Baza je ažurirana 01.12.2025. zaključno sa NN 117/25 EU 2024/2679
1 Broj: 10. Pp-7649/2022
REPUBLIKA HRVATSKA Broj: 10. Pp-7649/2022
OPĆINSKI PREKRŠAJNI SUD U SPLITU
Stalna služba u Solinu
U I M E R E P U B L I K E H R V AT S K E
Općinski prekršajni sud u Splitu, Stalna služba u Solinu, po sutkinji Petri Dujmović Vranješ, uz sudjelovanje Kristine Ojdanić kao zapisničarke, u prekršajnom predmetu protiv prvookrivljene pravne osobe „O. G." d.o.o. i drugookrivljenog B. Č. kao odgovorne osobe u navedenoj pravnoj osobi, zbog prekršaja članka 13. stavka 5. Zakona o trgovini („Narodne novine“ 87/08, 96/08, 116/08, 76/09, 114/11, 68/13, 30/14, 32/19, 98/19, 32/20, 33/23), kažnjivog po članku 70. stavak 1. točka 6. istog Zakona, povodom optužnog prijedloga Državnog inspektorata, Područni ured Split, Ispostava u Zadru, klasa: UP/I-336-02/21-02/86, urbroj: 443-02-03-22-21-3 od 2. kolovoza 2021., nakon glavne i javne rasprave zaključene 28. prosinca 2023. u izočnosti okrivljenika i ovlaštenog tužitelja, 28. prosinca 2023. objavio je i
Prvookrivljena pravna osoba: O. G. d.o.o., OIB: ..., MBS: ... sa sjedištem u Z.,.. prekršajno nekažnjavana,
Drugookrivljeni: B. Č., OIB: ..., sin pok. J. i majke S. dj. Ć., rođen .... u Z., sa prebivalištem u Z., SSS, poduzetnik, zaposlen, odgovorna osoba u pravnoj osobi, sa mj. primanjima oko 1.400,00 eura, srednjeg imovnog stanja, oženjen, otac dvoje djece, državljanin RH, prekršajno nekažnjavan
k r i v i s u
što su tijekom 2020. i 2021. do 20. srpnja 2021., u Z., ..., u prostorijama veleprodajnog skladišta, prvookrivljena pravna osoba „O. G." d.o.o. i drugookrivljeni B. Č. kao odgovorna osoba u navedenoj pravnoj osobi obavljali djelatnost trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo, a da prije početka obavljanja navedene djelatnosti nisu zatražili i ishodili rješenje nadležnog tijela kojim se utvrđuje da navedeni poslovni prostor, oprema i uređaji udovoljavaju minimalnim tehničkim i drugim uvjetima za obavljanje predmetne djelatnosti trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo,
dakle, kao pravna osoba i odgovorna osoba u pravnoj osobi obavljali djelatnost trgovine prije nego što je nadležno upravno tijelo županije, u čijem je djelokrugu obavljanje povjerenih poslova državne uprave koji se odnose na gospodarstvo, izdalo rješenje da prodajni objekt, oprema i sredstva pomoću kojih se obavlja trgovina ispunjava propisane uvjete za obavljanje djelatnosti trgovine,
čime su prvookrivljena pravna osoba „O. G.“ d.o.o. i drugookrivljeni B. Č. kao odgovorna osoba u navedenoj pravnoj osobi počinili prekršaj iz članka 13. stavka 5. Zakona o trgovini („Narodne novine“ 87/08, 96/08, 116/08, 76/09, 114/11, 68/13, 30/14, 32/19, 98/19, 32/20, 33/23), kažnjiv po članku 70. stavak 1.
točka 6. istog Zakona,
pa se na temelju odredbe članka 70. stavak 1. točka 6. Zakona o trgovini („Narodne novine“ 87/08, 96/08, 116/08, 76/09, 114/11, 68/13, 30/14, 32/19, 98/19, 32/20, 33/23), a uz primjenu odredbi članka 37. stavak 3. točka 1. Prekršajnog zakona
(„Narodne novine“ broj 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18, 114/22)
Prvookrivljenoj pravnoj osobi „O. G." " d.o.o.:
NOVČANA KAZNA U IZNOSU 330,00 EURA (tristo trideset eura) / 2.486,38 KUNA
Drugookrivljenom B. Č.
UKUPNA NOVČANA KAZNA U IZNOSU 260,00 EURA (dvjesto šezdeset eura) / 1.958,97 KUNA (po fiksnom tečaju 1 euro= 7,53450 kuna)
Na temelju odredbe članka 33. stavak 10. Prekršajnog zakona („Narodne novine“ broj 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18, 114/22) okrivljenici su obvezni platiti navedenu novčanu kaznu u roku 30 (trideset) dana po pravomoćnosti ove presude u korist državnog proračuna Republike Hrvatske, a prema uplatnici priloženoj uz presudu.
Sukladno odredbi članka 152. stavak 3. Prekršajnog zakona („Narodne novine“ broj 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18, 114/22) izrečena novčana kazna smatrati će se u cjelini plaćenom ukoliko okrivljenici plate dvije trećine novčane kazne u roku 30 (trideset) dana po primitku ove presude.
Na temelju 139. stavak 3. i članka 138. stavak 2. točka 3. i stavak 3. Prekršajnog zakona („Narodne novine“ broj 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17 i 118/18, 114/22) okrivljenici su obvezni naknaditi troškove ovog postupka u iznosu od po 30,00 eura (trideset eura)/ 226,03 kuna (po fiksnom tečaju 1 euro= 7,53450 kuna) svaki, u roku od 30 (trideset) dana po pravomoćnosti ove presude, u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske, prema uplatnici priloženoj uz presudu.
1. Državni inspektorat, Područni ured Split, Ispostava u Zadru podnio je optužni prijedlog protiv okrivljenika zbog prekršaja iz članka 13. Zakona o trgovini, kažnjivog po članku 70. stavak 1. točka 6. istog Zakona.
2. Drugookrivljenik, pozvan da se očituje o optužnom prijedlogu i krivnji za predmetni prekršaj, a sve u smislu odredbe članka 171.a stavak 1. Prekršajnog zakona, naveo je kako u ime prvookrivljene pravne osobe i u svoje ime kao odgovorne osobe u prvookrivljenoj pravnoj osobi izjavljuje da je razumio optužni akt i da se ne smatra krivim za prekršaj koji se okrivljenicima stavlja na teret.
2.1. Drugookrivljenik je naveo da je on jedini član, član uprave i direktor prvookrivljenice koji zastupa istu pojedinačno i samostalno pa da stoga obranu iznosi u ime prvookrivljenice kao njezin predstavnik i u svoje ime kao odgovorne osobe u prvookrivljenici. Nadalje, kako smatra da okrivljenici nisu počinili nikakav prekršaj. Naime, prvookrivljenica da se doista bavi djelatnosti trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo, a u navedeno vrijeme kao i dandanas djelatnost trgovine na veliko navedenim proizvodima da obavlja na dostavnim vozilima, a u kojima da se nalazi i pokretna fiskalna blagajna. Dakle, da nije istina da bi u navedeno vrijeme, odnosno tijekom 2020. i 2021. okrivljenici obavljali djelatnost trgovine na veliko navedenim proizvodima u prostorijama veleprodajnog skladišta u Z., na navedenoj adresi. Naime, da se radi o tome da su okrivljenici u prostorijama veleprodajnog skladišta na navedenoj adresi isključivo skladištili brašno i proizvode za pekarstvo, a dok su trgovinu tim proizvodima obavljali, kao što je već rekao, na dostavnim vozilima u kojima da se nalazila pokretna fiskalna blagajna i to na način da su po zaprimljenim narudžbama njihovih klijenata, sa ovog skladišta utovarali brašno i druge pekarske proizvode na dostavna vozila i od tuda brašno i druge pekarske proizvode razvozili do kupaca-njihovih klijenata. Što se tiče rješenja da navedeni poslovni prostor, oprema i uređaji udovoljavaju minimalnim tehničkim i drugim uvjetima za skladištenjem brašna i drugih pekarskih proizvoda da je točno da okrivljenici u navedeno vrijeme nisu ishodili to rješenje jer da je on smatrao da to nije potrebno jer da se radi samo skladištenju navedenih proizvoda. Dakle, navedeno rješenje okrivljenici da nisu ishodili. Nakon izvršenog inspekcijskog nadzora, okrivljenici da su navedene proizvode iselili iz ovog skladišta te sada iste skladište u drugom prostoru koji zadovoljava minimalne tehničke i druge uvjete i za koje skladište posjeduje rješenje mjesnog nadležnog ureda državne uprave da taj poslovni prostor udovoljava minimalnim tehničkim i drugim uvjetima za skladištenje brašna i drugih pekarskih proizvoda, a koje rješenje je i predao sudu na uvid. Naposljetku je naveo da okrivljenici do sada nikada nisu bili kažnjavani, da sada trenutno imaju četvero zaposlenih, okrivljenici da uredno i na vrijeme obavljaju sve svoje novčane obveze prema državi i radnicima pa je zamolio sud da sve navedeno uzme u obzir u slučaju da sud utvrdi krivnju i odgovornost okrivljenika.
3. U dokaznom postupku pročitano je rješenje Upravnog odjela za povjerene poslove državne uprave Zadarske županije klasa: UP/I-330-05/21-01/81, urbroj: 2198/1-1901-01/1-21-4 od 20. kolovoza 2021. te su naposljetku pročitani izvadci iz prekršajne evidencije i registra neplaćenih kazni Ministarstva pravosuđa i uprave Republike Hrvatske od 28. prosinca 2023. za okrivljenike.
3.1. Iz označenog rješenja Upravnog odjela za povjerene poslove državne uprave Zadarske županije razvidno je kako je prvookrivljenica 29. srpnja 2021. podnijela zahtjev Upravnom odjelu za povjerene poslove državne uprave, Odsjek za gospodarstvo, turizam i imovinsko-pravne poslove Zadarske županije za izdavanje rješenje o ispunjavanju minimalno tehničkih, opće sanitarnih, zdravstvenih i drugih uvjeta za obavljanje trgovine na veliko u prodajnom objektu: skladište za trgovanje robom na veliko na adresi u Z., ... te da je ishodila rješenje kojim je utvrđeno da prodajni objekt na navedenoj adresi ispunjava minimalno tehničkih, opće sanitarnih, zdravstvenih i drugih uvjeta za obavljanje trgovine na veliko.
3.2. Iz označenih izvadaka iz prekršajne evidencije i registra neplaćenih kazni Ministarstva pravosuđa i uprave Republike Hrvatske razvidno je da okrivljenici do sada nisu prekršajno kažnjavani niti osuđivani.
4. Nije sporno da je drugookrivljenik odgovorna osoba u prvookrivljenoj pravnoj osobi. Nije sporno da je prvookrivljenica u kritično vrijeme obavljala djelatnost trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo. Nije sporno ni da su okrivljenici u kritično vrijeme brašno i proizvode za pekarstvo kojima su obavljali trgovinu na veliko, držali odnosno skladištili u prostorijama veleprodajnog skladišta na navedenoj adresi, a nije sporno ni to da su okrivljenici po zaprimljenim narudžbama njihovih kupaca-klijenata upravo sa označenog skladišta utovarali brašno i proizvode za pekarstvo na dostavna vozila te ih odatle razvodili do kupaca njihovih klijenata. Naposljetku, nije sporno ni to da okrivljenici nisu u kritično vrijeme ishodili rješenje nadležnog tijela kojim se utvrđuje da prostor na navedenoj adresi, oprema i uređaji udovoljavaju minimalno tehničkim i drugim uvjetima za obavljanje djelatnosti trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo. Međutim, sporno je jesu li okrivljenici u kritično vrijeme obavljali djelatnost trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo u prostorijama veleprodajnog skladišta na navedenoj adresi, a s obzirom na njihovu obranu u kojoj se pozivaju da tu djelatnost nisu obavljali u navedenim prostorijama već da su u tim prostorijama samo skladištili brašno i proizvodima za pekarstvo.
5. Naime, upravo nesporne činjenice da su okrivljenici u kritično vrijeme obavljali djelatnost trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo na način da su brašno i proizvode za pekarstvo skladištili u prostorijama veleprodajnog skladišta na navedenoj adresi pa sa tog skladišta po zaprimljenim narudžbama njihovih kupaca klijenata navedene proizvode utovarali u dostavna vozila i odatle ih razvozili do njihovih kupaca nedvojbeno upućuju na to da je opisano skladištenje označenih proizvoda u prostorijama veleprodajnog skladišta na navedenoj adresi samo jedan segment, odnosno dio obavljanja djelatnosti trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo, a za koje okrivljenici nisu ishodili rješenje nadležnog tijela o udovoljavanju minimalno tehničkim i drugim uvjetima za obavljanje navedene djelatnosti trgovine na veliko. Iako su se okrivljenici u svojoj obrani pozivali na to da su oni trgovinu na veliko navedenim proizvodima obavljali na dostavnim vozilima na kojima su pokretne fiskalne blagajne, upravo nesporna činjenica da su te iste proizvode prethodno skladištili u prostorijama veleprodajnog skladišta na navedenoj adresi upućuje na to da se u konkretnom slučaju nije radilo o tzv. trgovini na veliko u tranzitu za koju se podrazumijeva kupnja robe i njezina prodaja bez zadržavanja u skladištu već se radilo upravo o trgovini na veliko u posebnim prostorijama ili skladištima za trgovanje robom na veliko.
6. Slijedom iznijetog, ovaj sud je nedvojbeno utvrdio da su tijekom 2020. i 2021. do
20. srpnja 2021., u Z. ..., u prostorijama veleprodajnog skladišta, prvookrivljena pravna osoba „O. G." d.o.o. i drugookrivljeni B. Č. kao odgovorna osoba u navedenoj pravnoj osobi obavljali djelatnost trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo, a da prije početka obavljanja navedene djelatnosti nisu zatražili i ishodili rješenje nadležnog tijela kojim se utvrđuje da navedeni poslovni prostor, oprema i uređaji udovoljavaju minimalnim tehničkim i drugim uvjetima za obavljanje predmetne djelatnosti trgovine na veliko brašnom i proizvodima za pekarstvo. Opisanim postupanjem okrivljenici su ostvarili sva pravna obilježja prekršajnog djela iz navedenog propisa zbog čega su proglašeni krivima.
7. Određujući vrstu i mjeru kazne sud je uzeo u obzir sve okolnosti iz članka 36. stavka 2. Prekršajnog zakona te je kao olakotne okolnosti cijenio činjenicu da su okrivljenici nakon inspekcijskog nadzora skladištenje označenih proizvoda prebacili u drugi objekt-skladište za koji su ishodili rješenje nadležnog tijela o ispunjenju minimalno tehničkim i drugim uvjetima za obavljanje djelatnosti trgovine na veliko, dosadašnju prekršajnu nekažnjavanost, odnosno neosuđivanost okrivljenika, a što upućuje na to da okrivljenici inače nisu skloni činjenju prekršaja te da je predmetni događaj izolirani slučaj kršenja propisa od strane okrivljenika dok otegotnih okolnosti nije bilo pa je okrivljenicima za predmetni prekršaj izrekao novčane kazne u ublaženim iznosima smatrajući da će se upravo tako izrečenim kaznama postići svrha kažnjavanja u smislu generalne i specijalne prevencije. Sukladno odredbi članka 152. stavak 3. Prekršajnog zakona novčane kazne smatrati će se u cjelini plaćenim ukoliko okrivljenici plate dvije trećine istih u roku određenom ovom presudom.
8. Okrivljenici su obvezni naknaditi troškove postupka na temelju odredbe članka 138. stavak 2. točka 1., 3. i stavak 3., te članka 139. stavka 3. Prekršajnog zakona. Paušalna svota suda određena je s obzirom na složenost i trajanje postupka, te imovno stanje okrivljenika.
Solin, 28. prosinca 2023.
Zapisničarka S u t k i n j a Kristina Ojdanić, v.r. Petra Dujmović Vranješ, v.r.
UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ove presude stranke imaju pravo žalbe u roku od 8 (osam) dana od primitka pisanog otpravka iste. Žalba se predaje Općinskom prekršajnom sudu u Splitu, Stalna služba u Solinu, Kralja Zvonimira 81, u 2 (dva) istovjetna primjerka, a o istoj odlučuje Visoki prekršajni sud Republike Hrvatske.
Dostaviti: okrivljenicima, ovlaštenom tužitelju, u spis
Za točnost otpravka - ovlaštena službenica
Kristina Ojdanić
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.