javnim službama odredbom čl.2. utvrđeno je da se ista utvrđuje Kolektivnim ugovorom sklopljenim između Vlade RH i Sindikata javnih službi; a ako Kolektivni ugovor nije potpisan do donošenja Državnog proračuna RH za narednu godinu osnovice plaće u javnim službama određuje Vlada RH posebnom odlukom. Prijelaznim i završnim odredbama Zakona o izmjeni Zakona o osnovici plaće u javnim službama do utvrđivanja nove osnovice plaće primjenjuju se osnovica plaće utvrđena Dodatkom Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama od 13.svibnja 2009.godine.
24. Notorno je da je na Sjednici od 29.prosinca 2016. Vlada RH donijela Odluku o visini osnovice za obračun plaće u javnim službama koja je utvrđena u visini od 5.211,02 kn bruto, te se primjenjuje od 1.siječnja 2017. počev s plaćom za siječanj 2017.
25. Tuženik navodi da je pozivanje tužitelja na čl.3. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama od 26. listopada 2011. u kojem se navodi: "Osnovica za obračun plaća u javnim službama iznosit će 5.415,37 kn bruto za mjesec u kojem službeni pokazatelji Državnog zavoda za statistiku RH ukažu na poboljšanje stanja odnosno rast međugodišnjeg realnog tromjesečja BDP za 2 tromjesečja uzastopno (u odnosu na isto razdoblje prošle godine) prosječno 2 ili više posto (mjereno aritmetičkom sredinom dvije stope realnog rasta međugodišnjeg tromjesečnog BDP-a 2 uzastopna tromjesečja) i primjenjivat će se iza toga do prve slijedeće promjene prema ovim Izmjenama i Dopunama." pogrešno i nepotpuno s obzirom na čl.VII. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu.
26. Slijedom navedenog tuženik predlaže da se tužbeni zahtjev odbije u cijelosti.
27. U dokaznom postupku sud je izvršio uvid u cjelokupnu dokumentaciju u spisu - Ugovor o radu list 11-26 spisa, isplatne liste na listovima 11-26 spisa, Sporazum o osnovici plaće u javnim službama od 23. studenog 2006. list spisa, dodataka sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama od 13.5.2009., Izmjene i dopune dodatka Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama od 13. svibnja 2009., Arbitražnu odluku od 7. prosinca 2011., vjerodostojno tumačenje Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu list, priopćenje za javnost Državnog zavoda za statistiku spisa.
28. Iz provedenih dokaza sud je utvrdio:
- da je tužitelj zaposlenik tuženika na radnom mjestu računovodstveni referent – likvidator - blagajnik temeljem Ugovora o radu od 26. ožujka 1996. i 1. ožujka 2013.,
- da su Vlada RH i Sindikati javnih službi i to Sindikat hrvatskih učitelja, Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske, Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja, Sindikat zaposlenika u djelatnosti socijalne skrbi Hrvatske, Samostalni sindikat zdravstva i socijalne skrbi Hrvatske, Hrvatski liječnički sindikat, Hrvatski strukovni sindikat medicinskih sestara-medicinskih tehničara, te Hrvatski sindikat djelatnika u kulturi zaključili 23.11.2006. Sporazum o osnovici za plaću u javnim službama, a kojim Sporazumom su ugovorili da se osnovica za izračun plaće u javnim službama za 2007.godinu povećava za 6% u odnosu na osnovicu za izračun plaća u javnim službama koja je primijenjena u 2006.godini; da se osnovica za izračun plaće u javnim službama za 2008.godinu povećava za 6% u odnosu na osnovicu za izračun plaća u javnim službama koja će se primjenjivati tijekom 2007.godine, te da se osnovica za izračun plaća u javnim službama za 2009.godinu povećava za 6% u odnosu na osnovicu za izračun plaća u javnim službama koja će se primjenjivati za 2008. i da se navedene obračunske osnovice primjenjuju od 1.1. svake godine,
- da su Vlada RH i Sindikati javnih službi zaključili 13.5.2009. Dodatak Sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama, a temeljem kojeg Dodatka su postigli dogovor oko zamrzavanja osnovice za izračun plaća iz 2008. u visini od 5.108,84 kn bruto time da su u čl. III. utvrdili način povrata osnovice, i to na način da se osnovica za obračun plaće u javnim službama utvrđuje u iznosu od 5.415,37 kn nakon što službeni pokazatelji Državnog zavoda za statistiku ukažu na poboljšanje stanja, odnosno rast međugodišnjeg realnog tromjesečnog BDP-a za dva tromjesečja uzastopno prosječno dva ili više posto, a to u odnosu na isto razdoblje prethodne godine te u čl. IV. odredili i način usklađivanja pariteta između prosječne mjesečne bruto plaće početnika sa VSS-om u javnim službama (koeficijent 1,25) u odnosu na prosječnu bruto minimalnu plaću u Republici Hrvatskoj,
- da su Vlada RH te Sindikati javnih službi zaključili 26.10.2011. Izmjene i dopune Dodatka Sporazumu o osnovici za plaće u javnim službama s tim da te izmjene nisu potpisane po Samostalnom sindikatu zdravstva i socijalne skrbi Hrvatske a kojim izmjenama je promijenjen čl. III. Dodatka te č. IV. koji su se odnosili na način povrata osnovice i način usklađivanja pariteta, a promijenjen je i čl. VII. u kojem su utvrđeni odgovarajući uvjeti nužni za ostvarivanje odredbi Dodatka te Izmjena i dopuna i to na način da se ako realni međugodišnji tromjesečni BDP zabilježi negativni rast u nekom u razdoblja opisanih u čl. III. do V. ovih Izmjena i dopuna uskladba se odgađa za onoliko tromjesečja koliko je pad realnog tromjesečnog BDP-a (u odnosu na isto razdoblje prethodne godine) trajao,
- da su Vlada RH te Sindikati javnih službi koji su potpisali naprijed spomenuta Izmjene od 26.10.2011. donijeli 28.12.2012. i Vjerodostojno tumačenje Izmjena i dopuna o osnovici plaće za javne službe, a to u odnosu na čl. IV. u vezi s čl. VII. Dodatka Sporazumu,
- da je u 2. tromjesečju 2015. zabilježeni rast BDP od 1,2%, a u trećem tromjesečju 2015. zabilježen je rast BDP od 2,8% što daje aritmetičku sredinu od 2%,
- da razlika plaće između primjenjivane osnovice od 5.108,84 kn i osnovice od 5.211,02 kn i plaće koja bi bila da je tuženik primjenjivao osnovicu od 5.415,37 kn iznosi 4.335,71 kn, a po izračunu tuženika koji je priložen uz tužbu i među strankama je nesporan
- da visina tužbenog zahtjeva između stranaka nije sporna, s obzirom da je tužbeni zahtjev postavljen sukladno izračunu tuženika, a ni jedna stranka nije imala primjedbe na isti.
29. S obzirom na sve navedeno sud je smatrao tužbu i tužbeni zahtjev u cijelosti osnovanim smatrajući da su pravno valjani Sporazum, Dodatak Sporazumu, te Izmjene i dopune Dodatka Sporazumu odnosno smatrajući da isti predstavljaju kolektivni ugovor na temelju odredbe čl.2. Zakona o osnovici plaće u javnim službama (NN 39/09 i 124/09) i čl.51. st.4. Temeljnog kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama (NN 141/12, dalje TKU/12) kojim je utvrđeno da su Dodatak Sporazumu, te sve njegove Izmjene i dopune na pitanje visine plaća u javnim službama važeći dokumenti koji se primjenjuju na način i u rokovima koji su određeni tim dokumentima neovisno o tome što Izmjene i dopune od 26.listopada 2011. nisu potpisane od strane jednog sindikata budući da taj sindikat nije bio nezakonito isključen iz postupka njihova donošenja. Naime, Samostalni sindikat zdravstva i socijalne skrbi Hrvatske nije bio ni na koji način isključen iz kolektivnog pregovaranja, već je taj sindikat parafirao Izmjene i dopune od 26.listopada 2011. što znači da je ravnopravno s ostalim sindikatima sudjelovao u pregovorima. Naime, iz Odluke Vrhovnog suda RH, poslovni broj: Revr-408/12 proizlazi kako kolektivni ugovor ne moraju nužno sklopiti sve strane koje su sudjelovale u kolektivnom pregovaranju. Da bi isti mogao proizvesti valjane pravne učinke dovoljno je da je potpisan bar od po jednog subjekta na strani poslodavca i jednog na strani sindikata, te okolnost što jedan od subjekata na strani sindikata nije potpisao navedeni aneks nije od utjecaja na valjanost istog.
30. Iz podataka Državnog zavoda za statistiku razvidno je da od četvrtog kvartala 2014. nije bilo negativnog rasta BDP već je BDP stalno rastao. Odredba iz čl.VII. st.1. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu od 26.listopada 2011. ne odnosi se na povrat osnovice iz čl. III. već isključivo na usklađenje osnovice iz čl.IV. i V. Izmjena Dodatka Sporazumu. Namjera Vlade RH bila je povrat osnovice na razinu iz 2009.godine i to na iznos od 5.414,37 kn. Odgoda uskladbe 12 neprekidnih kvartala konzumirana je kroz čl.IV. st.5. Izmjena Dodatka Sporazumu i temeljem Vjerodostojnog tumačenja od 28. prosinca 2012. jer je odredbom čl. IV. st.5. Izmjena Dodatka Sporazumu bilo ugovoreno da će Vlada RH biti u obvezi korigirati i isplatiti povećanu osnovicu plaće od 1.travnja 2013., pa nadalje ako se do 31.prosinca 2012. ne ispune pretpostavke iz čl.III. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu o osnovici plaće u javnim službama. S obzirom na rast BDP-a istekom 2015.godine, a primjenom od siječnja 2016.godine ispunjenje su pretpostavke za primjenu odredbe čl.VII.st.1. Izmjena i dopuna Dodatka Sporazumu odnosno za usklađivanje osnovice iz čl. IV. i V. Izmjena Dodatka Sporazumu na razini iz 2009. u bruto iznosu od 5.415,37 kn budući da je došlo do poboljšanja stanja odnosno rasta međugodišnjeg tromjesečnog BDP-a za dva tromjesečja uzastopno u odnosu na isto razdoblje prethodne godine (prosječno dva ili više posto) za cijelo utuženo razdoblje u kojem su Izmjene i Dopune bile na snazi prema pravilima o produženoj primjeni kolektivnih ugovora.
31. S obzirom na sve navedeno riješeno je kao u izreci rješenja.
32. O troškovima postupka odlučeno je temeljem odredbe članka 154. st. 1. ZPP-a, s obzirom da je tužitelj u cijelosti uspio u tužbi, te mu je tuženik dužan nadoknaditi cjelokupne troškove postupka, te sukladno Tarifi o nagradama i naknadi troškova za rad odvjetnika ("Narodne novine" br. 142/12, 103/14, 118/14 i 107/15 – dalje: Tarifa).
33. Tužitelju je priznat trošak sastava tužbe, sastav obrazloženog podneska, te zastupanje na ročištu svaka radnja 750,00 kuna, pristup na ročište radi objave presude, 375,00 kuna, te PDV, a sve suglasno Tbr. 7, 8 i 9 Odvjetničke tarife.
Čakovec, 3. siječnja 2022.
Sudac:
Hrvoje Novak
Uputa o pravnom lijeku:
Protiv ove presude nezadovoljna stranka ima pravo žalbe u roku od 8 (osam) dana od dana primitka pismenog otpravka iste. Presuda u sporu male vrijednosti može se pobijati samo zbog bitne povrede odredaba parničnog postupka iz čl. 354. st. 2. t. 1., 2., 4., 5., 6., 8., 9., 10. i 11. ZPP-a te zbog pogrešne primjene materijalnog prava. Žalba se podnosi nadležnom Županijskom sudu putem ovog suda, pismeno u tri primjerka. Ukoliko je stranka bila uredno obaviještena o ročištu za objavu presude, a istom ročištu nije pristupila tada će se dan objave presude na e-oglasnoj ploči smatrati kao dan primitka pismenog otpravka presude. U slučaju da stranka nije bila uredno obaviještena o ročištu za objavu tada će joj se pismeni otpravak presude dostaviti putem pošte te će se kao dan primitka uzeti dan kada joj je ista uručena od strane službenika pošte.
O tome obavijest:
1. tužiteljica po pun. K.V. odvjetniku
2. tuženik po pun. iz ZOU M. D.i dr. iz Čakovca
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.