Baza je ažurirana 17.04.2024. 

zaključno sa NN 43/24

Objavljeno u NN 33/16 od 15.04.2016.:

 

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 126/12 – pročišćeni tekst, 94/13 i 152/14), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 6. travnja 2016. godine donijela

 

ODLUKa O KRITERIJIMA I MJERILIMA ZA UTVRĐIVANJE BILANČNIH PRAVA ZA FINANCIRANJE MINIMALNOG FINANCIJSKOG STANDARDA JAVNIH POTREBA SREDNJIH ŠKOLA I UČENIČKIH DOMOVA U 2016. GODINI

I.

Ovom Odlukom utvrđuju se ukupna bilančna prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova i kriteriji i mjerila za utvrđivanje bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu za:

– materijalne i financijske rashode,

– rashode za materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje i usluge tekućeg i investicijskog održavanja (u daljnjem tekstu: tekuće i investicijsko održavanje),

– rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI

II.

Županijama i Gradu Zagrebu priznaju se bilančna prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda srednjih škola i učeničkih domova u visini koja osigurava minimalni financijski standard srednjih škola i učeničkih domova.

Obračun ovih prava izvršen je prema kriterijima i mjerilima iz ove Odluke, a sredstva se mogu koristiti samo za financiranje materijalnih i financijskih rashoda i naknada (prema ekonomskoj klasifikaciji) nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba srednjoškolskog odgoja i obrazovanja.

Kriterij za utvrđivanje iznosa ukupnih bilančnih prava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda u 2016. godini je iznos bilančnih prava za 2015. godinu, sukladno Smjernicama za izradu Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu i projekcije za 2017. i 2018. godinu i uputi Ministarstva financija za izradu odluka o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog te srednjeg školstva i učeničkih domova u 2016. godini (9. veljače 2016.).

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje, sukladno Računskom planu proračuna odnose se na odjeljak 3224 – Materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje, odjeljak 3237 – Intelektualne i osobne usluge i odjeljak 3232 – Usluge tekućeg investicijskog održavanja.

Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za tekuće i investicijsko održavanje planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 51,51 kuna godišnje, po razrednom odjelu 1.135,05 kuna godišnje, po školskoj zgradi 12.152,16 kuna godišnje za srednje škole i 462,85 kuna godišnje po učeniku za učeničke domove.

Kriterij za utvrđivanje bilančnih prava za sufinanciranje u učeničkim domovima po županijama i Gradu Zagrebu je broj učenika upisanih 2015./2016. Mjerilo je prosječna cijena od 6.300,00 kuna po učeniku za I. – IV. razred.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA MATERIJALNE I FINANCIJSKE RASHODE I RASHODE ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJA SREDNJIH ŠKOLA U 2016. GODINI

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje

Rashodi za i tekuće i investicijsko održavanje

UKUPNO

0

1

2

3

4=3+2

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka

10.417.368

1.066.839

11.484.207

2.

Krapinsko-zagorska

8.546.198

723.472

9.269.670

3.

Sisačko-moslavačka

10.551.285

1.046.250

11.597.535

4.

Karlovačka

10.927.513

859.976

11.787.489

5.

Varaždinska*

18.690.921

1.353.328

20.044.249

6.

Koprivničko-križevačka

8.111.773

612.288

8.724.061

7.

Bjelovarsko-bilogorska

9.149.766

916.050

10.065.816

8.

Primorsko-goranska

18.744.604

1.877.685

20.622.289

9.

Ličko-senjska

3.069.395

351.794

3.421.189

10.

Virovitičko-podravska

6.233.785

577.945

6.811.730

11.

Požeško-slavonska

5.800.188

629.874

6.430.062

12.

Brodsko-posavska

11.415.916

942.682

12.358.598

13.

Zadarska

14.116.446

1.135.221

15.251.667

14.

Osječko-baranjska

22.064.389

2.056.238

24.120.627

15.

Šibensko-kninska

7.491.361

537.566

8.028.927

16.

Vukovarsko-srijemska

11.946.241

1.274.663

13.220.904

17.

Splitsko-dalmatinska

31.680.125

2.993.298

34.673.423

18.

Istarska

15.312.702

1.171.714

16.484.416

19.

Dubrovačko-neretvanska

9.267.710

1.042.249

10.309.959

20.

Međimurska

6.291.460

655.668

6.947.128

21.

Grad Zagreb

53.641.965

5.481.828

59.123.793

 

UKUPNO ŽUPANIJE

293.471.111

27.306.628

320.777.739

* U Varaždinskoj županiji materijalni i financijski rashodi su uvećani za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.000.000 kuna i povećani materijalni rashodi za 1.000.000 kuna), a istovremeno za isti iznos su umanjeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA SUFINANCIRANJE MATERIJALNIH I FINANCIJSKIH RASHODA I RASHODA ZA TEKUĆE I INVESTICIJSKO ODRŽAVANJE UČENIČKIH DOMOVA U 2016. GODINI

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Broj učenika u šk. god. 2015./2016.

Materijalni i financijski rashodi bez rashoda za tekuće i investicijsko održavanje

Rashodi za tekuće i investicijsko održavanje

UKUPNO

0

1

2

3

4

5=3+4

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka                        

101

636.300

46.748

683.048

2.

Krapinsko-zagorska

221

1.392.300

102.290

1.494.590

3.

Sisačko-moslavačka

64

403.200

29.623

432.823

4.

Karlovačka

238

1.499.400

110.159

1.609.559

5.

Varaždinska

308

1.940.400

142.559

2.082.959

6.

Koprivničko-križevačka

121

762.300

56.005

818.305

7.

Bjelovarsko-bilogorska

333

2.097.900

154.130

2.252.030

8.

Primorsko-goranska

847

5.336.100

392.036

5.728.136

9.

Ličko-senjska

158

995.400

73.131

1.068.531

10.

Virovitičko-podravska

119

749.700

55.079

804.779

11.

Požeško-slavonska

281

1.770.300

130.061

1.900.361

12.

Brodsko-posavska

0

0

0

0

13.

Zadarska

210

1.323.000

97.199

1.420.199

14.

Osječko-baranjska

554

3.490.200

256.420

3.746.620

15.

Šibensko-kninska

0

0

0

0

16.

Vukovarsko-srijemska

33

207.900

15.274

223.174

17.

Splitsko-dalmatinska

555

3.496.500

256.883

3.753.383

18.

Istarska

249

1.568.700

115.250

1.683.950

19.

Dubrovačko-neretvanska

308

1.940.400

142.559

2.082.959

20.

Međimurska*

130

819.000

60.171

879.171

21.

Grad Zagreb

1.954

12.310.200

904.413

13.214.613

 

UKUPNO ŽUPANIJE

6.784

42.739.200

3.139.990

45.879.190

* Ukupan broj učenika uvećan je za 47 učenika učeničkog doma »Svjetionik« u Međimurskoj županiji za koji se osiguravaju samo materijalni rashodi

RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI

III.

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, sukladno Računskom planu proračuna odnose se na skupinu 42 – Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i skupinu 45 – Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

Županijama i Gradu Zagrebu dodijeljeni rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini planirani su i osigurani na osnovi prosječnih kalkulativnih cijena kako slijedi: po učeniku 141,54 kuna godišnje, po razrednom odjelu 3.119,06 kuna godišnje i po školskoj zgradi 7.202,50 kuna godišnje.

PRIKAZ BILANČNIH PRAVA ZA RASHODE ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI U 2016. GODINI

– u kunama –

Red. br.

Nositelj financiranja

Opseg djelatnosti

Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini

Broj učenika u šk. god.

2015./2016.

Broj razred. odjela u šk. god. 2015./2016.

Broj građevina u šk. god.

2015./2016.

Broj učenika u učeničkim domovima u šk. god.

2015./2016.

0

1

2

3

4

5

6

ŽUPANIJE

1.

Zagrebačka

7.105

307

29

101

2.172.071

2.

Krapinsko-zagorska

5.187

220

17

221

1.542.808

3.

Sisačko-moslavačka

5.803

273

36

64

1.932.155

4.

Karlovačka

4.927

245

27

238

1.656.009

5.

Varaždinska*

8.318

408

38

308

723.609

6.

Koprivničko-križevačka

4.479

197

13

121

1.342.048

7.

Bjelovarsko-bilogorska

5.116

243

31

333

1.705.332

8.

Primorsko-goranska

10.334

468

67

847

3.404.970

9.

Ličko-senjska

1.484

82

15

168

573.847

10.

Virovitičko-podravska

3.470

159

18

119

1.116.723

11.

Požeško-slavonska

4.053

189

17

281

1.285.610

12.

Brodsko-posavska

6.359

285

24

0

1.961.851

13.

Zadarska

7.240

329

32

210

2.281.406

14.

Osječko-baranjska

12.525

558

64

554

3.974.195

15.

Šibensko-kninska

4.230

196

8

0

1.267.674

16.

Vukovarsko-srijemska

7.540

374

38

33

2.507.442

17.

Splitsko-dalmatinska

20.451

874

78

555

6.182.506

18.

Istarska

7.080

347

34

249

2.329.308

19.

Dubrovačko-neretvanska

5.807

280

35

308

1.947.325

20.

Međimurska

4.126

187

19

130

1.304.108

21.

Grad Zagreb

39.313

1.718

124

1.954

11.816.052

 

UKUPNO ŽUPANIJE:

174.947

7.939

764

6.784

53.027.049

* U Varaždinskoj županiji rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini su umanjeni za 2.000.000 kuna (najam – JPP za 1.000.000 kuna i materijalni rashodi za 1.000.000 kuna), a istovremeno za isti iznos su uvećani materijalni i financijski rashodi.

Rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini županije i Grad Zagreb planiraju i troše na osnovi Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini za 2016. godinu, u kojem se planiraju kapitalni projekti srednjeg školstva koji će se realizirati tijekom 2016. godine.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini sadržava sve kapitalne projekte u srednjem školstvu bez obzira na izvore sredstava iz kojih se financiraju.

Pri tome Plan mora obavezno sadržavati prikaz kapitalnih projekata koji se financiraju rashodima za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice. U slučaju da nositelji financiranja mogu osigurati i druge izvore sredstava, u Planu se također prikazuju i kapitalni projekti koji se financiraju iz tih izvora, kao što su vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u srednjem školstvu, uzeti zajmovi za kapitalne projekte u srednjem školstvu, transferi iz drugih proračuna i sl.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini donosi nadležno tijelo nositelja financiranja (županije i Grada Zagreba) u skladu sa zakonom i statutom, najkasnije do 15. svibnja 2016. godine.

Izmjene i dopune Plana rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini, koje donosi nadležno tijelo, vrši se tijekom proračunske godine u suglasnosti s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdaje prethodne suglasnosti na planove rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini. Po dobivanju pisane prethodne suglasnosti moguće je koristiti sredstva za ove rashode.

Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini treba sadržavati samo ulaganja u kapitalne projekte koji se odnose na izgradnju i opremanje novih građevina, kao i nadogradnju, rekonstrukciju i opremanje postojećih građevina. Pod kapitalnim projektom ne podrazumijevaju se planska investicijska i tekuća održavanja postojećih građevina.

Plan sadržava škole na koje se odnose ulaganja, vrstu i opseg ulaganja, ukupno planirani iznos potreban za realizaciju svih ulaganja obuhvaćenih projektom od početka do kraja projekta i planirani iznos u 2016. godini, i to prema izvorima sredstava:

1. rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini iz stupca 6 prethodne tablice,

2. vlastita proračunska sredstva za kapitalne projekte u školstvu,

3. uzeti zajmovi za kapitalne projekte u školstvu,

4. transferi iz drugih proračuna i sl.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta će izdati uvjetne prethodne suglasnosti na planove koji ne sadržavaju isključivo kapitalne projekte.

Realizacija ovih rashoda u dijelu koji se odnosi na kapitalne pomoći izravnanja iz državnog proračuna moguća je tek po izvršenju radova i nabavi roba i usluga, a ne anticipativno.

Zahtjevi za realizaciju rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini provode se isključivo putem obrasca DEC-SŠ- 2016., koji je sastavni dio ove Odluke.

IV.

Sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva županije i Grad Zagreb ostvaruju iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3%.

Ako županije i Grad Zagreb iz dodatnog udjela poreza na dohodak po stopi od 1,3% ne ostvare sredstva potrebna za financiranje decentralizirane funkcije srednjeg školstva, razliku do ukupnih bilančnih prava ostvaruju s pozicije izravnanja za decentralizirane funkcije iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2016. godinu.

Kontrolu ostvarivanja prihoda iz stavke 1. ove točke obavlja Ministarstvo financija, a kontrolu izvršavanja rashoda obavlja Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

V.

Županije i Grad Zagreb dužni su donijeti vlastite odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova za 2016. godinu u okvirima bilanciranih sredstava i po namjenama utvrđenim u točkama II. i III. ove Odluke.

VI.

Županije i Grad Zagreb dužni su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta izvještaje za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2016. godine dostaviti do 31. ožujka 2017. godine na obrascu SŠ-DEC-IZVJEŠĆE, koji je sastavni dio ove Odluke.

VII.

Županije i Grad Zagreb koji su primijenili model javno-privatnog partnerstva (JPP) mogu zatražiti uvećanje materijalnih i financijskih rashoda za iznos najma uz uvjet da se za isti iznos umanje rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

VIII.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, na zahtjev nositelja financiranja, može predložiti Vladi Republike Hrvatske preraspodjelu ili prenamjenu utvrđenih bilančnih prava županijama i Gradu Zagrebu u sklopu ukupno utvrđenih bilančnih prava za financiranje decentraliziranih funkcija srednjeg školstva, ako utvrdi da je zbog realizacije programa javnih potreba u srednjem školstvu i učeničkim domovima to potrebno.

Svoje zahtjeve nositelji financiranja podnose Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2016. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta je najkasnije do 31. kolovoza 2016. godine dužno predložene izmjene i dopune dostaviti na mišljenje Ministarstvu financija.

IX.

Županije i Grad Zagreb dužni su rashode za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini realizirati u skladu sa zakonom kojim se uređuje javna nabava.

Županije i Grad Zagreb ne mogu započinjati realizaciju nabave proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini bez izrade investicijskog elaborata u kojem su precizno utvrđeni: opseg radova i usluga, vrijednost radova i usluga, vrijeme realizacije i realni izvori sredstava, kao i prethodne suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na Plan rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini.

X.

Nadležna tijela županija i Grada Zagreba – nositelja financiranja srednjeg školstva mogu na osnovi vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2016. godini i vlastite odluke o kriterijima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjeg školstva i učeničkih domova u 2016. godini, a uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Ministarstva financija, udružiti sredstva za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja na nefinancijskoj imovini u osnovnom i srednjem školstvu do razine utvrđene u ovoj Odluci i u Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva u 2016. godini.

Zahtjevi za suglasnosti za udruživanje dostavljaju se Ministarstvu financija i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najkasnije do 30. lipnja 2016. godine.

XI.

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 022-03/16-04/62

Urbroj: 50301-04/04-16-2

Zagreb, 6. travnja 2016.

Predsjednik Tihomir Orešković, v. r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © Ante Borić