Baza je ažurirana 01.12.2025. zaključno sa NN 117/25 EU 2024/2679
HRVATSKI SABOR
Na temelju članka 89. Ustava RepublIke Hrvatske, donosim
ODLUKU
O PROGLAŠENJU ZAKONA O POREZNOJ UPRAVI
Proglašavam Zakon o Poreznoj upravi, koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 24. veljače 2012. godine.
Klasa: 011-01/12-01/20
Urbroj: 71-05-03/1-12-2
Zagreb, 27. veljače 2012.
Predsjednik
Republike Hrvatske
Ivo Josipović, v. r.
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuje djelokrug, ustrojstvo i način rada Porezne uprave, obveze i odgovornosti te ovlaštenja službenika, posebne obveze i sredstva za rad Porezne uprave.
Članak 2.
(1) Porezna uprava je upravna organizacija u sastavu Ministarstva financija čija je temeljna zadaća primjena poreznih propisa i propisa o prikupljanju doprinosa za obvezna osiguranja.
(2) Porezna uprava djeluje pod nazivom: Ministarstvo financija, Porezna uprava.
II. DJELOKRUG POREZNE UPRAVE
Članak 3.
(1) Porezna uprava prikuplja i obrađuje podatke o porezima i doprinosima za obvezna osiguranja, predlaže promjene porezne politike, poreznih i drugih propisa, priprema i izrađuje nacrte prijedloga zakona i drugih propisa radi unapređenja poreznog sustava i učinkovitijeg ubiranja poreza i doprinosa za obvezna osiguranja.
(2) Porezna uprava daje stručna mišljenja i objašnjenja u pojedinačnim predmetima o primjeni propisa iz djelokruga Porezne uprave.
(3) Porezna uprava osigurava međunarodnu pravnu pomoć, proučava porezne sustave drugih država, surađuje s međunarodnim organizacijama i strukovnim udruženjima.
(4) Porezna uprava obavlja administrativnu suradnju i međunarodnu razmjenu informacija između država članica Europske unije za područje poreza.
Članak 4.
(1) Porezna uprava obavlja upravne i druge stručne poslove u primjeni poreznih propisa koji se odnose na:
1. zaprimanje prijava, bilježenje obveza u poreznom knjigovodstvu, naplatu i povrat poreza,
2. utvrđivanje pravodobnosti, zakonitosti i pravilnosti podnesenih poreznih prijava,
3. utvrđivanje porezne osnovice i porezne obveze,
4. provođenje poreznog nadzora,
5. provođenje ovrhe radi naplate poreza,
6. vođenje prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa,
7. podnošenje optužnih prijedloga za pokretanje prekršajnog postupka i podnošenje kaznenih prijava,
8. vođenje registra poreznih obveznika,
9. izdavanje isprava o činjenicama o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju,
10. praćenje primjene međunarodnih ugovora iz područja poreza,
11. međuinstitucionalnu suradnju razmjenom podataka o imovini s javnopravnim tijelima koja vode službene evidencije o vlasništvu imovine osoba u cilju praćenja pravilnog utvrđivanja porezne osnovice i ispunjenja poreznih obveza,
12. ostale poslove bitne za utvrđivanje poreza.
(2) Porezna uprava obavlja i upravne i druge stručne poslove u primjeni propisa o prikupljanju doprinosa koji se odnose na:
1. prikupljanje podataka od nositelja osiguranja i Središnjeg registra osiguranika o osiguranicima kojima se obveza doprinosa za obvezna osiguranja utvrđuje rješenjem, o obveznicima podnošenja prijave na obvezna osiguranja, o broju osoba prijavljenih na obvezna osiguranja te o osnovi osiguranja i datumu početka i prestanka obveze doprinosa,
2. utvrđivanje obveze, obračunavanje i evidentiranje iznosa doprinosa za obvezna osiguranja,
3. zaprimanje podataka o obračunanim obvezama od drugih obveznika obračunavanja doprinosa za obvezna osiguranja i evidentiranje nastalih obveza,
4. naplatu i provođenje ovrhe radi naplate doprinosa za obvezna osiguranja,
5. nadzor obračunavanja doprinosa za obvezna osiguranja,
6. podnošenje optužnih prijedloga i vođenje prekršajnog postupka u prvom stupnju zbog povrede propisa o plaćanju doprinosa za obvezna osiguranja,
7. izvješćivanje nositelja osiguranja i Središnjeg registra osiguranika o utvrđenoj osnovici, obračunanim i naplaćenim doprinosima,
8. ostale poslove koji su bitni za prikupljanje doprinosa.
(3) Porezna uprava obavlja nadzor provedbe Zakona o rokovima ispunjenja novčanih obveza kod poduzetnika i osoba javnog prava.
Članak 5.
(1) Porezna uprava može obavljati poslove evidentiranja, utvrđivanja, nadzora, naplate i ovrhe radi naplate poreza koji u cijelosti pripadaju jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, drugih javnih davanja i ostalih davanja propisanih zakonom.
(2) Uvjeti, opseg i naknada za obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka uređuju se odlukom koju donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave, odnosno nadležno tijelo za druga javna i ostala davanja propisana zakonom uz prethodnu suglasnost ministra financija.
(3) Porezna uprava provodi ovrhu radi naplate proračunskih prihoda koje u postupku financijskog nadzora (radi zakonitosti, pravilnosti i pravodobnosti obračuna, prijava i uplata proračunskih prihoda i naknada propisanih posebnim zakonima) utvrde ustrojstvene jedinice Ministarstva financija, ovrhu radi naplate drugih javnih davanja po zahtjevima tijela državne uprave i sudova u skladu s posebnim zakonima te obavlja ostale poslove stavljene u nadležnost Porezne uprave posebnim propisima.
Članak 6.
(1) Porezna uprava obavlja i poslove koji se odnose na određivanje i dodjeljivanje osobnoga identifikacijskog broja, izdavanje Potvrde o osobnom identifikacijskom broju, vođenje Evidencije o osobnim identifikacijskim brojevima te podnošenje optužnih prijedloga i vođenje prekršajnih postupaka u prvom stupnju zbog povrede propisa o osobnom identifikacijskom broju.
(2) Radi određivanja i dodjeljivanja osobnoga identifikacijskog broja Porezna uprava, na temelju uspostavljenog sustava elektroničkog pristupa podacima, razmjenjuje u realnom vremenu podatke o osobama upisanim u Evidenciju o osobnim identifikacijskim brojevima s nadležnim javnopravnim tijelima.
Članak 7.
(1) Porezna uprava sustavno prati primjenu propisa, predlaže te izrađuje nacrte prijedloga propisa iz djelokruga igara na sreću i zabavnih igara radi unapređenja djelatnosti i učinkovitijeg ubiranja naknada s ove osnove.
(2) Vezano uz djelokrug iz stavka 1. ovoga članka Porezna uprava provodi natječaje te izdaje odobrenja u vezi s priređivanjem igara na sreću, zabavnih i nagradnih igara.
Članak 8.
Porezna uprava brine o izgradnji i korištenju poreznog informacijskog sustava te brine o uspostavi sustava servisa poreznim obveznicima radi lakšeg ostvarivanja prava i ispunjenja obveza.
III. USTROJSTVO I UPRAVLJANJE
Članak 9.
(1) U Poreznoj upravi ustrojavaju se: Središnji ured, područni uredi i ispostave područnih ureda.
(2) Područni uredi ustrojavaju se kao područni uredi u tri kategorije:
– područni ured prve kategorije: Područni ured Zagreb,
– područni uredi druge kategorije: Područni ured Split, Područni ured Rijeka, Područni ured Pazin i Područni ured Osijek,
– područni uredi treće kategorije: ostali područni uredi.
(3) Ispostava područnog ureda može na području za koje je osnovana organizirati obavljanje pojedinih poslova izvan sjedišta ispostave područnog ureda.
Članak 10.
(1) Poreznom upravom upravlja ravnatelj, koji ujedno upravlja i radom Središnjeg ureda, a u radu mu pomažu zamjenici ravnatelja i pomoćnici ravnatelja.
(2) Ravnatelja Porezne uprave imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra financija.
Članak 11.
(1) Ravnatelj Porezne uprave može imati dva zamjenika ravnatelja.
(2) Zamjenik ravnatelja kojeg ovlasti ravnatelj, u slučaju spriječenosti ili odsutnosti ravnatelja obavlja sve poslove iz djelokruga Porezne uprave, kao i druge poslove koje mu povjeri ravnatelj.
(3) Zamjenik ravnatelja za svoj rad odgovoran je ravnatelju.
Članak 12.
Službenike Porezne uprave na radna mjesta zamjenika ravnatelja, pomoćnika ravnatelja, pročelnika područnog ureda i voditelja ispostave područnog ureda raspoređuje ministar financija na prijedlog ravnatelja Porezne uprave.
Članak 13.
(1) Pomoćnik ravnatelja upravlja radom sektora u Središnjem uredu te obavlja druge poslove iz djelokruga Porezne uprave koje mu povjeri ravnatelj.
(2) Pomoćnik ravnatelja za svoj rad i rad sektora kojim upravlja odgovoran je ravnatelju.
(3) Voditelj službe upravlja radom službe u Središnjem uredu te za svoj rad i rad službe odgovara: pomoćniku ravnatelja, zamjeniku ravnatelja i ravnatelju.
(4) Voditelj odjela upravlja radom odjela u Središnjem uredu te za svoj rad i rad odjela odgovara: voditelju službe, pomoćniku ravnatelja, zamjeniku ravnatelja i ravnatelju.
Članak 14.
(1) Pročelnik područnog ureda upravlja radom područnog ureda te za svoj rad i rad područnog ureda odgovara ravnatelju Porezne uprave.
(2) U područnom uredu Zagreb pročelniku područnog ureda u radu pomažu pomoćnici pročelnika koji upravljaju sektorom te za svoj rad i rad sektora odgovaraju pročelniku područnog ureda.
(3) U područnim uredima Split, Rijeka, Osijek i Pazin pročelnicima u radu pomaže pomoćnik pročelnika koji za svoj rad odgovara pročelniku.
(4) Voditelj ispostave područnog ureda upravlja ispostavom područnog ureda te za svoj rad i rad ispostave područnog ureda odgovara pročelniku područnog ureda.
(5) Voditelj odjela upravlja radom odjela u ispostavama područnog ureda te za svoj rad i rad odjela odgovara voditelju ispostave područnog ureda.
Članak 15.
Unutarnje ustrojstvo Porezne uprave, osim pitanja koja su uređena ovim Zakonom, uredit će se uredbom Vlade o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva financija.
Članak 16.
Središnji ured Porezne uprave obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na:
1. predlaganje promjena porezne politike, poreznih propisa i drugih propisa, pripremu i izradu nacrta prijedloga zakona i drugih propisa radi unapređenja poreznog sustava i učinkovitijeg ubiranja poreza i doprinosa za obvezna osiguranja,
2. prikupljanje i obradu podataka o utvrđenim i naplaćenim porezima i doprinosima za obvezna osiguranja, danim oslobođenjima i olakšicama,
3. prikupljanje i obradu podatka o osiguranicima kojima se obveza doprinosa za obvezna osiguranja utvrđuje rješenjem, o obveznicima podnošenja prijave na obvezna osiguranja i o broju osoba prijavljenih na obvezna osiguranja, o osnovi osiguranja i datumu početka i prestanka obveze doprinosa,
4. koordiniranje i nadziranje rada područnih ureda i ispostava područnih ureda te praćenje zakonitosti i pravilnosti primjene poreznih propisa i propisa koji uređuju prikupljanje doprinosa,
5. koordiniranje provođenja i provođenje poreznog nadzora i nadzora obračunavanja doprinosa za obvezna osiguranja,
6. koordiniranje provođenja ovršnog postupka,
7. sustavno praćenje primjene poreznih propisa i propisa koji uređuju prikupljanje doprinosa,
8. predlaganje donošenja i izradu nacrta naputaka u primjeni poreznih propisa i propisa koji uređuju prikupljanje doprinosa za obvezna osiguranja,
9. pružanje stručne pomoći područnim uredima i ispostavama područnih ureda radi jedinstvenog postupanja Porezne uprave,
10. osiguravanje međunarodne pravne pomoći, proučavanje poreznih sustava i sustava prikupljanja doprinosa drugih država i suradnju s međunarodnim organizacijama i strukovnim udruženjima,
11. pripremanje nacrta ugovora o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja i nadziranje primjene međunarodnih ugovora iz područja poreza,
12. izgradnju, razvijanje i korištenje poreznoga informacijskog sustava, te koordiniranje sustava servisa poreznim obveznicima radi lakšeg ostvarivanja prava i ispunjenja obveza poreznih obveznika,
13. organiziranje stručnog usavršavanja službenika Porezne uprave,
14. davanje odobrenja za priređivanje igara na sreću, zabavnih i nagradnih igara, te koordiniranje provođenja i provođenje nadzora nad priređivanjem igara na sreću, zabavnih i nagradnih igara,
15. koordiniranje međuinstitucionalne suradnje razmjenom podataka o imovini s javnopravnim tijelima koja vode službene evidencije o vlasništvu imovine osoba u cilju praćenja pravilnog utvrđivanja porezne osnovice i ispunjenja poreznih obveza,
16. koordiniranje razmjene podataka o osobama putem uspostavljenog sustava elektroničkog pristupa podacima upisanim u Evidenciju o osobnim identifikacijskim brojevima s nadležnim javnopravnim tijelima,
17. druge poslove potrebne za provedbu članka 2. stavka 1. ovoga Zakona.
Članak 17.
Područni uredi i ispostave područnih ureda obavljaju upravne i druge stručne poslove koji se odnose na:
1. zaprimanje poreznih prijava, bilježenje poreznih obveza i obveza doprinosa u poreznom knjigovodstvu i praćenje naplate,
2. utvrđivanje pravodobnosti, zakonitosti i pravilnosti podnesenih poreznih prijava,
3. utvrđivanje porezne osnovice i porezne obveze u prvom stupnju,
4. utvrđivanje osnovice za obračun i obveze za uplatu doprinosa za obvezna osiguranja u prvom stupnju,
5. provođenje poreznog nadzora i nadzora obračunavanja doprinosa za obvezna osiguranja,
6. provođenje naplate i ovrhe radi naplate poreza i doprinosa za obvezna osiguranja,
7. davanje odobrenja za priređivanje zabavnih igara i provođenje nadzora nad priređivanjem igara na sreću, zabavnih i nagradnih igara,
8. podnošenje optužnih prijedloga za pokretanje prekršajnog postupka i podnošenje kaznenih prijava,
9. vođenje i rješavanje u prekršajnom postupku u prvom stupnju zbog povrede poreznih propisa i propisa o prikupljanju doprinosa za obvezna osiguranja,
10. izdavanje markica za označavanje i registraciju automata za zabavne igre,
11. izdavanje isprava o činjenicama o kojima Porezna uprava vodi službenu evidenciju,
12. provođenje ovrhe radi naplate drugih javnih davanja po zahtjevima tijela državne uprave i sudova u skladu s posebnim zakonima,
13. provođenje ovrhe radi naplate proračunskih prihoda koje su u postupku financijskog nadzora utvrdile ustrojstvene jedinice Ministarstva financija,
14. određivanje i dodjeljivanje osobnoga identifikacijskog broja, izdavanje Potvrde o osobnom identifikacijskom broju, vođenje Evidencije o osobnim identifikacijskim brojevima, te podnošenje optužnih prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka, vođenje i rješavanje u prekršajnom postupku u prvom stupnju zbog povrede propisa o osobnom identifikacijskom broju,
15. druge poslove potrebne za provedbu članka 2. stavka 1. ovoga Zakona.
Članak 18.
Za raspravljanje o pojedinim pitanjima obavljanja poslova iz nadležnosti Porezne uprave, za utvrđivanje nacrta propisa, za davanje mišljenja i prijedloga o značajnim pitanjima, te za provedbu pojedinih postupaka mogu se po odluci ravnatelja Porezne uprave osnovati savjetodavna tijela (povjerenstva, radne skupine, komisije).
Članak 19.
Drugostupanjski upravni postupak vodi Samostalna služba za drugostupanjski upravni postupak Ministarstva financija.
IV. OBVEZE I ODGOVORNOSTI SLUŽBENIKA
Članak 20.
(1) Službenik Porezne uprave sa završenim diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim stručnim studijem i položenim državnim stručnim ispitom i radnim stažem u struci kraćim od tri godine, može biti raspoređen na radno mjesto mlađeg inspektora.
(2) Vrijednost koeficijenta složenosti poslova radnog mjesta mlađeg inspektora iznosi 90% vrijednosti koeficijenta radnog mjesta inspektora utvrđenog uredbom o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova.
(3) Službenik Porezne uprave sa završenim diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim stručnim studijem i položenim državnim stručnim ispitom i radnim stažem u struci duljim od pet godina, može biti raspoređen na radno mjesto poreznog revizora ili istražitelja.
(4) Koeficijent složenosti poslova, dodatak za uvjete rada te kriterije i najviši mogući iznos dodatka za natprosječne rezultate u radu za službenike Porezne uprave propisat će Vlada Republike Hrvatske uredbom.
Članak 21.
(1) Službenik Porezne uprave dužan je na temelju naloga nadređenog službenika obavljati službene poslove i duže od punoga radnog vremena ako je to nužno radi uspješnog i pravodobnog obavljanja posla.
(2) Porezna uprava dužna je svojim službenicima i namještenicima pružiti maksimalnu zaštitu na svim poslovima koje obavljaju.
Članak 22.
(1) Ako fizička ili pravna osoba podnese predstavku smatrajući da su joj nezakonitim postupanjem službenika Porezne uprave povrijeđena prava, čelnik ustrojstvene jedinice Porezne uprave koja je zaprimila predstavku, dužan je predstavku dostaviti ustrojstvenoj jedinici nadležnoj prema Uredbi o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva financija, u roku od tri dana od dana primitka.
(2) Nadležna ustrojstvena jedinica obvezna je provesti postupak provjere navoda iz predstavke i na temelju utvrđenoga činjeničnog stanja poduzeti propisane mjere, te o utvrđenim činjenicama i poduzetim mjerama izvijestiti ministra financija, pomoćnika ministra, ravnatelja Porezne uprave i podnositelja predstavke u roku od 60 dana od dana primitka.
Članak 23.
Teške povrede službene i radne dužnosti, osim povreda utvrđenih Zakonom o državnim službenicima, su:
1. krivotvorenje, preinačavanje, unošenje ili potvrđivanje neistinitih podataka u službenim ispravama ili u informacijskom sustavu,
2. vođenje poslovnih knjiga poreznim obveznicima te sastavljanje poreznih prijava, zahtjeva za povrat poreza, prigovora, žalbi i tužbi poreznim obveznicima u poreznom postupku,
3. dolazak na posao u alkoholiziranom stanju ili pod utjecajem narkotičnog sredstva, ili konzumiranje alkohola ili narkotičnog sredstva tijekom radnog vremena,
4. odbijanje testova radi utvrđivanja prisutnosti alkohola ili narkotičnog sredstva u organizmu,
5. nesavjesno obavljanje službenih dužnosti uslijed čega je nastala ili mogla nastati šteta za poreznog obveznika ili javnopravno tijelo,
6. zlouporaba službene iskaznice ili značke,
7. poduzimanje ili nepoduzimanje bilo koje radnje u cilju onemogućavanja ili otežavanja pravodobnoga, pravilnog i zakonitog rada Porezne uprave.
Članak 24.
Prijedlog za pokretanje postupka zbog lake povrede službene i radne dužnosti podnosi nadređeni službenik, a postupak vodi i odluku donosi ravnatelj Porezne uprave ili osoba koju ovlasti ravnatelj Porezne uprave.
Članak 25.
Prijedlog za pokretanje postupka zbog teške povrede službene i radne dužnosti nadležnom službeničkom sudu, podnosi ravnatelj Porezne uprave.
Članak 26.
Službenici i namještenici Porezne uprave u obavljanju državne službe dužni su postupati na temelju zakona, drugih propisa donesenih na temelju zakona, Etičkog kodeksa te Kodeksa profesionalne etike službenika Ministarstva financija Porezne uprave.
Članak 27.
(1) Porezna uprava provodi unutarnji nadzor nad zakonitošću rada i pravilnom primjenom propisa sa ciljem otklanjanja utvrđenih nepravilnosti te ujednačavanja prakse rada.
(2) Porezna uprava provodi unutarnju kontrolu sa ciljem otkrivanja, utvrđivanja i sprječavanja kršenja zakonitosti rada i pravila službe od strane službenika Porezne uprave.
V. OVLAŠTENJA SLUŽBENIKA
Članak 28.
(1) Službenici Porezne uprave ovlašteni su provoditi postupke i radnje u skladu s odredbama Općeg poreznog zakona, zakona koji uređuju pojedine vrste poreza i obvezne doprinose, te drugih zakona koji se odnose na oporezivanje.
(2) Službenici koji obavljaju poslove poreznog nadzora osim ovlasti iz stavka 1. ovoga članka ovlašteni su i:
1. privremeno oduzeti predmete, novac, vrijednosnice i dokumentaciju koji mogu u prekršajnom ili kaznenom postupku poslužiti kao dokaz,
2. privremeno zabraniti obavljanje djelatnosti pečaćenjem postrojenja, opreme ili prostorija u kojima se obavlja djelatnost u skladu s posebnim zakonima.
(3) Službenici koji obavljaju poslove na otkrivanju poreznih kaznenih djela i poslove istražitelja osim ovlasti iz stavka 1. i 2. ovoga članka ovlašteni su:
1. u postupanju na odgovarajući način primjenjivati odredbe Zakona o kaznenom postupku kada postupaju, odnosno provode dokazne radnje po nalogu istražnog suca ili Državnog odvjetništva Republike Hrvatske,
2. pregledavati dobra i provjeravati podrijetlo dobara,
3. pregledavati prostore u kojima se obavlja djelatnost,
4. zaustavljati i pregledavati vozila na javnim cestama i plovila te pregledavati vlakove i zrakoplove,
5. poduzimati i druge radnje i postupke propisane posebnim zakonima, u cilju prikupljanja podataka i dokaza koji mogu poslužiti u svrhu otkrivanja i sankcioniranja porezno kaznenih djela,
6. u podnošenju kaznenih prijava na odgovarajući način postupati sukladno odredbama Zakona o kaznenom postupku.
Članak 29.
(1) Ovlasti za obavljanje poslova poreznog nadzora, poslova istražitelja, otkrivanja poreznih kaznenih djela i ovrhe daju se u obliku službene iskaznice i značke.
(2) Službenu iskaznicu potpisuje ministar financija.
(3) Oblik i sadržaj službene iskaznice i značke propisuje ministar financija pravilnikom.
Članak 30.
Službenici Ministarstva unutarnjih poslova, na zahtjev čelnika ustrojstvene jedinice Porezne uprave dužni su pružiti službenicima Porezne uprave potrebnu pomoć i zaštitu pri obavljanju poslova iz djelokruga Porezne uprave.
VI. POSEBNE ODREDBE
Članak 31.
Porezna uprava u obavljanju poslova iz svoga djelokruga surađuje s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje, Hrvatskim zavodom za mirovinsko osiguranje, Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske, drugim tijelima sudbene vlasti, tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugim tijelima koja imaju javne ovlasti i rade na utvrđivanju, naplati i nadzoru javnih prihoda.
Članak 32.
(1) U cilju praćenja pravilnosti utvrđivanja porezne osnovice i ispunjenja poreznih obveza Porezna uprava surađuje i razmjenjuje podatke s javnopravnim tijelima koja vode službene evidencije o osobama, djelatnostima, primicima i vlasništvu imovine (nekretnina, motornih vozila, plovila, zrakoplova, vrijednosnih papira, računa te ostale imovine).
(2) Javnopravna tijela iz stavka 1. ovoga članka omogućit će Poreznoj upravi razmjenu te pravodobnu dostupnost podacima iz službenih evidencija uspostavljanjem sustava elektroničkog pristupa podacima, razmjenom podataka u realnom vremenu.
(3) Radi ostvarivanja suradnje i razmjene podataka s javnopravnim tijelima iz stavka 1. ovoga članka, Porezna uprava sklapa sporazum o suradnji te protokol o razmjeni podataka.
Članak 33.
(1) Porezna uprava dužna je omogućiti dostupnost podataka sadržanih u Evidenciji o osobnim identifikacijskim brojevima ministarstvima, državnim uredima, državnim upravnim organizacijama, Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje, Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje, Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, Središnjem registru osiguranika (REGOS), Financijskoj agenciji, Središnjem klirinškom depozitarnom društvu i Državnom izbornom povjerenstvu, radi obavljanja poslova iz njihovog djelokruga.
(2) Dostupnost podataka iz stavka 1. ovoga članka, omogućit će se sklapanjem protokola o razmjeni podataka te uspostavljanjem sustava elektroničkog pristupa podacima, razmjenom podataka u realnom vremenu.
(3) Na način te pod uvjetima propisanim stavkom 2. ovoga članka, Porezna uprava omogućit će i ostalim javnopravnim tijelima korištenje identifikacijskih podataka o osobama iz Evidencije o osobnim identifikacijskim brojevima, po dobivanju suglasnosti nadležnog javnopravnog tijela koji tražene podatke dostavlja u navedenu Evidenciju.
Članak 34.
(1) Javnopravnim tijelima, kojima je u zakonom utvrđenom djelokrugu za provedbu postupaka nužno saznanje o vlasništvu imovine osoba, Porezna uprava kao koordinacijsko tijelo omogućit će korištenje uspostavljenog sustava elektroničkog pristupa podacima o imovini uz sklapanje sporazuma o suradnji ili dobivanja suglasnosti te sklapanja protokola o razmjeni podataka između javnopravnog tijela voditelja službene evidencije o imovini, tražitelja podataka te Porezne uprave kao koordinacijskog tijela.
(2) U postupcima iz stavka 1. ovoga članka Porezna uprava, kao koordinacijsko tijelo, ne odgovara za točnost te korištenje razmijenjenih podataka.
VII. SREDSTVA ZA RAD
Članak 35.
(1) Sredstva ostvarena obavljanjem poslova iz članka 5. ovoga Zakona i sredstva koja Porezna uprava ostvari prema posebnim zakonima prihod su državnog proračuna Republike Hrvatske.
(2) Sredstva iz stavka 1. ovoga članka koriste se za informatizaciju i unapređenje rada Porezne uprave.
(3) Plaće službenika i namještenika Porezne uprave utvrđuju se sukladno odredbama Zakona o državnim službenicima.
VIII. OVLAST MINISTRA FINANCIJA
Članak 36.
Ovlašćuje se ministar financija da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona pravilnikom propiše oblik i sadržaj službene iskaznice i značke.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 37.
(1) Vlada Republike Hrvatske će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uredbom uskladiti unutarnje ustrojstvo Ministarstva financija s odredbama ovoga Zakona.
(2) Ministar financija uskladit će Pravilnik o unutarnjem redu Ministarstva financija u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu uredbe iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 38.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o Poreznoj upravi (»Narodne novine«, br. 67/01., 94/01., 177/04. i 128/10.).
Članak 39.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 410-01/12-01/03
Zagreb, 24. veljače 2012.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik
Hrvatskoga sabora
Boris Šprem, v. r.
Pogledajte npr. Zakon o radu
Zahvaljujemo na odazivu :) Sav prihod ide u održavanje i razvoj.