Ministarstvo znanosti i obrazovanja
191
Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (»Narodne novine«, broj 30/2009., 24/2010., 22/2013. i 25/2018.), ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU IZMJENA I DOPUNA STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) U OBRAZOVNOM SEKTORU GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
I.
Odlukom o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA (»Narodne novine«, broj 79/2017.) donesen je strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA.
II.
Ovom Odlukom donose se izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA u dijelovima koji se odnose na izmjene naziva nastavnog predmeta Fotogrametrija u Fotogrametrija i daljinska istraživanja te naziva modula i nastavnog predmeta Geoinformacijska infrastruktura u Geoinformacije u Nastavnom planu i programu te na kadrovske uvjete u nastavnim predmetima Geodetska grafika, Fotografija, Osnove geoinformatike, Geoinformatika i Geodetska izmjera.
III.
Sastavni dio ove Odluke su izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA iz točke II. ove Odluke.
IV.
U skladu sa strukovnim kurikulumom koji je sastavni dio ove Odluke, obrazuju se učenici koji upisuju prvi razred srednje škole u strukovnome kurikulumu za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA počevši od školske godine 2022./2023.
V.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 602-03/21-05/00038
Urbroj: 533-05-21-0002
Zagreb, 24. siječnja 2022.
Ministar
  prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
IZMJENE I DOPUNE STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKCIJE TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) U OBRAZOVNOM SEKTORU GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
2.1. Nastavni plan
   2.2. Nastavni program
| Naziv modula | FOTOGRAMETRIJA | 
| Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije | Fotogrametrija | 
| Kako učiti i raditi s ovim modulom | |
| Cilj modula: | 
        ■ steći osnovna znanja o fotografskim tehnikama, fotogrametriji, digitalnome ortofoto planu i digitalnome modelu terena te znanja o njihovoj primjeni na raznim područjima ■ koristiti znanja o izradbi i interpretaciji digitalnoga ortofota i digitalnoga modela reljefa u analizama prostornih podataka i podataka vezanih uz prostor ■ pravilno interpretirati prikupljene podatke  | 
     
| Opis modula: | Primjena fotografskih tehnika pri izradi fotografija koje se koriste u fotogrametriji za izradbu digitalnoga ortofoto plana i digitalnoga modela reljefa. Opisivanje i interpretacija proizvoda fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja. | 
| Nastavni predmeti koji se izvode u ovome modulu: | 
        Fotografija (1. razred, 1 sat, 1,5 bod) Fotogrametrija i daljinska istraživanja (2. razred, 2 sata, 5 bodova)  | 
     
Naziv nastavnog predmeta: FOTOGRAMETRIJA I DALJINSKA ISTRAŽIVANJA
Razred: drugi (2.)
| U drugom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja: | 
        1. opisati terestričku fotogrametrijsku izmjeru 2. opisati aerofotogrametrijsku izmjeru 3. opisati postupke daljinskog istraživanja 4. interpretirati proizvode fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja 5. objasniti osnovne principe predočavanja prikupljenih podataka (analogno i digitalno, alfanumerički, grafički, multimedijalno) 6. odabrati geoinformatičku podršku za predočavanje prikupljenih podataka 7. objasniti funkciju i namjenu strojne i programske opreme 8. koristiti računalne mreže  | 
     
| Razrada | |
| Nastavne cjeline | Razrada – Nastavne teme | 
| Uvod u fotogrametriju | 
        Definicija i podjela fotogrametrije Povijest fotogrametrije Stereofotogrametrija (stereoskopsko promatranje)  | 
     
| Svjetlo i boja | 
        Vidljiva, infracrvena i ultraljubičasta svjetlost Filteri  | 
     
| Preslikavanje | 
        Pogreške u preslikavanju Mjerilo preslikavanja Korištenje jedne snimke Projekcijsko središte Elementi snimke Unutarnja orijentacija Vanjska orijentacija  | 
     
| Stereopar | 
        Baza snimanja Relativna orijentacija Apsolutna orijentacija Restitucija  | 
     
| Aerofotogrametrija | 
        Aerokamere Snimanje iz zraka Mjerilo snimanja Uzdužni i poprečni preklop Plan snimanja Orijentacijske točke i apsolutna orijentacija Plan leta Snimanje i dešifraža  | 
     
| Terestrička fotogrametrija | 
        Fototeodolit Baza snimanja Vrste snimaka  | 
     
| Daljinska istraživanja | 
        Osnovni postupci i metode daljinskih istraživanja Interpretacija rezultata daljinskih istraživanja  | 
     
| Proizvodi | 
        Redresirana snimka Ortofoto Digitalni model terena  | 
     
| Ostalo | |
| Metode i oblici rada: | 
        Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem. Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad. Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.  | 
     
| Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika: | 
        Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu. Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave).  | 
     
| Literatura | |
| Literatura za polaznike: | Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja. | 
| Naziv modula | GEOINFORMACIJE | 
| Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije | Geoinformacijska infrastruktura | 
| Kako učiti i raditi s ovim modulom | |
| Cilj modula: | ■ osposobiti se za prikupljanje, obradu, distribuciju i korištenje prostornih podataka | 
| Opis modula: | Upoznavanje Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) i INSPIRE direktive. Primjena zakonskih procedura prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava pri izradi elaborata. | 
| Nastavni predmet koji se izvodi u ovome modulu: | Geoinformacije (4. razred, 2 sata, 4 boda) | 
Naziv nastavnog predmeta: GEOINFORMACIJE
Razred: četvrti (4.)
| U četvrtom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja: | 
        1. objasniti osnove Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) 2. objasniti osnove INSPIRE direktive 3. objasniti glavne značajke informacijskih sustava 4. razlikovati pojedine informacijske sustave 5. primijeniti zakonske procedure prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava 6. interpretirati informacijski sustav 7. uporabiti informacijski sustav  | 
     
| Razrada | |
| Nastavne cjeline | Razrada – Nastavne teme | 
| Prostorni podaci | 
        Opisni podaci Razmjena podataka Korištenje podataka Standardi i norme Zakoni i propisi  | 
     
| Nacionalna infrastruktura prostornih podataka (NIPP) | 
        Osnove NIPP-a Ciljevi NIPP-a Podaci NIPP-a Subjekti NIPP-a GeoPortal INSPIRE direktiva (osnovna načela, komponente)  | 
     
| Informacijski sustavi | 
        Pregled informacijskih sustava Osnovne komponente IS-a Struktura podataka IS-a Uspostava IS-a Održavanje IS-a Uporaba IS-a  | 
     
| 
        Metode izmjere za uspostavu i održavanje IS-a Geodetska izmjera za uspostavu i održavanje IS-a Geoinformatička podrška za uspostavu i održavanje IS-a  | 
     |
| Izradba elaborata informacijskih sustava | 
        Prikupljanje podataka za IS Obrada podataka IS-a Predočavanje podataka IS-a  | 
     
| Napomene: | 
        Nastavni proces izvodi se pretežno kao mentorska nastava tijekom koje polaznici (pod mentorskim vodstvom nastavnika) rade samostalne istraživačke radove na području zakonske i podzakonske osnove NIPP. Praktični rad u obliku izradbe elaborata služi za povezivanje usvojenih sadržaja s teorijskim spoznajama i praktičnom primjenom. Sadržaj je pogodan za realizaciju putem elektroničkog učenja (e-učenje).  | 
     
| Ostalo | |
| Metode i oblici rada: | 
        Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem. Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad. Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.  | 
     
| Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika: | 
        Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu, elaborat. Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave, geodetski elaborati).  | 
     
| Literatura | |
| Literatura za polaznike: | Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja. | 
4. KADROVSKI UVJETI
| Nastavni predmet | Nastavnik | Izobrazba* | 
| Geodetska izmjera | ■ nastavnik stručno-teorijskih sadržaja | 
        ■ diplomirani inženjer geodezije ■ magistar inženjer geodezije i geoinformatike  | 
     
| ■ strukovni učitelj | 
        ■ inženjer geodezije ■ sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike  | 
     |
| ■ suradnik u nastavi | 
        ■ geodetski tehničar ■ tehničar geodezije i geoinformatike  | 
     |
| Geodetska grafika | ■ nastavnik stručno-teorijskih sadržaja | 
        ■ diplomirani inženjer geodezije ■ magistar inženjer geodezije i geoinformatike ■ inženjer geodezije ■ sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike  | 
     
| Fotografija | ■ nastavnik stručno-teorijskih sadržaja | 
        ■ diplomirani inženjer geodezije ■ magistar inženjer geodezije i geoinformatike ■ inženjer geodezije ■ sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike  | 
     
| Osnove geoinformatike | ■ nastavnik stručno-teorijskih sadržaja | 
        ■ diplomirani inženjer geodezije ■ magistar inženjer geodezije i geoinformatike ■ inženjer geodezije ■ sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike  | 
     
| Geoinformatika | ■ nastavnik stručno-teorijskih sadržaja | 
        ■ diplomirani inženjer geodezije ■ magistar inženjer geodezije i geoinformatike ■ inženjer geodezije ■ sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike  |