Baza je ažurirana 22.05.2025. 

zaključno sa NN 74/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

1

Poslovni broj: 6. Pp-14350/2023

 

 

 

 

REPUBLIKA HRVATSKA             

OPĆINSKI PREKRŠAJNI SUD U ZAGREBU

Zagreb, Avenija Dubrovnik 8

 

  Broj: 6.Pp -14350/2023

 

 

U  I M E  R E P U B L I K E  H R V A T S K E
 
P R E S U D A 

 

  Općinski prekršajni sud u Zagrebu, po sutkinji Ivani Barbir, uz sudjelovanje zapisničarke Mirjane Crkvenac-Franković u prekršajnom predmetu protiv I. okrivljene pravne osobe H. C. d.o.o. i II. okrivljene odgovorne osobe u pravnoj osobi J. Š., zbog djela prekršaja iz čl. 36. st. 1. i 2. čl. 36. st. 2. Zakona o inspekciji cestovnog prometa i cesta  ("Narodne novine" 22/14, 98/19 i 114/22), povodom prigovora na obavezni prekršajni nalog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Uprave za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju, Sektora inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta, Službe inspekcije sigurnosti cesta i žičara Klasa: UP/I-340-07/23-02/229, urbroj: 530-08-3-3-23-5 od 10.8.2023.,u žurnom postupku temeljem čl. 221. st. 2. Prekršajnog zakona, javno je objavio dana 16. siječnja 2024. i

 

p  r  e  s  u  d  i  o     j  e

 

I) I. okrivljena pravna H. c. d.o.o., za upravljanje, građenje i održavanje državnih cesta, OIB ..., MBS ..., sa sjedištem u Zagrebu, V. ulica ..., prekršajno kažnjavani, i

 

II. Okrivljena odgovorna osoba J. Š., OIB ..., sin A., rođen ....g. u O., državljanin RH, prekršajno nekažnjavan, sa prebivalištem u O., O. K. ...,

 

k r i v i    s u

 

što do dana 18. srpnja 2023. kao pravna osoba i kao odgovorna osoba I okrivljene pravne osobe na zahtjev višeg inspektora cesta nisu  dostavili podatke i dokumentaciju potrebnu za obavljanje poslova iz njihove nadležnosti, iako je dostava podataka s rokom od 5 dana zatražena zapisnikom koji su zaprimili 31.05.2023. godine, te je rok za dostavu istekao 05.06.2023. godine, a  kako u ostavljenom roku nije zaprimljena tražena dokumentacija, dostava podataka ponovljena je nalogom s rokom dostave od 3 dana koji je zaprimljen 30.06.2023. godine, te je rok za dostavu istekao 03.07.2023. godine, te kako ni taj rok nije ispoštovan, dana 14.07.2023. godine za dostavu podataka ispostavljena je požurnica s rokom dostave od 3 dana koja je zaprimljena 15.07.2023. godine, te je rok za dostavu istekao 18.07.2023., te su očitovanje  dostavili 28.07.2023. godine,

              čime su počinili djelo prekršaja iz odredbe čl. 20. st. 1. i st. 2. Zakona o inspekciji cestovnog prometa i cesta kažnjivo po čl. 36. st. 1. i st. 2. istog Zakona,

 

pa se na temelju citiranog propisa, uz primjenu čl. 37.  Prekršajnog zakona

i z r i č e

 

                        I. okrivljenoj pravnoj osobi novčana kazna u iznosu 260,00 EUR (dvjestošezdeseteura),

 

II. okrivljenoj odgovornoj osobi  uz primjenu čl. 43. st. 1. Prekršajnog zakona  primjenjuje  mjera upozorenja

O P O M E N A.

 

II) Temeljem čl. 33. st.11. Prekršajnog zakona I okrivljenik je obvezan platiti novčanu kaznu u korist Državnog proračuna putem priloženih uplatnica i to u roku od 1 mjeseca po primitku ove presude, a u protivnom postupit će se prema odredbi čl. 34. Prekršajnog zakona.

Novčana kazna smatrat će se u cjelini plaćenom ako osuđena osoba plati dvije trećine izrečene novčane kazne u roku određenom ovom presudom u smislu odredbe čl. 152. st. 3. Prekršajnog zakona.

 

III) Temeljem čl. 139. st. 3. u vezi s čl. 138. st. 2. i 3. Prekršajnog zakona I i II okrivljeni su obvezni naknaditi trošak prekršajnog postupka u paušalnom iznosu od 20,00 EUR (dvadeseteura) – SVAKI, u korist Državnog proračuna putem priloženih uplatnica i to u roku od 1 mjeseca po primitku ove presude, a u protivnom troškovi će se naplatiti prisilno, temeljem čl. 152. st. 4. i 11. Prekršajnog zakona.

 

Obrazloženje

 

1. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Uprava za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju, Sektor inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta, Služba inspekcije sigurnosti cesta i žičara izdalo je obavezni prekršajni nalog Klasa: UP/I-340-07/23-02/229, urbroj: 530-08-3-3-23-5 od 10.8.2023. protiv I i II okrivljenika zbog djela prekršaja činjenično i pravno opisanog u izreci ove presude, a koji prekršajni nalog je u povodu prigovora I i II okrivljenika, dostavljen ovom Sudu na rješavanje.

2. Na temelju odredbe čl. 244. st. 1. Prekršajnog zakona obavezni prekršajni nalog je, u povodu pravodobnog prigovora I i II okrivljenika, stavljen izvan snage, te je proveden žurni postupak.

3. Opunomoćeni predstavnik pravne osobe V. T. na ročištu je u ime I okrivljene pravne osobe iskazao kako su dostavili očitovanje na najbolji mogući način kako su mogli 26. srpnja 2023. sa preslikom radnih mjesta iz Pravilnika unutarnje organizacije koji predaje u spis, a iz kojeg dopisa je razvidno da prometno stajalište postoji još od Jugoslavije. Također u spis dostavlja fotografije tzv. prometnog stajališta sa google streeta iz rujna 2011. i rujna 2022. iz kojih je razvidno da postoji samo znak autobusnog stajališta. H. c. ne raspolažu prometnim elaboratom i ne znaju tko je postavio prometni znak, a prema Zakonu o javnim cestama i Zakonu iz 2004 i Zakonu o cestama iz 2011. čl. 44. i 61. je propisano da javne ceste koje su izgrađene do stupanja na snagu ovog zakona a nemaju prometni elaborat, mjerodavno je postojeće stanje prometne signalizacije i opreme. Izvatke kojih zakona prilaže u spis. Također je iz fotografija i pravilnika o autobusnim stajalištima odnosno shema koji prileže pravilniku razvidno da nikakvo autobusno stajalište nije izgrađeno niti na kolniku prileži horizontalna signalizacija koja bi označavala prometno stajalište. Također nije jasno o kojoj vrsti autobusnog stajališta se radi budući da je predmetno naselje u sastavu grada Petrinje, pa nije jasno je li to stajalište samo u funkciji komunalnog prijevoza putnika u gradu Petrinji ili se radi o stajalištu za javni prijevoz na koji staju međugradske, međužupanijske, međunarodne linije. Na sve ove okolnosti predlažu saslušati višeg inspektora cesta M. C., a s obzirom na njegov dopis od 14. srpnja 2023.g. koji prilažu u spis, odnosno njegov zahtjev u pogledu utvrđenja i zahtijevanja u inspekcijskom postupku u vezi dokaznih prijedloga za pitanje odgovorne osobe u pravnoj osobi u cijelosti se pridružujemo dokaznim prijedlozima iznesenim u pisanoj obrani odgovorne osobe Josipa Škorića.

4. U pisanoj obrani II okrivljena odgovorna osoba je navela: "U vezi prekršaja koji mi se stavlja na teret ističem da nisam kriv iz razloga što nisam odgovorna osoba u pravnoj osobi za prekršaj koji mi se stavlja na teret.

U trgovačkom društvu H. c. d.o.o. obavljam poslove predsjednika Uprave, a koji poslovi ne obuhvaćaju dostavu dokumentacije inspekcijskim službama niti komunikaciju sa inspekcijskim službama.

S predmetnom činjenicom je upoznat i inspektor koji je provodio inspekcijski nadzor što jasno proizlazi iz dopisa od 28.06.2023. u kojem se navodi da je zapisnik o inspekcijskom nadzoru dostavljan na e - mail adresu: ...

Također ističem da nisam jedini član Uprave H. c. d.o.o. niti vodi poslove samostalno već poslove Društva vodi Uprava kao kolegijalno tijelo kako je propisano čl. 422. st. 1. i 2. Zakona o trgovačkim društvima.

DOKAZ: dopis Ministarstava mora, prometa i infrastrukture od 28.06.2023. godine

III. Kao i svako trgovačko društvo H. c. d.o.o. imaju unutarnju organizaciju koja je uređena Pravilnikom o unutarnjem ustrojstvu H. c. d.o.o.

Odredbama Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu propisano je:

-   čl. 63. st. 8. komunikaciju sa lokalnom samoupravom, javnim i komunalnim poduzećima i trećim osobama obavlja Poslovna jedinica.

-   čl. 69. st. 1. alinea 9. Tehnička ispostava obavlja poslove komunikacije sa lokalnom samoupravom, javnim i komunalnim poduzećima i trećim osobama.

-   čl. 71. Tehničke ispostave Društva odgovorne su za operativno provođenje programa i planova Društva u svom djelokrugu rada i na svom području te koordinaciju i administrativni nadzor radnog osoblja smještenih u prostorijama Ispostave.

Radi utvrđivanje odgovorne osobe u trgovačkom društvu H. c. d.o.o. ukazujem i na slijedeće odredbe Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu:

-   čl. 63. st. 1. Poslovna jedinca je teritorijalno određena ustrojbena jedinca Društva koja operativno obavlja poslove društva na određenom području,

-   čl. 65. u Poslovnoj jedinci ustrojava se pored ostalog slijedeća organizacijska jedinica Tehnička ispostava.

-   čl. 63. st. 2. Radom poslovne jedince upravlja i koordinira rukovoditelj poslovne jedinice. - Čl. 63. st. 3. Nadzor i koordinaciju nad radom poslovne jedinice u administrativnom smislu vrši Sektor za održavanje i promet,

-   čl. 63. st. 4. Nadzor rada poslovnih jedinca u stručnom smislu vrši Sektor Društva u čiju nadležnost spadaju konkretni poslovi poslovne jedinice.

-   čl. 72. st. 1. Tehničkom ispostavom upravlja i odgovara za njezin rad voditelj Ispostave.

S obzirom na gore navedene odredbe Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu H. c. d.o.o., prema Prilogu Il. Pravilnika o unutarnjem ustroju- Katalog radnih mjesta- odgovorna osoba unutar Hrvatskih cesta d.o.o. bi s obzirom na opise poslova radnih mjesta mogla biti:

-                Rukovoditelj Poslovne jedince Zagreb, zaposlenik K. F.

-                Voditelj Tehničke ispostave Sisak, zaposlenik I. K.,

-                Glavni inženjer l, zaposlenik P. K.

-                Glavni inženjer II, zaposlenik J. F. -S.

DOKAZ: izvadak iz Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu HC d.o.o., izvadak iz priloga I l Pravilnika o unutarnjem ustroju - Katalog radnih mjesta, e - izvadak iz sudskog registra, saslušanje K. F. na adresi H. c. d.o.o., Zagreb, M. ..., I. K., P. K. i J. F. - S. svi na adresi H. c. d.o.o., S., L. ulica ...

Na osnovanost navoda kako nisam odgovorna osoba za prekršaja koji mi se stavlja na teret, s obzirom na gore navedene činjenice ukazuje i pravno stajalište iz presude Vs RH Rev - Kzz9/08 koje dostavljam u prilogu.

Prilog: presuda Vrhovnog suda RH Kzz- 9/08

Temeljem svega navedenog nedvojbeno proizlazi da prema unutarnjem ustrojstvu HC d.o.o. nisam odgovorna osoba u pravnoj osobi, pa stoga predlažem da sud donese odluku kojom se obvezni prekršajni nałog ukida u odnosu na mene i kojem odlukom me se oslobađa od optužbe."

5. Sud je izvršio uvid u prekršajnu evidenciju Ministarstva pravosuđa iz koje je razvidno da je I okrivljena pravna osoba tri puta prekršajno kažnjavana dok II okr. nije  do sada prekršajno kažnjavan.

6. Tijekom postupku sud je izvršio uvid i pročitao zapisnik od 12.5.2023.,  nalog za dostavu podataka i očitovanje  od 28.6.2023., nalog za dostavu podataka i očitovanje, požurnica od 14.7.2023., podaci i očitovanje od 26.7.2023., katalog radnih mjesta, prilog pravilniku o unutarnjem ustrojstvu H. c. str. 75-89, dopis H. c. od 26.7.2023. i izvadak iz sudskog registra za pravnu osobu.

7. Sud je pročitao i podnesak okrivljenika H. c. od 13.12.2023. u kojem su okrivljenici u bitnom naveli: "Okrivljenik predlaže da se provedu slijedeći dokazi:

-       uvid u dopis Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Klasa: 340-07/23-02/229 od 14.07.2023. godine

-       dopis Hrvatskih cesta d.o.o. od 26.07.2023. godine sa prilozima iz Pravilnika o unutarnjoj organizaciji

-       fotografiju stajališta sa Google Street View od rujna 2011. godine, koje je predmet postupka - fotografiju stajališta sa Google Street View od rujna 2022, koje je predmet postupka - izvadak iz Zakona o javnim cestama (NN 180/04) El. 44.

-       izvadak iz Zakona o cestama (NN 84/11) čl. 61

-       scheme autobusnih stajališta iz Pravilnika o autobusnima stajalištima,

-       saslušanje višeg inspektora za ceste M. C. u prisutnosti punomoćnika okrivljene pravne osobe

-       uvid u dopis Ministarstva mora, prometa infrastrukture od 28.06.2023. godine

-       uvid u izvadak iz Pravilnika o unutarnjem ustrojstvu HC d.o.o.,

-       uvid izvadak iz priloga II Pravilnika o unutarnjem ustroju - Katalog radnih mjesta, - uvid e - izvadak iz sudskog registra,

-       saslušanje K. F. na adresi H. c. d.o.o., Z., M. ..., I. K., P. K. i J. F. S. svi na adresi H. c. d.o.o., S., L. ulica

-            uvid u presudu Vrhovnog suda RH Kzz - 9/08

8. Nakon ovako provedenog postupka cijeneći svaki dokaz zasebno kao i njihovu međusobnu povezanost sud smatra utvrđenim da su u ponašanju okrivljenih ostvareni svi elementi bića prekršajnog djela koje im se stavlja na teret jer je dostava podataka prvotno zatražena zapisnikom koji je zaprimljen 31. svibnja 2023. godine, potom je ponovljeni nalog zaprimljen 30. lipnja 2023. godine, a naposljetku je poslana i požurnica koja je zaprimljena 15. srpnja 2023. godine. Kako su okrivljeni tražene podatke poslali tek 28. srpnja 2023. godine, prekoračili su rok za dostavu podataka za 84 dana. Obranu okrivljenika uz puno uvažavanje njihovih navoda  sud nije prihvatio jer ih ista ne opravdava za počinjeni prekršaj. Sud nije prihvatio dokazne prijedloge I i II okrivljenika smatrajući da je činjenično stanje u potpunosti utvrđeno te da bi se provođenjem istih samo odugovlačio prekršajni postupak.

9. Slijedom svega navedenoga, budući da iz svih činjenica i dokaza nesporno proizlazi prekršajna odgovornost okrivljenih, sud ih je proglasio krivim i kaznio.

10. Sud im nije izrekao kaznu koja je propisana Zakonom, već je uz primjenu čl. 37. st. 3.  toč. 1. Prekršajnog zakona I okrivljenoj pravnoj osobi ublažio novčanu kazne ispod minimalnog iznosa propisanog Zakonom, dok je prema II okrivljenoj odgovornoj osobi umjesto Zakonom propisane novčane kazne, primijenio samo opomenu jer je mišljenja da će se i opomenom djelovati na buduće ponašanje okrivljenika, te da će se ovako izrečenim sankcijama I i II okrivljenik ubuduće kloniti činjenja ovakvih i svih drugih prekršaja.

11. Temeljem u izreci citiranih propisa, kako su I. i II. okrivljenici proglašeni krivima, to su obvezni naknaditi troškove prekršajnog postupka u paušalnom iznosu, koji je odmjeren s obzirom na složenost i duljinu trajanja postupka.

12. Ova presuda je pravomoćna.

 

U Zagrebu, 16. siječnja 2024.

 

Zapisničarka                                                                                                                              Sutkinja

Mirjana Crkvenac-Franković                                                                           Ivana Barbir

 

 

Temeljem odredbe čl. 244. st. 1. Prekršajnog zakona protiv ove presude žalba nije dopuštena.

 


Dostavna naredba:

1. I okrivljena pravna osoba H. C. d.o.o, V. ..., ...

2. II okrivljena odgovorna osoba, J. Š., O. K. ..., ...

3. tužitelju Državni inspektorat, Područni ured Zagreba, Služba sanitarne inspekcije, Šubićeva 29, 10000 Zagreb

4. spis

 

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu