Baza je ažurirana 09.07.2025. 

zaključno sa NN 77/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

1

                                                                                 Poslovni broj: 54. PpF-889/2020   

 

 

 

 

 
U   I M E  R E P U B L I K E   H R V A T S K E

 

P R E S U D A

 

Općinski prekršajni sud u Zagrebu, po sutkinji Mariji Nogalo, uz sudjelovanje zapisničarke Zdenke Pavić, u prekršajnom predmetu protiv I okrivljenika - pravne osobe S. banka d.d, II okrivljenika M.B., III okrivljenika A.K., IV okrivljenika M.P. i V okrivljenika E.M. zbog prekršaja iz članka 360. stavak 3. i 4. u vezi članka 360. stavka 1. točke 27. Zakona o kreditnim institucijama (Narodne novine broj: 159/13, 19/15, 102/15, 15/18), odlučujući o sporazumu sklopljenim između tužitelja - H.n.b. zastupane po viceguvernerki M.D., s jedne strane, te I okrivljenika - pravne osobe S.banka d.d zastupanog po članu Uprave O.K. , te II okrivljenika M.B., III okrivljenika A.K., IV okrivljenika M.P. i V okrivljenika E.M. s druge strane o priznanju krivnje i prekršajnopravnoj sankciji, na temelju članka 183. u svezi s člankom 109 e. stavak 8. Prekršajnog zakona (Narodne novine broj: 107/07, 39/13 , 157/13,110/15, 70/17, 118/18), dana 30. rujna 2020. godine,

 

 

p r e s u d i o    j e

 

 

I okrivljenik - pravna osoba S. banka d.d. OIB: , sa sjedištem u S., V.N.u.,

 

II okrivljenik - odgovorna osoba M.B., OIB: , s prebivalištem u Z., O.u., odgovorna osoba u Upravi banke u razdoblju do 16. siječnja 2018. godine

 

III okrivljenik - odgovorna osoba  A.K., OIB: , s prebivalištem u Z., R.c., odgovorna osoba u Upravi banke

 

IV okrivljenik - odgovorna osoba  M.P., OIB: , s prebivalištem u Z., K.u., odgovorna osoba u Upravi banke

 

V okrivljenik - odgovorna osoba  E.M., OIB: , s prebivalištem u S., R.K.u., odgovorna osoba u Upravi banke u razdoblju od 10. travnja 2018. godine

 

 

k r i v i    s u

 

 

jer do 19. travnja 2019., u S., V.N.u., nisu uspostavili djelotvoran sustav unutarnjih kontrola u svim područjima poslovanja koji bi, između ostaloga, obuhvatio adekvatne kontrolne aktivnosti i podjelu dužnosti te prikladne unutarnje kontrole integrirane u poslovne procese i aktivnosti kreditne institucije, i to:

 

-              Banka nema odgovarajuće unutarnje kontrole odnosno kontrolne mehanizme ugrađene u poslovne procese i to ni na razini uspostavljanja poslovnog odnosa s klijentom kao niti na drugoj razini koji su u domeni ovlaštene osobe i funkcije sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma te kontrole koje provodi Unutarnja revizija. Naime, Banka nema adekvatne ručne i aplikativne kontrole kojima bi se umanjio rizik od netočne dodjele, unosa i ažuriranja podataka o rizičnosti klijenata. Zbog nedostataka u analizi i procjeni rizika koji za Banku mogu proizaći iz pojedinog poslovnog odnosa s klijentom, Banka je ovime izložena povećanom riziku od pranja novca i financiranja terorizma.

 

-              Banka nije uspostavila adekvatnu aplikativnu potporu u dijelu sustava sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma koji se odnosi na kontrolu prikupljenih podataka u procesu provedbe mjera dubinske analize što je za posljedicu imalo:

 

              nedostatne i nezadovoljavajuće informacije o klijentima koje su potrebne za adekvatnu procjenu rizika i primjenu odgovarajućih mjera upravljanja rizikom od pranja novca i financiranja terorizma koji mogu proizaći za Banku

              izloženost Banke riziku od neotkrivanja i neprijavljivanja Uredu za sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma neuobičajenih i sumnjivih postupanja klijenata.

 

-              Banka nema adekvatnu aplikativnu potporu za procjenu rizika stranaka i praćenje primjena dodijeljene rizičnosti klijenta što ima za posljedicu izloženost Banke riziku od sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma u vezi tog poslovnog odnosa.

 

-              Banka nema adekvatnu aplikativnu potporu za kontinuirano praćenje poslovnih aktivnosti klijenata i uočavanje odstupanja od uobičajenog poslovanja klijenta što ima za posljedicu izloženost Banke riziku od sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma u vezi tog poslovnog odnosa jer Banka neće moći na vrijeme prepoznati promjene u poslovnoj aktivnosti klijenta.

 

-              Banka nema adekvatnu aplikativnu potporu za prepoznavanje i praćenje složenih, neobičnih i sumnjivih transakcija pomoću ugrađenih indikatora i scenarija što ima za posljedicu izloženost Banke povećanom riziku od sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma.

 

-              Banka ima nedostatke u obuhvatu i načinu provođenja Unutarnje revizije kao kontrolne funkcije i treće linije obrane u sustavu sprječavanja pranja novca i financiranja terorizma Banke.

 

čime su postupili protivno članku 104. stavku 2. Zakona o kreditnim institucijama (Narodne novine, br. 159/2013., 19/2015., 102/2015. i 15/2018.), te su time počinili prekršaj opisan i kažnjiv

po članku 360. stavku 3. i 4.a u vezi članka 360. stavka 1. točke 27. Zakona o kreditnim institucijama (Narodne novine, br. 159/2013., 19/2015., 102/2015. i 15/2018), pa im se temeljem citiranih odredbi

 

 

i z r i č e

 

 

I okrivljeniku S. banci d.d.

novčana kazna u iznosu od 60.000,00 kuna (šezdesettisućakuna),

 

              II okrivljeniku M.B.

novčana kazna u iznosu od 4.000,00 (četiritisućekuna)

 

III okrivljeniku A.K.

novčana kazna u iznosu od 6.500,00 kuna (šesttisućapetstokuna)

 

IV okrivljeniku M.P.

novčana kazna u iznosu od  6.500,00 kuna (šesttisućapetstokuna

 

V okrivljeniku E.M.

novčana kazna u iznosu od 7.500,00 kuna (sedamtisućapetstokuna)

 

 

Na temelju odredbe članka  33. stavak 11. Prekršajnog zakona  (Narodne novine, br. 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18), okrivljenici su obvezni platiti novčane kazne u korist Državnog proračuna na račun naveden u priloženom predlošku uplatnice u roku od 30 dana po primitku ove presude, jer će se u protivnom postupiti prema odredbi članka 34. Prekršajnog zakona (Narodne novine broj: 107/07, 39/13,157/13, 110/15, 70/17, 118/18)

 

Ukoliko okrivljenici u roku koji im je određen za plaćanje novčane kazne uplate 2/3 izrečene novčane kazne u korist Državnog proračuna, prema priloženom predlošku uplatnice, smatrat će se da je novčana kazna uplaćena u cijelosti.

             

Temeljem članka 109 e stavka 3. točke 4. Prekršajnog zakona (Narodne novine broj 107/07, 39/13, 157/13,110/15, 70/17, 118/18), okrivljenici se oslobađaju obveze naknade troškova prekršajnog postupka, odnosno troška tužitelja nastalih utvrđivanjem prekršaja.

 

 

Obrazloženje

 

              Ovaj sud zaprimio je Izjavu za donošenje odluke o prekršaju na temelju sporazuma stranaka, prema kojem su I okrivljenik - pravna osoba S. banka d.d, II okrivljenik M.B., III okrivljenik A.K., IV okrivljenik M.P. i V okrivljenik E.M. priznali krivnju za predmetni prekršaj, te su se sporazumjeli o visini novčane kazne naznačene u izreci ove presude, kao i trošku postupka.

 

Sud je prihvatio sporazum stranaka ocijenivši ga zakonitim, cijeneći kako njime nisu povrijeđene odredbe o vrsti i visini kazne na štetu okrivljenika, držeći da će se izrečenim kaznama ostvariti svrha kažnjavanja.

 

Slijedom rečenog odlučeno je kao u izreci ove presude.

 

U Zagrebu, dana 30. rujna 2020. godine

 

        Zapisničar                                                                                                                             Sudac

       Zdenka Pavić v.r.                                                                                                           Marija Nogalo  v.r.

 

 

Protiv ove presude žalba nije dopuštena. 

 

Za točnost otpravka-ovlašteni službenik:

Zdenka Pavić

 

 

 

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu