Baza je ažurirana 17.07.2025.
zaključno sa NN 78/25
EU 2024/2679
-1-
Poslovni broj: 5 UsI-546/2020-13
Poslovni broj: 5 UsI-546/2020-13
U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E
P R E S U D A
Upravni sud u Osijeku, po sucu Dariu Mađarošu, uz sudjelovanje zapisničarke Danijele Horvatić, u upravnom sporu tužitelja O. g. d.o.o. S., kojeg zastupa D. Š., zaposlenik tužitelja, protiv tuženika … – županije, Upravnog odjela za pravne i opće poslove, V., uz sudjelovanje zainteresirane osobe Općine I., I., koju zastupa službena osoba I. Š., radi ovrhe komunalne naknade, 17. veljače 2021.
p r e s u d i o j e
Odbija se tužbeni zahtjev za poništenje rješenja Vukovarsko – srijemske županije, Upravnog odjela za pravne i opće poslove, KLASA: UP/II-363-01/20-01/02, URBROJ: 2196/1-09-20-1 od 16. ožujka 2020.
Obrazloženje
Osporavanim rješenjem tuženika, označenim izreci presude, odbijena je žalba tužitelja izjavljena protiv rješenja o ovrsi Općine I., Jedinstvenog upravnog odjela, KLASA: UP/I-363-03/19-02/01, URBROJ: 2188/03-03/4-19-10 od 20. prosinca 2019.
Navedenim rješenjem o ovrsi tužitelju se, kao ovršeniku, na temelju ovršne isprave, rješenja o utvrđivanju iznosa komunalne naknade, KLASA: UP/I-363-03/19-02/01, URBROJ: 2188/03-03/4-19-1 od 25. ožujka 2019. s početkom obveze 01. siječnja 2019. i nadalje, na dan 20. prosinca 2019. utvrđuje dospjeli neplaćeni dug na ime glavnice komunalne naknade u iznosu od 252,504,00 kn te se nalaže FINA-i provesti ovrhu na novčanim sredstvima ovršenika sa svih njegovih računa i oročenih sredstava koji su upisani u Jedinstveni registar računa kod FINA-e pod osobnim identifikacijskim brojem ovršenika do visine ukupnog duga.
Tužitelj u tužbi osporava zakonitost rješenja tuženika iz razloga što su u rješenju o ovrsi kao datumi dospjelosti pojedinih obroka komunalne naknade navedeni datumi koji prethode izvršnosti ovršne isprave. Pojašnjava da je na rješenje o utvrđivanju obveze plaćanja komunalne naknade od 25. ožujka 2019. izjavio žalbu o kojoj je odlučeno tek rješenjem od 17. veljače 2020., a koje mu je dostavljeno 27. veljače 2020. Dakle, rješenje o ovrsi doneseno je prije izvršnosti rješenja kojim se utvrđuje komunalna naknada. Osim toga tužitelj prigovara i što mu je obveza plaćanja komunalne naknade određena kvartalno, a ne mjesečno, u čemu vidi povredu članka 19. Odluke o komunalnoj naknadi Općine I. („Vjesnik …- županije“ 1/19., dalje u tekstu: Odluka). Iz sadržaja tužbe proizlazi prijedlog tužitelja da se osporavano i prvostupanjsko rješenje poništi.
U odgovoru na tužbu tuženik prepričava tijek provedenog upravnog postupka te ponavlja razloge odbijanja žalbe iz obrazloženja osporavanog akta. Predlaže Sudu odbiti tužbeni zahtjev ili isti odbaciti zbog nepravodobnosti.
Zainteresirana osoba u svom odgovoru na tužbu priklanja se navodima tuženika iz obrazloženja osporavanog rješenja te također predlaže Sudu odbiti tužbeni zahtjev.
Sud je u ovom sporu održao raspravu u prisutnosti opunomoćenika tužitelja i službene osobe Općine I. te u odsutnosti uredno pozvanog tuženika na temelju članka 39. stavka 2. u vezi članka 37. stavka 3. Zakona o upravnim sporovima („Narodne novine“ 20/10., 143/12., 152/14., 94/16. - Odluka i rješenje Ustavnog suda Republike Hrvatske, 29/17., dalje u tekstu: ZUS). Prisutne stranke su u bitnome ostale kod svojih prijašnjih navoda i prijedloga te je Sud u dokaznom postupku izvršio uvid u svu dokumentaciju koja prileži spisu ovog spora i spisu upravnog postupka koji je dostavljen uz odgovor na tužbu.
Tužbeni zahtjev nije osnovan.
Prije svega valja istaknuti da iz dostavnice koja prileži spisu upravnog postupka proizlazi kako je tužitelj osporavano rješenje od 16. ožujka 2020. uredno zaprimio 30. ožujka 2020. Budući da je tužitelj tužbu podnio 29. travnja 2020., preporučeno putem pošte, Sud utvrđuje da je ista podnesena u roku iz članka 24. stavka 1. ZUS-a pa iz tog razloga nisu osnovani prigovori tuženika o njezinoj nepravodobnosti.
Nadalje, nije sporno da je Općina I. po Jedinstvenom upravnom odjelu, donijela ovršnu ispravu odnosno rješenje, KLASA: UP/I-363-03/19-02/01, URBROJ: 2188/03-03/4-19-1 od 25. ožujka 2019. kojim je tužitelju utvrđena obveza plaćanja komunalne naknade od 01. siječnja 2019. pa nadalje u mjesečnom iznosu od 21.042,00 kn, koja se plaća četveromjesečno u iznosu od 84.168,00 kn do 20. dana u mjesecu za proteklo četveromjesečno razdoblje, uplatom iznosa u korist naznačenog računa Proračuna Općine I., u skladu s dostavljenim nalozima za plaćanje. Istim rješenjem određeno je da se na obroke plaćene poslije dospijeća plaća zakonska zatezna kamata, a sve uz upozorenje da će se obveza plaćanja izvršiti prisilno ukoliko se ne poštuju rokovi plaćanja iz ovog rješenja. Tužitelj je u izreci rješenja poučen da žalba izjavljena protiv rješenja o utvrđivanju komunalne naknade ne odgađa njegovo izvršenje.
Protiv predmetne ovršne isprave tužitelj je izjavio žalbu koju je tuženik odbio rješenjem, KLASA: UP/II-363-01/19-01/14, URBROJ: 2196/1-09-20-1 od 17. veljače 2020.
Ocjena zakonitosti rješenja tuženika od 17. veljače 2020. (time i podredno ovršne isprave) predmet je odvojenog upravnog spora koji se vodi pod poslovnim brojem: UsI-415/2020.
Budući da je predmet ovog spora ocjena zakonitosti rješenja tuženika od 16. ožujka 2020. kojim je odbijena žalba tužitelja izjavljena protiv rješenja o ovrsi od 20. prosinca 2019., tužitelj u ovom postupku ne može osporavati ovršnu ispravu odnosno rješenje Općine I. od 25. ožujka 2019.
Naime, prema članku 100. stavku 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“ 68/18. i 110/18. - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, dalje u tekstu ZKG) rješenje o komunalnoj naknadi donosi se i ovršava u postupku i na način propisan zakonom kojim se uređuje opći odnos između poreznih obveznika i poreznih tijela koja primjenjuju propise o porezima i drugim javnim davanjima, ako ovim Zakonom nije propisano drukčije.
Opći porezni zakon ("Narodne novine" 115/16., 106/18., 121/19., dalje u tekstu OPZ) u članku 142. stavcima 6. i 7. izričito propisuje da žalba protiv rješenja o ovrsi ne odgađa izvršenje istog niti se u ovom dijelu postupka može pobijati ovršna isprava.
Dakle, prigovori tužitelja u pogledu određivanja plaćanja komunalne naknade u kvartalnim razdobljima, kao i pravna osnova ovršne isprave odnosno donošenje rješenja na temelju članka 87. stavka 2. i članka 186. stavka 2. OPZ-a u vezi članka 100. stavka 3. ZKG-a, a što dovodi do toga da žalba izjavljena protiv ovršne isprave ne odgađa njezino izvršenje, što je utvrđeno točkom VIII. izreke tog rješenja (tužitelj je ovršnu ispravu uredno zaprimio 02. travnja 2019.), nisu predmetom odlučivanja u ovom sporu, nego u upravnom sporu koji se vodi pod poslovnim brojem: UsI-415/2020.
Kraj takvog stanja stvari i nesporne činjenice da tužitelj nije podmirio dugovanje s osnove komunalne naknade za 2019. godinu sve do 16. travnja 2020., Sud nema osnove zaključiti da je osporavanim rješenjem povrijeđen zakon na njegovu štetu.
Stoga se osporavano rješenje ocjenjuje zakonitim te je na temelju članka 57. stavka 1. ZUS-a valjalo odlučiti kao u izreci ove presude.
U Osijeku 17. veljače 2021.
Sudac
Dario Mađaroš v.r.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ove presude dopuštena je žalba Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske. Žalba se podnosi putem ovog Suda, u dovoljnom broju primjeraka za sud i sve stranke u sporu, u roku od 15 dana od dana dostave presude. Žalba odgađa izvršenje pobijane presude.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.