Baza je ažurirana 09.07.2025. 

zaključno sa NN 77/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

              - 1 -              Poslovni broj: Usoz-29/20-3

 

Poslovni broj: Usoz-29/20-3

 

 

 

 

U  I M E   R E P U B L I K E   H R V A T S K E

 

R J E Š E N J E

 

              Visoki upravni sud Republike Hrvatske u vijeću sastavljenom od sudaca toga suda, Mire Kovačić predsjednice vijeća, dr.sc. Sanje Otočan, mr. sc. Inge Vezmar Barlek, Dijane Vidović i Senke Orlić-Zaninović, članica vijeća, te više sudske savjetnice Tatjane Ilić, zapisničarke, u postupku ocjene zakonitosti općeg akta pokrenutog u povodu zahtjeva A. J., K. S., zastupane po opunomoćeniku D. M., odvjetniku u S., radi ocjene zakonitosti općeg akta, na sjednici  održanoj 25. svibnja 2020 .

 

r i j e š i o   j e

 

Zahtjev se odbacuje.

 

Obrazloženje

 

Podnositeljica je ovom Sudu podnijela zahtjev za ocjenu zakonitosti Pravilnika o unutarnjem redu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava od 10. svibnja 2017., klasa: 023-03/17-01/02, urbroj: 524-02-01-17-5, te Pravilnika o unutarnjem redu državnog Inspektorata od 10. srpnja 2019. , klasa:011-02/19-01/4, urbroj:443/10-19-5., smatrajući ih nesuglasnim s Zakonom o Inspektoratu rada (Narodne novine, 19/14. ), te predlaže ukidanje odredaba Pravilnika  koje se odnose na  sistematizaciju radnih mjesta.

Budući da se zahtjev podnositeljice odnosi na ocjenu zakonitosti dva Pravilnika, to je zahtjev u dijelu koji se odnosi na Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava od 10. svibnja 2017., klasa: 023-03/17-01/02, urbroj: 524-02-01-17-5, u Sudu zaprimljen pod poslovnim brojem: Usoz-29/20, dok je zahtjev koji se odnosi na ocjenu zakonitosti Pravilnika o unutarnjem redu državnog Inspektorata od 10. srpnja 2019., klasa:011-02/19-01/4, urbroj:443/10-19-5. , zaprimljen pod poslovnim brojem Usoz-30/20.

Razlozi na kojima podnositeljica temelji svoj zahtjev posebno se ne iznose zbog načina na koji je riješen ovaj predmet.

Zahtjev nije dopušten.

Prema članku 3. stavku 2. Zakona o upravnim sporovima („Narodne novine“ 20/10., 143/12., 152/14., 94/16. i 29/17.), predmet upravnog spora je i ocjena zakonitosti općeg akta jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koja ima javnu ovlast i pravne osobe koja obavlja javnu službu.

Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava od 10. svibnja 2017., klasa: 023-03/17-01/02, urbroj: 524-02-01-17-5  donio je ministar rada i mirovinskoga sustava  na temelju članka 64. točke 1. Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine“  150/11., 12/13., 93/16. i 104/16.) i članka 89. stavka 3. Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava („Narodne novine 21/17.) uz prethodnu suglasnost Ministarstva uprave od 5. svibnja 2017.

Člankom 63. stavkom 1. naprijed navedenog Zakona  bilo je propisano da se načela za unutarnje ustrojstvo kao i uredsko poslovanje tijela državne uprave  uređuju uredbom Vlade. Prema stavku 3. članka 63. toga Zakona , na temelju uredbe o unutarnjem ustrojstvu  tijela državne uprave iz stavka 1 ovoga članka, pravilnikom o unutarnjem redu uređuje se broj  potrebnih državnih službenika i namještenika  s naznakom njihovih osnovnih poslova i zadaća  i stručnih uvjeta potrebnih za njihovo obavljanje, njihove ovlasti i odgovornosti te druga  pitanja  od značaja  za rad tijela  državne uprave koja nisu uređena uredbom Vlade.

Člankom 64. stavkom 1. točkom 1. istoga Zakona o sustavu državne uprave bilo je propisano  da Pravilnik o unutarnjem redu iz članka 63. stavka 3  ovoga Zakona donose: za ministarstvo, ministar.

Uredbu o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva rada i mirovinskoga sustava (Narodne novine 21/17.) donjela je Vlada Republike Hrvatske.

Člankom 125. podstavkom 2. Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine" 56/90., 135/97., 113/00., 28/01., 76/10. i 5/14. - odluka Ustavnog suda broj: SuP-O-1/2014 od 14. siječnja 2014.), koji je u pročišćenom tekstu Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine"  85/10.) označen kao „članak 129.“, propisano je da Ustavni sud Republike Hrvatske odlučuje o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom.

Pod drugim propisom smatraju se eksterni općenormativni i pravno obvezujući akti koje donose tijela državne vlasti radi uređenja pojedinih pitanja, izvršenja ili provedbe zakona odnosno provedbe drugog propisa više pravne snage koji uređuje odnose na općenit način i koji djeluju prema svima koji se nađu u pravnoj situaciji da se na njih dotični akt ima primijeniti.

S obzirom na donositelja, osporavani Pravilnik nije opći akt u smislu članka 3. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima za ocjenu kojeg bi Visoki upravni sud Republike Hrvatske bio nadležan.

Prema članku 85. stavku 1. točki 2. Zakona o upravnim sporovima , Visoki upravni sud rješenjem će odbaciti zahtjev za ocjenu zakonitosti i o tome obavijestiti podnositelja ako utvrdi da je akt koji se zahtjevom osporava propis kojeg je ocjena zakonitosti u nadležnosti Ustavnog suda Republike Hrvatske.

S obzirom na navedeno, valjalo je, na temelju članka 85. stavka 1. točke 2. Zakona o upravnim sporovima, riješiti kao u izreci.

 

U Zagrebu 25. svibnja 2020.

 

Predsjednica vijeća:

Mira Kovačić,v.r.

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu