Baza je ažurirana 01.12.2025. zaključno sa NN 117/25 EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

              - 1 -              Poslovni broj: Usoz-90/20-6

 

Poslovni broj: Usoz-90/20-6

 

 

 

 

V. B.

O.

 

 

 

V. O. d.o.o. O.

O.

 

 

 

1.              V. B. iz O. podnio je prijedlog za ocjenu zakonitosti Općih i tehničkih uvjeta isporuke vodnih usluga V. O. d.o.o. O. od 28. listopada 2015. i 11. travnja 2017.  (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti).

2.              Podnositelj smatra da su osporavani Opći uvjeti, u dijelu koji se odnosi na „glavni vodomjer“, „pomoćni vodomjer“ i „interni vodomjer“ nesuglasni sa Zakonom o vodama („Narodne novine“, 153/09., 63/11., 130/11., 56/13., 14/14. i 46/18.; u daljnjem tekstu: ZV/09.) i Zakonom o vodnim uslugama („Narodne novine“, 66/19.; u daljnjem tekstu: ZVU). Predlaže da Sud ukine Opće uvjete i zabrani V. O. d.o.o. obračun potrošnje vode “pomoću dva vodomjera” uz povrat preplaćenog iznosa te da naloži V. O. d.o.o. da uskladi svoje postupanje sa ZVU-om i Zakonom o zaštiti potrošača („Narodne novine“, 41/14., 110/15. i 14/19.). Pored toga, traži da Sud obveže Državni inspektorat na postupanje u skladu s važećim zakonima te pruži pravnu zaštitu oštećenim potrošačima V. O. d.o.o.

3.              Sud je pozvao donositelja Općih uvjeta da se očituje o prijedlogu.

4.              Donositelj Općih uvjeta dostavio je očitovanje u kojemu prije svega ističe da Opći uvjeti nisu opći akt koji bi ovaj Sud bio nadležan ocjenjivati, već je riječ o uvjetima korištenja javnih usluga odnosno ugovornim odredbama za veći broj ugovora koje jedna ugovorna strana predlaže drugoj ugovornoj strani.

5.              Podredno predlaže neprihvaćanje prijedloga, u bitnom navodeći da razvrstavanje vodomjera na glavne, pomoćne i interne omogućava izračun i naplatu isporučene vodne usluge ovisno o činjenici vlasništva odnosno suvlasništva nekretnine priključene na komunalne vodne građevine. U suvlasničkim zajednicama količina isporučene vodne usluge mjeri se na glavnom vodomjeru, dok se obračun po pojedinom korisniku obavlja na temelju odluke suvlasnika o diobi potrošnje, donesene na temelju članka 40. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“, 91/96., 68/98., 137/99., 22/00., 73/00., 114/01., 79/06., 141/06., 146/08., 38/09., 153/09., 143/12., 152/14., 81/15. – pročišćeni tekst i 94/17. – ispravak). Donositelj pojašnjava da se obračun potrošnje vodnih usluga temelji na glavnom vodomjeru koji je ispitan i ovjeren te je, kao takav, zakonito mjerilo sukladno Zakonu o mjeriteljstvu („Narodne novine“, 74/14. i 111/18.), a količine isporučene vodne usluge obračunavaju se prema metodologiji propisanoj osporavanim Općim uvjetima. Napominje da je uređenje tehničko-tehnoloških uvjeta za ugradnju vodomjera te uvjeti mjerenja, obračun i naplata vodnih usluga u nadležnosti javnih isporučitelja vodnih usluga.  

6.              Osporavane Opće uvjete donio je direktor V. O. d.o.o. na temelju članka 215. ZV-a/09.

7.              Člankom 253. Zakona o vodama („Narodne novine“, 66/19.) propisano je da na dan stupanja na snagu toga Zakona prestaje važiti ZV/09. Zakon o vodama stupio je na snagu 18. srpnja 2019.

8.              Člankom 113. ZVU-a, koji je stupio na snagu 18. srpnja 2019., propisano je da će isporučitelj vodnih usluga donijeti opće uvjete isporuke vodnih usluga u roku od šest mjeseci od ishođenja rješenja iz članka 16. stavka 5. toga Zakona.

9.              S obzirom na činjenicu da ZV/09. na temelju kojega je osporavani akt donesen više nije na snazi, Sud je na sjednici vijeća 24. svibnja 2021. ocijenio da ne postoje pretpostavke za postupanje Suda na temelju članka 83. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima („Narodne novine,“ 20/10., 143/12., 152/14., 94/16. – odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 29/17.).

 

U Zagrebu 24. svibnja 2021.

 

PREDSJEDNICA VIJEĆA

dr. sc. Sanja Otočan, v.r.

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu