Baza je ažurirana 09.07.2025.
zaključno sa NN 77/25
EU 2024/2679
1
Poslovni broj: Pp-1646/2021-7
REPUBLIKA HRVATSKA
Općinski sud u Crikvenici Poslovni broj: Pp-1646/2021-7
Stalna služba u Rabu
Prekršajni odjel
Biskupa Draga 2/1
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
P R E S U D A
Općinski sud u Crikvenici, Stalna služba u Rabu, Prekršajni odjel, po sucu Mariji Azinović, kao sucu pojedincu, uz sudjelovanje Anamari Ćuća-Žentil, kao zapisničara, u prekršajnom postupku protiv okrivljenika Š. P., zbog prekršaja iz čl. 65. st. 1. Zakona o osiguranjima u prometu i čl. 216. st. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, povodom optužnog prijedloga Policijske uprave primorsko-goranske Rijeka, Policijske postaje Rab, broj: 511-09-32/05-5-80-1/2021 od 5. listopada 2021., nakon održane glavne i javne rasprave dana 2. prosinca 2021. u odsutnosti predstavnika tužitelja, a u prisutnosti okrivljenika, dana 6. rujna 2021. u odsutnosti predstavnika tužitelja i u odsutnosti okrivljenika, javno je objavio i
p r e s u d i o j e
okrivljenik Š. P., sin I. i M. P., rođene T., rođen ..., s prebivalištem u R., državljanin RH, OIB: ..., umirovljenik, oženjen, otac troje djece, pismen, NSS, srednjeg imovnog stanja, prekršajno nekažnjavan, i protiv kojeg se ne vodi postupak za koji drugi prekršaj ili kazneno djelo po vlastitoj izjavi,
kriv je
što je,
23. rujna 2021. u 12:49, u R., mjestu S. D., kod kbr. ..., upravljao mopedom marke T., sive boje, bez reg. oznake, lokalnom cestom ..., prije stjecanja prava na upravljanje, odnosno prije nego je položio vozački ispit za upravljanje vozilima AM kategorije i kao fizička osoba vlasnik mopeda marke T., sive boje, bez reg. oznake, istim mopedom je upravljao nerazvrstanom cestom, a nije sklopio ugovor o obveznom osiguranju, dok je prijevozno sredstvo u prometu,
dakle, kao osoba u prometu na cesti upravlja motornim vozilom prije stjecanja prava na upravljanje i kao fizička osoba vlasnik prijevoznog sredstva prije uporabe prijevoznog sredstva u prometu nije sklopio ugovor o osiguranju dok je prijevozno sredstvo u prometu,
čime je počinio prekršaj iz čl. 216. st. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama i čl. 65. st. 1. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu,
te mu se na temelju citiranog propisa, uz primjenu čl. 37. st. 3. t. 1. Prekršajnog zakona
te mu se na temelju citiranih propisa, zbog prekršaja pod točkom I. i II. izreke ove presude
utvrđuje
za djelo pod točkom I. za prekršaj iz čl. 216. st. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, uz primjenu čl. 37. st. 3. t. 1. Prekršajnog zakona, novčana kazna u iznosu od 2.000,00 kn (slovima: dvijetisućekuna),
za djelo pod točkom II. za prekršaj iz čl. 65. st. 1. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, uz primjenu čl. 37. st. 3. t. 1. Prekršajnog zakona, novčana kazna u iznosu od 1.000,00 kn (slovima: tisućukuna),
pa mu se na temelju čl. 39. st. 1. t. 2. Prekršajnog zakona (Narodne novine broj 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18)
izriče
ukupna novčana kazna u iznosu od 3.000,00 kn (slovima: tritisućekuna).
Temeljem čl. 33. st. 10. Prekršajnog zakona okrivljenik je novčanu kaznu dužan platiti u roku od 3 (tri) mjeseca po pravomoćnosti ove presude.
Temeljem čl. 183. st. 2. Prekršajnog zakona smatrat će se da je novčana kazna u cjelini uplaćena ukoliko okrivljenik u roku određenom za plaćanje novčane kazne uplati 2/3 izrečene novčane kazne, što iznosi 2.000,00 kn (slovima: dvijetisućekuna).
Ukoliko okrivljenik u određenom roku ne plati novčanu kaznu ista će se temeljem čl. 34. st. 1. Prekršajnog zakona prisilno naplatiti.
Temeljem odredbe čl. 58. Prekršajnog zakona okrivljeniku se za počinjeni prekršaj primjenjuje zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom "AM" kategorije u trajanju od 3 (tri) mjeseca, koja počinje teći od izvršnosti presude.
Na temelju čl. 139. st. 3. Prekršajnog zakona okrivljenik je obvezan naknaditi trošak prekršajnog postupka u paušalnom iznosu od 200,00 kn (slovima: dvjestokuna), u roku od 15 dana po pravomoćnosti ove presude.
Obrazloženje
1. Policijska uprava primorsko-goranska Rijeka, Policijska postaja Rab podnijela je ovom sudu optužni prijedlog protiv okrivljenika, broj: 511-09-32/05-5-80-1/2021 od 5. listopada 2021., zbog prekršaja iz čl. 65. st. 1. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu.
2. Okrivljenik izjavljuje da je optužni prijedlog osnovan i da se smatra krivim za prekršaj koji mu se stavlja na teret. Priznaje točnim da je navedenog vremena i na navedenom mjestu upravljao mopedom marke T. prije nego je položio vozački ispit za upravljanje vozilima Am kategorije. Nadalje priznaje točnim da kao vlasnik mopeda nije sklopio ugovor o obveznom osiguranju. Tim mopedom se je prevezao na kratkoj relaciji od svoje kuće do svog maslinika koji je u blizini njegove kuće. Ističe da je taj moped star, da više nije ni za registriranje, a i da on ima već određeni broj godina tako da nije više u mogućnosti polagati vozački ispit i stoga će se riješiti tog mopeda i neće više njime upravljati u prometu na cesti. Navodi da mu je žao zbog počinjenog prekršaja i da se tako nešto više neće ponoviti jer da nije u mogućnosti plaćati kazne.
3. Uvidom u Potvrdu Ministarstva pravosuđa, Uprave za kazneno pravo, Sektora za evidencije, pomilovanja i podršku žrtvama i svjedocima, Službe za evidencije i pomilovanja, Odjela za prekršajne evidencije Klasa: 740-04/21-02/119621, Urbroj: 514-05-02-01-02-21-02 od 20. listopada 2021. za Š. P., utvrđeno je da Š. P. prema raspoloživim podacima Prekršajne evidencije nije osuđivan,
4. U završnom govoru okrivljenik iskazuje da je počinio prekršaj koji mu se stavlja na teret, da su novčane kazne propisane za taj prekršaj za njegove financijske prilike previsoke, jer da je umirovljenik i da mu mirovina iznosi 2.400,00 kuna, da živi sa suprugom koja nema imovinu tako da povremeno ljeti radi te moli Sud da kod odmjeravanja kazne to uzme u obzir.
5. Na temelju provedenog postupka i priznanja okrivljenika, Sud nalazi dokazanim i utvrđenim djelo okrivljenika i u njegovom djelu nalazi obilježja prekršaja iz citiranog propisa.
6. Odredbom čl. 216. st. 1. t. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je da osoba može steći pravo na samostalno upravljanje vozilom određene kategorije ako je položila vozački ispit za upravljanje vozilom određene kategorije.
7. Odredbom čl. 216. st. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je da će se novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 20.000,00 ili kaznom zatvora od 60 dana, kaznit za prekršaj osoba koja u prometu na cesti upravlja motornim vozilom prije stjecanja prava na upravljanje. St. 4. istog članka propisano je da će se vozaču koji je proglašen krivim za prekršaj iz st. 3. ovoga članka izreći zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od: 1) najmanje 6 mjeseci, ako je prekršaj počinjen drugi put, 2) najmanje 12 mjeseci, ako je prekršaj počinjen treći, odnosno svaki sljedeći put.
8. Kako je okrivljenik kritične zgode u prometu na cesti upravljao mopedom prije nego je stekao pravo na upravljanje, odnosno prije nego je položio vozački ispit za upravljanje vozilima "AM" kategorije, to je postupio suprotno citiranim zakonskim odredbama i počinio prekršaj iz čl. 216. st. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
9. Odredbom čl. 4. st. 1. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, propisano je da je vlasnik prijevoznog sredstva dužan za osiguranje iz čl. 2. st. 1. ovoga Zakona, prije upotrebe prijevoznog sredstva u prometu, sklopiti ugovor o osiguranju te ga obnavljati sve dok je prijevozno sredstvo u prometu.
10. Odredbom čl. 65. st. 1. istoga Zakona propisano je da će se novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 kuna do 20.000,00 kuna kaznit za prekršaj pravna ili fizička osoba ako kao vlasnik prijevoznog sredstva prije uporabe prijevoznog sredstva u prometu ne sklopi ugovor o osiguranju te ga ne obavlja dok je prijevozno sredstvo u prometu sukladno odredbi čl. 4. st. 1. ovoga Zakona.
11. Kako je okrivljenik kritične zgode kao fizička osoba, vlasnik mopeda u prometu na cesti upravljao mopedom, a nije sklopio ugovor o osiguranju, to je postupio suprotno citiranim zakonskim odredbama i počinio prekršaj iz čl. 65. st. 1. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu.
12. Pri izboru vrste i mjere kazne sud je uzeo u obzir okolnosti iz čl. 36. st. 1. i st. 2. Prekršajnog zakona, pritom je kao olakotnu okolnost cijenio držanje okrivljenika pred Sudom, dosadašnju prekršajnu nekažnjavanost okrivljenika, iskazano žaljenje zbog počinjenih prekršaja i činjenicu da počinjenim prekršajima nisu nastupile veće štetne posljedice, dok otegotnih okolnosti Sud nije našao, to je okrivljeniku primjenom čl. 37. st. 3. t. 1. Prekršajnog zakona za prekršaje iz t. I. i II. izreke presude novčane kazne ublažio ispod propisanog posebnog minimuma novčanih kazni za ta djela, smatrajući tu kaznu primjerenu težini počinjenog djela, te da će se na taj način postići svrha kažnjavanja.
13. Ukoliko okrivljenik u roku određenom za plaćanje novčane kazne plati 2/3 izrečene novčane kazne, smatrat će se da je kaznu u cijelosti platio.
14. S obzirom da je okrivljenik opisanim ponašanjem počinio jedan od najtežih prometnih prekršaja, to mu je pored novčane kazne temeljem odredbe čl. 58. Prekršajnog zakona za počinjeni prekršaj primijenjena i zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom „AM“ kategorije u trajanju od 3 (tri) mjeseca, koja počinje teći od izvršnosti presude, kako bi se spriječilo okrivljenika da ne ponovi prekršaj.
15. Budući je okrivljenik proglašen krivim dužan je naknaditi trošak prekršajnog postupka u paušalnom iznosu od 200,00 kn, koji je srazmjeran dužini trajanja, složenosti prekršajnog postupka i imovnom stanju okrivljenika.
U Rabu, 6. prosinca 2021.
Zapisničar Sudac
Anamari Ćuća-Žentil Marija Azinović
Uputa o pravnom lijeku:
Protiv ove presude stranke imaju pravo žalbe u roku od 8 dana od primitka pisanog otpravka presude. Žalba se podnosi ovom Sudu u dva istovjetna primjerka, a o njoj odlučuje Visoki prekršajni sud u Zagrebu.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.