Baza je ažurirana 02.06.2025. 

zaključno sa NN 76/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

REPUBLIKA HRVATSKA
OPĆINSKI RADNI SUD U ZAGREBU
Ulica grada Vukovara 84

Posl. br. 26 Pr-745/2019-22

U I M E R E P U B L I K E H R V A T S K E

P R E S U D A

Općinski radni sud u Zagrebu, po sutkinji toga suda Ivani Starčević kao sucu pojedincu u
pravnoj stvari tužiteljice A.B. iz Z., , OIB:, zastupane po
punomoćniku M.K., odvjetniku u Z., protiv tužene R.H., Ministarstvo, OIB:, zastupane po odvjetništvu Z., , radi isplate, nakon održane glavne i
javne rasprave zaključene 17. studenog 2023. u nazočnosti punomoćnika tužitelja M.K., odvjetnika i zamjenice tuženika N.J.P., dana 15. ožujak 2024.

p r e s u d i o j e

I. Nalaže se tuženiku R.H., Ministarstvo,
OIB:, zastupano po odvjetništvu u Z., na
ime razlike plaće isplati tužiteljici A.B.iz Z., OIB:…
ukupan iznos 476,83 EUR/3.592,67 kn bruto zajedno sa zakonskom zateznom kamatom
tekućom na iznos od:

- 109,11 EUR/882,11 kn od 16.07.2014. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 23,75 EUR/178,98 kn od 16.08.2014. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 11,18 EUR/84,21 kn od 16.09.2014. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 15,97 EUR/120,30 kn od 16.10.2014. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 1,62 EUR/12,20 kn od 16.01.2015. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 0,12 EUR/0,92 kn od 16.02.2015. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 0,13 EUR/0,99 kn od 16.04.2015. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 16,04 EUR/120,84 kn od 16.10.2015. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 256,61 EUR/1.933,44 kn od 16.11.2015. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 23,71 EUR/178,63 kn od 16.01.2016. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 17,80 EUR/134,10 kn od 16.02.2016. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 0,57 EUR/4,26 kn od 16.05.2016. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,





2

Posl. br. 26 Pr-745/2019-22

- 0,04 EUR/0,32 kn od 16.06.2016. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 0,13 EUR/0,97 kn od 16.07.2016. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na
dohodak i prireza porezu na dohodak,

- 0,05 EUR/0,34 kn od 16.09.2016. izuzev zateznih kamata na iznos poreza na

dohodak i prireza porezu na dohodak, pa do isplate, po prosječnoj kamatnoj stopi na stanja
kredita odobrenih za razdoblje dulje od godine dana nefinancijskim trgovačkim društvima
izračunatoj za referentno razdoblje koje prethodi tekućem polugodištu uvećanoj za tri postotna
poena, a od 1. siječnja 2023. godine po stopi koja se određuje za svako polugodište, uvećanjem
kamatne stope koju je banka primijenila na svoje posljednje glavne
operacije refinanciranja koje je obavila prije prvog kalendarskog dana tekućeg polugodišta za tri
postotna poena, sve u roku od 15 dana.

II Nalaže se tuženiku naknaditi tužiteljici troškove ovog postupka u iznosu od 1.327,94
eura zajedno sa zakonskom zateznom kamatom po stopi određenoj člankom 29. stavkom 2.
Zakona o obveznim odnosima (Narodne novine broj 35/05, 41/08, 125/11, 78/15, 29/18, 126/21,
114/22 i 156/22), i to po stopi koja se određuje, za svako polugodište, uvećanjem kamatne
stope koju je banka primijenila na svoje posljednje glavne operacije
refinanciranja koje je obavila prije prvog kalendarskog dana tekućeg polugodišta za tri postotnih
poena, a koja kamata teče od 15. ožujka 2024. pa sve do isplate, u roku od 15 dana.

Obrazloženje

1. Tužitelj u tužbi navodi da je zaposlenik tuženika, djelatnik tuženika u bolnici
u Z. U razdoblju od lipnja 2014.g do kolovoza 2016.g tužitelj je ostvarivao prekovremeni
rad koji mu nije plaćen u redovnom radu od ponedjeljka do petka, duže od 8 sati, u smjenama i
turnusima, u radu na drugi način. Prema odredbama Kolektivnog ugovora za državne
službenike i namještenike RH (dalje: KU) je propisano da svaki državni službenik ima pravo na
povećanje plaće 50% za prekovremeni rad. Također prema odredbama KU-a, prekovremeni rad
službenika koji rade u smjenama ili turnusima je svaki sat rada duži od redovnog mjesečnog
fonda radnih sati, a tužitelj radi u turnusu i smjenama. Dalje navodi da je poslodavac u mjesečni
fond sati uračunavao i dane blagdana kada bi oni padali u radne dane od ponedjeljka do petka
te je zbog takvog obračuna tužitelj radio više od mjesečnog fonda sati. Svi sati preko mjesečnog
fonda sati se smatraju prekovremenim radom te tužitelj potražuje razliku plaće za prekovremeni
rad za razdoblje od travnja 2013. do travnja 2018. prema čl. 44 KU-a. Tužitelj je u tužbi
predlagao da tuženik dostavi pregled ostvarenih sati rada, obračunske liste i rješenja o
rasporedu. Tužitelj je specificirao tužbeni zahtjev podneskom od 10.11.2023.g, te prema
konačnom zahtjevu potražuje isplatu iznosa 476,83 eura, sa zakonskim zateznim kamatama od
dospijeća mjesečnih iznosa do isplate, osim na iznos poreza na dohodak i prireza porezu na
dohodak uz naknadu parničnog troška sa zateznim kamatama od donošenja presude do
isplate.

2. U odgovoru na tužbu tuženik se protivi tužbi i tužbenom zahtjevu u cijelosti, navodeći
da je tuženik kao poslodavac obračun plaće vršio prema fondu sati predmetnih mjeseci,
uvećanu za prekovremene sate kako je i stvarno odrađeno s dodacima propisanim Kolektivnim
ugovorom.

3. U dokaznom postupku sud je izvršio uvid u: Zahtjev za mirno rješenje spora (list 5-6
spisa), evidencije radnog vremena i obračunske liste, izvod iz zapisnika, provedeno je
knjigovodstveno-financijsko vještačenje po stalnom sudskom vještaku C.f.v. (list 216-226 spisa).



3

Posl. br. 26 Pr-745/2019-22

4. Ocjenjujući rezultate dokaznog postupka prema odredbi čl. 8. ZPP-a sud je utvrdio da je tužbeni zahtjev tužitelja u cijelosti osnovan.

Iz navoda parničnih stranaka iznesenih u tužbi, odgovoru na tužbu te u daljnjem tijeku postupka
razvidno je da je između istih nesporno da je tužitelj u spornom razdoblju ostvario
prekovremene sate, dok je sporan način obračuna i visina potraživanja.

5. Na tužitelja kao državnog službenika primjenjuje se prije svega Zakon o državnim
službenicima (NN 92/05 i 107/07, u daljnjem tekstu ZDS), koji plaću i druga materijalna prava
državnih službenika uređuje u čl. 10. koji propisuje da državni službenici za svoj rad imaju pravo
na plaću, kao i da se Kolektivnim ugovorom mogu urediti materijalna i druga prava državnih
službenika. Nastavno, obveza plaćanja prekovremenog rada propisana je i Zakonom o radu
(N.N. 149/09, 61/11 i 73/13 - u daljnjem tekstu ZR). U utuženom razdoblju primjenjivala su se
dva Kolektivna ugovora (u daljnjem tekstu KU) - KU za državne službenike i namještenike (NN
150/04, 77/07 i 98/07) i KU zaključen 31. srpnja 2008. god. (NN 93/08).

6. Odredbom čl. 44. KU/08 (39. KU/04) propisana su određena uvećanja plaće za svaki
sat rada i to za rad noću 40%, za prekovremeni rad 50%, za rad subotom 25%, za rad
nedjeljom 35%, za rad blagdanom, neradnim danom utvrđenim zakonom i na Uskrs 150%, za
rad u drugoj smjeni ukoliko službenik ili namještenik radi naizmjenično, ili najmanje dva radna
dana u tjednu, u prvoj i drugoj smjeni 10%, za dvokratni rad s prekidom dužim od 90 minuta
10% i za rad u turnusima 5%. Stavak 8 propisuje da se radom u turnusima smatra rad
službenika i namještenika prema utvrđenom radnom vremenu poslodavca koji službenik i
namještenik obavlja naizmjenično tijekom tjedna ili mjeseca po 12 sati dnevno u ciklusima 12-
24-12-48. Stavkom 9 propisano je da je prekovremeni rad, rad službenika i namještenika
organiziran u radnom tjednu od ponedjeljka do petka, i to rad duži od 8 sati dnevno, kao i svaki
sat rada subotom ili nedjeljom. St. 10 propisuje da je prekovremeni rad kad je rad službenika i
namještenika organiziran u smjenama (2 prve - 2 druge - 2 treće - 2 dana slobodna) ili u turnusu
duži od redovnog mjesečnog fonda radnih sati. U slučaju da je rad službenika i namještenika
organiziran na drugačiji način, prekovremeni rad je rad duži od 40 sati tjedno, stavak 11.
Stavkom 12 propisano je da je redovni mjesečni fond radnih sati, sati koje službenici i
namještenici trebaju raditi u tekućem mjesecu, a dobije se na način da se broj radnih dana u
tekućem mjesecu pomnoži s 8 sati.

7. Prema stavu ovoga suda, primjenom KU-a čl. 44. st. 10 i 12 (39/04), tužitelju kao
službeniku koji radi u smjenama ili turnusima, prekovremeni rad se računa uvećanjem svakog
sata rada na mjesečni fond radnih sati za 50%, st. 1 alineja 2, u slučajevima rada blagdanom,
neradnim danom utvrđenim zakonom i na Uskrs pripada mu uvećanje za 150%, st. 1 alineja 5.
Nadalje, st. 2 istog čl. propisuje da se dodaci iz st. 1 međusobno ne isključuju, osim dodataka
za rad u turnusu i rad u drugoj smjeni. Dakle, tuženik je bio u obvezi tužitelju obračunati i isplatiti
prekovremene sate sukladno navedenim odredbama KU-a, odnosno svaki rad duži od 8 sati i
redovnog mjesečnog fonda radnih sati smatra se prekovremenim radom. U slučaju da je radnik
radio na dane blagdana ili neradne dane određene zakonom, pripada mu uvećanje za takav
rad.

8. Visina utuženog potraživanja utvrđena je provedenim vještačenjem po stalnom
sudskom vještaku ing. C.f.v. d.o.o. koji nalaz i mišljenje je sačinjen
temeljem uvida u cjelokupni spis i dostavljenu dokumentaciju, utvrđivanjem broja sati rada iz
evidencije radnog vremena i izračunom neisplaćenih bruto dodataka s osnove prekovremenog
rada tužitelja za razdoblje od 01.09.2013. do 30.06.2017. godine:



4

Posl. br. 26 Pr-745/2019-22

- Pod pretpostavkom da redovni mjesečni fond radnih sati tvori umnožak radnih dana (bez
blagdana, subota i nedjelja) u tekućem mjesecu i 8 radnih sati dnevno, visina potraživanja po
osnovi prekovremenog rada iznosi 3.056,69 kn,

- Posljedično na prethodno utvrđenje, manje obračunati iznos naknade plaće za vrijeme godišnjeg odmora iznosi 595,92 kn.

- Stoga ukupno potraživanje pod pretpostavkom da tužitelju pripada pravo na dodatak za
prekovremeni rad za svaki sat rada na blagdan u tjednu od ponedjeljka do petka i posljedično
potraživanje zbog manje obračunatog iznosa naknade plaće za vrijeme godišnjeg odmora
iznosi 3.652,61 kn.

9. Na nalaz i mišljenje vještaka stranke nisu imale primjedbi, te ga je i sud u cijelosti prihvatio jer je isti nepristran, stručan i objektivan i izrađen po pravilima znanosti.

10. Tužitelju su dosuđeni troškovi koji su bili prijeko potrebni radi vođenja parnice i
zastupanja po punomoćniku sukladno odredbama Tarife o nagradama i naknadi za rad
odvjetnika, a čiji trošak se sastoji od troškova sastava zahtjeva za mirno rješenje spora 100,00
eura, sastava tužbe 100,00 eura, pristup na ročište 09.04.2019.g, 07.09.2020.g, 17.11.2023.g
svaki po 100,00 eura, sastava podneska od 03.04.2019.g, 30.08.2021.g i 10.11.2023.g svaki
po 100,00 eura, pristupa na ročište za objavu 50,00 eura, ukupno 850,00 eura, uvećano za 25%
PDV-a u iznosu od 212,50 eura, tužitelju su priznati troškovi financijskog vještačenja u iznosu
od 265,44 eura. Ukupno je tužitelju priznat trošak u iznosu od 1.327,94 eura.

11. Tužitelj je temeljem odredbe čl. 15. st. 1. točka 3. Zakona o sudskim pristojbama

oslobođen od plaćanja istih.
U Zagrebu 15. ožujak 2024.
Sutkinja:

Ivana Starčević, v.r.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ove presude dopuštena je žalba u roku od 8 dana od dana primitka prijepisa iste. Žalba
se podnosi pisano u 4 istovjetna primjerka ovome sudu, a o njoj odlučuje nadležni
drugostupanjski sud.

DNA:

1. Tužitelju po pun.

2. Tuženiku po pun.

3. Spis




 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu