Baza je ažurirana 10.11.2025. zaključno sa NN 107/25 EU 2024/2679
REPUBLIKA HRVATSKA Poslovni broj: 10. Pp P-3074/2020 OPĆINSKI PREKRŠAJNI SUD U SPLITU
Stalna služba u Solinu
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
P R E S U D A
Općinski prekršajni sud u Splitu, Stalna služba u Solinu, po sutkinji Petri
Dujmović Vranješ, uz sudjelovanje Kristine Ojdanić kao zapisničarke, u prekršajnom
predmetu protiv okrivljenog D. S., zbog prekršaja iz članka 41. stavak 2.
Zakona o prijevozu u cestovnom prometu („Narodne novine“ 41/18 i 98/19), kažnjivog
po članku 115. stavak 1. točka 4. i stavak 3. istog Zakona, rješavajući po prigovoru
okrivljenika podnijetom protiv prekršajnog naloga, Ministarstva mora, prometa i
infrastrukture, Uprava kopnenog prometa i inspekcije, Područna jedinica Split-Odjel
inspekcije cestovnog prijevoza klasa: 340-06/20-02/133, urbroj. 530-08-3-1-2-20-2 od
27. siječnja 2020., nakon glavne i javne rasprave zaključene 28. svibnja 2021. u
izočnosti okrivljenika i ovlaštenog tužitelja, 28. svibnja 2021. objavio je i
p r e s u d i o j e
Okrivljeni: D. S., OIB: …, od oca pok. S. i majke
J. dj. R., rođen ... u S., s
prebivalištem u S., M. ulica 231 A, SSS, vlasnik
obrta za prijevoz "S.", sa mj. primanjima oko 4.000,00
kuna, oženjen, otac troje djece, državljanin RH, prekršajno
osuđivan
k r i v j e
što je 16. siječnja 2020., u vremenu od 10:40 sati do 12:05 sati, od V.
(B.P. M.) do T., kao vlasnik obrta za prijevoz "S." održavao javni
linijski prijevoz putnika i to s jednim vozilom-autobusom registarske oznake ST …, a kojim je upravljao vozač A. U., na temelju 4 (četiri) dozvole odnosno voznih
redova i to na temelju: dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika
autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/16-01/0083, broj linije u
upisniku 2001 i ser. broja: C102001, a koja vrijedi do 31. svibnja 2021., za stalnu
liniju V.-K. S. s polaskom iz V. u 10:50 sati i dolaskom u K.
S. u 11:05 sati, dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika
autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/17-01/0036, broj linije u
upisniku 2274 i ser. broja: C102274, a koja vrijedi do 31. svibnja 2022., za stalnu
liniju V.-K. K. s polaskom iz Vranjica u 10:50 sati i dolaskom u
K. K. u 11:10 sati, dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza
2 Poslovni broj: 10. Pp P-3074/2020
putnika autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/18-01/0112, broj linije u
upisniku 2817 i ser. broja: C102817, a koja vrijedi do 31. svibnja 2023., za stalnu
liniju V.-K. N. s polaskom iz V. u 10:45 sati i dolaskom u K. N.
u 11:11 sati te dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika
autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/18-01/0119, broj linije u
upisniku 2824 i ser. broja: C102824, a koja vrijedi do 31. svibnja 2023., za stalnu
liniju V.-T. s polaskom iz V. u 10:45 sati i dolaskom u T. u 11:20
sati,
dakle, kao prijevoznik fizička osoba – obrtnik koji obavlja javni linijski prijevoz
putnika u županijskom prijevozu nije održavao javni linijski prijevoz putnik u
županijskom prijevozu jednim vozilom samo na temelju jedne dozvole odnosno
voznog reda,
čime je počinio prekršaj iz članka 41. stavak 2. Zakona o prijevozu u
cestovnom prometu („Narodne novine“ 41/18 i 98/19), a kažnjiv po članku 115.
stavak 1. točka 4. i stavak 3. istog Zakona
pa mu se na temelju odredbe članka 115. stavak 1. točka 4. i stavak 3.
Zakona o prijevozu u cestovnom prometu („Narodne novine“ 41/18 i 98/19), a uz
primjenu odredbe članka 37. stavka 3. točka 2. Prekršajnog zakona („Narodne
novine“ broj 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17 i 118/18)
i z r i č e
NOVČANA KAZNA U IZNOSU 12.000,00 (dvanaest tisuća) KUNA
Na temelju odredbe članka 33. stavak 10. Prekršajnog zakona („Narodne
novine“ 10/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18) okrivljenik je obvezan platiti
navedenu novčanu kaznu u roku od 90 (devedeset) dana od dana pravomoćnosti
ove presude u korist državnog proračuna Republike Hrvatske, a prema uplatnici
priloženoj uz presudu.
Sukladno odredbi članka 152. stavak 3. Prekršajnog zakona („Narodne
novine“ 10/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18) novčana kazna smatrati će se u
cjelini plaćenom ukoliko okrivljenik plati dvije trećine iste u roku od 90 (devedeset)
dana od dana pravomoćnosti ove presude.
Na temelju članka 139. stavak 3. i članka 138. stavak 2. točka 3. i stavak 3.
Prekršajnog zakona („Narodne novine“ 10/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18)
okrivljenik je dužan platiti troškove prekršajnog postupka u iznosu 200,00 (dvjesto)
kuna u roku od 90 (devedeset) dana od dana pravomoćnosti ove presude, a prema
uplatnici priloženoj uz presudu.
Obrazloženje
1. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Uprava kopnenog prometa i
inspekcije, Područna jedinica Split-Odjel inspekcije cestovnog prijevoza izdala je
prekršajni nalog protiv okrivljenika zbog prekršaja iz članka 115. stavak 1. točka 4. i
3 Poslovni broj: 10. Pp P-3074/2020
stavak 3. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, a kojim je okrivljeniku izrečena
novčana kazna u iznosu od 25.000,00 kuna.
2. Protiv označenog prekršajnog naloga okrivljenik je u zakonskom roku
podnio prigovor zbog poricanja prekršaja pa je sud prekršajni nalog stavio izvan
snage te je proveo postupak.
3. Okrivljenik se očitovao da je razumio optužni prijedlog i da se ne smatra
krivim za prekršaj koji mu se stavlja na teret.
3.1. Okrivljenik je u svojoj obrani naveo da nije istina da bi počinio prekršaj koji
mu se stavlja na teret. Naime, da je točno da je on vlasnik obrta za prijevoz
"S." i da je točno da je predmetne prigode održavao javni linijski prijevoz
putnika vozilom registarskih oznaka ST …, a koje je u vlasništvu navedenog
obrta te da je također točno da je ovim vozilom predmetne prigode upravljao njegov
zaposlenik vozač A. U. Nadalje, da je točno i to da je predmetne prigode sa
označenim vozilom obavljen županijski linijski prijevoz putnika i to na temelju četiri
važeće putničke, a ne direktne kako je to navedeno u pobijanom prekršajnom nalogu,
dozvole i to na temelju: dozvole za putničku liniju V.-K. S., klasa:
UP/I340-03/16-01/0083, dozvole za putničku liniju V.-K. K., klasa:
UP/I340-03/17-01/0036, dozvole za putničku liniju V.-K. Novi, klasa:
UP/I340-03/18-01/01124. te dozvole za putničku liniju V.-T., klasa: UP/I340-
03/18-01/0119. Okrivljenik je napomenuo da se nije radilo o dozvolama za direktne
županijske autobusne linije već da se radilo o važećim dozvolama za gore navedene
putničke linije. Nadalje, kako smatra da predmetne prigode nije počinio nikakav
prekršaj odnosno da je u svemu postupio u skladu sa važećim odredbama u skladu
sa Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu prema kojima da mu je bilo dozvoljeno
spojiti više važećih dozvola u tzv. jednu liniju, a što da je u konkretnom slučaju i
učinjeno. Dakle, da smatra da je predmetne prigode u skladu sa zakonom postupio i
spojio navedene četiri dozvole u jednu liniju i to upravo prema prijelaznim i završnim
odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
4. U dokaznom postupku pročitan je zapisnik o obavljenom inspekcijskom
pregledu vozila registarske oznake ST . Ministarstva mora, prometa i
infrastrukture, Uprava kopnenog prometa i inspekcije, Područna jedinica Split-Odjel
inspekcije cestovnog prijevoza klasa: 340-06/20-02/133, urbroj. 530-08-3-1-2-20-2 od
16. siječnja 2020., preslika dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza
putnika autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/16-01/0083, broj linije u
upisniku 2001 i ser. broja: C102001, a koja vrijedi do 31. svibnja 2021., za stalnu
liniju V.-K. S. zajedno sa pripadajućim voznim redom za navedenu
županijsku autobusnu liniju, preslika dozvole za obavljanje županijskog linijskog
prijevoza putnika autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/17-01/0036,
broj linije u upisniku 2274 i ser. broja: C102274, a koja vrijedi do 31. svibnja 2022., za
stalnu liniju V.-K. K. zajedno sa pripadajućim voznim redom za
navedenu županijsku autobusnu liniju, preslika dozvole za obavljanje županijskog
linijskog prijevoza putnika autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/18-
01/0112, broj linije u upisniku 2817 i ser. broja: C102817, a koja vrijedi do 31. svibnja
2023., za stalnu liniju V.-K. N. te preslika dozvole za obavljanje
županijskog linijskog prijevoza putnika autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I
340-03/18-01/0119, broj linije u upisniku 2824 i ser. broja: C102824, a koja vrijedi do
4 Poslovni broj: 10. Pp P-3074/2020
31. svibnja 2023., za stalnu liniju V.-T. zajedno sa pripadajućim voznim
redom za navedenu županijsku autobusnu liniju. Naposljetku je pročitana potvrda
Ministarstva pravosuđa i uprave, Uprave za kazneno pravo, Sektor za evidencije,
pomilovanja i podršku žrtvama i svjedocima, Službe za evidencije i pomilovanjima,
Odjel za prekršajne evidencije, klasa: 740-04/21-02/62577, ur.broj: 514-05-02-01-02-
21-02 od 28. svibnja 2021. za okrivljenika.
4.1. Iz preslika označenih dozvola sa pripadajućim voznim redom proizlazi da
su navedene dozvole izdane za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika
autobusom u cestovnom prometu i to: na stalnoj liniji V.-K. S. (između
ostalog i s polaskom iz V. u 10:50 sati i dolaskom u K. S. u 11:05
sati), na stalnoj liniji V.-K. K. (s polaskom iz V. u 10:50 sati i
dolaskom u K. K. u 11:10 sati), na stalnoj liniji V.-K. N. (s
polaskom iz V. u 10:45 sati i dolaskom u K. N. u 11:11 sati), te na stalnoj
liniji V.-T. (s polaskom iz V. u 10:45 sati i dolaskom u T. u 11:20
sati).
4.2. Iz označenog zapisnik o obavljenom inspekcijskom pregledu, a koji je
sastavljen u skladu sa zakonskim propisima po ovlaštenoj osobi – inspektoru A.
J. i S. D., razvidno je kako je okrivljenik označenim autobusom, a koji je
upravljao vozač A. U. obavljao javni linijski prijevoz putnika na navedenoj
relaciji, a pri čemu je u S. u označeni autobus primio dva putnika u 10:45 sati u
K. S. u 10: 49 sati da je izašao jedan putnik, u 10:58 sati da je u K.
K. izašao jedan putnik, u 11:02 sati u K. N. da je ušao jedan
putnik i 11:15 sati u T. da su izašla četiri putnika te da je u označenom autobusu
okrivljenik imao ukupno četiri dozvole i to za liniju V.-K. S., V.-
K. K., V.-K. N. i V.-T., označenih klasa i ser.
brojeva koje su bile važeće.
4.3. Iz označene potvrde Ministarstva pravosuđa, Uprave za kazneno pravo,
Sektor za evidencije, pomilovanja i podršku žrtvama i svjedocima, Službe za
evidencije i pomilovanjima, Odjel za prekršajne evidencije razvidno je da je okrivljenik
do sada osuđivan zbog prekršaja iz Zakona o prijevozu u cestovnom prometu te
Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
5. Nije sporno da je okrivljenik fizička osoba obrtnik-prijevoznik koji obavlja
javni linijski prijevoz putnika u županijskom prijevozu. Nije sporno ni to da je
okrivljenik predmetne prigode održavao javni linijski prijevoz putnika označenim
vozilom kojim je predmetne prigode upravljao vozač A. U. Također nije sporno
da je okrivljenik predmetne prigode na temelju navedene 4 (četiri) važeće dozvole za
obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika autobusom u cestovnom prometu
od V. do T. održavao javni linijski prijevoz putnika i to upravo jednim
označenim vozilom. Sve navedeno proizlazi iz same obrane okrivljenika , a koja se u
bitnom podudara i sa označenim dokazima provedenim u ovom postupku. Međutim,
okrivljenik pogrešno smatra da je njegovo postupanje od predmetne prigode odnosno
održavanje javnog linijskog prijevoza putnika u županijskom prijevozu na navedenoj
relaciji na temelju navedene 4 (četiri) dozvole odnosno voznog reda i to jednim
vozilom zakonom dopušteno odnosno da mu je predmetne prigode bilo dozvoljeno
spojiti više važećih dozvola u tzv. jednu liniju. Naime, u članku 41. Zakona o prijevozu
u cestovnom prometu propisano je da je prijevoznik koji obavlja javni linijski prijevoz
5 Poslovni broj: 10. Pp P-3074/2020
putnika u županijskom prijevozu dužan jednim vozilom održavati prijevoz samo na
temelju jedne dozvole odnosno voznog reda odnosno u uvjetima kada to dozvoljava
razina prijevozne potražnje, može obavljati prijevoz jednim vozilom i na temelju
najviše dviju dozvola odnosno voznih redova i to isključivo ako se u voznim redovima
tih dozvola podudaraju vremena vožnje i itinerari kretanja na određenoj relaciji. U
konkretnom slučaju okrivljenik je kao fizička osoba obrtnik-prijevoznik održavao
jednim vozilom javni linijski prijevoz putnika na navedenoj relaciji i to na temelju 4
(četiri) dozvole odnosno voznog reda, a što je u suprotnosti sa navedenim
odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Nadalje, okrivljenik se u svojoj
obrani pozivao i na prijelazne i završne odredbe Zakona o prijevozu u cestovnom
prometu odnosno na članak 117. i članak 118. stavak 3. i 4. Zakona o prijevozu u
cestovnom prometu ističući kako nisu doneseni pravilnici niti sklopljeni ugovori na
koje upućuju navedeni članci. Međutim, navedeno ne može ekskulpirati okrivljenika
za počinjeni prekršaj s obzirom da ti isti pravilnici i ugovori na koje se okrivljenik
pozivao svakako moraju biti u skladu sa odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom
prometu kao pravnim propisom koji u odnosu na njih ima veću pravnu snagu, a što
znači da isti ne smiju regulirati konkretnu materiju suprotno odredbama Zakona o
prijevozu u cestovnom prometu.
6. Slijedom svega iznijetog, sud je nedvojbeno utvrdio da je okrivljenik
predmetne prigode u vremenu od 10:40 sati do 12:05 sati, od V. (B.P.
M.) do T., kao vlasnik obrta za prijevoz "S." održavao javni linijski
prijevoz putnika i to s jednim vozilom-autobusom registarske oznake ST …, a
kojim je upravljao vozač A. U., na temelju 4 (četiri) dozvole odnosno voznih
redova i to na temelju: dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika
autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/16-01/0083, broj linije u
upisniku 2001 i ser. broja: C102001, a koja vrijedi do 31. svibnja 2021., za stalnu
liniju V.-K. S. s polaskom iz V. u 10:50 sati i dolaskom u K.
S. u 11:05 sati, dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika
autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/17-01/0036, broj linije u
upisniku 2274 i ser. broja: C102274, a koja vrijedi do 31. svibnja 2022., za stalnu
liniju V.-K. K. s polaskom iz V. u 10:50 sati i dolaskom u
K. K. u 11:10 sati, dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza
putnika autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/18-01/0112, broj linije u
upisniku 2817 i ser. broja: C102817, a koja vrijedi do 31. svibnja 2023., za stalnu
liniju V.-K. N. s polaskom iz V. u 10:45 sati i dolaskom u K. N.
u 11:11 sati te dozvole za obavljanje županijskog linijskog prijevoza putnika
autobusom u cestovnom prometu klasa: UP/I 340-03/18-01/0119, broj linije u
upisniku 2824 i ser. broja: C102824, a koja vrijedi do 31. svibnja 2023., za stalnu
liniju V.-T. s polaskom iz V. u 10:45 sati i dolaskom u T. u 11:20
sati. Opisanim postupanjem okrivljenik kao prijevoznik fizička osoba – obrtnik koji
obavlja javni linijski prijevoz putnika u županijskom prijevozu nije održavao javni
linijski prijevoz putnik u županijskom prijevozu jednim vozilom samo na temelju jedne
dozvole odnosno voznog reda, a čime je okrivljenik ostvario sva pravna obilježja
prekršajnog djela iz navedenog propisa zbog čega je proglašen krivim.
7. Sud je u skladu sa utvrđenim činjeničnim stanjem u postupku korigirao
činjenični opis predmetnog prekršaja na način kako je to sad navedeno u izreci
presude (označavajući točan naziv četiriju dozvola na temelju kojih je održavan javni
linijski prijevoz putnika predmetne prigode), a čime je činjenični opis djela usklađen
6 Poslovni broj: 10. Pp P-3074/2020
sa rezultatima provedenog postupka. Navedenim izmjenama nije povrijeđeno načelo
identiteta optužbe i presude jer je u presudi obuhvaćen isti događaj kao i u optužbi.
8. Određujući vrstu i mjeru kazne sud je uzeo u obzir sve okolnosti iz članka
36. stavka 2. Prekršajnog zakona te je kao olakotne cijenio korektno držanje
okrivljenika pred sudom, izostanak štetnih posljedica, a vodilo se računa i o tome da
se presuda donosi u vrijeme pandemije uzrokovane koronavirusom koja je
prouzročila određene gospodarske gubitke i za prijevoznike dok je kao otegotnu
okolnosti cijenio okrivljenikovu dosadašnju osuđivanost zbog prekršaja iz oblasti
sigurnosti prometa na cestama i to upravo zbog prekršaja iz Zakona o prijevozu u
cestovnom prometu pa mu je, unatoč otegotnoj okolnosti, za počinjeni prekršaj
izrekao novčanu kaznu u znatno ublaženom iznosu smatrajući da će se upravo tako
izrečenom kaznom postići svrha kažnjavanja u smislu generalne i specijalne
prevencije. Sukladno odredbi članka 152. stavak 3. Prekršajnog zakona novčana
kazna smatrati će se u cjelini plaćenom ukoliko okrivljenik plati dvije trećine iste u
roku određenom ovom presudom.
9. Okrivljenik je obvezan naknaditi troškove postupka temeljem članak 139.
stavak 3. i članka 138. stavak 2. točka 3. i stavak 3. Prekršajnog zakona. Paušalna
svota suda određena je s obzirom na složenost i trajanje postupka.
Solin, 28. svibnja 2021.
Zapisničarka S u t k i n j a
Kristina Ojdanić, v.r. Petra Dujmović Vranješ, v.r.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ove presude stranke imaju pravo žalbe u roku od 8 (osam) dana od
primitka pisanog otpravka iste. Žalba se predaje Općinskom prekršajnom sudu u
Splitu, Stalna služba u Solinu, Kralja Zvonimira 81, u 2 (dva) istovjetna primjerka, a o
istoj odlučuje Visoki prekršajni sud Republike Hrvatske.
Na temelju članka 138. stavak 2. točka 3. Prekršajnog zakona troškovi
prekršajnog postupka obuhvaćaju i paušalni iznos troška prekršajnog postupka
drugostupanjskog suda kada donosi odluku kojom je pravomoćno utvrđena
prekršajna odgovornost okrivljenika, a koji troškovi će se u slučaju žalbe odmjeriti u
paušalnom iznosu u rasponu od 100,00 do 5.000,00 kuna sukladno Rješenju o
određivanju paušalnog iznosa za troškove prekršajnog postupka („Narodne novine“
18/13).
Dostaviti: okrivljeniku, tužitelju, u spis
Za točnost otpravka - ovlaštena službenica
Kristina Ojdanić
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.