Baza je ažurirana 09.07.2025. 

zaključno sa NN 77/25

EU 2024/2679

Pristupanje sadržaju

1

                30. Pp-1560/2023-4

         

     Republika Hrvatska

Općinski sud u Čakovc

        Prekršajni odjel

Čakovec, Zrinsko-Frankopanska 9                                               Broj: 30. Pp-1560/2023-4

 

U  I M E  R E P U B L I K E  H R V A T S K E

P R E S U D A

 

              Općinski sud u Čakovcu, Prekršajni odjel, po sucu Draženu Bence, uz sudjelovanje zapisničarke Ljiljane Lehkec,u prekršajnom postupku protiv okrivljenika D. O., zbog prekršaja iz čl. 87. st. 1. i 3. alineja 31. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma i čl. 87. st. 3. alineja 8. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, pokrenutog optužnim prijedlogom Općinskog državnog odvjetništva u Čakovcu broj PP-DO-7/2023-5  od 05. listopada 2023., u žurnom postupku, temeljem čl. 183. i 222. Prekršajnog zakona ("Narodne novine" br. 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18 i 114/22), dana 12. siječnja 2024. godine,

 

p r e s u d i o   j e

 

Okrivljenik: D. O., sin K. O. i J. O., OIB , soboslikar, zaposlen u P. OPG F. B., rođ. 1998. u Čakovcu, s prebivalištem: P., S. V. 1,  živi u izvanbračnoj zajednici, otac troje djece, po narodnosti Rom, državlj. RH, SSS, mjesečna primanja 800,00 eura, imovinske prilike loše, prekršajno kažnjavan za prometne prekršaje, ne vodi se drugi postupak protiv njega,

 

k  r  i  v        j e

 

              I. a) što u vremenu od 01. siječnja 2022. do 01. ožujka 2022., u Pribislavcu, kao nezavisni vijećnik u Općinskom vijeću Općine Pribislavec, Državnom uredu za reviziju i Državnom izbornom povjerenstvu Republike Hrvatske, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja, nije dostavio godišnji financijski izvještaj za 2021. zajedno sa godišnjim programom rada i financijskim planom te izvješćem o primljenim donacijama,

              dakle, kao nezavisni vijećnik nije u roku od 60 dana od dana isteka izvještajnog razdoblja Državnom uredu za reviziju i Državnom izbornom povjerenstvu, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja dostavio godišnji financijski izvještaj zajedno sa propisanim prilozima,

              b) što u vremenu od 01. siječnja 2022. do 01. ožujka 2022., u Pribislavcu, kao nezavisni vijećnik u Općinskom vijeću Općine Pribislavec, Državnom izbornom povjerenstvu Republike Hrvatske, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja, nije dostavio Izvješće o donacijama koje je za potporu svog političkog djelovanja primio u prvih šest mjeseci tekuće godine (polugodišnje izvješće) niti je

dostavio obavijest da u navedenom vremenu za potporu svog političkog djelovanja nije primio donaciju,

              dakle, kao nezavisni vijećnik nije u propisanom roku i sadržaju i na propisani dostavio Državnom izbornom povjerenstvu Izvješće o donacijama koje je primio u prvih šest mjeseci tekuće godine, odnosno obavijest da u navedenom vremenu nije primio donacije,

 

              II. čime je počinio prekršaj pod:

a) iz čl. 52. st. 2. i 3. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, kažnjiv po čl. 87. st. 1. alineja 31. u svezi st. 3. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma ("Narodne novine" br. 29/19 i 98/19),

              b) iz čl. 21. st. 1. i 3. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, kažnjiv po čl. 87. st. 1. alineja. 8. u svezi st. 3. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma ("Narodne novine" br. 29/19 i 98/19),

              temeljem kojeg mu se, a primjenom čl. 36. Prekršajnog zakona,

u t v r đ u j e

 

              III. novčana kazna za prekršaj pod:

a)     u iznosu od 265,45 eura (dvjesto šezdeset pet eura i četrdeset pet centi),

b)       u iznosu od 265,45 eura (dvjesto šezdeset pet eura i četrdeset pet centi),

te mu se primjenom č l. 39. Prekršajnog zakona,

i z r i č e

              novčana kazna u ukupnom iznosu od 530,90 eura (petsto trideset eura i devedeset centi),

              koju je okrivljenik temeljem čl. 33. st. 10. Prekršajnog zakona ("Narodne novine" br. 107/07 i 39/13) dužan platiti u roku od 30 dana od dana pravomoćnosti ove presude.

Temeljem članka 152. stavak 3. Prekršajnog zakona ("Narodne novine" br. 107/07 i 39/13), smatrat će se da je novčana kazna u cjelini plaćena ako osuđena osoba plati dvije trećine izrečene novčane kazne  u roku određenom ovom presudom.

 

IV. Temeljem čl. 139. st. 3. u svezi čl. 138. st. 3. Prekršajnog zakona ("Narodne novine" br. 107/07 i 39/13) okrivljenik je dužan u roku od 30 dana od pravomoćnosti presude, nadoknaditi trošak prekršajnog postupka u paušalnom iznosu od 30,00 (trideset eura).

 

              Ukoliko okrivljenik ne plati u određenim rokovima novčanu kaznu i troškove postupka, novčana kazna i troškovi postupka će se temeljem članka 34. stavak 1. Prekršajnog zakona ("Narodne novine" br. 107/07 i 39/13), naplatiti prisilno.

 

 

Obrazloženje

 

1. Općinsko državno odvjetništvo u Čakovcu, pod brojem PP-DO-7/2023-5 od 05. listopada 2023. godine, podnijelo je optužni prijedlog protiv okrivljenika D. O., zbog  prekršaja činjenično i pravno opisanih u izreci presude.

 

2. Okrivljenik D. O., upoznat s navodima optužnog prijedloga, u obrani je iskazao da se ne smatra krivim. Glede prekršaja pod 1. optužnog prijedloga, iskazuje da se sjeća da je negdje tijekom 2021. godine dostavljao Državnom uredu za reviziju i Državnom izbornom povjerenstvu RH unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja godišnji financijski izvještaj za 2021. godinu zajedno sa godišnjim programom rada i financijskim planom, te izvješćem o primljenim donacijama za 2021. godinu. Dakle, navedeno mu je slala djelatnica na općini Pribislavec, te mu tako nije poznato zbog čega se sada vodi postupak protiv njega da isto ne bi učinio u razdoblju od 01.01.2022. do 01.03.2022. godine. Glede točke 2. optužnog prijedloga, koliko se sjeća u vremenu od 01.07.2022. do 15.07.2022., u Pribislavcu, kao nezavisni vijećnik u Općini Pribislavec, DIP-u unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja dostavio je izvješće o donacijama koje je za potporu svog političkog djelovanja primio u prvih šest mjeseci tekuće godine odnosno dostavio je obavijest da u navedenom vremenu za potporu svog političkog djelovanja nije primio donacije. Navedeno može dokazati i sudu ću u roku od 8 dana dostaviti dokaz, a ukoliko isti dokaz ne dostavi smatrat će se da ne postoji.

 

2.1. Tijekom postupka sud je izvršio uvid i pročitao dokaze iz spisa i to obavijest Državnog izbornog povjerenstva RH od 29.08.2022. str. 4-5 spisa, očitovanje Općine Pribislavec, Jedinstvenog upravnog odjela od 28.02.2023. str. 6-7 spisa, očitovanje Državnog izbornog povjerenstva RH od 27. siječnja 2023. str. 8-15 spisa, očitovanje Državnog ureda za reviziju od 17. siječnja 2023. str. 16-19 spisa, službenu zabilješku PP Čakovec od 26.01.2023. str. 20-21 spisa, presudu ovog suda br. 33. Pp-1725/2022-7 od 11. studenog 2022. str. 22-26 spisa, obavijest Državnog izbornog povjerenstva Republike Hrvatske od 28. rujna 2022. str. 27-28 spisa, obavijest počinitelju str. 3334 spisa, te potvrdu Ministarstva pravosuđa, Odjela za prekršajne evidencije za okrivljenika str. 50-51 spisa.

 

3. Nakon provedenog postupka, na temelju obrane okrivljenika, te uvida u dokaze iz spisa, sud je utvrdio da je okrivljenik počinio prekršaj koji mu je stavljen na teret.

 

3.1. Članak 52. st. 2. i 3. Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma propisuje:

(2) Godišnji financijski izvještaj, zajedno s propisanim prilozima iz stavka 3. ovoga članka, političke stranke, nezavisni zastupnici i nezavisni vijećnici dužni su dostaviti Državnom uredu za reviziju i Državnom izbornom povjerenstvu, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja, u roku od 60 dana od dana isteka

izvještajnog razdoblja.
(3) Uz godišnji financijski izvještaj, kao njegov sastavni dio, političke stranke, nezavisni zastupnici i nezavisni vijećnici dužni su priložiti, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja:
– godišnji program rada i financijski plan iz članka 50. stavka 1. ovoga Zakona, a nezavisni zastupnici i nezavisni vijećnici i program rada za mandatno razdoblje iz članka 50. stavka 2. ovoga Zakona
– izvješće o donacijama primljenima tijekom godine sa specificiranim podacima o fizičkim i pravnim osobama koje su dale donacije (osobno ime odnosno naziv i adresa te osobni identifikacijski broj), datumu uplate donacije odnosno davanja proizvoda ili pružanja usluga bez naplate, o uplaćenom iznosu donacije odnosno o tržišnoj vrijednosti darovanog proizvoda ili usluge naznačenoj na potvrdi te o vrsti svake pojedine donacije.

       Člankom 87. st. 1. cit. toč. 31. cit. Zakona propisano je:

(1) Novčanom kaznom za prekršaj kaznit će se:
politička stranka, nezavisni zastupnik i nezavisni vijećnik koji ne dostave Državnom uredu za reviziju i Državnom izbornom povjerenstvu godišnji financijski izvještaj s propisanim prilozima, u propisanom roku i na propisani način, sukladno članku 52. stavcima 2., 4., 5., 7. i 8. ovoga Zakona. Stavak 3. cit. članka propisuje: Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka nezavisni zastupnik, nezavisni vijećnik, osoba ovlaštena za zastupanje neovisne liste odnosno nositelj liste grupe birača, kandidat i predstavnik organizacijskog odbora kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 20.000,00 kuna.

 

              3.2. Materijalna odredba čl. 21. st. 1. i 3.cit. Zakona propisuje:

(1) Političke stranke, nezavisni zastupnici i nezavisni vijećnici koji su u prvih šest mjeseci tekuće godine primili donacije dužni su najkasnije do 15. srpnja tekuće godine dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja, izvješće o donacijama koje su, za potporu svoga političkog djelovanja, primili u prvih šest mjeseci tekuće godine (polugodišnje izvješće).
(2) Izvješće o donacijama treba sadržavati specificirane podatke o donatoru (osobno ime odnosno naziv i adresa te osobni identifikacijski broj), datumu uplate donacije odnosno davanja proizvoda ili pružanja usluga bez naplate, o uplaćenom iznosu donacije odnosno o tržišnoj vrijednosti darovanog proizvoda ili usluge naznačenoj na potvrdi te o vrsti svake pojedine donacije.
(3) Političke stranke, nezavisni zastupnici i nezavisni vijećnici koji u prvih šest mjeseci tekuće godine nisu primili donacije dužni su u roku iz stavka 1. ovoga članka dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja, obavijest da u navedenom razdoblju nisu primili donacije.


          Člankom 87. st. 1. cit. toč. 8. cit. Zakona propisano je:

(1) Novčanom kaznom za prekršaj kaznit će se:
politička stranka, nezavisni zastupnik i nezavisni vijećnik koji ne dostave Državnom uredu za reviziju i Državnom izbornom povjerenstvu godišnji financijski izvještaj s propisanim prilozima, u propisanom roku i na propisani način, sukladno članku 52. stavcima 2., 4., 5., 7. i 8. ovoga Zakona. Stavak 3. cit. članka propisuje: Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka politička stranka, nezavisni zastupnik i nezavisni vijećnik, koji u propisanom roku i sadržaju i na propisani način ne dostave Državnom izbornom povjerenstvu izvješće o donacijama koje su primili u prvih šest mjeseci tekuće godine odnosno obavijest da u navedenom razdoblju nisu primili donacije, sukladno članku 21. stavcima 1. i 3. ovoga Zakona kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 20.000,00 kuna.

 

              3.3. Okrivljenik u obrani ne priznaje počinjenje prekršaja koji mu se stavlja na teret navodeći da je djelatnica općine Pribislavec dostavila tražena izvješća, te naveo da će u roku od 8 dana dostaviti sudu njezine podatke, sve radi ispitivanja iste u svojstvu svjedoka, da je dostavljen godišnji financijski izvještaj za 2021. godinu, kao i izvješće o donacijama, kao i ostale pisane dokaze. Okrivljenik sve do donošenja ove odluke sudu nije dostavio podatke za svjedokinju koju bi sud ispitao na navedene okolnosti, niti pisane dokaze, pa tako očigledno okrivljenik samo odugovlači ovaj postupak, slijedom čega je sud zaključio da je okrivljenik odgovoran za prekršaje koji mu se stavljaju na teret. Valja naglasiti da je odgovornost okrivljenika razvidna ponajprije iz dokumentacije priložene u spis od strane tužitelja.

 

4. Stoga je sud okrivljenika proglasio krivim, te je kod odmjere kazne okrivljeniku uzeta u obzir težina prekršaja, te sve okolnosti iz čl. 36. Prekršajnog zakona, kao olakotno je uzeto priznanje prekršaja, prekršajna nekažnjavanost prema potvrdi Ministarstva pravosuđa, Odjela za prekršajne evidencije za istovrsni prekršaj, dok otegotne okolnosti nisu utvrđene, zbog čega je sud okrivljeniku izrekao minimalnu novčanu kaznu za počinjene prekršaje, smatrajući da će se ovako izrečenom kaznom postići svrha kažnjavanja.

 

              5. Izreka o troškovima postupka temelji se na odredbi čl. 139. st. 3. u svezi  čl. 138. st. 1. i 2. Prekršajnog zakona, a troškovi su odmjereni u paušalnom iznosu srazmjerno složenosti postupka i imovnom stanju okrivljenika u iznosu od 30,00 (trideset eura), jer ih je prouzročio počinjenim prekršajem.

 

U Čakovcu, 12. siječnja 2024.

 

          Zapisničarka:                                                                                       Sudac:

         Ljiljana Lehkec                                                                          Dražen Bence

 

UPUTA O PRAVU NA ŽALBU: Protiv ove  presude  može se izjaviti žalba Visokom prekršajnom sudu Zagreb, u roku od 8 dana od primitka presude, a dostavlja se u dva primjerka Općinskom sudu u Čakovcu, Prekršajni odjel, Zrinsko-frankopanska 9.

 

DOSTAVNA NAREDBA:

1. Okrivljeniku,

    2. Tužitelju,

     3. Za spis,

     4. Za izvršenje.

 

 

 

 

Za pristup ovom sadržaju morate biti prijavljeni te imati aktivnu pretplatu